V spodnjem zapisu je predstavljen postopek, ki sicer po svoji naravi spada v tehnični SEO, govori pa o tem kako se lotiti odpravljanja napak spletnih strani, ki jih Google prikaže v Search konzoli, v zavihku Index coverage. Slika javljenih napak lahko zgleda podobno spodnji:
.
.
Obvestilo o pojavu napak v Googlovem indeksu, Google sporoči preko maila, kar na elektronski naslov admina (in drugih), ki so vpisani v search konzoli kot upravljalci spletne strani. Če ne dobite sporočila na mail, ne bo narobe, če nekaj krat na mesec greste kar sami direktno v Search konzolo.
.
.
Za spletno stran www.vgradneomare.eu, je Google 17.6.2018, v Search konzoli pokazal kar 587 napak, vzrok za večino od njih pa je, kot rečeno, nedavni bug v Yoast SEO pluginu, ki je po defaultu za vse slike na spletni strani, ustvaril kar svoj url naslov.
.
.
Kako je posodobitev plugina “zafrknila” ogromno število wordpress spletnih strani (preverite, če ni tudi vaše !!!!), si na hitro poglejte spodaj:
.
Namesto za priporočljivo nastavitev na spodnji sliki na Yes, je Yoast po posodobitvi plugina verzija 7.0, po defaultu to nastavitev pustil na No. In vsaka medijska priloga (slika, video,…) je dobila svoj url. Ker je na url-ju samo objavljena slika (brez teksta), seveda to kliče po Google thin content penalty (priporočam: Thin Isn’t In – How to recover from Google’s thin content penalty – WebpageFX) . Hkrati pa so spletne strani dobile ENO GORO NOVIH URL-JEV, s čimer se zelo obremeni crawl budget (What is crawl budget – SearchEngineLand) vsake spletne strani.
.
.
Zdaj, ko ste identificirali število napak, lahko s skrolanjem miške malenkost navzdol od grafa, vidite dejanske primere napačnih url-jev:
.
.
S klikom na posamezno napako pod grafom, se vam na desni odpre novo okno, s štirimi možnostmi:
.
.
Klik na “View as search result” vam dejansko prikaže kako zgleda url, ki vsebuje napako, v Googlu.
V mojem primeru vgradnih omar, je url strani PRAZEN:
.
.
Če hočete odpraviti napako, morate klikniti na VSAK napačen url in v podmeni Google Index/Remove URLs, skopirati vsak url, ki ga želite izbrisati iz Googlovega indeksa. Kliknete na “Temporarily Hide”, v prazno okence skopirate url naslov, ki vsebuje napako in kliknete “Continue”:
.
.
V naslednjem koraku potrdite nalogo z “Submit Request”:
.
.
Nato Google sporoči, da je postopek v teku (pending), čez kak dan ali dva, pa url zbriše iz indeksa.
.
.
Googlova Search konzola omogoča, da po končanem postopku tudi preverite kako napreduje postopek popravljanja/brisanja url-jev. To preverite s klikom na gumb See validation flow progress:
.
.
Če imate namen brisati url-je, bodite 100% prepričani, da določenega url-ja ne želite imeti v indeksu. Najlažje to naredite tako, da po kliku na vsak url, tega TAKOJ skopirate v okence za odstranjevanje URL-jev.
.
Zaključek
.
Ta del spletne optimizacije nekateri sicer še vedno imenujejo onsite SEO optimizacija, drugi pa tovrstne vsebine uvrščajo že v tehnični SEO. Sam sem jo zato uvrstil v tehnični SEO.
.
Kamorkoli že uvrščate to SEO delo, sem s prikazanim želel povedati, da optimizacija spletnih strani ni samo “štancanje vsebin”, ampak na žalost še marsikaj drugega. Freelancerji smo pač prisiljeni sami bdeti nad svojimi stranmi (in sami odpravljati lastne napake in napake drugih), večjim firmam pa mogoče priporočam, da ta del prepustite drugim.