O tem kaj so interni linki in kako jih graditi pri izvajanju SEO optimizacije, sem že pisal. Tukaj. V tem nasvetu se osredotočam na to, da (s primeri) pokažem kako pomembno je pravilno interno linkanje strani med sabo.
Zakaj?
SEO stroka šteje interno linkanje spletnih vsebin med sabo za eno izmed najmanj izkoriščanih, dobrih SEO praks, hkrati pa tudi za eno izmed SEO praks, ki v bistvu zahtevajo najmanj časa čeprav je interno linkanje v celoti v vaših rokah.
Na hitrost, dinamiko, (SEO) ustreznost in pravilnost internih linkov, vplivate vi.
To pomeni, da so interni linki najlažja pot do tega, da je optimizacija vaše spletne strani, iz vidika notranjih povezav, čimboljša.
Glavni razlogi zakaj so interni linki pomembni za SEO
Spodaj je naštetih nekaj posledic, ki jih prinaša napačna gradnja internih linkov. Kjer je mogoče, sem tudi na primerih pokazal kako smo z izboljšanjem gradnje internih linkov izboljšali SEO rezultate.
Premalo internih linkov ne poudarja dovolj pomembnosti posamezne spletne vsebine
V skoraj 70% primerih mojih SEO mentoriranj, se zgodi, da prej ali slej, Google posamezne spletne vsebine, na točno določenem url-ju ne indeksira. Včasih se celo zgodi tako, da vsebine indeksira za par dni, potem pa iz indeksa url naslov, izgine.
V tričetrt teh primerov smo ugotovili, da so url-ji postali stabilni, po tem, ko smo izboljšali in sistematično, redno vzpostavili gradnjo internih linkov na, iz Googla, izginjajoče vsebine.
IZ PRAKSE: Ne postavite si “končnega” cilja, češ, da želite zgraditi 10 ali 20 internih linkov za točno določen url naslov, ampak razmislite o tem kako boste vzpostavili svoje delo tako, da boste konstantno gradili interne linke na vaše želene url naslove.
Kako vidite na katere url naslove je zgrajenih največ internih linkov iz vaših spletnih strani
V Google Search konzoli poiščite meni “povezave”.
S klikom nanj, se na desni odprejo tri kartice. Skrajno desna kartica prikazuje seznam url naslovov, na katere je zgrajenih največ notranjih povezav.
V spodnjem primeru je na spletni strani paintball-ljubljana.si največ internih povezav (2163) zgrajenih na url naslov na katerem je predstavljena ponudba za izvedbo team buildingov na poligonu Paintball Ljubljana:
Prevelika in ne fokusirana gradnja internih linkov ne pove Googlu (in uporabnikom) katera vaša vsebina je bolj pomembna od druge
Če Googlu in uporabnikom vaše spletne strani, preko internih linkov, sporočate, da so vse vaše spletne vsebine, ENAKO pomembne, potem mu tudi sporočate, da nobena ni pomembna bolj.
Zakaj bi torej Google neko vašo vsebino prikazoval v svojem iskalniku višje, če ni ta nič bolj pomembna kot druge?
Interne linke gradite osredotočeno.
Svoje SEO ciljne url naslove zastavite dolgoročno in za več mesecev in potem vztrajajte z internimi linki na njih tako dolgo dokler ne dosežete svojih ciljev.
IZ PRAKSE: Nobenega smisla sploh nima, da si izdelate evidenco svojih najpomembnejših url naslovov, ki bi naj bili vaši dolgoročni SEO cilji, če po enem mesecu ali dveh (pogosto pa še bistveno prej) zamenjate identificirane cilje z drugimi. Vztrajajte na istih SEO ciljih najmanj 3 do 6 mesecev, če je vaša spletna stran povsem nova in najmanj 3 mesece, če imate spletno stran staro že več let.
Kaj narediti z internim linkanjem na url naslove, po tem, ko ste z njimi dosegli svoje SEO cilje
Postopoma zmanjšujte intenzivnost internega linkanja na njih, preostanek časa, ki se ob tem sprosti, pa investirajte v gradnjo internih linkov za nove SEO cilje. Ob tem, da iz starih in obstoječih vsebin NE brišete internih linkov na vaše pretekle, že dosežene SEO cilje.
Pokažem primer:
Na obeh mojih spletnih straneh, Seo-Praktik.si in matijazajšek.com, imam za dolgoročno (na sliki označeno kot vseživljenske, evergreen ključne besede), med ostalimi evidentirano ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani“. Iz slike lahko vidite, da več mesecev zaporedoma (pravzaprav že več let skupaj) konstantno gradim interne linke na oba url naslova, ki na obeh domenah targetirata na ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani”. Interne linke gradim iz vstopne strani, novih blog zapisov, kategorij na blogu, itd… praktično iz vsepovsod, kjer se ponudi priložnost (p.s.: pozorni boste opazili, da je tudi na vrhu te vsebine, zgrajen interni link na vstopno spletno stran Seo-Praktik.si).
Pametni pristop h gradnji internih linkov vam pomaga do višjih uvrstitev na Googlu, vodi obiskovalce vaše spletne strani k vsebinam, ki jih imate izdelane za doseganje konverzij in spodbuja obiskovalce k akciji:
Z internim linkanjem se na Googlu pozicionirate kot ekspert na svojem področju (gradite t.i. topical authority)
Če napišete npr. 30 člankov o vaši panogi in te članke objavite na svoji spletni strani, lahko dosežete 2 posledici:
- po prvi Google smatra, da se iz članka v članek ponavljate kot jara kača (s čimer ne postajate večji ekspert v očeh Googla in posledično, ne dosegate, višjih uvrstitev vaše spletne strani na Googlu)
- po drugi dajete Googlu vedeti, da se resnično spoznate na svojo branžo (ker imate o njej ogromno za povedati o vsakem detajlu, posebej). Ob pogoju, da te vsebine, ki se dotikajo iste tematike, med sabo povežete – to je, med njimi zgradite interne linke.
Če ste pri internem linkanju (SEO) natančni, lahko s svojimi spletnimi vsebinami posežete tudi po glavnih ključnih besedah vaših konkurentov
Poglejte primer ključnih besed (bonitet, boniteti), iskalnih volumnov in uvrstitev na Googlu za spletno stran e bonitete.si (julij 2022):
Spletna stran ebonitete.si dosega TOP pozicije (prvo mesto) na Googlu, ne samo za targetirane ključne besede (ki so sicer na sliki zamegljene), ampak tudi za nemške in italijanske izpeljanke besede bonitete (bonitet, boniteti).
Z internim linkanjem vplivate na pretok zaupanja Googla iz ene vsebine na drugo
Pretok zaupanja Googla iz ene spletne vsebine, v drugo, ni neka “marketinško meglena fraza”, ki si jo vsak razlaga po svoje, ampak precej merljiva reč.
Različna SEO orodja sicer merijo ta pretok na različen način in vsak lastnik svojega orodja zagovarja, da je njegovo orodje (itak) najboljše, a vseeno…
Tok pretoka (t.i. link juice) iz več različnih spletnih vsebin, na eno in isto spletno vsebino, Googlu in uporabnikom, pove, da se neki vsebini splača bolj zaupati. Posledično pa ta vsebina dosega boljšo uvrstitev na Googlu.
Na pretok zaupanja (t.i. trust flow, metrika orodja Majestic.com, vir 3) glejte kot na reko, ki teče do hidroelektrarne. Več vode kot priteče do hidroelektrarne, lažje in hitreje ta obrne turbine in proizvede elektriko.
Če pa na poti te vode zgradite ogromno odtokov, pa na koncu do hidroelekrarne priteče super malo vode. Premalo, da bi ta obrnila turbine in elektrike ne bo.
Zato ni pametno, da iz svojih spletnih vsebin gradite interne linke kar na vse svoje url naslove.
S pomočjo evidence ločite url naslove, ki so vam pomembni, ostale url-je pa zabeležite nekam posebej.
Na spodnji sliki ima spletna stran prvafina.si url naslove ločene na fokus besede (to so t.i. najpomembnejši url naslovi in monitoring url-je (do vrstice 1833)):
Z internimi linki usmerjate tok “vode” po spletni strani. Tiste url-je, na katere bo priteklo več vode, bo Google smatral za bolj pomembne (in jih posledično uvrščal na višje pozicije).
V tem pogledu se je med SEO stroko uveljavil izraz “link deluting” oz. redčenje link juice-a. Če iz ene spletne vsebine zgradite “preveč” internih linkov na več vaših ostalih, različnih vsebin, pač s tem Googlu kažete, da nobena izmed teh vsebin ni najbolj pomembna.
Interno linkanje vpliva (tudi) na to kako pogosto Google obišče vašo spletno stran
V enem izmed SEO tehničnih eksperimentov (vir 4) je sicer bil prvotni test delan zato, da se odkrije ali in kako Google različno obravnava 401 in 410 redirekte. A so hkrati v tem SEO eksperimentu ugotovili, da izboljšano interno linkanje vpliva celo na crawl rate (pogostost obiska spletne strani iz strani Googlovih pajkov):
IZ PRAKSE: Boljše kot boste gradili interne linke, bolj pogosto bodo Googlovi pajki obiskovali vašo spletno stran. Več kot je 404 ali 410 url naslovov na vaši spletni strani, večji je to signal Googlu, da je vaša spletna stran, zanemarjena. Čemu bi jo zato Google naj nagradil z višjimi uvrstitvami?
Dodatne informacije:
- interni linki sodijo na področje onsite SEO optimizacije. Onsite SEO optimizacija je obravnavana na prvi povezavi, o tem kaj je offsite SEO optimizacija pa piše na drugi povezavi.
Zelo zanimiva SEO študija o vplivu internih linkov na SEO je tudi v spodnjem videu:
Viri:
1 – Internal Linking for SEO: best practices, strategies, axioms
2 – 3 Internal Linking Strategies for SEO and Conversions (plus, 10 tips for internal link building)
3 – What is Trust Flow?
4 – 404 VS 410 – THE TECHNICAL SEO EXPERIMENT