- Od Marijinega praznika 15. avgusta, prejšnji četrtek naprej, je na pohodu novi Googlov Core update, t.i. Google August Core update:
Na isti dan, 15. avgusta, je Google objavil tudi, da ima težave s prikazom na SERP-u, kar je vidno na sliki eno vrstico nad obvestilom o avgustovski posodobitvi algoritma. Ta napaka je po štirih dneh in 11 urah odpravljena, Google August Core update pa utegne, po napovedih Googla, trajati okrog meseca dni.
Prva in najbolj opazna posledica avgustovske posodobitve algoritma so poročila številnih SEO strokovnjakov katerim so spletne strani po lanski, oktobrski in letošnji marčevski posodobitvi algoritma (HCU) upadle, da so se spletne strani začele “pobirati” nazaj.
SEO skupnost je polna slik o “povratku” organskega prometa na številne, lani oktobra in letos marca, padle spletne strani.
Takšnih “odbojev” so deležni tudi nekateri projekti, ki jih izvajamo na Seo-Praktik.si, spodaj:
Čeprav je glede na napovedano eno mesečno trajanje tokratne posodobitve Googlovega algoritma absolutno prezgodaj za kakršnekoli ocene o vplivih posodobitve na spletne strani, je SEO skupnost že polna opažanj, vzorcev in zaključkov o tem na katere spletne strani tokratna posodobitev najbolj vpliva.
Ena najbolj vnetih spremljevalk posledic Googlovih posodobitev spletnih strani, Lily Ray, opaža spodnje:
Čas bo pokazal kako se bodo spletne strani uvrstile na iskalniku po končani posodobitvi, sicer pa bo najbrž najbolj pravi nasvet ob tej posodobitvi ta, ki velja tudi ob vseh ostalih:
Počakajmo, da “nevihta” mine, nato pa začnimo s preštevanjem mrtvih in živih.
Ostale aktualne SEO novosti
- Med aktualne SEO novosti, si ne morem kaj, da ne bi na prvo mesto, uvrstil naslednje novice:
Na SeoClarity so naredili analizo 36.000 ključnih besed in primerjali prikazovanje url naslovov v t.i. AI overviews na prvi strani Googla.
Za razliko od obdobja, ko je Google šele lansiral AI overviews, ko so se med viri odgovorov v AI overviews pojavljali številni odgovori (tudi spam in slabo uvrščenih spletnih strani), zgornja analiza ugotavlja, da se tokrat v kar 99,5% primerov med AI overviews prikazujejo rezultati spletnih strani, ki tudi sicer rangirajo na prvi strani Googla.
Kar pomeni, da Google, po začetnem AI overviews fiasku, tudi na tem področju vedno več pomena daje avtoritativnim spletnim stranem. S čimer pa, posledično, ponovno daje večji pomen temu, da se spletne strani trudijo rangirati višje v Googlovem iskalniku.
Če je v preteklosti bilo možno, da se je med AI overviews znašla tudi vaša spletna vsebina, četudi vaša spletna stran ni rangirala na prvi strani Googla, je, po tej analizi, verjetnost za to, občutno zmanjšana.
Ali bo tako ostalo, ne vem.
- Med ostale, uporabnejše SEO objave, uvrščam še spodnjo:
SEO se je spremenil, se spreminja in se bo spreminjal tudi v bodoče.
Če smo v preteklosti delali predvsem tako, da smo najprej iskali ključne besede, nato te razvrščali po svojih prioritetah, nato pa razmišljali o tem kakšne zgodbe in tematike ustvarjati okrog teh ključnih besed, je danes zgodba malenkost drugačna.
Dober SEO specialist je fokusiran najprej na to, da razume in odkrije katere so t.i. pain points njegovih strank, okrog teh točk piše zgodbe in šele nato za te zgodbe išče ustrezne ključne besede.
S tem pristopom se ROI (return of investment) v SEO povrne prej.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.
Poročilo o naših SEO rezultatih v ŽIVO
Prvo novost, ki jo je na področju spletne optimizacije naredila v tem tednu naša ekipa, ste sigurno že opazili sami.
Od tokratne objave naprej so SEO komentarji tedna in SEO rezultati v ŽIVO, združeni v eno objavo.
Vsa pretekla leta sem ob delovnih petkih pisal dve vsebini za omenjeni rubriki, ločeno, od danes naprej sta obe vsebini združeni pod eno streho.
Razlog je preprosto v prihranku časa.
Vse nove objave, od današnje naprej, so objavljene na tej povezavi.
Rezultati naših sprotnih SEO aktivnosti
V tem mesecu sem najbolj ponosen na to, da smo z mojima otrokoma končno sistematično vpeljali njuno pomoč v moje delo. Onadva s tem zaslužita dodaten evro k njunim štipendijam, meni pa ostaja znatno več časa za nove projekte in druge stvari.
Direktna posledica tega je, da smo na Seo-Praktik.si ta mesec, po dveh letih, znova lahko odprli ponudbo v kateri ponujamo ustvarjanje SEO optimiziranih vsebin (tako za potrebe onsite SEO kot offsite SEO) tudi za stranke.
Pet ali šest novih strank smo na ta način sprejeli, obenem pa sem se tudi osebno začel ukvarjati z optimizacijo spletnih strani svojih naročnikov.
Če sem svoje stranke v preteklosti “zgolj” SEO mentoriral in se praviloma s spletno optimizacijo drugih spletnih strani, razen naših, nisem ukvarjal, po novem lahko optimiziram tudi spletne strani nekaterih mojih sodelujočih.
Ravno v ta namen so bile iz strani naše ekipe v tem tednu sproducirane številne nove vsebine, njihove uvrstitve pa so vse dosegle prvo stran Googla (od prvega pa do 9. mesta na prvi strani Googla).
Na spodnji sliki je rezultat enega izmed projektov, ki smo ga na Seo-Praktik.si še posebej z veseljem sprejeli.
Pod sliko razložim zakaj…
Slika prikazuje, da je spletna stran (spletna trgovina) še na začetku tega meseca rangirala porazno. Praktično nikjer z vsemi želenimi targetiranimi ključnimi besedami (rdeča barva v stolpcu SERP-i) ni spletna trgovina dosegla uvrstitve pod 100 (????).
Po prevzemu spletne strani smo najprej za ključne url-je uredili osnovno onsite SEO optimizacijo, zdaj pa začeli že z grajenjem avtoritete preko blogov.
Prvi trije spisani in optimizirani blogi so sicer res da optimizirani na t.i. lahke ključne besede, ampak so se uvrstili na pozicije od 1 do 5.
Verjetno bo že drugi teden čas, da dvignemo stopničko in začnemo s targetiranjem na težje ključne besede. Navsezadnje avtoriteta spletne trgovine ni ravno začetna, tako, da mislim, da ne tvegamo preveč, če začnemo z napadanjem kar na težje ključne besede.
Panoga v kateri na internetu nastopa ta spletna trgovina, je ekstra zahtevna.
Zato je bilo sprejetje tega izziva še toliko bolj mikavno.
Prodajni rezultati naših SEO storitev
Prodaja SEO mentoriranj in offsite SEO storitev je dosegla plan.
Ta je vsak mesec zastavljen na 10% nad lansko prodajo v istem mesecu.
Kljub volatilnosti na SERP-u kot posledici posodobitev algoritma, ki jih omenjam na vrhu te vsebine, zanimanje za učenje SEO optimizacije in zanimanje za offsite SEO, očitno ne upada.
Za september so rezervacije za sodelovanje z našo ekipo že polno zasedene.
Prodajni rezultati iz naših SEO zaslužkov
Pravijo, da kdor ne dela, naj ne je.
Če je tokratna avgustovska posodobitev (znova) dokazala, da se splača SEO izvajati tudi, ko rezultati ne kažejo najboljše, se tokrat še bolj očitno izkazuje, da kdor ne dela, naj ne je.
Podatki iz GSC konzole, ki jih prikazujem od enega izmed naših SEO projektov, zgoraj, govorijo o tem, da se je spletna stran obrnila navzgor. Zato, ker se je na njej delalo, četudi je bila stran “prizadeta” s HCU in ostalimi Googlovimi posodobitvami.
Precej je lastnikov spletnih strani, ki so po posodobitvah algoritma, svoje aktivnosti povsem ustavili, poznam pa tudi primere, ko so lastniki svoje spletne strani celo prodali. Ker so izgubili upanje, da se lahko stanje kadarkoli obrne.
Tudi naš lanski SEO projekt na Hrvaškem smo letos ustavili (a ga na srečo vsaj ne prodali 😀).
Rast na sliki na vrhu te objave dokazuje, da se splača trikrat premisliti ali je vredno s SEO aktivnostmi zaključiti ali pač vztrajati naprej. Tudi, ko ne gre vse po načrtih.
Na naših pasivnih SEO projektih, povečanega zaslužka ob tokratni posodobitvi algoritma, zato ni. Zgornji predstavljen projekt pa zdaj žanje. Ker se z delom preprosto ni ustavil.
Prodaja storitev in produktov (ki niso povezani s SEO)
V tem segmentu je vse “po starem”.
Kupci zaključujejo počitnice, povpraševanja se zbujajo, delo tja do Božiča se znova obeta.
Viri:
1 – All incidents reported for ranking