Ravno razmišljate o tem, da bi svojo spletno prisotnost poskušali izkoristiti in jo spremeniti v nekaj bolj oprijemljivega kot vaš dober ugled. Vendar niste prepričani, kako to storiti. Če želite povečati svoj prihodek tako, da ne samo ponujate, temveč tudi prodajate svoje storitve in izdelke na spletu, morate vedeti, da je na voljo več poti. Lahko bi rekli, sta se dve izkazali za najbolj učinkovito in razširjeno spletno mesto za prodajo – lastna spletna trgovina in spletna tržnica. Izbira med obema je odvisna od stanja, potreb in ciljev vašega podjetja. V prispevku bomo preverili, kakšne so lastnosti, predvsem pa prednosti in pomanjkljivosti obeh opcij.

Tehnična plat
Najlažje si boste predstavljali, če tretirate spletno trgovino kot del svojega podjetja, eno od trgovin v vaši verigi. Po drugi strani pa dojemajte spletno tržnico kot storitev, ki jo najemate. Ta analogija vam bo pomagala, da takoj opazite razliko med tem, kar vsaka od le-teh vključuje.
Spletna trgovina je mesto, ki ga še morate zgraditi oz. postaviti. Razen če je vaše glavno področje dela spletno oblikovanje in razvoj spletnih strani, boste morali najeti nekoga drugega, da to opravi namesto vas. Ne samo, da boste potrebovali nekoga, ki bo postavil trgovino. Potrebovali boste tudi nekoga, ki vam jo bo pomagal redno vzdrževati in odpravljati morebitne težave.
Poleg tega boste morali plačati provizije za tretjo osebo, ki omogoča opravljanje denarnih transakcij, in davke, povezane s spletno trgovino. To gre z roko v roki z drugimi stroški, ki jih ima vsaka trgovina, kot so skladišče, osebje in dostava. To so verjetno le nekatere stvari, ki se bodo pojavile pred in potem, ko boste trgovino zagnali.
Ravno nasprotno pa, če se odločite za tržnico, lahko svoje izdelke naložite na že pripravljeno platformo. Ni vam treba razmišljati o spletnem oblikovanju ali kakršnih koli stroških. Nekatere tržnice ponujajo brezplačno članstvo, druge mesečno zaračunajo. Vendar na splošno stroški niso niti blizu stroškov izdelave spletne trgovine.

Stroškovna učinkovitost
Zapisali smo torej, da so stroški objav vaših izdelkov na spletu preko lastne spletne trgovine veliko višji v primerjavi s stroški, ki bi jih imeli, če bi se odločili za najem spletne tržnice.
A ima vsaka od njih svoje prednosti.
Biti cenejši in lažje upravljati je vsekakor prednost tržnice. Mislili bi, da posledično lahko zaslužite več, saj ste vložili manj. Vendar pa pomislite na konkurenco. Dejstvo, da so na istem spletnem mestu na voljo druge blagovne znamke, pomeni, da morate ponuditi bolj konkurenčne cene in da je za vaše stranke več izbire, saj imajo na voljo večjo raznolikost.
Lastna spletna trgovina pa je po drugi strani namenjena promociji vaše linije izdelkov in vam omogoča višje marže. Verjetnost je, da večji odstotek obiskov spletne strani povzroči nakup vašega izdelka, če govorimo o vašem lastnem spletnem mestu in ne o tržnici.
Blagovna znamka in ugled
Odvisno od tega, kaj prodajate, je včasih lahko koristno vključiti svoj izdelek v večino drugih izdelkov. Morda so to dopolnilni izdelki in lahko vplivajo na kupce, da porabijo več, kot bi dejansko.
Na primer, če prodajate baterije, bi bilo morda dobro, da jih prodajate vzporedno z izdelkom, ki uporablja te baterije. Če prodajate telefonske pripomočke, jih želite ponuditi na mestu, kamor ljudje pridejo kupiti telefone.
Če pa menite, da so vaši izdelki edinstveni in dejstvo, da se prodajajo poleg drugih podobnih izdelkov, lahko škodi vaši prodaji ali ugledu, je bolje, da jih prodajate prek lastne spletne trgovine.

Lastna spletna trgovina vam bo namreč pomagala povečati identiteto vaše blagovne znamke. Glede na vašo spletno uvrstitev bo vsekakor pritegnila več prometa kot preprosta spletna predstavitev vašega podjetja. Osebno boste odgovorni za zadovoljstvo vaših strank v smislu plačil, dostave in uspešnosti.
To pomeni, da če to vzamete resno, lahko svojo blagovno znamko promovirate tako, kot nikoli ne bi mogli na spletni tržnici.
Marketing in konverzije
Ko enkrat ponudite svoje izdelke na spletni tržnici, nimate nič kaj dosti več opraviti z njihovo promocijo. Lastnik tržnice ima najboljši interes, da proda čim več, kar vključuje tudi vašo ponudbo.
Trženje bodo izvajali tako, da bodo na tržnico pritegnili čim več kupcev. Stopnja prometa, ki ga imajo, je nekaj, kar verjetno ne boste mogli doseči v mesecih po začetku poslovanja vaše spletne trgovine.
Slaba stran tega je, da to ne bodo vaše stranke in da se ves promet, ki ga trg pritegne, ne bo prikazal na vaši prodaji. Prav tako stranke spletne tržnice niso vaše stranke, tudi če se odločijo za nakup vaših izdelkov. Ne boste mogli vedeti, kdo so, niti kako jih je mogoče doseči. Tako ostanete brez potencialnih strank in brez odnosa s strankami.
Vendar, če ste tisti, ki upravljate vso prodajo in se ukvarjate s podrobnostmi o strankah, boste imeli veliko potencialnih strank in zadovoljnih strank, ki jih boste vključili v svoje prihodnje kampanje. Ko že govorimo o trženjskih kampanjah, jih lahko oblikujete in izvajate, kakor vam ustreza, če se odločite za izdelavo strani za e-trgovino.

Prikazali smo torej, da imata oba pristopa k prodaji svoje prednosti in slabosti. Morda lahko uporabite najboljše od obeh in se odločite, da boste svoje poslovanje ubrali z obema opcijamama Postavite lastno spletno trgovino in promovirajte svojo blagovno znamko.
Identiteta blagovne znamke je tisto, kar bo vašemu podjetju pomagalo preživeti in se boriti s svojimi konkurenti. Poleg tega uporabite dejstvo, da ima spletna tržnica manj stroškov in je manj privlačna, da bodo vaši izdelki vidni in na voljo večjemu številu strank.
Če vam uspe ustvariti dobro ime, se bodo vaši izdelki brez težav borili s konkurenco in boste vodilni na trgu.