SEO ali optimizacija za iskalnike je praksa izboljšanja vidnosti spletnega mesta ali spletne strani na organskih ali neplačanih straneh z rezultati iskalnikov (SERP).
Gre za enega najpomembnejših vidikov vsakega spletnega mesta, ki je žal tudi eden najbolj spregledanih in nerazumljenih.
Za tiste, ki niso seznanjeni s SEO, je treba najprej začeti s stopnjo klikov (CTR). CTR je število klikov na spletno stran, deljeno s številom prikazov spletne strani v iskanju.
Da bi izboljšali organski CTR, morate izboljšati organsko optimizacijo SEO.
V tem članku bom predstavil 4 načine za povečanje organskega CTR na vaši spletni strani.
Najprej pa poglejmo kako je sploh sestavljen prikaz vaše spletne strani v spletnem iskalniku.
Kazalo
Sestava prikaza spletne strani na Googlu
Videz vašega spletnega mesta na straneh z rezultati iskalnikov (SERP) ima velik vpliv na organsko stopnjo klikov (CTR).
Do 90 % obiskovalcev spletnih strani klikne na enega od prvih treh rezultatov na spletni strani SERP.
Zato je pomembno, da je vaše spletno mesto dobro optimizirano za Google.
Kako pa je prikazana vaša stran v spletnem iskalniku?
URL spletne strani
Najprej bo napisan URL oziroma povezava do vaše spletne strani. Če smo iskreni tega večina iskalcev niti ne pogleda.
META NASLOV
Meta naslov je tisti, ki je napisan z modro in je napisan z največjo pisavo. Ta bo poskrbel za “ljubezen na prvi pogled”. Zato si morate vzeti dosti časa in premisliti kakšen naslov napišete. Mora opisati kaj bo iskalec našel v vaši vsebini ob tem pa mora tudi privlačen, da ga bo čim več iskalcev pritisnilo.
Primer dobrega naslova za družinskega fotografa
Če pišete stran o družinski fotografijo boste morali misliti tudi o naslovu, ki bo predstavil vašo vsebino. Torej morate vedeti kdo so iskalci te vsebine. Ker sem sam družinski fotograf mi je to znano in zato vam lahko napišem preizkušen dober primer naslova: Družinsko fotografiranje | 3 paketi in ugodne cene za vsako družino! | Galerija družinskih slik z najlepšimi fotografijami v Sloveniji
META OPIS
Meta opis pa je približno dve vrstici dolg opis, ki ga najdete pod naslovom. Ta bo tisto “ljubezen na prvi pogled” iz zgornjega odstavka le še povečal in iskalca prepričal, da si želi še več informacij, ki jih bo našel na vašem spletnem mestu.
Eden od načinov za izboljšanje CTR vašega spletnega mesta je, da poskrbite, da so naslovi strani, meta opisi in naslovi URL pravilno oblikovani in ustrezni za vaše ciljno občinstvo.
Drugi način pa je tudi, da v svoji vsebini ustvarite tako imenovane “rich snippets”. To pa so deli besedila ali datoteke, ki jih lahko Google prikaže že kar ob vašem rezultatu na SERP-u.
Takoj pridemo do tega kakšna vsebina je to, najprej pa na krato razložim še osnovno delovanje spletnih iskalnikov.
Razumevanje delovanja spletnega iskalnika
Razumevanje delovanja iskalnikov je lahko ključnega pomena za izboljšanje organskega CTR vašega spletnega mesta.
Kot sem že zgoraj napisal iskalniki prikažejo najboljše rezultate za določeno iskanje, iskalec pa se odloči za najboljši rezultat na podlagi metapodatkov, prikazanih v Googlovem SERP-u.
Ne razmišljajte le o tem, kaj lahko zapišete v meta podatkih, ki jih bo Google zanesljivo prikazal. Torej URL, NASLOV in OPIS.
Pri pisanju vsebine razmišljajte tudi o pisanju na način, da bo lahko Google vašo vsebino prikazal kot “rich snippet”.
Ravno te so dosti bolj vidni in bolj zanimiv za klikniti kot strani, ki niso prikazane na ta način. Torej poskusite odgovore na vprašanja, videe, fotografije in ostalo strukturirati tako, da jih bo Google pravilno prepoznal!
Kako vse lahko Google prikaže vašo stran v SERP-u
Torej poleg zgoraj naštete klasične sestave prikaza spletne strani v SERP-u (URL, NASLOV, OPIS) lahko Google pokaže tudi samo določene dele spletne strani!
Recimo FAQ sekcijo lahko pokaže že kar v SERP-u. FAQ so pogosto zastavljena vprašanja. Če jih imate na strani pravilno označena potem je velika verjetnost, da bo Google pod vašimi klasičnimi podatki v SERP-u pokazal tudi nekaj najpogostejših vprašanj in pod njimi vaše odgovore na njih.
Če imate recimo “how to” navodila za šivanje cevastega šala in imate ob njih fotografije lahko pokaže tudi te fotografije. Tako bo iskalec, ki se želi naučiti šivati cevasti šal lahko videl del postopka že v SERP-u. Tako je veliko večja možnost, da ga bo vaša vsebina pritegnila in bo tudi kliknil na vašo stran.
Google lahko v SERP-u prikaže celo povezava na video. Če ste recimo vi tisti, ki snemate videje in se s tem oglašujete na spletu potem se morate potruditi, da bo ob vaši povezavi pokazal tudi povezavo na video na vaši strani.
Sam sem optimiziral del strani kjer predstavljam Aljaža Žnidaršiča kot svojega poročnega videografa tako, da ob iskanju pokaže tudi njegov poročni video. Tako sem kot prvo v očeh Googla izgledal bolj legitimen in sem dobil kar nekaj pozicij na SERP-u. Kot drugo pa je veliko večji odstotek iskalcev po tem tudi pritisnil na mojo spletno stran in prebral ponudbo poročnega snemanja.
Pomen optimiziranega meta naslova in meta opisa
Če želite izboljšati organski CTR (stopnjo klikov) svojega spletnega mesta pa seveda nikakor ne smete pozabiti na meta NASLOVE IN OPISE. Tudi če so “rich snippets” bolj vizualno zanimivi pa te ne bodo poskrbeli za Googlovo razumevanje vaše vsebine.
Če pa Google ne bo razumel vaše vsebine pa je ne bo postavil visoko na SERP-u in tako vam tudi visok organski CTR ne bo koristil ker ne bo dosti ogledov v SERP-u. Kakšna je razlika med prvim, drugim in tretjim mestom na Googlu si lahko preberete v povezavi.
NASLOVI in OPISI iskalniku povedo, o čem je stran, in če se dobro ujemajo, bodo uporabnika spodbudili k kliku.
Če so dobro napisani, bo bralec dobil dober občutek, o čem je stran. To ga bo spodbudilo, da bo obiskal vašo spletno stran in izvedel več.
Podobno kot lahko fotografi rečemo, da fotografije pove več kot 1000 besed lahko digitalni oglaševalci rečemo, da morata naslov in opis povedati več kot celoten članek.
Kako povečati organski CTR
Če želite izboljšati organski CTR svojega spletnega mesta, morate najprej pregledati svoje meta podatke.
Meta podatki so informacije, ki jih lahko nadzorujete, kot sta naslov strani in meta opis.
To so podatki, ki se prikažejo na straneh z rezultati iskalnikov, zato je pomembno, da so SEO optimizirani tako, da bodo ljudje kliknili na vašo spletno stran.
Moji štirje nasveti za izboljšanje organskega CTR so:
- Preverite in popravite svoje meta naslove
- Preverite in popravite svoje meta opise
- Preverite vsebino in se prepričajte, da meta naslovi in opisi natančno odražajo vašo vsebino.
- Ustvarite novo vsebino z upoštevanjem vaših meta podatkov in mislijo na ustvarjanje “rich snippet-ov”.
Sklep
Uporaba konzole za iskanje Google in GSC je odličen začetek za analiziranje vašega dela.
Zagotavlja vam informacije o uspešnosti vašega spletnega mesta v iskalnikih in Googlovih organskih rezultatih.
Tako boste videli katera vsebina deluje bolje kot ostala v primerjavi z določenim časovnim obdobjem. S tem se boste naučili kaj pri vas deluje in kaj ne in to boste lahko ponavljali in tako izboljšali CRT svoje spletne strani!