Ob pojmu Off-site SEO optimizacija večina najprej pomisli na izgradnjo povratnih povezav. Vendar pa ne gre samo za to. Predvsem za nove spletne strani kot sta Biokatka.si in Nutrida.si je zelo pomembna gradnja blagovne znamke. V prejšnjem zapisu smo govorili, da je optimizacija spletne strani na samem spletnem mestu izrednega pomena. Za uvrstitev v iskalniku Google pa so pomembne tudi stvari, ki se dogajajo stran od samega spletnega mesta.
Kaj je off-site SEO optimizacija?
Off site SEO optimizacija so vse dejavnosti, ki jih opravljate zunaj vašega spletnega mesta, da bi zvišali uvrstitev strani. Off-site SEO optimizacija ali optimizacija zunaj našega spletnega mesta pove Googlu, kaj si ljudje mislijo o naši spletni strani. In ta vtis je zelo pomemben. Veliko število zunanjih povezav, ki kažejo na naše spletno mesto, bo iskalnikom dalo signale, da je vsebina ali produkti na naši strani zanimiva in daja spletnemu mestu dodano vrednost.
Kako je naše spletno mesto videti od zunaj [Orodja]
Za preverjanje zunanjih povezav in indeks PA in DA je na voljo več brezplačnih orodij. Za brezplačna orodja je značilno, da niso popolna in tudi v primeru SEO orodij ni nič drugače.
Naštejmo nekaj bolj popularnih orodij za ovrednotenje našega spletnega mesta:
- MOZ bar from MOZ
- UberSuggest
- SemRush
- Ahrefs backlink checker
- Backlinkshitter
- Google adds Keyword planner
MOZ bar
MOZ bar je vtičnik, ki nam pove kakšni sta PA – page authority in DA – domain authority naše strani. Čeprav so mnenja o pomembnosti teh dveh indeksov deljena, pa je splošno vodilo, da višji PA in DA pomeni višjo kredibilnost spletnega mesta. Višja kredibilnost pa pomeni, da je povezava, ki iz take strani kaže na našo stran več vredna.
Domain Authority (DA) in Page Authority (PA) sta oceni razvrstitve iskalnikov, ki jo je razvilo podjetje Moz in predvideva, kako dobro se bo spletno mesto uvrstilo na strani z rezultati iskalnikov (SERP). Ocene indeksov PA in DA se merijo od 1 do 100, višja ocena pa ustreza večji sposobnosti za uvrstitev.
Medtem ko PA meri moč povratnih povezav ene strani, DA meri moč povratnih povezav na celotnem spletnem mestu. DA in PA imata obojestransko koristno razmerje, saj vplivata ena na drugego.
Google trdi, da Domain Authority in Page Authority nista metriki, ki ju Google uporablja pri določanju uvrstitev v iskalnem omrežju in nimata vpliva na SERP-e.
Mnenja o vplivu so zelo deljena. Off-site SEO optimizacija teži k čim višjim indeksom. Na PA in DA vpliva tudi starost spletnega mesta.
UberSuggest
UberSuggest je zelo zmogljivo orodje vrhunskega SEO specialista Neil-a Patel-a. Orodje vam pomaga, da vidite kakšno je število spletnih povezav, ki kažejo na vaše spletno mesto, od kje te povezave prihajajo, ali so povezave označene kot NF (No Follow), kateri anchor teksti so uporabljeni itd.
Za iskane ključne besede vam predlaga tudi vsebine za t.i. dolgorepe ali long tail ključne besede, ki jih lahko za določeno temo napišete in dosežete dobro uvrstitev. Pove vam število iskanj in omogoča tudi pregled skozi mesece, ampak na žalost v brezplačni verziji samo za 3 mesece nazaj.
Spremljate lahko kateri konkurenti so se za določeno iskano besedo uvrstili na prvo stran, kakšno je število povratnih povezav za njihovo spletno mesto, kakšni so njihovi PA in DA indeksi itd.

Seznam strani na prvi strani iskalnika Google za poizvedbo najboljši vitamin D – Dopisani so tudi indeksi DA , število obiskovalcev in število povratnih povezav
Poleg pregledovanja na nivoju ključnih besed, vam orodje omogoča tudi pregled na nivoju domene. Pregledovanje na nivoju domene omogoča spremljanje obiska na vaši strani skozi daljše obdobje in prikaže strani, ki so najbolj obiskane. Preverite lahko tudi katere besede so obiskovalci vpisali v iskalnik, da so prišli na vašo stran.
Semrush
Semrush je programsko orodje, ki pomaga prepoznati trende, ki se pojavijo v naši branži. Podobno kot Ubersuggest nam je lahko vodilo, kako voditi SEO kampanije in spremljanje delovanja konkurence. Omogoča nam, da svojo stran razumemo bolje in jo SEO optimiziramo za boljše doseganje potencialnih strank.
Poleg tega nam SEMrush pomaga prepoznati dragocene ključne besede za kampanije, ki jih oglašujemo na Google-u. Izvemo lahko katere ključne besede uporablja naša konkurenca in kako se uvrščajo v iskalnikih.
Ahrefs backlink checker in Backlinkshitter
Obe orodji sta namenjeni pregledovanju povratnih povezav in anchor tekstov. Ker pri brezplačnih verzijah rezultati niso popolni, je dobro da se poslužujemo obeh orodij.
Google Keyword planner
Google Keyword planner lahko uporabljamo, če imamo vsaj en plačljivi oglas na Google računu Addwords. Pomanjkljivost orodja je v tem, da je število iskanj precej grobo. Še pred kratkim so bile številke bolj natančne, sedaj pa se je Google odločil, da natančnih podatkov ne bo podajal.
Druga slabost je ta, da ne najdemo iskalnih volumnov za vse ključne besede. Google na primer ne prikazuje volumna za skalne pojme kot so CBD izdelki, izdelki iz konoplje, nekatera zdravila idr.

Iskalni volumni in ideje za ključne besede po poizvedbi Zaščita pred soncem in krema za sončenje
Pomen tematskih ključnih besed in Off-site SEO optimizacija
Povezave so še vedno zelo pomembne za Google. Pravzaprav je skoraj nemogoče, da Google ugotovi vrednost katere koli spletne strani, če nanjo ne kažejo povezave – ne glede na to, kako uporabna, sveža ali poglobljena je vsebina strani.
Vendar pa je pomembna tudi pravilna izbira tematskih ključnih besed. Z orodji ki smo jih predstavili zgoraj smo si precej olajšali izbiro pravilnih ključnih besed za spletni strani BioKatka.si in pa Nutrida.si. Izbira ključnih besed s katerimi želimo dosegati visoke rezultate v iskalnih je zelo odvisna od namena iskanja uporabnika. V grobem lahko ključne besede razdelimo na:
- Navigacijske
- Informativne
- Nakupne
Navigacijske ključne besede
Navigacijske ključne besede uporabljajo ljudje, ki že vejo kaj iščejo in rabijo samo še naslov spletnega mesta. To so uveljavljene blagovne znamke, ki jih vsi poznamo in jih hočemo obiskati. Pri Google oglaševanju se večkrat zgodi, da neko podjetje želi oglas izkoristiti tako, da vanj vnese tudi ključno besedo konkurence.
Eden bolj znanih in simpatičnih iz Twitterja:

Informacijske ključne besede
Med informacijske ključne besede štejemo tiste s katerimi se ljudje izobražujejo in iščejo določene informacije. To so predvsem blog vsebine ali zapisi popotovanj, razne novice, izobraževanja o bolezenskih stanjih ali situacijah v posameznih državah itd.
Značilnost teh ključnih besed je, da imajo lahko zelo velike iskalne volumne. Take so lahko na primer Triglav ali Slovenija. Kadar je namen naše strani spletna prodaja moramo biti previdni, da med ključne besede, ki jih bomo uporabili za prodajo, ne zaide kakšna informativna. Tudi, če bi nam tako ključno besedo uspelo dvigniti, bi obiskovalci hitro zapustili našo spletno stran, saj na njej ne bi našli tistega kar so iskali.
So pa informativne ključne besede koristne, če hočemo sestaviti dolgorepo ključno besedo z malo iskanji, ki se navezuje na tematiko na naši strani. Tako privabimo obiskovalce in jim ponudimo koristno vsebino, zraven pa jih lahko povabimo v spletno trgovino, kjer imamo izdelke za lajšanje njihovih težav. Pomembno je, da je vsebina kvalitetna.
Nakupne ključne besede
Nakupne ključne besede so tiste, s katerimi želimo prodajati izdelke na našem spletnem mestu. Ravno za izbiro teh ključnih besed je pomembno, da imajo dovolj iskalnega volumna in da ljudje, ki iščejo po posamezni poizvedbi, dejansko iščejo produkte in ne informacij.
Če bomo izbrali ključne besede, ki imajo majhne volumne bomo sicer visoko med iskalnimi rezultati, ampak se bodo možnosti, da nas nekdo najde zelo zmanjšale. Na žalost velja tudi obratno. S težkimi ključnimi besedami z visokimi volumni bomo težko prišli na prvo stran Google-a.
Google AddWords
Ko izbiramo ključne besede za oglaševanje na Google-u je najbolj pomembno, da nas ne zavedejo visoki iskalni volumni. Široki pojmi pomenijo velika iskanja. Velika iskanja pa pomenijo, da bo veliko ljudi kliknilo na našo spletno stran. To pa pomeni, da se bo naš račun hitro praznil.
Primer je na primer široko ujemanje za iskalni niz Šipkovo olje za obraz. Če bomo izbrali široke sopomenke, bodo na naš glas kliknili tudi ljudje, ki iščejo kurilno ali bučno olje. To pa za nas kot oglaševalca ne pomeni drugega kot porabe denarja iz naše kreditne kartice. Če bi radi prodajali šipkovo olje, je bolje da vzamemo natančno ujemanje (seveda, če je dovolj iskanj). Za široko ujemanje je bolje, da za poizvedbo iskanja vzamemo naravno kozmetiko za obraz.
Pri izbiri ključne besede, ki se bo prikazala v oglasu imamo na voljo, da Google vzame našo poizvedbo kot (Vir: Google):
- Široko ujemanje – Broad match – Privzeto
- Frazno ujemanje – Phrase match
- Natančno ujemanje – Exact match
Off-site SEO optimizacija je življenjski cikel
Off-site SEO optimizacija se nanaša na tehnike, s katerimi lahko izboljšate položaj spletnega mesta med rezultati iskanja (SERP). Izvedeli smo, da je to več kot samo gradnja povratnih povezav, čeprav je tudi ta pomembna.
Spletni iskalniki že desetletja poskušajo najti način, kako iskalcu vrniti najboljše rezultate. Predstavili smo vam orodja s katerimi lahko preverite kako iskalniki naše spletno mesto vidijo od zunaj.
Spletna stran, ki je kakovostna in uporabna, bo bolj verjetno imela reference (povratne povezave) z drugih spletnih mest. Verjetneje je, da se omenja v družabnih medijih. Vsi ti signali dajejo “zeleno luč” iskalnikom, da spletno mesto uvrstijo višje med rezultate.
Vsekakor je off-site SEO optimizacija del življenjskega cikla vsakega spletnega mesta.