Kako pisati optimizirana besedila za SEO tako, da zraven dobrih uvrstitev v Googlu, povečujejo tudi spletno prodajo

Vedno več je podjetij in manjših lastnikov spletnih strani, ki želite imeti optimizirana besedila za SEO, tako v svojih spletnih trgovinah, kot tudi na ostalih spletnih straneh. To je logično, ker plačljivo Google oglaševanje (Google Ads), ni (in ne bo) iz leta v leto cenejše (ker je tudi med plačljivimi oglaševalci na Googlu, vedno večja konkurenca), hkrati pa je logično tudi zato, ker (vsaj koliko mi pojasnijo moji mentoriranci za SEO, ki izvajajo Google Ads), plačljivo oglaševanje ne zagotavlja kar avtomatsko novih poslov in izboljšanja prodaje (je treba kar vseeno nekaj obvladat).

Spodaj sem, v okviru rubrike Razmišljanja o SEO optimizaciji, pripravil prispevek o tem zakaj optimizirana besedila za potrebe spletne optimizacije, naj ne bodo EDINO, NITI PRVO, vodilo pri pisanju besedil.

.

Kaj, danes, za večino pomeni, da so besedila optimizirana za SEO

Večina novih SEO piscev (pa tudi nas starih dinozavrov), smatra, da je SEO ustrezno spisano besedilo tisto, ki je pisano na podlagi raziskanih ključnih besed, najdena ali najdene ključne besede pa so potem upoštevane v SEO naslovu, meta opisu, prvem odstavku besedila, nekajkratni ponovitvi v celotnem besedilu (v odvisnosti od količine celotnega teksta), v zadnjem odstavku besedila, v prvi (in edini) H1 oznaki, v najmanj eni H2 oznaki ter oznaki slike.

Dodatno, rečemo, da imamo optimizirana besedila za SEO optimizacijo, če upoštevamo še ustrezne notranje povezave (na SERP cilje), nekaj zunanjih povezav (na kredibilne in relevantne, druge spletne strani), mogoče še vpeto kakšno video vsebino, upoštevamo buletting, kazalo in to je to.

Uvrstitev tako optimiziranega besedila (če je upoštevano zgornje) ponavadi ni slaba, sigurno pa ni slaba, če ključna beseda, za katero je optimizirano besedilo, ni težka (t.i. long tail ključna beseda). Pravzaprav je precej ključnih (lahkih, long tail) besed, z malo treninga in vaje, po zgornjih SEO pravilih, čisto mogoče, uvrstiti na prvo stran, ne malo njih (če v njih vložite malenkost več ur kot sicer) pa tudi med top 3 uvrstitve na prvi strani Googla.

NAMIG: Bolj podrobno so SEO pravila, ki jih omenjam v zgornjem poglavju, opisana in prikazana s primeri, na povezavi.

Kaj je NAROBE s tem, če SEO optimizirana besedila, pristanejo na prvi strani Googla

Za večino SEO piscev, najbrž nič 🙂
100% pa nič za tiste SEO pisce, ki spletno optimizacijo razumejo izključno kot metodo za povečevanje obiska njihovih spletnih strani (npr. v primerih, ko spletna stran služi s kliki na prikazane oglase na svojih straneh (Google Adsense).
Btw: tudi sam imam nekaj, zase, zelo zadovoljivih spletnih strani, ki se monetizirajo (tudi) z Adsense oglasi (npr. Mizarstvo.si, Otroškesobe.com, Drsna-Vrata.si,…)

Za obiskovalce spletnih strani, ki imajo V PRVI VRSTI, optimizirana besedila za SEO (in šele nato za obiskovalce) pa, v kolikor so ti vsaj malo ozaveščeni o spletnih vsebinah, pisanih za potrebe spletne optimizacije, je potencialnih nevarnosti takšnih besedil, ogromno:

  • Google Ads oglaševanje ne dosega brez razloga manjše CTR-je kot organski prikazi, saj smo spletni obiskovalci, nagnjeni k temu, da nimamo radi oglasov in “posiljivo” oglaševanje (vsaj na spletnih straneh, na katerih se ne odločamo za nakup):
    Spodnja študija prikazuje razliko med kliki na plačane oglase in organske prikaze spletnih strani (v isti panogi):
optimizirana besedila seo vs ppc ctr
Modre pikice prikazujejo povprečni CTR v panogi za organske prikaze spletnih strani. Oranžne pikice prikazujejo klike na plačljive oglase, v povprečju, v isti panogi. Vir študije: SearchEngineWatch.

Če (vsaj minimalno SEO ozaveščeni in vsi drugi, alergični na oglaševanje) obiskovalci pristanejo na organski spletni strani, na kateri se iz letala vidi, da so v njej natlačene ključne besede (za katero je optimizirano besedilo), bodo od te strani odšli že zato, ker bodo prepoznali prodajno/SEO ambicijo te vsebine. Ne glede na to, da gre za organski prikaz spletne strani.

  • SEO ozaveščenih uporabnikov spleta, z leti, ne bo vedno manj, ampak vedno več (vir: Google Trends)
seo optimizacija trend
Zanimanje za spletno optimizacijo, z leti narašča. Kar pomeni, da SEO optimizacijo, z leti, razume in “zazna” na spletnih straneh, vedno več obiskovalcev spletnih strani. Če se na spletni strani “iz letala” vidi, da je vsebina pisana za potrebe SEO (npr. tlačenje ključnih besed, ne pa
uporabnost vsebine), ne pričakujte konverzij od ozaveščene SEO publike.
  • od neuporabnih spletnih vsebin se spletni obiskovalci hitro umaknejo/odbijejo in čeprav stopnja odboja od spletnih vsebin (t.i. bounce rate) ni direkten ranking faktor (vir), bi cilj optimiziranja besedil moral biti, da se obiskovalci zadržijo na straneh na katere so pristali oz., da iz strani na katero so pristali, brskajo naprej v globino iste spletne strani, ne pa nazaj med iskalne rezultate:
neoptimizirana besedila stopnja odboja
Vir do študije je naveden nad sliko…

Zakaj ni dobro, če so besedila za SEO, preveč optimizirana

Razloga, zakaj ni dobro, če so spletna besedila, optimizirana preveč, sta najmanj 2:

  • preveč SEO optimizirana besedila (overoptimizing) imajo za posledico to, da jih Google NE PRIKAŽE na želenih/ciljanih pozicijah v iskalniku, v ekstra hudem pretiravanju pri SEO optimizaciji, pa jih sploh ne prikaže v iskalniku (to je napisano na podlagi izkušenj)
  • če več url naslovom besedila optimiziramo na isto tematiko (obračamo pa besede, tako, da dobimo unikatna besedila), Google zmedemo pri razumevanju tega kateri url naslov je najbolj pomemben za najvišji prikaz v iskalniku (t.i keyword cannibalization, vir)

.

NAMIG: Pri “pretiravanju” glede SEO optimizacije, ne gre samo za preveč optimizirana besedila za potrebe SEO, precej spletnih strani pri optimizaciji “pretirava” tudi s preveč bogatimi anchor teksti na notranjih povezavah, s preagresivno gradnjo samo enega tipa povratnih povezav za potrebe offsite SEO optimizacije, s prepogosto rabo H1 oznak na enem url naslovu, z gradnjo zunanjih povezav na “toksične” spletne strani, s pretiravanjem ponavljanj ključnih besed v primary in footer meniju, itd… Dodatno razlago najdete v prispevku Kako optimizirati spletno stran.

Kaj upoštevati PRED SEO optimizacijo besedil

Ambicija imeti SEO optimizirana besedila bi morala priti na koncu SEO načrta. Ne na začetku.

Prvi cilj spletnih besedil (in ostalih vrst spletnih vsebin) bi morala biti uporabnost, koristnost, unikatnost, zabavnost (če to zahteva ciljna publika), optimizacije besedil za SEO potrebe pa se lotite drugi ali tretji dan, po spisanem osnutku besedila.

Iz mojega onsite SEO tečaja za bloganje in SEO, lepim spodaj sliko štirih korakov, iz katere vidite, da je SEO optimizacija besedil, zadnji korak. Ne prvi:

optimizirana besedila blog
V prvem koraku pisanja besedil (npr. za blog na spletni strani) se osredotočite na uporabne vsebine (pozabite na reklamne PR članke. Obiskovalci vaše spletne strani, spletno besedilo itak berejo že na vaši spletni strani, torej ni nobene potrebe, da berejo reklamna besedila. V drugem koraku ugotovite kakšna vrsta SEO vsebine je najbolj primerna za optimizacijo za posamezno ključno besedo. V tretjem koraku preglejte konkurenčne zapise (in poskušajte ugotoviti kako lahko vašo vsebino pripravite boljšo). Šele v zadnjem, četrtem koraku, napisano besedilo, SEO optimizirajte.