Kako SGE vpliva na SEO [SEO KOMENTAR TEDNA 18/2024]

Več ali manj vemo, kakšen je bil štart Googla s SGE oz. Search Generative Experience oz. naknadno preimenovanimi AI overviews.

Po “splavitvi” ChatGPT-ja novembra 2022, je Google odgovoril s pripravo svojega, takrat še Barda, kasneje pa s testnim okoljem v katerem je testiral SGE prikaze samo izbranim, ki so se prijavili v testiranje.

V tistem obdobju je Google obljubil, da bodo SGE prikazi zaživeli koncem lanskega leta (točno 23.12.2023). Od tega, kot že ne malokrat, ni bilo nič.

SGE v živo so zaživeli kakšen mesec ali dva nazaj, ampak po šlamastiki prvih prikazov (spomnimo se AI nasveta o tem, da na pico polijmo lepilo, da bo ta bolj lepljiva, itd…), je Google v zadnjih treh tednih znova stisnil na zavoro:

Kljub temu, da smo trenutno v fazi, ko je SGE prikazov na Googlu manj, pa seveda predvsem SEO skupnost zanima kakšen je in kakšen bo vpliv SGE prikazov na spletno optimizacijo.

Kjer jih ni malo, ki se bojijo, da bodo SGE prikazi ubili SEO panogo:

vpliv sge na seo

Spodaj so predstavljeni nekateri zanimivejši podatki o vplivu SGE prikazov na SEO raziskave, ki jo je opravila hiša SE Ranking*:

vpliv daljših ključnih besed na sge prikaze

Daljše besedne zveze sprožajo več SGE odgovorov, pri čemer 10 besedne zveze sprožajo kar 19,10% vseh SGE odgovorov.

povprečna dolžina sge odgovorov

Povprečna dolžina SGE prikaza je danes 4342 znakov.

povprečna količina linkov v sge odgovorih

Ko med prikazanimi SGE odgovori kliknete na gumb “Preberi več” se v povprečju prikažejo 4 linki.
Preden je Google stopil na zavoro se je prikazovalo 8 linkov.

SEO-te nas seveda tudi zanima kakšna je verjetnost, da bodo linki med SGE prikazi kazali na naše spletne strani. Spodaj je zanimiv podatek:

linki iz sge rezultatov na prvo uvrščene strani

To lahko pomeni, da bo rangiranje na prvi strani Googla, tudi v času polnega delovanja SGE prikazov, ŠE VEDNO POMEMBNO.

Za SEO copywriterje bosta zanimiva tudi naslednja 2 podatka:

pogost prikazovanja sge glede na težavnost ključne besede

Iz podatkov zgoraj je očitno, da SGE očitno BO IMEL (in že ima) vpliv na SEO.

Glavna sprememba pri SGE je uvedba t.i. “pozicije 0” na strani z rezultati iskanja, ki vsebuje kratek povzetek.

Pozicija nula, ne samo, da potisne organske rezultate na Googlu še nižje na SERP-u, ampak tudi ponuja informacije brez potrebe, da uporabniki Googla klikajo na povezave. To bi lahko zmanjšalo organski iskalni promet.

Je pa tudi res, da so uporabniki, ki kliknejo na prikaz SGE povzetka bolj informirani vnaprej, kar bi lahko pomenilo, da bodo bolj verjetno konvertirali, ko prispejo na spletno stran.

Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.

Za pogovor o optimizaciji vaših spletnih strani me kontaktirajte

Uporabne informacije o vplivu SGE prikazov na SEO

How Will Google SGE Impact SEO and Paid Search?

Googlova izkušnja generativnega iskanja (SGE) uvaja “Pozicijo 0” z jedrnatimi odgovori, ki organske rezultate potisnejo nižje in lahko zmanjšajo organski promet. Kljub temu bolj informirani uporabniki ob obisku strani pogosteje konvertirajo.

Da bi optimizirali za SGE, naj spletna mesta uporabljajo vsebino, usmerjeno k odgovorom, dolge ključne besede, personalizirane in točne informacije, naravni jezik, slike, videe, mnenja strokovnjakov in zanesljive vire.

Za plačano iskanje naj se poudarjajo vizualni oglasi, ključne besede, ki odražajo namen, večji proračuni in sledenje konverzijam zaradi manj oglasnih mest.

How Does SGE Affect SEO? (And How to Counter AI Overviews)

Googlejeva izkušnja generativnega iskanja (SGE) negativno vpliva na SEO z zmanjšanjem vidljivosti, prometa in konverzij. AI povzetki (AI Overviews) se pojavijo na vrhu rezultatov iskanja, kar potisne organske rezultate nižje.

Da bi se prilagodili, naj SEO strokovnjaki izboljšajo E-E-A-T (ekspertiza, izkušnje, avtoriteta, zaupanje), uporabijo strukturirane podatke, vključijo multimedijsko vsebino in pridobijo omembe tretjih oseb. Ključno je tudi upravljanje pričakovanj vodstva glede zmanjšanja organskega prometa.

Sklep:

Prikazi SGE (Search Generative Experience) v digitalnem marketingu danes igrajo pomembno vlogo pri izboljšanju uporabniške izkušnje in optimizaciji vsebine.

Z zagotavljanjem hitrih, jedrnatih odgovorov na vrhu iskalnih rezultatov zmanjšujejo potrebo po klikih na posamezne povezave, kar vpliva na organski promet. Vendar pa povečujejo kakovost prometa, saj uporabniki pridejo bolje informirani in pripravljeni na konverzijo.

Digitalni marketing mora vključevati odgovor-oriented vsebino, uporabo naravnega jezika, dolge ključne besede in zanesljive vire za boljšo optimizacijo.