Optimizacija za iskalnike Google, Bing, Yahoo, Najdi.si, družabna omrežja in YouTube [NAJPOMEMBNEJŠE TOČKE]

Spodaj je sicer res napisan seznam najpomembnejših točk, ki jih je treba upoštevati pri optimizaciji spletnih strani (za različne iskalnike), a preden se lotite optimiziranja svojih strani, priporočam, da NAJPREJ pogledate sploh aktualne podatke o tem kateri iskalnik uporablja, na vašem ciljanem trgu, največ spletnih uporabnikov (s kakšno napravo)Kar sem sam preverjal podatke za slovenski trg, optimizacija za iskalnike, razen za Google (Bing, Yahoo, slovenski Najdi, idr., …), glede na to, kateri iskalnik je uporabljan najbolj, skoraj ni potrebna (ali pa vsaj naj ne bo prioriteta).

Podatke o tem kateri iskalnik na vašem trgu uporablja največ spletnih uporabnikov, najdete s spletno stranjo StatCounter, spodaj so predstavljeni podatki rabe različnih iskalnikov na slovenskem iskalnem trgu, za zadnjih 12 mesecev (obdobje april 2018 – april 2019):

Google je, za iskanje po slovenskem spletu, v zadnjih 12 mesecih, uporabljalo 96,58% vseh spletnih uporabnikov (namizni računalniki).

Iz zgornje slike je očitno, da je, kar se slovenskega iskalnega trga tiče, pametno, internetne strani, v prvi vrsti optimizirati, predvsem za iskalnik Google, za vse ostale iskalnike pa optimizacija spletnih strani, ki nastopajo samo na slovenskem Googlu, praktično nima smisla.

Kljub temu, si spodaj, pod naštetimi točkami, pomembnimi za optimizacijo spletnih strani za Google, poglejte, na kaj je treba biti pozoren pri optimiziranju spletnih strani, še za druge iskalnike (ker konec koncev, ne nastopate vsi samo na slovenskem spletnem trgu):

Optimizacija za iskalnik Google

Optimizacija za iskalnik Google se (kot je že, rednim obiskovalcem SeoPraktik-a, kristalno jasno) deli na onsite SEO optimizacijo in offpage SEO optimizacijo (več: kaj  je SEO).

optimizacija za iskalnike nasvet

Ker imamo na SeoPraktik-u, obema poglavjema namenjeni posebni kategoriji na blogu (na zgornjih dveh povezavah), kjer se je res nabralo že precej zelo podrobnih nasvetov, si lahko spodaj, na hitro, pogledate samo strnjene najpomembnejše točke, ki spadajo k onsite SEO in offsite SEO optimizaciji. Spodnji seznam (SEO CHECKLISTO), pri optimiziranju spletnih strani, uporabljamo sami pri vseh SEO storitvah (povezava do naših SEO storitev je tukaj: SEO optimizacija cena)

Onsite SEO optimizacija za Google

  • izbira ustrezne, profitabilne ključne besede
  • ustrezna raba ključne besede v SEO naslovu (Seo Title)
  • ustrezna raba ključne besede v Meta opisu
  • ustrezna raba ključne besede v spletni vsebini (prvi odstavek, gostota ponavljanj ključne besede, uporaba ključne besede v najmanj enem naslovu poglavja)
  • ustrezna gradnja notranjih povezav (anchor text, no follow/do follow, odpri v novem oknu, položaj notranjega linka,…)
  • ustrezna gradnja zunanjih povezav (anchor text, no follow/do follow, odpri v novem oknu, položaj zunanjega linka,…)
  • ustrezno SEO označevanje slik (alt tag, nadomestno besedilo, ime datoteke, velikost datoteke)
  • vpenjanje YouTube videa + optimizacija video vsebine na YouTubu
  • optimizacija kategorij v spletnih trgovinah
  • optimizacija vhodne/home page spletne strani
  • seo optimizacija kontaktne strani
  • ustrezen, SEO opis produktov v spletnih trgovinah
  • zadovoljevanje iskalnega namena
  • priprava ustrezne vrste (in formata) spletne vsebine glede na ključno besedo
  • uporaba schema mark up
  • promocija vsebine v Google Business in optimizacija Google Business profila

Offpage SEO optimizacija

K offsite SEO optimizaciji sodi promocija spletne strani in gradnja povratnih povezav:

  • guest posting
  • objavljanje vsebin na družabnih omrežjih
  • sodelovanje na spletnih forumih
  • komentiranje na blogih
  • objavljanje infografik, pdf brošur
  • gradnja povratnih povezav na drugih, tematsko sorodnih, spletnih straneh

Optimizacija za iskalnik Bing

Podatki o tem kako optimizirati spletno stran za iskalnik Bing, so na Googlu, precej stari.

Eno objavo, z najpomembnejšimi točkami, ki se jih splača optimizirati za iskalnik Bing, so pred leti (leta 2014), objavili na SearchEngineJournal-u (1), ampak v tisti objavi “trdijo”, da iskalnik Bing obsega cca 19% iskalnega trga, kar pa za današnji čas, niti približno več ne drži (poglejte prvo sliko v tem članku, na vrhu).

Spodaj je predstavljena bolj aktualna raziskava SearchMetrics, ki pokaže primerjavo med tem kako pomembni so posamezni elementi za optimizacijo za iskalnik Google v primerjavi z iskalnikom Bing:

optimizacija za iskalnik bing

Iz slike lahko, med ostalim, razberete, da:

  • za iskalnik Bing ni, tako kot za Google, pomembno število notranjih povezav na spletni strani
  • število ponavljanj ključnih besed v tekstu, za iskalnik Bing, ni tako pomembno, kot pri optimizaciji za Google
  • za optimizacijo vsebine za Google in Bing je enako pomembno navajanje dejstev (facts, proof keywords) – vrhnja črta na grafu
  • količina slik v spletni vsebini pri optimizaciji za Bing, ni tako pomembna kot pri Googlu
  • število zunanjih povezav je enako pomembno pri optimizaciji za Google in Bing
  • uporaba ključne besede v enem od poglavij znotraj spletne vsebine, je pri Bingu manj pomembna, kot pri Googlu
  • Googlove Adsense reklame na spletni strani, imajo negativen učinek na optimizacijo za Bing (kar je logično, ker sta si Google in Bing konkurenta)
  • itd…
optimizacija za iskalnik bing nasvet

Kot že rečeno na vrhu tega prispevka, se jaz, kaj pretirano, v današnjem času (april 2019), z optimizacijo za iskalnik Bing, na vašem mestu ne bi ukvarjal, kdor pa ima občutek, da je z optimizacijo za iskalnik Google, slučajno že dosegel plato, pa naj ne pozabi, da je SEO optimizacija delo, za katerega je bolje, da se nikoli ne konča. Ker, če jo boste končali vi, ste s tem samo “olajšali delo vašemu konkurentu”, ki se z optimizacijo ne misli ustaviti.

Optimizacija za iskalnik Yahoo

Iz podobnih razlogov kot pri optimizaciji spletne strani za iskalnik Bing, velja tudi pri optimizaciji za Yahoo, da je na slovenskem trgu (odvisno od branže) spletnega prometa tako malo, da tudi optimizaciji za iskalnik Yahoo nima smisla posvečati preveč energije (in Bog ne daj, stroškov).

Pri optimizaciji za iskalnik Yahoo velja, da so povezave (notranje in zunanje) celo malenkost bolj pomembne kot pri Googlu in nekateri SEO mojstri iz drugih trgov (v branžah kjer Yahoo še igra pomembno vlogo) poročajo, da se da na Yahoo-ju rangirati dobro tudi, če je t.i. onsite SEO nekoliko slabši, so pa zato toliko boljše povratne povezave.

Drugi SEO strokovnjaki, ki precej delajo tako na Bing-u kot Yahoo-ju pravijo, da je optimizacija za iskalnika Yahoo in Bing precej podobna, tako, da kdor optimizira za Bing, dejansko svojo stran optimizira tudi za iskalnik Yahoo (2).

Optimizacija za Najdi.si

Slovenski Najdi je žal passé.

Dokaz za to je sam iskalnik Najdi.si, kjer je že potrebna cela znanost in umetnost, če želite vanj dodati novo spletno stran (vpis novih spletnih strani ne deluje).

Poleg tega imam občutek, da so lastniki iskalnika Najdi.si nad svojim nekdanjim iskalnikom, čisto obupali, ker so na vhodni strani iskalnika, nič drugega, kot same reklame in pa seveda povezave na lastnika, Telekomov Siol.

Mogoče delam iskalniku Najdi.si krivico, ampak nekih resnih zagovornikov iskalnika Najdi.si, nisem našel niti na slovenskih forumih, kjer so pretežno zelo stare objave, pa še tisti, ki so objavljali pred desetletjem (leta 2009)) so ugotavljali, da je Najdi.si že takrat, poindeksiral približno štirikrat manj strani kot Google, spletnega prometa pa je iz Najdi.si bilo tudi za najmanj 3 krat manj (3).

Optimizacija za iskalnike znotraj družabnih omrežij 

Vstran od iskalnika Google, zadnje obdobje na internetu pomembno oblikujejo družabna omrežja. Vsa izmed njih, imajo znotraj svojih platform, svoje iskalnike, ki se jih, glede na to, da spletni uporabniki množično uporabljamo različna družabna omrežja, ne splača spregledati.

Optimizacija za iskalnik LinkedIn

Ker iskalnik na družabnem omrežju LinkedIn ponuja predvsem iskanje ljudi, poklicev in vsebine (slika spodaj), se seveda splača optimizirati predvsem in najprej ta 3 področja:

Profilno stran se splača optimizirati že zato, ker nima nobenega smisla, če nas nekdo najde na LinkedIn-u, da naša predstavitvena/profilna stran, o nas ne pove nič pametnega.

  • naslov (headline) – točka 1 na spodnji sliki – omogoča uporabo do 120 znakov. Ko nekdo išče po LinkedIn omrežju, je zraven profilne slike in našega imena (blagovne znamke) prikazan še headline. Dober naslov pove s čim se ukvarjamo in kaj lahko ponudimo iskalcem na LinkedIn-u.
  • v celoti izkoristimo “summary section” – točka 2 –  Ta del omogoča daljši opis naše dejavnosti in storitev, obenem pa ta del izkoristimo tudi za to, da pozovemo obiskovalce našega profila, da nas kontaktirajo (točka 3). Ker sam, preko LinkedIn omrežja, targetiram (tudi) na druge trge, ne samo slovenskega, imam v “summary section” svoj opis v angleškem in slovenskem jeziku.
ureditev profila linkedin
Če mi želi kdo slediti na LinkedIn omrežju, naj samo klikne na sliko.
  • za večjo vidnost vsebin se na LinkedIn-u priporoča zraven redne aktivnosti (všečkanje, komentiranje, objavljanje uporabnih vsebin iz naše spletne strani, itd…), objavljanje blogov kar v okviru platforme LinkedIn. Sam teh postov ne uporabljam ravno najbolj pridno (zadnje sem pisal konec leta 2017 in v začetku 2018.
  • za večjo vidnost na LinkedIn-u se je treba truditi tudi tako, da dobite čimveč priporočil (Endorsements).
    Da povečate vidnost vašega profila, morate za vsak “industry knowledge” dobiti najmanj 10 priporočil (zavihek Skills & Endorsements)
  • ključne besede, s katerimi opisujete svoj opis v profilu, naj bodo izbrane iz besed, ki jih vaša ciljana publika uporablja na LinkedIn-u.

Optimizacija za iskalnik na Facebooku

Tudi iskalnik na Facebook-u uporablja ključne besede.

Če v Facebook-ov iskalnik vnesete samo niz/del črk ključne besede, Facebook-ov iskalnik (podobno kot na Googlu), dokonča predlog iskanja z besedami, ki jih na Facebook omrežju, uporabljajo drugi za iskanje:

optimizacija za facebook iskalnik

Glede na to, kakšne vrste vsebin, segmentira Facebook, potem na Facebooku, z uporabo ključnih besed, servirajte vsebine (objave, osebe, slike, videe, skupine,…). Mojo zasebno skupino na Facebooku, lahko tako najdete preko Facebook iskalnika, če npr. vtipkate v iskalnik ključno besedo SEO:

Klik na sliko vas NE BO odpeljal na vrata Facebook skupine, ampak najprej na stran kjer sploh razložim zakaj imam zaprto Facebook skupino in čemu služi skupina.

Optimizacija za iskalnik na YouTubu

YouTube sicer ni družabno omrežje samo po sebi, ima pa svoj iskalnik in pa tudi velja za drugo najbolj množično uporabljano in iskano spletno platformo (4).

Podobno kot ostali iskalniki, tudi YouTube iskalnik deluje s pomočjo ključnih besed (ki niso enake ključnim besedam na Googlu). S pomočjo orodja Keywords Everywhere lahko celo pridete do podatka o tem koliko krat je določena ključna beseda vtipkana v YouTube (manjši, rdeči kvadratki na sliki):

optimizacija za iskalnik youtube nasvet

Da se preveč ne ponavljam in, da ne raztegnem tega prispevka v nepregledne širine, sem o tem kako optimizirati YouTube video za čimboljše rangiranje na YouTubu, zeeeeelo podroben opis objavil že pred časom, na moji osebni spletni strani. Če se vam ljubi in, če še vam nisem “na smrt zamoril”, kliknite na link.

Viri:

1 – 10 ways to optimize a website for Bing – SearchEngineJournal
2 – 5 SEO tips for Yahoo!
3 – stara forum debata iskalnik Najdi.si vs Google
4 – YouTube by Numbers