Kazalo
Uvod
Prave SEO vročice, kot smo je bili deležni koncem lanskega leta in pravzaprav skozi celo leto 2023, še vedno v SEO skupnosti, tudi ta teden, ni čutiti.
Nad “večnim jamranjem” SEO-tov nad kakovostjo prikazanih rezultatov na Googlu in nad prehitevanjem AI generiranih vsebin napram ostalim vsebinam, v katere ročni pisci vlagajo po ure in dneve svojega dela, se je Google odzval s spodnjim:

Po domače:”V prihodnosti bo boljše, kdaj bo ta prihodnosti prišla pa ne vemo. Zdaj pa dajte mir.”
“Ročno” izbrane novice in novosti:
Za popestritev SEO scene je v tem tednu znova poskrbel Brodie Clark, ki je v SGE testnem okolju opazil spodnje:

Deluje, da Google po, zdaj že več kot letu dni testiranj, še vedno ni prepričan ali bi zmiksal SGE in ostale web rezultate ali bi pač web rezultatom, kot jih poznamo danes, vseeno namenil svoj “zavihek”.
Osebno bi raje videl, da ostane tako kot je prikazano na zgornji sliki, pa čeprav dosedanje rezultate google premakne na tretji zavihek, kakor, da pomeša AI odgovore in dosedanje prikaze. Že tako ali tako imam težave z zaupanjem v karkoli je objavljeno na spletu.
Zanimiva je tudi objava rezultatov tržnega deleža med različnimi rivali, kjer je Google v Q4 2023 dosegel svoj, zgodovinsko gledano, najslabši rezultat:

Amazonov tržni delež raste, posledično Google pritiska z e commerce na SERP-ih. Meta je tam tam…
Z AI izbrana SEO tema tedna iz Search Engine Land:
Product page SEO: A complete guide
Vsebina na povezavi se osredotoča na optimizacijo produktne strani (PDP) za e-trgovinske spletne strani. Dobro optimizirane produktne strani lahko povečajo organski promet, povečajo konverzije in posledično rast prihodkov. Tukaj so ključni elementi učinkovite optimizacije produktne strani:
- URL-ji produktne strani: Jasni in opisni URL-ji izboljšajo uporabniško izkušnjo in vidnost. Idealno bi morali opisovati vsebino strani. Pomembno je, da URL-je optimiziramo za jasnost in prijaznost uporabnikom, ne pa da jih preprosto napolnimo s ključnimi besedami.
- Optimizacija slik: Če vaša blagovna znamka daje prednost minimalnemu besedilu na straneh (kot so luksuzne blagovne znamke) ali če morate na ključnih straneh imeti čim manj besedila, so slike ključnega pomena. Slike so ekvivalent besedilu in posredujejo vsebino iskalnikom. Zato je optimizacija slik nujna za vašo SEO strategijo.
- URL-ji slik: Visokokakovostne slike so bistvene za prikazovanje izdelkov. Imena datotek teh slik naj bodo opisna in vključujejo: domeno, vrsto izdelka, barvo ali velikost ter glavne značilnosti.
- Alternativno besedilo za slike: Alt besedilo je najpomembnejša komponenta vsebine za slike. Pomaga iskalnikom razumeti, o čem slika govori.
Z AI izbrana SEO tema tedna iz Search Engine Journal:
Google Rebrands Bard As Gemini, Launches New Model & Mobile App
Google je predstavil svoj najnovejši model umetne inteligence, imenovan Gemini.
Ta model ima večmodalno razumevanje, napredno razmišljanje o kompleksnih temah, strokovno znanje o kodiranju in še več.
Gemini je optimiziran za tri različne velikosti: Ultra, Pro in Nano, kar omogoča njegovo uporabo na vsem, od podatkovnih centrov do mobilnih naprav.
Sedaj se Gemini uvaja v Bard v največji nadgradnji doslej. Uporabniki lahko že danes preizkusijo Bard z modelom Gemini Pro za besedilne povratne informacije, podpora za druge modalitete pa bo kmalu na voljo.
Sprva bo na voljo v angleščini v več kot 170 državah in ozemljih, v prihodnosti pa tudi v drugih jezikih in regijah, kot je Evropa.
To je zanimiv korak, ki bo zagotovo prinesel nove možnosti in izboljšave za uporabnike, ki se ukvarjajo s SEO in trženjem na spletu.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
SEO izkušnja tedna
Pogled na rezultate tega tedna:

Podrobnosti tukaj:
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.