Kako delati z različno “napornimi” strankami

Hej Seo-ti…. 😁.

Prepričani smo, da pri svojem opravljanju SEO posla naletite na 118 različnih strank.
Več krat mesečno ali pa celo vsak dan.

Nekatere vaše stranke so za “prste obliznit”.
Te stranke so dobesedno t.i. “perfect match
Število teh si vsi želimo čim višje.

Druge vaše stranke so t.i. “perfect match minus malenkosti“.
Te so ok, ker jih rabimo, ne bi pa nam bilo hudega, če bi imeli samo perfect match stranke.
Teh strank, zna biti, da je večina.

So pa še tretje stranke, ki pa sploh niso perfect match.
In so “čisto mimo”.

Kljub temu, da najbrž že večina vaših strank, že same zelo dobro vedo, da je SEO optimizacija strani dolgoročen proces, in, da sploh ni nujno, da ste vi njihov prvi izvajalec SEO optimizacije, se v poslu spletne optimizacije nemalokrat zgodi, da vam stranke naročijo izvedbo nečesa kar je ekstra NUJNO.

O tem je govora v nadaljevanju.

Po mnenju nekaterih strank obstajajo namreč naloge, ki bi jih vi kot izvajalec morali narediti že “včeraj”.

Ne glede na to, če ste s stranko v preteklosti že skomunicirali, da pomeni spletna optimizacija izvajanje procesa, ki zahteva in vzame svoj čas (in s tem tudi red ter doslednost in konsistenco), se bodo vedno našle stranke, ki bi neke stvari želele imeti urejene “mimo vrste” in takoj.

In, itak, pred vsem drugimi – ker je pač njihova naloga najpomembnejša.

Spodaj dajemo namig kako ravnajte v takšnih primerih oz. kako ravnamo na Seo-Praktik.si, v takšnih primerih sami.

Naročnike si tekom sodelovanja z njimi preprosto “pozložite” v različne razrede.
A, B, C, D in več, če je treba.

Ni treba, da za te razrede pripravite različne cenovne opcije (ker bo sigurno prišlo tekom vašega dela tudi do situacij, ko za nekega naročnika ne bi šli mimo vrste, četudi vam plača štirikratno ceno od običajne).

Naredite spodnje:

Naročnike oz. vaše stranke si razdelite po različnih razredih glede na VREDNOTE, ki jih delite z njimi.
In ne glede na CENO, ki so jo pripravljene stranke plačati.

Spoštljive stranke in stranke, ki z vami delajo na dolgi rok, uvrstite v najvišji razred.

Recimo mu razred A.

Takšnim strankam z veseljem priskočite na pomoč pri njihovem izzivu in rešite nalogo tudi, če to pomeni, da se vam bo morda podrl vrstni red nalog, ki jih morate nek dan opraviti.

Ali pa vsaj naredite nalogo za njih po koncu vseh aktivnosti, ki ste jih imeli predvidene tisti dan.
Četudi to pomeni, da boste morda za pol ure tokrat podaljšali svoj delovnik.

Tiste, manj učakane, malenkost bolj nervozne in preprosto stranke s “čudnimi” in včasih tudi precej težkimi vprašanji za katere ni nujno, da imate takojšno rešitev in odgovor, poknite v kak razred nižje.

Recimo mu razred B.

A pozor… vseeno ne v najnižji razred.
V B razred namreč zlagajte stranke, s katerimi si, na koncu koncev, celo želite delati.
Ker vas stranke z najtežjimi vprašanji, tudi največ naučijo. Za vašo prihodnost pa je itak odločilno, da se učite svoj posel razvijati naprej.

Stranke, ki so do vas nespoštljive (po vaših merilih), poknite v razred C.
S temi strankami boste opravili delo do konca, ampak si iz vaše strani naj ne obetajo podaljškov. Ne glede na znesek za vaše storitve, ki so ga morda celo pripravljeni dvigniti ob koncu sodelovanja.

Tiste najmanj spoštljive stranke, ki se absolutno ne znajo obnašati in vesti in, ki jim je tuje spoštovanje drugih ter nikakor ne sodijo v okvir vaših vrednot delovanja, postavite v razred D.
In jim, na spoštljiv način, predlagajte zaključek sodelovanja TAKOJ.

To so stranke, ki vam bodo pojedle največ energije, največ živcev in zaradi kateri boste najbolj intenzivno siveli. In teh strank, niti kratkoročno, kaj šele dolgoročno, ne potrebujete.

Kaj, če imate slučajno občutek, da boste pri takšnem pristopu k svojemu delu, izpadli vzvišeno?

Znebite se občutka čimprej, ker gre pri tem izključno za zaščito vaše energije, ki jo želite namenjati poslovnim partnerjem, ki se z vašim delom, energijo in rezultati počutijo dobro.
Ostalim pa s takšnim pristopom celo pomagate, da sebi in svoji energiji najdejo bolj ustrezen “perfect match”.

p.s.: če potrebujete na to temo sogovornika, se lahko popolnoma neobvezujoče, pogovorite z nami, spodaj:

Preverite še: