Predstavljajte si, da zadnjih 5 let na svojih internetnih stranek vlagate v vedno večji obisk spletne strani.
Objavljate vedno nove spletne vsebine in izvajate promocijo spletne strani. Za kar namenite recimo 10.000€ evrov na leto.
Logično je, da bi pričakovali, da bo zaradi tega, vaš spletni posel, naraščal. Navsezadnje, denar dajate ravno zato, da bi kasneje, čez leta, od spletne strani, dobili sredstva nazaj, zraven pa še zaslužili.
V treh spodnjih primerih, iz prakse, pokažem, da je nesmiselno, da na razvoj svojega spletnega posla, gledate samo skozi oči večje obiskanosti vaše internetne strani.
Spodaj so prikazani 3 primeri, super malih, a različno finančno učinkovitih spletnih strani. S katerimi imam samo en namen – to je, da pokažem, da je neumnost na internetnih straneh, se osredotočati samo na eno metriko, recimo obisk internetne strani. Še posebej v podjetništvu, ko veste, da internetni posel, ne delate zato, ker se vam pač ljubi, ampak, ker od njega, marsikdo (v celoti) živi.
Poglejte najprej spodaj 3 manj obiskane spletne strani, iz treh različnih panog (v katerih nastopa tudi naša ekipa Seo-Praktik.si)…
Najprej poglejte izmerjeno obiskanost treh različnih spletnih strani:
Zdaj poglejte letne zaslužke teh istih treh strani:
Spletna stran A = letni zaslužek okrog 500€
Spletna stran B = letni zaslužek okrog 6.600€
Spletna stran C = letni zaslužek okrog 57.000€
Med različnimi primeri internetnih strani, sem izbral 3, ki najbolj prikazujejo realne razlike med zaslužki in nesmiselno povezavo z obiskom teh strani:
- prvo stran obišče cca. 80 do 100 uporabnikov Googla, na leto pa stran (z Googlovimi reklamami) zasluži okrog 500€.
- drugo stran obišče cca 17 obiskovalcev na dan, letnega zaslužka na njej pa je, ob 4% proviziji od dobavitelja, okrog 6.600€. Ker je prodaje na spletni strani, na letnem nivoju okrog 170.000€, bi se ob boljše izpogajani proviziji, tukaj zaslužek lahko znatno izboljšal.
- tretja spletna stran (C) ima obiskovalcev cca. 30. na dan. Zaslužka pa okrog 57.000€ neto na leto.
Kaj hočem prikazati s temi primeri
Osredotočenost na povečanje obiska na vaših spletnih straneh je sicer smiselna, a zraven obiska na spletnih straneh, se še bolj kot na obisk spletne strani, osredotočite predvsem na zaslužek iz spletnih strani.
Stvari na katere se osredotočajte zraven večjega obiska na spletni strani…
- razlika v ceni
Razlika v ceni odloča o tem ali se vam neko storitev ali produkt sploh splača prodajati. Mi smo to v naši ekipi, pred leti, izkusili na “težek način”. Prodajali smo chia semena za 2,9€ na kos, provizije imeli 10%, na koncu meseca pa ne verjamem, da smo z njimi zaslužili 20 €. Kljub temu, da chia semena, vsak mesec v Google vtipka cca. 1900 uporabnikov Googla:
- vračajoči kupci
V svojem spletnem poslu se osredotočite na ponujanje takšnih produktov in storitev, ki zagotavljajo, da se vam bodo kupci vračali. Strošek obdržanja stranke napram strošku pridobivanja nove stranke prikazuje spodnja študija:
Kupce lahko obdržite na žnj različnih načinov:
- ponudite dodatno storitev
- ponudite dodatna izobraževanja
- ponudite popust za zvestobo
- ponudite možnost naročanja preko čakalnih vrst
- ponudite gratis dobavo po drugem ali tretjem naročilu
- ponudite aplikacijo za merjenje uspeha po uporabi vašega produkta ali storitve, itd….
- zmanjšanje stroškov pridobivanja novih strank
Nikjer ne piše, da morate bodoče stranke pridobivati z enakimi stroški kot pred leti. Če vas je pred leti pridobivanje ene stranke stalo 100€, lahko mogoče z marketing avtomatizacijo, ta strošek znižate na pol. Podrobno sem o tem kako si izračunate ustrezen znesek, ki se ga splača investirati v pridobivanje novih strank, pisal na povezavi.
NAMIG: Ta blog zapis je namensko krajši od marsikaterega drugega našega zapisa na blogu. Namenjen je tistim mojim bralcem in sogovornikom, kjer kot “jara kača” iz tedna v teden, poslušam kako je treba povečati obisk spletnih strani. A, v bistvu, če bi se spomnili svojih letnih ciljev, ki so si jih postavili ob začetku leta, večina teh sploh ni opredelila s povečanjem obiska, ampak z več zaslužka. Če želite konec leta zaslužiti 10% več kot lani, ne pomeni to, da potrebujete 10% več obiskovalcev na spletno stran. Ampak 10% evrov več v denarnici.
Viri:
1 – Exploring Customer Acquisition vs Retention Costs