Kako izbrati ključne besede za spletno stran?

Glede na to, da so ključne besede, osnova vsebinskega marketinga (za blog, za opise produktov v spletnih trgovinah, za pristajalne strani in, da se z njimi začne vsaka optimizacija spletnih strani), boste v spodnjem zapisu videli kaj vse upoštevati pri izboru ključnih besed. In kako izbrati ključne besede za spletno stran, za različne vrste iskalnih namenov..

Kaj upoštevati PRED izborom ključnih besed.

Preden izberemo ključne besede za našo spletno stran, je zeeelo priporočljivo, da razumemo naslednje:

.

  • da obstajajo generične in long tail ključne besede
  • da obstajajo nakupne in informativne ključne besede
  • da je pomembno pred vsako pripravo vsebin, preveriti kakšna vrsta vsebine je najbolj primerna, glede na izbrano ključno besedo.

Razlika med generičnimi in long tail ključnimi besedami.

  • ključne besede se ločijo na generične (imenovane tudi težke ključne besede, ker imajo velik iskalni volumen (npr. nad 1000 vtipkanji na mesec)) in na long tail besede (imenovane tudi dolgorepe ključne besede (ki nimajo veliko vtipkanj v Google, bolj natančno pa izdajo iskalčev namen (npr. sama besedna zveza “kako izbrati ključne besede za spletno stran ” je dolgorepa besedna zveza (ki vsebuje skupno 7 besed):

.

kako izbrati ključne besede za spletno stran

.

Zakaj je pomembno, da poznamo razliko med generičnimi in long tail ključnimi besedami.

Generične ključne besede (z velikim številom vtipkanj na mesec), res, da vtipka ogromno ljudi v Google, ampak je preko njih ZELO TEŽKO rangirati našo spletno stran na visokih Googlovih pozicijah. Ker je na generičnih ključnih besedah velika konkurenca.

.

Obenem generične ključne besede NE izdajo natančno iskalčevega namena. Generično besedo npr. kuhinje (ena beseda) res, da vtipka v Google na mesec skoraj 50.000 uporabnikov Googla (vir: Google Adwords), a to besedo vtipkajo v Google uporabniki z različnimi nameni:

.

ključna beseda kuhinje iskalni volumen

.

Samo domnevamo lahko, da generično ključno besedo “kuhinje” vtipkajo:

.

  • ponudniki kuhinj (ki preglejujejo konkurenčne spletne strani)
  • blogerji in pisci spletnih vsebin (ki iščejo ideje za pisanje o kuhinjah)
  • bodoči kupci kuhinj (ki šele “sanjajo”, da bodo kuhinjo zamenjali čez 6 let)
  • potencialni in vroči kupci kuhinj (ki bodo kuhinjo zamenjali v kratkem)
  • kratkočasneži (ki jim je preprosto všeč opazovati ideje in spremljati nove trende na področju kuhinj)
  • študentje in drugi (ki pišejo diplomske naloge ali druga dela v povezavi s kuhinjami)
  • novinarji (ki potrebujejo inspiracijo, navdih in ideje za svoje pr članke)
  • mizarji (ki iščejo ideje za izdelavo kuhinj)
  • podjetniki, prodajalci kuhinj (ki so jezni, ker sami niso z besedo “kuhinje” na prvi strani Googla)
  • itd….

.

Verjetno je ljudi, ki vtipkajo to besedo v Google, še veliko več, a poanta je v tem, da NISO vsi med njimi kupci (in zato ne moremo ravno reči, da s to besedo ciljamo natančno na kupce kuhinj). Zato je tudi vprašanje, če se to, generično ključno besedo, tudi splača zakupiti v Adworsih.

.

Na spodnji sliki lahko vidite dokaz:

.

ključne besede konkurenca
Na ključni besedi “kuhinje” je konkurenca “Medium” (srednje visoka), na DALJŠI ključni besedni zvezi “kuhinje akcija” je konkurenca “High” (visoka). Daljša (dvo besedna zveza, “kuhinje akcija”) bolj natančno izdaja namen iskalca. Za uporabnika Googla, ki vtipka v Google, besedno zvezo “kuhinje akcija” lahko bistveno bolj zanesljivo ugotovimo, da ga zanimajo kuhinje v akciji (morda kupuje takšno kuhinjo), kot karkoli drugega ugotovimo za nekoga, ki vtipka samo besedo “kuhinje”.

.

Zato je glavni razlog, da poznamo razliko med dolgimi in kratkimi ključnimi besedami v tem, da z vsebinami, optimiziranimi na daljše ključne besede, bolj natančno ciljamo na uporabnike Googla. Daljša, kot je ključna besedna zveza, bolj jasen je namen uporabnika, ki je določeno besedo vtipkal v Google.

.

kako poiskati ključne besede

Ker je konkurenca na dolgorepih ključnih besedah, manjša, je spletne vsebine, optimizirane na long tail ključne besede, tudi lažje spisati tako, da so uvrščene visoko v iskalniku Google (in drugih iskalnikih). Zelo podroben zapis o tem kako optimizirati spletno stran (in na kaj vse paziti pri SEO optimizaciji vsebin), si lahko preberete na povezavi.

.

Kakšna je razlika v povrnitvi investicije v pripravo vsebin na generične ključne besede v primerjavi s pripravo vsebin na long tail ključne besede, si lahko pogledate na spodnji infografiki:

generične vs long tail ključne besede razlike

.

.

.Video: Long tail SEO – When & How to target low volume keywords – Whiteboard Friday – Moz

.

Razlika med informativnimi in nakupnimi ključnimi besedami.

  • nakupne ključne besede so tiste, ki izdajajo nakupni namen tistega, ki to besedo vtipka v Google. Preko informativnih ključnih besed uporabnik samo zbira informacije (o produktih, storitvah, itd…)

.

Nakupne ključne besede so npr.

.

nakupne ključne besede
Pripravo spletnih vsebin za te ključne besede, bi lahko izbral npr. ponudnik radiatorjev (ki se želi na spletnem trgu pozicionirati kot prodajalec poceni radiatorjev). Prodajalec poceni radiatorjev bi lahko te besede (pred zimsko sezono) zakupil preko Google Adwords oglaševanja (tako imenovana PPC kampanja) ali pa bi začel s SEO kampanjo za te besede (najmanj 6 mesecev pred začetkom zimske sezone). Z optimizacijo strani bi dosegel vrhnje pozicije Googla v približno 6 mesecih, namesto PPC plačljivih oglasov bi pa kupce dobival čez organski prikaz njegove spletne strani na prvi strani Googla.

.

Informativne ključne besede se pogosto začnejo z vprašanji:

.

informativne ključne besede
Uporabniki Googla, ki vtipkajo takšne besede v Google, nimajo nakupnega namena. Preko teh besed iščejo in zbirajo informacije..

Zakaj je pomembno, da poznamo razliko med nakupnimi in informativnimi ključnimi besedami.

Ta, ki razume razliko med informativnimi in nakupnimi ključnimi besedami, bo vedel kakšno vrsto vsebine pripraviti za katero ključno besedo. Obenem pa bo za napisano vsebino, pripravil bistveno bolj privlačen in CILJAN “lead magnet”.

.

Lead magnet je cilj zaradi katerega spletno vsebino sploh pripravljamo.

.

  • Na informativne ključne besede, pripravimo informativne lead magnete.
  • Na nakupne ključne besede, pripravimo nakupne lead magnete (oz. CTA-je (pozive k akciji).

..

Poglejte 2 primera za INFORMATIVNE ključne besede (iz nabora ključnih besed iz zgornje slike):

.

  • če imamo spletno vsebino napisano na ključno besedo “kako očistimo šparglje”, lahko v vsebino “podtaknemo” (na ustrezna mesta) Vodnik šefa kuhinje z naslovom 10 minut do popolno očiščenih špargljev (in zbiramo elektronske naslove naših obiskovalcev)

.

  • če imamo spletno vsebino napisano na primer na ključno besedo “kako očistiti jetra”, lahko v vsebino npr. “podtaknemo” (na ustrezna mesta) Vodnik z 10 najbolj učinkovitimi metodami za čiščenje jeter (in zbiramo elektronske naslove naših obiskovalcev)

.

Poglejte še primer mojega CTA-ja (poziva k akciji) za vsebino, spisano na NAKUPNO ključno besedo “poceni vgradne omare”:

.

nakupna ključna beseda ctaSpletno stran www.vgradneomare.eu sem postavil že pred nekaj leti. Zelo preprost in jasen CTA, na mesec pritegne med 20 in 40 povpraševanji za različne omare (garderobne, pisarniške, otroške, omare v mansardah,…)

.

Dodatno:

Video: How to find buyer keywords that are easy to rank in your niche? – Matthew Woodward

.

.

izbira ključnih besed nasveti

Konkretne primere o tem kako enostavno poiskati in izbrati ustrezne ključne besede za našo stranko, ki se ukvarja s specializirano prodajo vrhunskega porcelana, boste našli še v članku z naslovom Vsebinski spletni marketing, na moji osebni spletni strani, MatijaZajšek.com..

Kako izbrati ključne besede za spletno stran, glede na vrsto vsebine.

Ni za vsako izbrano ključno besedo, primerna vsaka vrsta vsebine.

.

Dobro poglejte primere in DOKAZE spodaj:

.

  • za ključno besedo “vodena meditacija”, Google na prvi svoji strani, najprej prikaže video posnetke iz YouTube-a.
    Torej je za to besedo, najbolj primerna vrsta vsebine, (SEO optimiziran) YouTube video posnetek. Kako optimizirati YouTube video za SEO, je razloženo na povezavi.

.

ključna beseda video vsebine

.

  • za ključno besedo “jedilni servisi”, Google na prvi strani prikaže kategorije jedilnih servisov v spletnih trgovinah. Torej je očitno, da je najbolj primerna vrsta vsebine za ključno besedo “jedilni servisi”, kategorija izdelkov. 

.

ključne besede za kategorije

.

  • za npr. ključno besedno zvezo “kako optimizirati spletno stran”, Google na prvi strani najprej prikaže blog zapise. Torej je očitno, da se na to izbrano ključno besedno zvezo, najbolj splača pripravljati blog zapis:

.

ključne besede za blog

.

ključne besede priprava vsebin

Vrste vsebin, glede na posamezne ključne besede, sam ločim na blog vsebine, kategorije izdelkov, youtube videe, home page (vhodne) strani, landing strani, about strani, kontakt strani in produktne strani (opisi posameznih izdelkov v spletnih trgovinah). Pred vsako pripravo vsebine VEDNO preverite katera je najbolj primerna vrsta vsebine, ki se jo splača pripravljati (rezultate poglejte v incognito mode).