Uporabniška izkušnja spletne strani je zelo pomembna za uspešno spletno prisotnost. Če imate težave z uporabniško izkušnjo spletnega mesta, vam bodo spodnji odlični nasveti kako izboljšati uporabniško izkušnjo zagotovo pomagali.
Približno 40 % ljudi bo zapustilo spletno mesto z neprivlačno postavitvijo in vsebino, zato je pomembno vedeti, kako izboljšati uporabniško izkušnjo, ki je ključnega pomena za uspeh katerega koli izdelka ali storitve.
Dobra spletna prisotnost je prav tako bistvena kot urejena in privlačna prodajalna; spletno mesto podjetja je njegov obraz. Dandanes so uporabniki podkovani pri spletnem oblikovanju in pričakujejo določeno stopnjo prefinjenosti.
Ko se lestvica dvigne višje, se lahko mnoga podjetja, zlasti majhna, počutijo preobremenjena s pričakovanji, da bodo zagotovila ustrezno oblikovano izkušnjo spletnega mesta. Vendar izboljšanje uporabniške izkušnje spletnega mesta ni tako težko, kot se morda zdi, in že majhni popravki lahko naredijo veliko razliko.
Kazalo
- Kaj je uporabniška izkušnja UI?
- 1. Zahtevajte minimalne informacije za prijavo ali anketo
- 2. Jasna in jedrnata navigacija
- 3. Ne bojte se belega prostora
- 4. Optimizirajte hitrost spletnega mesta
- 5. Izogibajte se napakam „stran ni najdena“ (404)
- 6. Poskrbite za odzivno spletno mesto, prijazno do mobilnih naprav
- 7. Naj bodo vaše spletne strani dosledne
- 8. Strateško kategorizirajte vsebino
- 9. Oblikovno ločite hiperpovezave
- 10. Zapišite privlačne naslove
- 11. Fotografije in ilustracije uporabite pametno
- 12. Oblikujte privlačen poziv k dejanju
- 13. Uporabite alinee
- Sklep
Kaj je uporabniška izkušnja UI?
Uporabniška izkušnja spletnega mesta (UI) se nanaša na nabor vedenj, ki jih stranke prikažejo pri interakciji s spletnim mestom. Predvsem uporabniška izkušnja opredeljuje vtise uporabnikov o vašem spletnem mestu ali drugih aplikacijah glede na to, kako enostavna in prijetna je uporaba. Ko izboljšate UI, ustvarite boljše mesto za stranke za interakcijo z vašo blagovno znamko in zmanjšate trenja med vašim spletnim mestom in vašo ciljno publiko.
Skratka, gre za to, kako nepozabno lahko naredite uporabniško izkušnjo spletnega mesta potencialnim strankam.
Dobra uporabniška izkušnja spletnega mesta bi pomenila, da:
- je uporabnik obiskal vaše spletno mesto,
- se je pomikal po različnih straneh,
- je razumel, za kaj gre na spletnem mestu, in
- končno je dobil, kar je želel.
Obstaja veliko dejavnikov, ki vplivajo na uporabniško izkušnjo spletnega mesta in lahko tudi poslabšajo vaše poslovanje:
- Uporabnost — Ali je vaše spletno mesto enostavno za uporabo?
- Dostopnost — Ali lahko vsi dostopajo do vašega spletnega mesta?
- Vrednost — Ali se zaradi vaše vsebine/izdelka/storitve njihov čas, preživet na spletnem mestu, izplača?
- Enostavnost – Ali je po vašem spletnem mestu enostavno krmariti?
- Uporabnost – Ali vaše spletno mesto izpolnjuje zahteve uporabnikov?
- Verodostojnost – Ali vaša blagovna znamka, identiteta, vsebina in/ali storitev gradijo zaupanje in prepričajo uporabnika?
- Zaželenost — Ali vaša blagovna znamka uporabnika čustveno spodbudi?
Pa poglejmo, kaj lahko storite oz. kako izboljšati uporabniško izkušnjo, da boste povečali obisk vašega spletnega mesta, na katerem se bodo obiskovalci tudi zadržali.
1. Zahtevajte minimalne informacije za prijavo ali anketo
Povratne informacije so pomemben dejavnik v vsakem poslu. Tudi po tem, ko je vaše spletno mesto objavljeno ali vaša trgovina odprta, pridobite povratne informacije od obiskovalcev spletnega mesta in temeljito preizkusite vse komponente, da se prepričate, da uporabniški vmesnik in UI delujeta. Izvedite ankete in vprašajte svoje stranke, kaj jim je na vašem spletnem mestu ali trgovini všeč in kaj ne, ter jih po potrebi prilagodite. Obrazci so odličen način za to.
Vendar pa je uporabniška izkušnja spletnega mesta brez stresa odlična za vaše podjetje, zato se morate prepričati, da so obrazci na vašem spletnem mestu kratki in neposredno vodijo do bistva.
Številna spletna mesta za prijavo na spletne novice zahtevajo samo ime in priimek skupaj z e-pošto. Živimo v hitrem svetu z omejenimi časovnimi urniki, tako da če imate dolg obrazec za prijavo ali anketo, bo večina uporabnikov stran zapustila, ne da bi ukrepala. Kratki in preprosti obrazci so torej sprejemljivi za večino uporabnikov.
Primer marketinške agencije Magentia
Podatki, ki jih potrebujemo od potencialnih kupcev, naj bodo res minimalni oz. nujni. Vedno bomo potrebovali ime/naziv, naslov elektronske pošte ali telefon, da stranko lahko kontaktiramo ter njihovo sporočilo – zanima nas, za katero področje se zanimajo. Ostali podatki so v prvi fazi odveč.
Elementi za krmarjenje po straneh na vašem spletnem mestu vodijo uporabnike do najbolj obiskanih strani in izdelkov. Poskrbite, da boste za navigacijske naslove uporabili jasno navigacijo s preprostim jezikom. Uporabniki imajo občutek, kam bi morala iti vaša navigacija, in če ste predaleč od običajnega, se lahko odmaknejo od vašega spletnega mesta. Imate manj časa, kot si mislite, da naredite prvi vtis na obiskovalce.
Intuitivna postavitev, podobna tisti, ki jo uporablja večina drugih spletnih mest, omogoča obiskovalcem, da na prvi pogled vidijo, kje so ključne funkcije. To naredi vaše spletno mesto bolj dostopno. Ljudje so navajeni določenega vrstnega reda v postavitvi spletnega mesta in bodo takoj iskali funkcije, tam kjer so po navadi na ostalih spletnih mestih. Gumb za domačo stran npr. (ali vaš logotip, ki deluje kot gumb za domačo stran) bo vedno skrajno levo zgoraj.
Navigacija tvori celotno arhitekturo vašega spletnega mesta. Oglejte si notranjo analitiko in poglejte, kam se usmerijo obiskovalci, ko pristanejo na vašem spletnem mestu. Najbolj uspešni verjetno oblikujejo kategorije za vašo navigacijsko strukturo. Elementi, kot so vsebina in pogosta vprašanja, spadajo v vsako glavno kategorijo.
Pomembno je tudi, kam postavite elemente v navigacijsko vrstico. Na primer, najbolj pomembne kategorije naj se prikažejo prve, manj pomembne pa najbolj na desni strani. Ker obiskovalci pogosto uporabljajo gumb Domov za navigacijo nazaj na ciljno stran, bi le-ta moral biti prikazan skrajno levo ali na vrhu navigacijske vrstice. Gumb za kontakt postavite skrajno desno, saj se na večini spletnih mest pojavi prav tam.
3. Ne bojte se belega prostora
Zmanjšajte „nered“ tako, da stran razdelite na jasno opredeljene dele, kar olajša skeniranje in hiter pregled. Za določitev različnih odsekov lahko uporabite tudi različne barve ozadja, slike ali druge elemente oblikovanja. Organizirajte vsebino na logičen način. Najpomembnejše stvari so na prvem mestu.
Če imate velike bloke vsebine, jih razdelite na ločene dele, saj jih je lažje razumeti. Uporabite presledke, razdelite stran na jasno opredeljene odseke, pri čemer zmanjšate „nered“. Beli prostor na spletni strani se lahko uporablja za oglaševanje in prikaz izdelkov in storitev. Beli prostor daje tudi prostor za več oblikovanja. Vsebina na spletnem mestu postane bolj čitljiva, ko je na voljo prazen prostor. Beli prostor naredi vaše spletno mesto odprto, sveže in moderno. Če je vaša blagovna znamka skladna s tem, vam lahko pomaga, da ta občutek sporočite uporabniku.
Pravilna izraba belega prostora je bistvenega pomena za zagotavljanje dobre izkušnje na spletnem mestu.
Primer Panheat
4. Optimizirajte hitrost spletnega mesta
Optimizacija hitrosti spletnega mesta je bistvo uporabniške izkušnje spletnega mesta. S poplavo različnih mobilnih naprav uporabniki dostopajo do spleta na različnih napravah z različnih delov sveta, ena najpogostejših težav z uporabniško izkušnjo med njimi pa je počasno nalaganje spletne strani. Zato je treba poskrbeti, da se vaše spletno mesto hitro naloži, da omogočite vašim spletnim obiskovalcem ali strankam takojšen dostop do vaše vsebine. Obstaja veliko možnosti, da bodo stranke skočile na drugo spletno mesto, če se vaša spletna stran nalaga predolgo.
5. Izogibajte se napakam „stran ni najdena“ (404)
Vsak uporabnik se razjezi ob sporočilu 404 ali stran ni najdena. Če kateri koli uporabnik prejme sporočilo, bo morda naslednjič ponovno razmislil o vrnitvi na vaše spletno mesto, kar govori o uporabniški izkušnji spletnega mesta, ki jo zagotavljate. Če uporabnika ne morete preusmeriti na želeno stran, potem je vzdrževanje spletne strani slabo. Počasno nalaganje strani oziroma podstrani je tudi lahko razlog za 404 napake in znak slabe uporabniške izkušnje spletne strani.
6. Poskrbite za odzivno spletno mesto, prijazno do mobilnih naprav
Napredek mobilne tehnologije je ljudem omogočil brskanje po spletu na več napravah. Vaša spletna stran mora biti torej združljiva in enostavna za navigacijo na pametnih telefonih, tablicah, namiznih računalnikih in drugih napravah, ki jih uporabljajo obiskovalci vašega spletnega mesta. Da bi bila odzivnost bolj upoštevana, Google kaznuje spletna mesta, ki niso prijazna do mobilnih naprav. To lahko vpliva na vašo vidnost v rezultatih iskanja in posledično na uporabniško izkušnjo vašega spletnega mesta.
7. Naj bodo vaše spletne strani dosledne
Za dobro izkušnjo s spletnim mestom morate ohraniti doslednost svojih strani, kar je ključ do prepoznavnosti vaše blagovne znamke v spletnem prostoru. Ohranite enak slog pisave, barvo in ton pisanja na vseh straneh spletnega mesta. Naslovi, slogi gumbov, elementi oblikovanja, slog ilustracij, slike in vse se mora ujemati.
Neskladnost in spremembe z ene strani na drugo lahko zmedejo uporabnike. Če želite svojim obiskovalcem zagotoviti odlično izkušnjo končnih uporabnikov, ko se pomikajo po vašem spletnem mestu, je bistveno, da vedo, da so še vedno na vašem spletnem mestu.
8. Strateško kategorizirajte vsebino
Večina uporabnikov išče določeno vsebino ali izdelek na spletnem mestu. Če uporabniku pomagate najti zahtevano vsebino tako, da natančno kategorizirate svojo vsebino, je verjetnost, da obiskovalec zapusti spletno stran, manjša. Kar zadeva sloge, je minimalističen pristop k postavitvam s poudarkom na uporabniški izkušnji še vedno „in“. Če želite biti bolj konzervativni, je dobro razmisliti o tem, kako lahko postavitev pomaga obiskovalcu razumeti predstavljene informacije.
Drugi trendi, ki so se pojavili, so razčlenjene postavitve. Ti trendi poudarjajo tudi pomen zmanjševanja „nereda“, o čemer bomo v nadaljevanju besedila podrobneje razpravljali.
9. Oblikovno ločite hiperpovezave
Hiperpovezave se večinoma uporabljajo za usmerjanje uporabnika na druge strani ali spletna mesta, ki imajo lahko več informacij v zvezi z določeno besedo ali temo. Prepričajte se, da so te povezave jasno vidne. Večina spletnih mest uporablja privzeto barvo za poudarjanje hiperpovezav. Da bi pritegnili pozornost bralca ali uporabnika, lahko poskusite z drugo barvo, ki je združljiva z barvami spletnega mesta. Pomembna je tudi dolžina hiperpovezav. Daljše povezave je enostavno prepoznati.
10. Zapišite privlačne naslove
Vključitev ključnih besed v vašo vsebino je zelo pomembna pri ciljanju na vaše potencialne stranke. Vključite lahko privlačne naslove, da ustvarite navdušenje pri uporabnikih. Iskalniki dajejo naslovom večjo težo v celotni vsebini, zato lahko z izbiro pravega naslova in izstopanjem bistveno izboljšate vašo uporabniško izkušnjo, vidnost, CTR in konverzije.
11. Fotografije in ilustracije uporabite pametno
Uporabniki na internetu naletijo na toliko slik, da jih lahko hitro prepoznajo. Če ste pobrali slike z drugih strani, jih je mogoče zlahka prepoznati in izgubite zaupanje uporabnikov. Uporabite svoje izvirne fotografije, ki opominjajo na vašo blagovno znamko, izdelke in storitve ali ekipo, da prenesete sporočilo potencialnim strankam. Prav tako poskrbite, da boste uporabili ustrezne fotografije in ilustracije v podporo svoji vsebini.
12. Oblikujte privlačen poziv k dejanju
Pozivi k dejanju stranke bolj navdušijo in jim olajšajo krmarjenje po zahtevanih straneh. Uporaba različnih barv gumbov glede na dejanja vzbuja zanimanje pri strankah. Poskusite uporabiti barvne gumbe z besednimi zvezami, usmerjenimi v dejanja, kot je prijava, če želite izvedeti več ali začeti. Izbira pravih besed čustveno povezuje vaše uporabnike. Brez čustvene povezave ni nobenega dejanja. Uporabite privlačne barve za različna sporočila v vsebini. Barve izberite pametno, da vzbudite zaupanje.
13. Uporabite alinee
Če želite, da si uporabniki hitro zapomnijo vse informacije, uporabite alinene. Omenite ključne točke ali značilnosti svojih izdelkov ali storitev v obliki seznama, da uporabnikom omogočite, da hitro zberejo vse zahtevane informacije. Na voljo je veliko privlačnih ikon, ki jih lahko uporabite kot oznake za svoje besedilo.
Sklep
Učinkovita uporabniška izkušnja je nenehno prizadevanje, ki poenostavlja spletno izkušnjo in zagotavlja vrednost obiskovalcem vašega spletnega mesta in potencialnim strankam. Vaše spletno mesto bi moralo biti funkcionalno, sodobno in relevantno za potencialne stranke.
VIR (1) Custom Creatives