Kako se lotiti optimizacije url naslova, ko Google v iskalniku prikazuje drugi url naslov od targetiranega…[napredna vsebina]

To, da iskalnik Google prikazuje drugi url naslov od tistega, na katerega s SEO optimizacijo, targetirate oz. za katerega ste pripravili spletno vsebino, niti ni tako redek pojav, kot si mogoče kdo misli na začetku. Med svojim SEO mentoriranjem sem imel tudi poslovne partnerje, ki so na Googlu, nastopali že več kot desetletje, s pregledom prikazanih url naslovov v Googlu, pa celo ugotovili, da Google prikazuje kar 60% takšnih url naslovov, za katere je pravzaprav stranka želela, da bi namesto njih, bile prikazane neke druge spletne vsebine.

Spodaj je podrobneje prikazano kako se lotite optimizacije url naslova, ko se v Googlu, za neko, vam želeno ključno besedo, prikazuje spletna vsebina, objavljena na nekem drugem url naslovu (vaše spletne strani).

Spodnji nasvet je bolj primeren za manjše do srednje velike spletne strani, ker je lahko opisan postopek, za velike strani, precej zamuden, sicer pa se za velike internetne strani, itak priporoča drugačen pristop (in tudi uporaba drugačnih orodij).

Nasvet je razdeljen na naslednja poglavja…

Kako zaznate (in evidentirate) url naslov, ki ga Google prikazuje (za posamezno ključno besedo)

Če želite, da se v Googlu, prikazuje točno določena vsebina (na točno določenem url naslovu vaše spletne strani), je treba najprej prepoznati, da na Googlu ni prikazana vsebina, ki bi jo sicer vi želeli imeti prikazano.

Še posebej za SEO optimizatorje to velja, da pri spremljanju pozicij/uvrstitev svojih spletnih strani na Googlu, niste pozorni “samo” na to, na katerem mestu se nahaja vaša spletna stran na Googlu (za posamezno ključno besedo), ampak tudi s katerim url naslovom, se vaša spletna stran, prikazuje na Googlu.

Primer:

  • za spodnji prikaz moje vsebine o spletni optimizaciji, na osebnem blogu MatijaZajšek.com, me ne zanima samo na katerem mestu se nahaja vsebina o optimizaciji spletnih strani, na Googlu, ampak tudi s katerim url naslovom, se moja spletna vsebina, prikazuje na Googlu, če vanj vtipkam targetirano ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”:
kateri url naslov na Googlu

NAMIG: Ker boste skozi čas in raziskovanje vedno novih ključnih besed, ki jih uporabniki Googla, uporabljajo med iskanjem po internetu, naleteli na vedno nove ključne besede, je za vsako, vam interesantno in vredno targetiranja, ključno besedno zvezo, vredno pregledati ali se morebiti s katerimkoli drugim url naslovom, slučajno že vaša spletna stran, uvršča med vrhnjimi prikazi iskalnika. Če odkrijete, da se prikazuje, potem se vam za najdeno ključno besedno zvezo, ne splača pripravljati nove vsebine, ampak obstoječ url naslov, optimizirate za novo najdeno besedno zvezo. O tem bolj podrobno proti koncu tega zapisa.

Kako evidentirate neustrezno prikazovane url-je

Največja napaka, ki jo lahko naredite, ko odkrijete neustrezno prikazovan url naslov na Googlu, je ta, da tega v svoji evidenci kar zamenjate s tistim, za katerega ste do trenutka “odkritja” tega url naslova, izvajali onsite in offsite SEO kampanjo. Še večja napaka je verjetno samo še to, da evidence targetiranih url naslovov, sploh ne vodite.

Da je narobe, da se kar takoj, v trenutku “odkritja” prikazovanja napačnega/netargetiranega url naslova, odločite za optimizacijo tega vašega, na novo odkritega url naslova, obstoji več argumentov:

  • Google lahko prikazuje neželen oz. netargetiran url zaradi spremembe svojega algoritma
  • Google lahko za eno targetirano ključno besedo prikazuje več različnih url naslovov
  • Google lahko prikazuje vaš najboljši “približek” idealni vsebini za posamezno ključno besedo, ne pomeni pa to nujno, da je vsebino na prikazanem url-ju sploh smiselno targetirati še naprej (ampak, da je morda boljše za njo pripraviti povsem novo vsebino)

Najmanj zaradi zgornjih 3 razlogov, si je vredno, zraven evidence targetiranih url naslovov za posamezno ključno besedno zvezo oz. sklope ključnih besed, voditi “zaznamke” o prikazovanjih drugih url-jev (kot tistih, s katerimi targetirate).

Poglejte primer (in razlago pod sliko):

evidentiranje url naslovov

Na zgornji sliki prikazuje točka 1 dosežene uvrstitve spletne strani Magus.si (za nekatere, sicer zamegljene ključne besede (stolpec A)), za katere se je v preteklosti intenzivno izvajala optimizacija spletnih vsebin. Na vrhu tabele je prikazana točka 2, ki prikazuje doseženo uvrstitev 10, za ključno besedo “bolečine v hrbtenici”, v zaznamku v stolpcu (AL, točka 3)) pa je dodan komentar, da Google prikazuje drugačen url naslov, namesto targetiranega v točki 4).

Kaj prinese takšno evidentiranje drugih url naslovov od tistih, ki jih targetirate…

Zaradi zgoraj naštetih razlogov ne “skočite na prvo žogo” in takoj začnete z onsite in offsite SEO popravki na targetiranem url naslovu, ampak si daste nekaj časa (npr. 2 meseca) zato, da sploh vidite ali Google “vztraja” s prikazovanjem url naslova (ki ga niste targetirali oz. želeli prikazovati na Googlu).

Čez kakšna 2 meseca opazovanja in beleženja zaznamkov, lahko sprejmete bolj “razumno” odločitev ali se boste lotili spremembe targetiranja.

Možnosti optimizacije vsebin, ki jih želite prikazovati v Googlu (za targetirane ključne besede), a se trenutno ne prikazujejo na Googlu

Če in, ko na Googlu, odkrijete vaše vsebine, ki so sicer uporabne, ne prikazujejo pa se z vašimi targetiranimi ključnimi besedami, imate na voljo več možnosti:

  • vsebino na neustrezno prikazovanem url naslovu, skopirate in prilepite (pripojite) na url naslov, s katerim targetirate (ob tem pozor na ustrezno brisanje starega url naslova (tudi iz Googlovega indeksa, ker ne želite imeti na spletni strani podvojenih vsebin))
  • neustrezno prikazovan url preusmerite (redirekt) na targetiran url naslov
  • vsebino in neustrezno prikazovan url naslov, zbrišete (to velja še posebej, če vsebina dlje časa ne prejema nobenih klikov)
  • deoptimizirate neustrezno prikazovan url naslov (po domače: na neustreznem url naslovu naredite vse kar je “kontra” aktualnim SEO pravilom)
  • “odlinkate” notranje povezave, ki kažejo na neustrezno prikazovan url naslov
  • “odlinkate” offsite SEO povezave na katere imate vpliv oz. uporabite disavow za backlinke na katere nimate vpliva

Ali lahko zgoraj opisan postopek uporabite tudi pri velikih spletnih straneh

Da. Čeprav sem na začetku tega zapisa napisal, da je prikazan postopek primeren bolj za manjše in srednje velike spletne strani, na Seo-Praktik.si, uporabljamo isti pristop tudi pri zelo velikih internetnih straneh. S tem, da pri njih, zraven opisanega, v obzir vzamemo najprej neustrezno prikazovane url naslove, ki se prikazujejo na podlagi generičnih oz. drugih, za velike stranke, najpomembnejših ključnih besed.

Na ta način najprej “počistimo” neustrezno prikazovane url naslove za ključne besede, ki so naročnikom najbolj pomembne, za tiste manj pomembne (npr. tiste z majhnimi iskalnimi volumni) pa se optimizacije lotimo takrat, ko so druge, prioritetne SEO aktivnosti, že vpeljane.

Primer:

  • na spletni strani Prve bonitetne agencije, ebonitete.si, so na spodnji sliki evidentirane nekatere ključne besede (za katere je optimizacija že izvedena) in ključne besede za katere se trenutno izvaja SEO optimizacija. Za prav nobeno (izmed sicer zamegljenih ključnih besed) Google, v svojem iskalniku, ne prikazuje (več) nobenega url naslova s katerim spletna stran ne bi želela targetirati na Googlu:
url naslovi seo

Še posebej se tak postopek evidentiranja priporoča za vse spletne strani, ki imate v prihodnosti namen redno pripravljati spletne vsebine in iskati vedno nove ključne besedne zveze.

Recimo, da imate že danes, na vaši spletni strani objavljeno vsebino, ki opisuje vašo storitev “odkup terjatev“. In, da se ta vsebina tudi prikazuje z ustreznim url naslovom na Googlu. Če ste slučajno, ob prvi analizi ključnih besed, spregledali besedne zveze, kot so npr. prodaja terjatev, odkup nezapadlih terjatev, odkup terjatve, itd… lahko, na podlagi evidentiranega url naslova, namesto, da pripravljate novo vsebino, obstoječo vsebino, targetirano na “odkup terjatev”, preprosto dopolnite še z SEO optimizacijo za ostale besedne zveze.

Dodatne informacije:

  • ena od uporabnih dodanih vrednosti takšnega evidentiranja ustrezno in neustrezno prikazovanih url naslovov je tudi ta, da z njeno gradnjo pridobivate tudi evidenco katerim url naslovom je smiselno pripojiti tudi sorodne ključne besede in sinonime.

Poglejte spodnji primer:

  • če je npr. vaša targetirana ključna beseda “jedilne mize“, lahko ciljanemu (in evidentiranemu) url naslovu, pripojite tudi sinonime, npr. raztegljive jedilne mize, okrogle jedilne mize, mize, masivne jedilne mize, itd… Zakaj? Ker orodje KwSurfer pokaže, da so omenjeni sinonimi in sorodne besede, najbolj podobne targetirani:
sorodne kljucne besede
  • učinkovitost uporabe zgoraj opisanega postopka je zeeeelo odvisna od tega kako temeljito se lotevate (ali ste se v preteklosti lotili) raziskave ključnih besed. Bolj kot imate raziskane ključne besede in zanje optimizirane posamezne url naslove, manj bo na Googlu prikazovanj tistih url naslovov, ki jih v bistvu sploh niste želeli prikazovati (za posamezno ključno besedo). Ena, takšnih, zelo raziskanih internetnih strani, z vsemi mogočimi kombinacijami ključnih besed, ki je razvidna že “iz letala”, je internetna trgovina Naravna sladila Medex. Kliknite na stran in bodite pozorni na uporabljene ključne besede (in sinonime).