Od tega kako je zasnovana in strukturirana spletna stran, je odvisno kakšne pozicije bo internetna stran dosegala v Googlu. Bolj kot je spletna stran “razumljivo” strukturirana, boljši, hitrejši in predvsem LAŽJE DOSEGLJIVI, bodo rezultati, ki jih prinaša optimizacija spletnih strani. Od strukture spletne strani je tudi odvisno kako dobro Googlovi pajki razumejo TEMATIKO spletne strani.
.
To, kako strukturirati spletno stran, sicer nekateri uvrščajo pod on site seo optimizacijo, še več SEO strokovnjakov pa strukturiranje internetne strani, uvršča v tehnično optimizacijo spletne strani.
.
Zakaj si za dobro strukturo spletne strani vzamite več časa?
.
Tisti, ki smo dlje časa v SEO branži, vemo, da je sicer gradnja povratnih povezav in količina (kakovostnih) povratnih povezav, za razvrščanje spletnih strani v Googlu, zelo pomembna.
.
A sigurno ste že naleteli na spletne strani, ki imajo manjše število povratnih povezav, manj indeksiranih url-jev, več napak (errorjev) na spletni strani in nižji DA, pa VSEENO RANGIRAJO VIŠJE kot spletne strani z večjim številom indeksiranih url-jev, večjim številom backlinkov in višjo DA (domain authority).
.
Poglejte primer:
.
.
Za ključno besedo “vgradne omare” se na četrtem mestu nahaja spletna stran, ki ima 48.272 linkov, DA (domain authority 28) in PA (page authority 25), medtem, ko je na tretje mesto uvrščena spletna stran, ki ima več kot 27.000 linkov MANJ, DA (domain authority) za POLOVICO MANJŠI, SKORAJ ZA POL MANJŠI pa tudi PA (page authority).
.
Ob tem, da lahko pozorni, na zgornji sliki, celo opazite, da ima spletna stran na četrtem mestu, nameščen https certifikat, spletna stran na tretjem mestu, pa je, na datum te objave (avgust 2018), brez varnostnega https certifikata (btw: iz uradne objave na Googlovem blogu, lahko zasledite, da je https faktor, ki vpliva na višino uvrstitve spletne strani v iskalniku):
.
.
Kako je to mogoče?
.
SEO stroka vam bo vedela povedati, da je to možno zaradi zgodovine obeh spletnih strani, zaradi razlik med hitrostmi nalaganja obeh strani, razlik v popularnosti obeh spletnih strani na socialnih omrežjih in še enega kupa DRUGIH faktorjev (npr. kako hitro se obiskovalci iz posamezne strani odbijejo nazaj v iskalnik, kako dolgo se obiskovalci na posamezni strani zadržijo, kakšen je naslednji korak obiskovalcev na strani, itd…).
.
Med pomembnejše, “druge” faktorje pa sodi tudi to, kako Google in uporabniki razumejo tematiko in relevantnost spletne strani.
.
Spletni pajki tematiko neke spletne strani razumejo bolje, če so posamezni url naslovi, med seboj, bolj razumljivo, logično in enostavno povezani (zapisano po domače: če je na naši spletni strani ZMEDEN obiskovalec, je ZMEDEN tudi Googlov pajek).
.
Če slučajno tega nisem z zgornjim primerom razložil najboljše, priporočam, da si v zvezi s tem KAKO ZELO je pomembno, da Googlovi pajki dobro razumejo tematiko naše spletne strani (t.i. topical relevancy), preberete še naslednje članke:
.
- 7 illustrations of how topical links impact rankings in theory and practice – Moz
- Importance of topical authority – PointVisible
- Topical SEO – Create supporting articles – FatRank
.
Najlažja pot kako strukturirati spletno stran na TEMATSKO RELEVANTEN način
.
Najlažja pot, da zgradite tematsko relevantno spletno stran, je, da strukturirate spletno stran s pomočjo SILO metode.
.
SILO metoda v SEO svetu, zagovarja, da zgradimo posamezne skupine spletnih vsebin, ki jih povezujemo med sabo, obenem pa pazimo, da NIČ na posameznem url-ju ne linka v drugo skupino (tematiko), ker bi s tem samo ZMEDLI uporabnika (in Googlove pajke).
.
.
Preden razložim bolj podrobno SILO metodo za strukturiranje spletne strani, samo povem, da je o SILO metodi največ, že pred leti, pisal starosta spletne optimizacije, Bruce Clay, v članku SEO siloing: How to build a website silo architecture. Članek je že malo starejši, zelo podrobno pa o silo strukturi, predvsem spletnih strani v WordPress-u, govori tudi članek How to create a silo structure in WordPress – Scratch 99 Design.
.
btw: ob pisanju tega blog zapisa, gre posebna zahvala tudi enemu izmed interesentov za sodelovanje z mano, ki me je sploh s svojimi vprašanji vzpodbudil, da napišem blog post na temo strukturiranja spletnih strani s pomočjo SILO in, ki mi je tudi posredoval link do dodatnega, zelo dobrega članka o silo strukturiranju spletnih strani na AuthorityHacker – The ultimate guide to site architecture.
.
Vso logiko strukturiranja spletne strani (po metodi SILO), prikazujem s spodnjo sliko.
Dobro poglejte to “čudo enostavnosti“:
.
.
Slika govori o tem, da (na podlagi analize ključnih besed), najprej za “vrh” spletne strani izberemo tematike (če hočete, jih lahko imenujete predale, rubrike, kategorije, karkoli) v katere bomo kasneje, s časom, “metali” spletne vsebine (analizirane s pomočjo long tailov), ki podpirajo posamezno tematiko.
S pravilnimi notranjimi povezavami, bomo samo poskrbeli, da je struktura spletne strani, vedno pravilno med sabo povezana.
In to je vse.
.
Tematika spletne strani je lahko npr:.
- kategorija ali
- landing page
.
Podporne vsebine posameznim tematikam pa so lahko:.
- blog zapisi
- video youtube vsebine
- infografike
- podcasti
- objave na socialnih omrežjih, citati
- prezentacije, itd…
.
Iz moje dosedanje prakse in branja o pravilnem strukturiranju spletnih strani iz vidika SEO, vidim, da različni digitalni marketingarji, za eno in isto reč, uporabljajo različne izraze. Na Hubspotu, kjer sem imel priložnost, nekaj dni nazaj sodelovati v “one on one” SEO diskusiji, o tematski sorodnosti in relevantnosti spletne strani, govorijo o topical clusterjih (Topic Clusters – The next evolution of SEO – Hubspot), sliko moje soudeležbe in narisanega topical clusterja, pa lepim spodaj:
.
.
Ryan Stewart, (ex Webris, zdaj I am from the future) govori o tem kako strukturirati spletno stran, z izrazom SEO topical research, v videu How to come up with topics for content marketing – SEO topical research:
.
.
Neil Patel govori o strukturi strani – članek How to create a site structure that will enhance SEO
.
Primer strukturiranja spletne strani s pomočjo SILO
(in upoštevanjem SEO)
.
Recimo, da imam nišno spletno stran preko katere želim ponujati vgradne omare (kot vas precej mojih bralcev dobro ve, to spletno stran dejansko tudi imam, www.vgradneomare.eu).
.
Glavna tematika spletne strani (home page) bo v tem primeru optimizirana na ključno besedo vgradne omare, ostale tematike pa iz SEO raziskave ključnih besed, najdem kar preko Google suggestions:
.
.
Ko imam posamezne tematike izbrane (vgradne omare za hodnik), ne bo težko poiskati long tailov za posamezno tematiko. Tudi to naredim spet kar z Google suggestions:
.
.
Bistvo strukturiranja spletne strani z upoštevanjem SEO in po SILO metodi je nato samo še, da pripravljamo vsebine, ki jih NE povezujemo (linkamo), vstran od izbrane tematike v drugo tematiko.
AuthorityHacker pokaže to s spodnjo sliko:
.
.
Vsi podporni članki, ki jih bomo pisali za posamezno tematiko, naj bodo (poljubno) povezani z “mamo tematike” (npr. kategorijo, rubriko) in poljubno tudi med sabo. Linkajo pa naj NE v drugo kategorijo.