Kako poteka SEO optimizacija na www.ebonitete.si in www.prvafina.si?

V sledečem zapisu bom poskušala enostavno opisati “kaj je SEO optimizacija spletnih strani”. Slednje smo se lotili za naši spletni strani – www.ebonitete.si in www.prvafina.si. V kolikor vas zanima primer iz prakse, vas vabimo k branju prispevka.

Kaj pomeni SEO optimizacija?

Za kratico SEO se v angl. jeziku skriva “Search engine optimization”. V slovenskem jeziku pa pomeni “Optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike” (Google, Youtube itd.).

Poenostavljeno pomeni kreiranje (urejanje že obstoječih) besedil na spletni strani, meta opisov, označb za slike. Dodatno pa tudi gradnjo kvalitetnih povratnih povezav in tehnično optimizacijo. 

Omenjenih aktivnosti se redno lotevamo tudi sami. Želimo si namreč, da bi naši spletni strani www.ebonitete.si ter www.prvafina.si bili opremljeni z relevantno, uporabno in unikatno vsebino.

Relevantna, uporabna, unikatna vsebina je (praviloma) uvrščena v sam vrh rezultatov v iskalniku. Ob predpostavki, da je SEO optimizirana, seveda.

SEO optimizacija omogoča najboljše organske (t. i. neplačljive) pozicije na iskalnikih, zaradi česar je je smiselno, da se je lotite tudi vi.

Realizacija vseh zgoraj omenjenih SEO aktivnosti pa je vse prej kot enostavna. V Googlov algoritem je namreč vključenih več kot 200 faktorjev, ki vplivajo na pozicije v iskalniku.

Spletni strani www.ebonitete.si in www.prvafina.si sta na podlagi ključnih besed, ki jih uporabniki vpisujejo (in izgovarjajo) v Google, uvrščeni visoko na 1. strani iskanih rezultatov. Posledično pridobivamo večje število obiskovalcev in s tem tudi več kontaktov (lead-ov), ki jih uspešno vodimo skozi prodajni proces.

SEO optimizacija spletnih strani je namreč ključna za povečanje števila povpraševanj in s tem povečanje prodaje.

Seo optimizacijo delimo na 3 dejavnosti, on-site (on page) SEO in off-site (of page) SEO in tehnično optimizacijo

On-site SEO

On-site SEO nam omogoča prilagajanje vsebin na način, da sta spletni strani glede na iskane ključne besede uvrščeni čim višje na Googlu.

V kolikor želimo za izbrane ključne besede (npr. “bonitete”, “bonitetna ocena”, “bilanca stanja” in “faktoring”) biti uvrščeni med prvimi rezultati, je te ključne besede potrebno smiselno umestiti v vsebino na spletnih straneh. Dodatno pa uporabljati tudi off-site metode, tj. gradnje povratnih povezav (t. i. backlinks).

Podrobnosti o SEO optimizaciji naslovov, meta opisov in drugih SEO elementov najdete v Vodniku za SEO: Optimizacija spletnih strani – Celovit vodnik za SEO.

Off-site SEO

Off-site SEO izvajamo predvsem zato, ker želimo omenjeni spletni strani obdržati na prvi strani Googla preko generičnih (pogosto uporabljenih) ključnih besed.

Gradnja povratnih povezav lahko poteka preko socialnih omrežij, z gostujočimi vsebinami, PR in nativni članki… Možnosti je zares veliko, le kančka kreativnosti in doslednosti sta potrebna za izvajanje strategije povratnih povezav.

Tehnična optimizacija

Tehnična optimizacija je mnogokrat prezrta ali pa t. i. zanemarjen del SEO aktivnosti. Še tako dobro spisana in optimizirana vsebina ne bo dovolj, da bi spletna stran za izbrano ključno besedo bila uvrščena visoko na Googlu.

Poskrbljeno mora biti za hitro nalaganje spletnih strani, varno brskanje na spletnih straneh, mobile friendly spletne strani (spletna stran prilagojena mobilnim napravam) ter splošno nemoteno delovanje funkcionalnosti na spletnih straneh. Več o tem, si preberite v kategoriji “Tehnična SEO optimizacija“.

Kako smo se SEO optimizacije spletnih strani lotili za www.ebonitete.si in www.prvafina.si?

seo-optimizacija-spletnih-strani-ebonitetesi-prvafinasi

SEO optimizacije smo se lotili počasi in premišljeno. Najprej smo se lotili načrta aktivnosti, ki nam bodo pripomogle pri spremembah in izboljšanju vsebin že obstoječih spletnih strani.

Povezali smo obstoječi spletni strani z Google Search konzolo. Za vse, ki ne veste, kako začeti, je na predloženi povezavi mogoče postopek izvesti precej enostavno. Za lažje razumevanje si poglejte sliko začetne strani na Google Search konzoli, kjer s klikom na gumb “Start now” pričnete s postopkom povezave konzole in vaše spletne strani.

google-search-konzola

Google search konzola je namenjena SEO optimizaciji vsebin z analitiko iskanja. Namenjena je temu, da lahko hitro objavimo nove vsebine za obe spletni strani.

To pomeni, da Googlov pajek (t. i. crawler) na poziv obišče našo spletno stran in pregleda nove vsebine. V tem primeru se izognemo čakanju, da Googlov pajek sam obišče spletne strani in preveri nove vsebine.

Obe spletni strani smo povezali tudi z Google Analitiko. V analitiki spremljamo oz. merimo število obiskovalcev, število ogledov strani, od kje ti prihajajo, katere vsebine si najpogosteje ogledajo, njihovo aktivnost, njihove značilnosti, cilj konverzij itd.

Za lažje razumevanje si poglejte sliko začetne strani na Google Analitiki. S klikom na gumb “Use it for free” pričnete s postopkom povezave analitike in vaše spletne strani.

google-analitika

Zbiranje in obdelovanje podatkov v Google Sheets

Zatem, ko smo povezali obe spletni strani povezali z Google Search konzolo in Google Analitiko, je nastopil čas, za zbiranje in obdelovanje velikih količin podatkov.

Tega smo se lotili s pomočjo Google Sheets (lahko tudi v Microsoft Excel), kjer smo kreirali “Search Analytics for sheets”.

Omenjena funkcija iz Google Search konzole avtomatsko uvozi podatke o ključnih besedah in url naslovih, na podlagi katerih se naši spletni strani pojavljata na Googlu, število klikov, CTR in povprečno pozicijo spletne vsebine v Googlu v izbranem obdobju.

Pridobljene podatke smo nato sortirali po url naslovih, pri čemer smo 1 url naslov optimizirali za več ključnih besed.

Za lažjo predstavo si poglejte spodnjo sliko.

kljucne-besede-prvafinasi

Nato smo pridobljene podatke sortirali po največ prejetih klikih. Nadaljnje smo v razpredelnici poiskali podatek o tem, kateri url je v izbranem obdobju prejel največ klikov. Omenjen url je postal odlično izhodišče za izboljšanje konverzij. To pomeni, da je na ta url (če še nismo) priporočljivo dodati cilje konverzije, ki jih določimo glede na to, kakšna je naša prodajna strategija. 

Na tej točki smo torej ugotovili, kako sta naši spletni strani “nastopali” na Googlu, še preden smo se lotili SEO optimizacije. Naslednji logični korak je bil izboljšava obstoječih vsebin in dodajanje novih vsebin (tematike: posojila za podjetja, popust za predčasno plačilo, plačilna nedisciplina, itd.).

PRIMER: Izboljšava obstoječe vsebine za url, s katerim je ključna beseda “odkup terjatev“ pozicionirana v samem vrhu Google rezultatov

Na podlagi ključne besede “odkup terjatev”, ki jo uporabniki vpisujejo v Google, se spletna stran Prve finančne agencije d.o.o. pojavi z url-jem – https://www.prvafina.si/storitve/odkup-terjatev/

Pred letom dni smo ugotovili, da je omenjen url za izbrano ključno besedo sicer bil uvrščen na prvi strani Googla, vendar je vsebina nudilo še veliko rezerve – v smislu izboljšave vsebin in zasledovanje (še) višje pozicije v Googlu. 

Iz tega razloga smo se odločili, da bomo posodobili obstoječo vsebino na omenjenem url-ju in si prizadevali za prva mesta na Googlu.

Vsebino smo primerno opremili z naslovi poglavij – optimizirali H oznake, meta opise, ustrezno notranje (interno) povezali podstrani med seboj, dodali video vsebine. Dodatno tudi poimenovali fotografije, izboljšali jedrno vsebino in jo v očeh Googla kreirali na način, da je za obiskovalca postala bolj relevantna, zaupanja vredna, predvsem pa unikatna.

Prav tako smo nadgradili strategijo pridobivanja kvalitetnih povratnih povezav, kar je še dodatno vplivalo na moč domene www.prvafina.si.

Izboljšava vsebine na omenjenem url-ju je hitro obrodila sadove, saj je Google vsebino prepoznal kot relevantno, zaradi česar jo sedaj prikazuje v samem vrhu Google rezultatov.

Lotili smo se tudi raziskave novih ključnih besed, da bi ugotovili, ali obstajajo ključne besede, ki jih v evidenci še ne vodimo, nanje pa s posameznimi url-ji že zasedamo pozicije na Googlu.

Z analizo ključnih besed smo odkrili tudi nove ključne besede, ki so relevantne za naše področje in s pomočjo katerih lahko redno ustvarjamo nove vsebine, ki zadovoljujejo iskalne namere (t. i. search intent) uporabnikov iskalnika. Več o analizi ključnih besed bomo pisali v enem izmed prihodnjih prispevkov.

Zakaj toliko časa vlagamo v SEO optimizacijo?

SEO optimizacija oz. optimizacija spletnih strani je eden od ključnih elementov za kreiranje uspešne strategije digitalnega marketinga.

Kot smo že omenili, SEO optimizacija omogoča, da se posamezna spletna stran za izbrane ključne besede (npr. bilanca stanja, bonitetne ocene itd.) pojavlja na prvih mestih med rezultati na Googlu.

Dobra uvrstitev oz. pozicija na Googlu je izjemno pomembna, saj je število uporabnikov spletne strani neposredno odvisno od tega na kateri poziciji je spletna stran.

To potrjuje tudi graf spodaj. Spletna stran, ki dosega prvo pozicijo na Googlu, ima največ obiska.

google-organic-ctr-breakdown-by-position
Vir: Backlinko 

Iz grafa je razvidno tudi to, da spletna stran na prvem mestu Googla prejme kar 27,6% obiska.

ZANIMIVOST: spletna stran na 10. mestu Googla ima 10-krat nižji CTR (t. i. click through rate) v primerjavi s CTR-jem  za spletno strani, ki je na 1. mestu.

Razlika je velika, kajne? 

SEO optimizacija je dolgoročen proces in zahteva veliko časa, energije vložka v dobro pripravljeno vsebino in kakovostne zunanje povezave.

S pomočjo SEO optimizacije ustvarjamo vsebino, ki pri naših strankah vzbuja zaupanje, jim nudi zadostno količino informacij, predvsem pa nudi odgovore na njihova vprašanja.

Čeprav SEO zahteva večjo investicijo na začetku, pa dolgoročno prinaša veliko število organskih obiskovalcev. Ti praviloma zapravijo veliko več kot obiskovalci, ki jih ciljamo z oglaševalskimi kampanjami (plačljivimi oglasi).

SEO optimizacija omogoča konstantno rast

Za SEO optimizacijo lahko rečemo, da nam omogoča nenehno rast. V skladu s tem prepričanjem jo redno izvajamo, dodatno pa tudi zaradi tega, kar Google sporoča na svojem blogu.

Uporabniki iskalnika Google vsak dan vtipkajo (ali izgovorijo) od 15-17% ključnih besed, ki še nikoli niso bile vtipkane ali izgovorjene. Prav zaradi tega za vsako spletno stran velja, da ima na področju SEO optimizacije vedno prisotno “rezervo za rast”.

Naša naloga je torej, da najdemo nove ključne besede in jih vsebinsko primerno vključimo.

V prispevku smo poskušali na kratko razložiti “kaj je SEO optimizacija spletnih strani za iskalnike” in kako se slednje lotevamo na spletnih straneh “www.ebonitete.si” in “www.prvafina.si”.

Kot zanimivost smo na primeru generične ključne besede “odkup terjatev” predstavili potek postopka za izboljšavo vsebine na izbranem url-ju. Ta za omenjeno ključno besedo trenutno zaseda odlično mesto v Googlovih rezultatih.

Preverite zanimive vsebine, ki naslavljajo tematike, povezane z osnovno dejavnostjo podjetja Prva bonitetna agencija d.o.o. in Prva finančna agencija, d.o.o.:

1 – Bonitete podjetij na Prvi finančni agenciji

2 – Odkup terjatev/prodaja terjatev na Večer.com 

3 – Bonitetna ocena podjetja na RS Biro

4 – Bonitete na SRRS

5 – Plačilna nedisciplina na Večer.com

6 – Likvidnost podjetja na Seo-praktik.si

7 – Faktoring/factoring na Matija Zajšek.com

8 –  Bilanca stanja na Matija Zajšek

9 –  Bonitete na Večer.com

10 – Bonitete podjetij na ŠGZ