Novosti tedna: First hand knowledge, helpful content, vrnitev FAQ-jev, parasite SEO …[SEO komentar TEDNA 40/2023]

Uvod

Za drugo leto počasi preoblikujem format vsebin, ki jih podajam v teh rednih tedenskih SEO komentarjih. S komentarji se namreč nameravam predvsem osredotočati na predstavljanje aktualnih SEO novosti v posameznem tednu. In zaradi tega vpeljujem spremembe.
Poglejte kaj se je novega dogajalo v zadnjih 7 dneh…

SEO novosti

  • prva SEO novost je informacija o Googlovem boju s t.i. SEO parazitnimi stranmi.
    SEO ekipa na Googlu je že pred nekaj časa napovedala, da se loteva predvsem parazitnih strani.

    Čeprav je bilo sprva rečeno, da utegne po buči dobiti celotna domena, ki gosti parazitne strani (kar se seveda ne bo zgodilo, ker predstavljajte si, da en poptv dobi penalty, ker gosti članek nekega mesarja), gredo zdaj zadnja opažanja Googlovih predstavnikov v smer, da bi po buči dobil samo dotičen url. Niti ne poddomena niti ne mapa za glavno domeno.

Glavni izziv bo pri tem seveda, kot vedno, Googlovo “ugibanje” ali gre za parazitno stran ali ne (več: what is parasite SEO). Če je razmerje (internih) linkov, ki iz ostalih spletnih vsebin, na tej domeni kažejo na dotičen url, večje od outbound linkov (kar so nemalokrat backlinki na parazitnih straneh) , potem težko kdorkoli reče, da neka stran (ali tematika) ne sodi na neko domeno.

Nauk: topical relevancy med sabo dobro povezanih člankov s katerimi gostujete na neki domeni ostaja ali celo postaja še bolj pomemben.
Ne se ustavit z vašimi objavami (tudi ne na parazitnih straneh), da ne sporočate signala, da je vaša tematika bila popularna v preteklosti.
Pa tudi: poskrbite za redno posodabljanje vaših url-jev tudi na parazitnih straneh. Če je le mogoče.

parasite seo situations

  • druga SEO novost so vrnjeni FAQ-ji.

Mogoče je že kdo opazil. V SERP-e so se vrnili FAQ-ji2.

Jaz sem jih na mobilcih opazil v soboto, v skupnostih so o njih začeli poročati kak dan pozneje. Ali gre za test ali za spet dlje časa prikazovano funkcionalnost, se ne ve. Prikazujeta se, koliko vidim, 2 faq-ja.

Nauk: Nekateri so ob ukinitvi FAQ-jev hiteli z njihovim pretvarjanjem iz schema mark up3 v vprašanja z navadnimi H oznakami. Očitno je, da se ne splača (vedno) letati za spremembami Googla. Pač pustite dotedanje delo, da je narejeno kot je, morda pa se Google vrne s funckionalnostjo. Kot je to bilo v tem primeru.
Kakršenkoli je že danes videz serpa… vse je test.
Že popoldan je lahko drugačen.
In če lovite današnji serp, lovite zajca za rep.

  • tretja SEO novost je izstopal popravek formulacije zapisa, ki v Googlovih dokumentih opredeljuje t.i. helpful content4 oz. t.i. firsthand knowledge5.

Kaj pomeni firsthand knowledge?
Preprosto znanje iz prve roke.

SEO skupnost iz tega sklepa, da “prva roka” nikakor ne more biti pisana, SEO optimizirana vsebina s pomočjo npr. ChatGPT-ja. Ker Chat GPT pisana vsebina prihaja iz že ustvarjenih vsebin s pomočjo LLM modelov.

SEO skupnost sklepa, da je to dejanje prikaz Googla kako se morda namerava ta truditi proti AI vsebinam. Popravek definicije ne spada k HCU posodobitvi, ampak h CORE posodobitvi algoritma6.

Kako se bo to odražalo v praksi?
Google namerava med prikazanimi rezultati vidneje poudariti informacije o individualnem avtorju vsebine, npr. vpetost avtorja v socialna omrežja, število sledilcev (ne ve se na katerem omrežju), oceno popularnosti avtorjevih vsebin, itd…

firsthand knowledge in search

Ker se je v SEO skupnosti vnela ekstra zanimiva debata o tem, je Google dodatno pojasnil:

V spomin se mi je vtisnilo mnenje SEO eksperta, ki se je nato odzval po domače in direktno:

popularity author line seo effect
  • četrta SEO novost so posodobljena in poenostavljena t.i. “Needs Met7 pravila in definicije v Googlovem vodniku, ki opredeljuje navodila za ocenjevanje kakovosti spletnih stani (t.i. Quality rater Guidelines,):
quality rater guidelines
  • peta SEO novost je Googlovo testiranje večjega števila prikazov t.i. “local packov” na angl. trgu (tukaj). Kar je pomembno za lokalni SEO:
lokalni seo

Vse ostale SEO novosti aktualnega tedna delim in komentiram v moji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.

SEO izkušnja tedna

Graf, ki prikazuje naše aktualne SEO rezultate v ŽIVO je to:

Poročilo o tem kaj se je delalo ta teden, najdete tukaj:

V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.