Razlika med on-site in off-site seo

Vsi, ki se ukvarjamo z vsebinskim marketingom že poznamo on-site seo in off-site seo. Pa še vseeno bom za začetek ter za tiste, ki še ne veste kaj je to napisal nekaj uvodnih stavkov o tem.

Torej razlika med obema je očitna že po imenu. Pri on-site seo delu skrbimo, da ustvarjamo kar se da popolno vsebino na dotični spletni strani. Vse kar izboljšujemo znotraj tega delovanja je vezano na stran na kateri delamo. Če ustvarjamo vsebino na strani družinskega fotografa pri tem skrbimo za kakovostno in dobro optimizirano vsebino. Prav tako moramo poskrbeti, da bo vsebina pritegnila bralce in seveda, da jih bo prepričala v nakup če je to namen. Tema fotografiranje družine na moji spletni strani je že namenjena temu, da bodoče stranke pripravim na samo fotografiranje in seveda, da jih dejansko spremenim v svoje stranke.

Medtem, ko pri off-site seo skrbimo za to kako “ostali internet” govori o naši spletni strani. Torej znotraj tega se lahko povezujemo z ostalimi lastniki spletnih strani, ki bi napisali kaj o nas. Lahko tudi sami pišemo članke za ostale spletne strani v kateri na neki točki omenimo tudi sebe oziroma svojo storitev.

Katerega se prej lotiti

Vsekakor je na prvem mestu on-site seo.

Niti ni logično, da bi najprej ustvarjali povratne povezave na vsebino če vsebine in s tem tudi URLja še ni.

Torej vsekakor se je potrebno najprej lotiti on-site seo gradnje vsebine. Že tukaj pa je potrebno imeti v mislih svoj končni cilj. Torej zadovoljiti sebe, obiskovalce strani in seveda zadovoljiti tudi željam Googla, da nas bo postavil visoko. Z dobro premišljeno in pripravljeno vsebino se lahko prepričamo, da bomo rangirali že brez povratnih povezav. Kako visoko pa bomo lahko rangirali pa je seveda odvisno tudi od konkurenčnosti pri tej temi.

On-site seo

Torej začeli boste z on-site seo. Na kaj vse pa je potrebno misliti, ko govorimo o on-site seo:

  • dobro strukturirana vsebina
  • kakovostna vsebina
  • dobro premišljeni H1,H2,H3,… naslovi
  • dobro napisan in čustven meta naslov
  • vabljivo napisan meta opis
  • ne pretiravajte s ključnimi besedami
  • optimiziranje fotografij
  • interne povezave

Primer on-site seo za stran poročni video

Pred kratkim sem svoji spletni strani, ki je bila do takrat samo za oglaševanje poročne fotografije dodal tudi stran, ki oglašuje poročni video.

Kot na vseh ostalih straneh sem najprej začel z pregledom teme in ključnih besed. Nadaljeval sem s sestavljanjem poglavij in naslovov v zapisu. nato sem v te naslove dodal tudi vsebino in seveda relevantne fotografije in video. Seveda je video v tem primeru nepogrešljiv, ker ga predstavljam. Je pa v vsakem primeru dobro če lahko vključite video v svoje zapise. Zaključil pa sem z oblikovanjem meta naslova in opisa, ki sta izredno pomembna za dober CRT. Nikakor nisem pozabil niti na notranje povezovanje in na kazanje na novo vsebino iz ostalih delov spletne strani. Čisto za konec pa sem novo vsebino oz URL kopiral v Google search console in zahteval indeksiranje.

Off-site seo

Off-site seo pa je seveda ravno nasprotje tistega, ki ga izvajamo na svoji spletni strani. Najprej vsebino pustim nekaj časa “zoreti”. S tem mislim, da vsebino objavim. Potem jo spustim čez Google search console in počakam, da jo Google dejansko indeksira. Ko se pojavi v SERP-u jo vnesem v evidenco in zapišem pozicijo, ki jo je dosegla. Potem še počakam, da jo Google premleje in da vsebina zaniha in šele takrat začnem graditi povratne povezave.

Poznamo pa več vrst povratnih povezav:

  • do follow povezave
  • don’t follow povezave

To je nastalo ravno zaradi goljufanja pri grajenju povratnih povezav. Google je že v začetku povratne povezave razumel kot nekakšne digitalne reference. Kot vas nekdo v resničnem ali fizičnem življenju pohvali nekomu drugemu vas lahko tudi druga spletna stran. Kmalu po začetku le tega so začeli nekateri ustvarjalci vsebinskega marketinga goljufati in si sami pridobivati popolnoma nerelevantne povratne povezave. Takšnim povezavam se danes reče don’t follow. Niso škodljive za vašo spletno stran. Ne bodo pa niti poskrbele za to, da bo vaša stran izgledala bolj avtoritativno v očeh Googla.

So pa don’t follow povezave še vedno lahko koristne. Recimo ena od takšnih je tudi povezava iz vašega računa na Facebooku. Pa je še vseeno lahko zelo koristna če bodo vaši sledilci zaradi nje kliknili na vašo spletno stran!

Primer kakovostne do follow povezave na spletno trgovino z otroškimi oblačili

Kakovostna povezava za LABI otroška oblačila je recimo iz bloga mamice, ki ima blog o otroški prehrani. To je najboljša vrsta povratne povezave, ker je iz enake branže kot je vaša.

Naslednja stvar, ki je pomembna pri pridobivanju kakovostne povratne povezave je tudi avtoriteta domene iz katere boste dobili povratno povezavo. Višja kot je avtoriteta te domene bolj bo Google zaupal tej strani in posledično bo bolj zaupal tudi vaši strani.

Vpliv on-site seo na rangiranje vaše spletne strani

Vpliv on-site sea na rangiranje je zelo velik. To je osnova vašega spletnega nastopa. Tako, da pri on-site seo ne morete iskati bližnjic.

Tudi na dolgi rok bo to pomembno, ker si želite, da bi vaši obiskovalci kar se da dolgo ostali na vaši strani. To pomeni, da so obiskovalci zadovoljni z vašo vsebino oziroma, da jih vaša vsebina zanima! Poleg tega pa je to tudi metrika, ki jo Google uporablja za namen tega kako kakovostno vsebino ste napisali. Kot tudi za to kako je povezana z search intentom iskalca, ki je pristal na vaši spletni strani.

Dober on-site seo na strani fotografa bo pomenil, da bo obiskovalec prebral njegove fotografske nasvete za fotografiranje sončnih zahodov. Ob tem pa ga bodo zanimale tudi ostale vsebine o fotografiranju. Pri pregledovanju spletne strani pa bo opazil, da fotograf ponuja tudi svoje storitve kot so fotografiranje hrane, portretov, izdelkov itd.

Vpliv off-site seo na rangiranje vaše spletne strani

Off-site seo pa bo poskrbel, da bo vaša kakovostna napisana in optimizirana vsebina v bolj konkurenčnih temah prav tako nekoč prilezla na prvo mesto Googlovega SERP-a.

Če vzamem za primer otroške kape. Na mesec jih v Sloveniji preko Googla išče 390 ljudi. To je visoka številka za branžo otroških oblačil in za Slovenijo. Kar pomeni, da bo tudi konkurenca visoka. Poleg tega se zavedamo, da otroške kape poleg majhnih podjetnikov prodajo tudi velike trgovine. Te bodo še posebno težek zalogaj ampak nikakor pa ne nepremagljiv.

Torej v primeru otroških kap boste težko že s samo vsebino prišli do prvega mesta v Googlu. Zato pa boste s konstantnim pridobivanjem povratnih povezav brez večjih težav prišli najprej na prvo stran Googla. Potem pa počasi tudi proti prvemu mestu kamor vsekakor tudi ciljate.