Kako si voditi onsite SEO evidenco spletnih vsebin [PRIMER za ključno besedo HOSPITALITY TV]

Tisti, ki redno ustvarjamo spletne vsebine, po SEO pravilih, vemo, da je kasnejša offsite seo optimizacija, lažja in hitrejša, če je vsebina na ciljanem url naslovu, onsite SEO, čimboljše optimizirana.

Na spodnjem primeru je prikazana ena izmed možnih evidenc, ki si jo lahko naredite preprosto v Google Sheets ali Excelu, preko nje pa takoj opazite kateri ciljni url naslov, ki ga imate v prihodnosti namen dvigovati s pomočjo offsite SEO optimizacije, ima še kaj onsite SEO rezerv, kateri pa je “že”, vsaj minimalno, pripravljen za offsite SEO.

Primer je prikazan za, v času tega zapisa (12.2.2019), prenavljano spletno stran Nevron.eu, konkretno za ciljan url naslov http://www.nevron.eu/blog/hospitality-tv/, na katerem je spletna vsebina, optimizirana za ključno besedo “hospitality tv“.

onsite seo evidenca spletnih vsebin

Ker gre za primer poslovnega partnerja, pri katerem se v kompletu prenavlja spletna stran, je iz zgornje evidence, razvidna samo vrstica za ključno besedo “hospitality tv” in ciljni url, vsi ostali url naslovi in ključne besede ter offsite SEO rezultati (točka 3), pa so zamegljeni.

Bistvo evidence, kljub temu, da je večina podatkov, na zgornji sliki, zamegljenih, boste zelo dobro razumeli tudi iz te slike…

Evidenca spletnih vsebin, ki ustrezajo aktualnim SEO smernicam, mora, po eni strani, vključevati pregled za katere url naslove gre in na katere ključne besede so ti url naslovi optimizirani (posamezen url je lahko optimiziran za več ključnih besed), hkrati pa ni narobe, če “ista slika” pokaže še onsite seo rezerve posameznega url naslova in pa tudi evidenco spremljanja napredka offsite seo optimizacije.

V zgornji onsite seo evidenci, je združeno vse (nimam pa takšne evidence pri vseh naročnikih, ker se pogosto posamezne evidence razširijo še na vodenje spremljanja kakovosti vsebin, glede na tematiko vsebin (topical clusters), onsite SEO rezultate, ločene vsebine, optimizirane na long tail in generic ključne besede, itd….).

Tista oranžna vrstica, na sliki, prikazuje mejo med ključnimi besedami, ki so aktualne za offsite seo optimizacijo (nad črto je največkrat sklop do 5 generičnih ključnih besed, za katere trenutno poteka dvigovanje (obdobje dvigovanja traja od 6. mesecev naprej), pod oranžno črto pa so zapisane ključne besede, njihove onsite seo rezerve in trenutne serp pozicije, za potenciale, ki se jih tudi splača dvigovati v prihodnosti (ko so offsite seo rezultati za prvi sklop ključnih besed, doseženi).

Na levi strani evidence (točka 1) so zapisani stolpci (od črke E do Q), ki označujejo kateri onsite SEO faktor, posamezen ciljni url naslov, za točno določeno ključno besedo (stolpec B), zajema in katerega ne.

Tisti onsite SEO element, ki je na ciljnem url naslovu, upoštevan, je pobarvan z zeleno.
Tisti onsite SEO element, ki predstavlja rezervo, je pobarvan z rdečo.

Spremljanje upoštevanja SEO zakonitosti, izvajam z različnimi onsite SEO orodji, najhitreje ponavadi gre kar s SeoMinion-om.

“Higienski SEO minimum”, točke od črke E do Q, ki morajo biti pri meni upoštevane za onsite SEO, na podlagi katerega bo offsite SEO optimizacija, v prihodnosti lažja, so predstavljene spodaj (se pa, še posebej, ko se napredovanje dvigovanja ciljanega url naslova, upočasni ali celo ustavi, sproti dodajajo (ker, kot vemo, je teh onsite SEO faktorjev, čez 200; vir: Moz – On-Page ranking factors)).

V posameznih vrsticah, preprosto z zeleno ali rdečo označim, ali je na ciljanem url-naslovu upoštevano naslednje:

  • vrstica E – Ali spletna vsebina na ciljanem url-naslovu, vključuje ključno besedo (hospitality tv) v naslovu? Ali je ključna beseda postavljena na začetek naslova?
  • vrstica F – Ali meta opis vključuje ključno besedo? Ali je ključna beseda uporabljena na začetku meta opisa?
  • vrstica G – Ali je ključna beseda uporabljena v prvem odstavku spletne vsebine? Ali je ključna beseda uporabljena v prvem stavku?
  • vrstica H – Ali je ključna beseda uporabljena v H1 oznaki?
  • vrstica I – Ali spletna vsebina vključuje samo eno H1 oznako?
  • vrstica J – Ali je ključna beseda uporabljena v najmanj eni H2 oznaki?
  • vrstica K – Ali je gostota ponavljanj ključne besede ustrezna (trenutno, na dan 12.2.2019, je to med 1% in 3%)?
  • vrstica L – Ali je prva slika opremljena z alt oznako z uporabo ključne besede?
  • vrstica M – Ali spletna vsebina vključuje najmanj eno notranjo povezavo? Je ta dofollow?
  • vrstica N – Ali spletna vsebina vključuje najmanj eno zunanjo povezavo? Je ta nofollow?
  • vrstica O – Ali je v spletno vsebino vpet najmanj en video iz YouTube kanala spletne strani?
  • vrstica P – Ali spletna vsebina vključuje bulleting, tabelo ali kakšno drugo obliko strukturiranih (ni mišljeno schema mark up) podatkov?
  • vrstica Q – Ali so odstavki v spletni vsebini kratki (največ 3 vrstice)? To sicer ni toliko SEO zakonitost, kot bolj konverzijski element, ki vpliva na večjo branost in zadržanost spletnih obiskovalcev na spletni vsebini.

 

kako si voditi evidenco spletnih vsebinKot že rečeno zgoraj, priporočam dodatno in za boljše offsite SEO rezultate v prihodnosti, hkratno vodenje stolpca “Search intent” (točka 2), to pa zato, ker vse več SEO stroke stavi na to, da spletne vsebine NAJPREJ zadovoljujejo iskalčev namen, šele nato, da so SEO optimiztirane ustrezno. Vir: The importance of understanding intent for SEO – SearchEngineLand 

Iz zgornje evidence, je konkretno, za ključno besedo “hospitality tv”, na ciljanem url naslovu, lepo razvidno, da ima ciljni url naslov, kar nekaj onsite SEO rezerv. Ne zgodi se malokrat, ko implementacija onsite SEO rezerv, povzroči SERP premik, brez, da bi za to sploh moral “dotikati” offsite SEO.

Zato se onsite SEO optimizacija (in pa vodenje upoštevanja SEO zakonitosti), absolutno priporoča (kar kak mesec ali celo dva, pred izvajanjem offsite SEO aktivnosti).