- če smo pretekla dva tedna pisali predvsem o avgustovski, t.i. core posodobitvi Googlovega algoritma in njenih vplivih na spremembe organskih uvrstitev spletnih strani na Googlu, nas je ta teden predčasno doletela novica o tem, da je Googlova avgustovska posodobitev že zaključena.
Kar je neobičajno, ker je Google trajanje posodobitve napovedal za cca. 30 dni, vse skupaj pa je tokrat trajalo znatno manj kot pri preteklih posodobitvah.
19 dni je trajala tokratna posodobitev:
Zaključki in sklepi tokratne posodobitve algoritma iz strani SEO skupnosti so seveda takoj začeli “deževati” in, če bi morali izpostaviti v katero smer se je nagnila tokratna posodobitev, se zdi, da večina SEO skupnosti ugotavlja, da je posodobitev še naprej usmerjena proti večjemu pomenu avtoritete spletnih strani, natančnosti izvajanja SEO ter seveda pomenu izvajanja offsite SEO.
Ostale aktualne SEO novosti
- med ostale SEO in na sploh bolj “življenjske” modrosti uvrščam najprej to objavo:
Zdi se, da z leti zgornjemu dajemo vedno večji pomen.
Spremljam mlajše business kreatorje na LinkedIn-u in ostalih omrežjih. In vse polno jih je, tako kot je bilo v mojih začetkih, nasvetov o scallingu, zmagah in top rezultatih ter seveda zaslužkih.
S časom se prioritete spreminjajo.
Najbrž pa najbolj takrat, ko so osnovne želje in cilji doseženi.
SEO zgodba je v tem pogledu zelo podobna vsem ostalim podjetniškim zgodbam.
Nenehna telovadba in jadranje med delom, ki ga je potrebno narediti, aktivnostmi, ki bi jih lahko naredili, ker pač zmoremo in znamo in konstantna pozornost, da med vsem tem ne izgorimo.
Skratka: balanciranje med tem, da ohranimo kar imamo in, da se to hkrati razvija naprej.
In, da pri vsem tem ostajamo telesno, duševno in socialno zdravi.
- naslednja objava, ki si je prislužila, da si jo shranim, je spodnja:
Če nas je na kaj znova opomnila zadnja posodobitev algoritma, je to to, da se algoritmi menjavajo hitro, človeška narava pa ne.
V SEO panogi se je tega zelo dobro spomniti, ko vaša spletna stran doživi negativne posledice posodobitve algoritmov.
Zakaj?
Zato, ker se je v takšnem trenutku najboljše na vašem pisarniškem stolu usesti malenkost nazaj in z mislimi odplavati v čas, ko ste se še borili za svoje pozicije na Googlu. Kaj ste delali takrat, kakšen je bil takrat vaš fokus? In predvsem česa sploh takrat niste delali?
Skočiti na vlak spreminjanja vsega kar leze in gre, ko rezultati na Googlu, niso več takšni kot želite, je napačno.
Iz tega stališča se zdaj, že nekaj let, posodobitev algoritma, pravzaprav veselim. Čeprav tudi sam ob njih doživljam zdrse pozicij.
Ravno ta, ravnokar končana avgustovska posodobitev, me je prisilila, da ponovno preverim svoj fokus in cilje. Pol noči je šlo včeraj samo zato, da sem si lepše in bolj pregledno v svojih tabelah “pozložil” kaj iz naših spletnih strani sploh hočem in kako se nameravam v prihodnosti boriti za to.
Občutek po opravljenem je fenomenalen.
Kar je fascinantno – ker, če dobro pomislite, se v bistvu zaradi samih sprememb v tabelah s katerimi se merijo naše aktivnosti in rezultati, rezultati čudežno še ne spremenijo 😆.
A odkritje novih poti, ki jih prinašajo ure zazrte v tabele, navdušuje.
Večkrat sem že napisal, da je bistveno večji “draž” v svetu spletne optimizacije, v lovljenju najvišjih uvrstitev na Googlu, kot v njihovem ohranjanju. Vsaj meni.
Kljub temu, da je naša spletna stran www.seo-praktik.si še vedno na mobilnih napravah prva je samo včerajšnje tri urno “buljenje” v naše tabele pokazalo toliko rezerv (ki smo jih v preteklosti že izvajali), da se zeeelo veselim boja v SEO panogi na slovenskem trgu.
- naslednja objava je spodnja.
Link do vsebine na sliki je to.
Razprava o tem ali AI generirane vsebine škodijo ali ne škodijo spletnim stranem ostaja v SEO skupnosti zelo razdeljena. Po eni strani, nas večina SEO ustvarjalcev, pri svojem delu uporablja AI, a po drugi strani, AI vsebine ne radi konzumiramo.
Ker imamo občutek, da smo preko njih zavedeni.
Googlova uradna izjava je sicer, da Google nima nobenih težav z rangiranjem, z AI, kreiranih vsebin.
A vera v Googlove trditve je v SEO skupnosti izjemno spreminjajoča.
Takrat, ko gre SEO-tom vse dobro, ti Googlu verjamejo.
Ko ne gre vse po planih, SEO-ti verjamejo vsem drugim, samo Googlu ne.
Kaj hočem povedati?
AI ne bo šel vstran. In neumnost je umetno inteligenco ignorirati in ne uporabljati.
A vse kaže, da zdrava mera med uporabo in zlorabo AI vseeno postaja vedno bolj očitna.
Seveda v odvisnosti od panoge.
Dam primer:
V digitalni skupnosti, kjer je poznavanje delovanja AI orodij in prepoznavanje vsebin, ki so generirane z umetno inteligenco, poznano večini, je smiselnost pretirane rabe AI orodij vprašljiva. Če tudi ne nujno vprašljiva za rankinge na Googlu (če se omejim samo na SEO), je pa vprašljiva za konverzije.
Ne samo, da površna raba AI ne generira leadov, lahko jih celo odganja.
Saj daje negativen prizvok brandu, ki z AI in ne pristnostjo poskuša graditi odnose. In prodajati.
V manj AI ozaveščeni panogi, je AI super pripomoček.
Ki lahko vašo spletno stran pozicionira na Googlovo igrišče, četudi o tematiki kot ustvarjalec spletnih vsebin, nimamo blage veze.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.