Kako izboljšati SEO optimizacijo OBSTOJEČIH internetnih vsebin [postopek + 4 bonus ideje]

Glede na to, da se optimizacija spletnih strani začne različno pri spletnih straneh, ki so postavljene na novo in pri tistih internetnih straneh, ki obstajajo že dlje časa (npr. več let), je spodaj prikazan postopek kako izboljšati SEO optimizacijo OBSTOJEČIH internetnih vsebin (p.s.: pri novih spletnih straneh se SEO optimizacija začne z raziskavo ključnih besed – priporočam: Vodnik za iskanje in analizo ključnih besed).

Spodaj prikazan postopek SEO izboljšav na obstoječih spletnih vsebinah bo prišel prav npr. v primerih, ko se npr. lastniki internetnih strani odločate za prenavljanje spletnih strani, pri migracijah spletnih strani na druge CMS-je in še posebej tam, kjer spletna optimizacija obstoječih spletnih strani, sploh še nikoli ni bila izvajana.

Da bi bil postopek čimbolj uporaben, boste spodaj našli, ločeno, pregled orodij, ki jih za izvedbo tega postopka potrebujete, korak po korak, predstavljen postopek za pripravo osnove in tudi prikaze primerov, kako točno si s takšno osnovo za SEO, lahko pomagate.

Za pripravo osnove kako se boste lotili izboljševanja SEO optimizacije na vaših internetnih straneh, potrebujete:

  • povezanost spletne strani z Google Search konzolo
  • Google Sheets ali Excel razpredelnico (prikaz postopka v nadaljevanju je narejen v Google Sheets)
  • dodatek Search analytics for Sheets

Vsa 3 orodja so brezplačna.

Cilj in logika spodaj prikazanega postopka je enostavna:

S prikazanim postopkom želite pridobiti natančne podatke o vseh url naslovih vaše spletne strani, url naslovom pripadajoče ključne besede, hkrati pa vpogled v podatke o najbolj obiskanih/klikanih url naslovih (ki so “zreli” za hitro SEO optimizacijo (t.i. SEO quick wins), podatke o sploh ne obiskanih url naslovih (ki so “morda” zreli za odpis (ali pripojitev vsebine nekemu drugemu url naslovu)) in podatke o tem za katere vse ključne besede lahko SEO optimizirate en, posamezen url naslov.
Ko imate enkrat pripravljeno SEO osnovo (po spodnjem postopku), začnite z izboljšavami SEO optimizacije zbranih url naslovov po postopku objavljenem v Kako optimizirati spletno stran.

Orodja za SEO optimizacijo obstoječih spletnih vsebin

Google Search konzola

Predpogoj za pripravo osnove za začetek optimizacije vaše, dlje časa, obstoječe spletne strani, je ta, da imate spletno stran povezano z Google Search konzolo.

To naredite tako, da (na zgornji povezavi) kliknete na gumb “Začni zdaj”:

Na zgornji sliki sem posebej označil še 2 točki, z namenom, da poudarim, čemu točno je namenjena Search konzola, sicer pa poznavanje orodja Google Search console, redno vključujem v vsa predavanja, ko izvedem kak SEO tečaj za digitalni marketing.

  • točka 1 = Google Search konzola je namenjena SEO optimizaciji (obstoječih) vsebin z analitiko iskanja (točno temu kar je prikazano v nadaljevanju)
  • točka 2 = Google Search konzola je namenjena temu, da hitro objavite svoje nove spletne vsebine v Googlu (in ne čakate, da Googlov pajek sam pride na spletno stran in pregleda ali je na vaši spletni strani kakšna nova vsebina)

Postopek dodajanja vaše spletne strani izvedete tako, da v Search konzoli, dodate znamko (url naslov) svoje spletne strani:

dodajanje znamke v gsc

Ker nič v življenju, ponavadi, ne gre tako enostavno kot zgleda, žal pri mnogih že ta korak dela težave (ker je možnosti za dodajanje novih znamk (internetnih strani) več). Ker se v tem zapisu osredotočam na to, da čimbolj natančno prikažem, kako izboljšati SEO optimizacijo, o teh možnostih tukaj ne pišem, najdete pa jih v Google Supportu.

Google Sheets

Odvisno od računalnika, operacijskega sistema in brskalnika, ki ga uporabljate, imate nekateri Google Sheets že privzeto nameščene v računalniku (spodnja slika), ostali si enostavno Google Sheets namestite preko te povezave.

Na mojem Chromebook-u so Google Sheets že privzeti:

Search analytics for Sheets

Zdaj morate v Google Sheets dodati še dodatek Search analytics for Sheets. S pomočjo spodnje slike je prikazan postopek kako v Google Sheets pridobite ta dodatek:

  • s točko 1 je prikazano kam najprej kliknete, da poiščete dodatek Search analytics for Sheets
  • s točko 2 je prikazano, kje dodatek, potem, ko ste ga namestili v Google Sheets, najdete
  • s točko 3 je prikazano kam kliknete, da boste pridobili podatke iz Search analytics for Sheets

Ko imate vsa 3 (zgoraj opisana orodja) pripravljena, kliknete na meni “Open Sidebar” (točka 3).

Kako pridobite podatke za izboljševanje SEO optimizacije

Sledite sliki:

pridobivanje podatkov iz google search konzole
  • točka 1 – v Sidebaru (stranski vrstici) izberete znamko (url naslov) spletne strani za katero želite pridobiti podatke
  • točka 2 – podatke, ki jih želite pridobiti, združite glede na query (ključne besede) in strani (url naslove). Privzeto vam namreč Google Search konzola teh podatkov, združenih skupaj, ne prikaže.
  • točka 3 – kliknite “Request data” (Zahtevaj podatke)

Seveda lahko obdobje (Date Range) nastavite na daljše, če npr. optimizacijo spletnih strani izvajate bolj redko in krajše, če se z optimizacijo spletnih vsebin, ukvarjate pogosteje.

Po kliku na “Request Data” bi morali v Google Sheets razpredelnico dobiti sliko podobno spodnji (natančne podatke za spletno stran Seo-Praktik.si sem spodaj zameglil, razložim pa kaj posamezni podatki povedo):

  • točka 1 = vse ključne besede na podlagi katerih se internetna stran pojavlja v Googlu
  • točka 2 = vsi url naslovi, s katerimi se spletna stran pojavlja v Googlu
  • točka 3 = število klikov, ki jih je v Googlu prikazan url naslov (na podlagi točno znane ključne besede (iz točke 1) prejel v izbranem obdobju
  • točka 4 = število prikazov url naslova v Googlu
  • točka 5 = CTR = click through rate (kakšen % klikov je privabil prikaz, glede na število vseh prikazov)
  • točka 6 = povprečna pozicija (uvrstitev) spletne vsebine v Googlu, v izbranem obdobju

4 preproste ideje kako izboljšate SEO optimizacijo obstoječih vsebin (na podlagi zgoraj pridobljenih podatkov)

Kot rečeno že na vrhu tega prispevka, je postopek za to kako se lotiti SEO optimizacije url naslovov, ki ste jih pridobili po zgornjem postopku, natančno opisan in s slikami prikazan v članku Kako optimizirati spletno stran. Spodaj objavljam še 4 ideje kako vam lahko pridobljeni podatki dodatno, zelo “olajšajo” optimizacijo vaših (obstoječih) spletnih strani.

Sortirajte pridobljene podatke po abecedi (ključnih besed)

Ena od, zelo pogosto, spregledanih SEO priložnosti (t.i. onsite SEO rezerv) je, da lastniki spletnih strani, ne pazite na to, da se, s podobnimi ali celo istimi ključnimi besedami, spletna stran, v Googlu, prikazuje z različnimi url naslovi.

To nemalokrat pomeni, da se Google “muči” ugotoviti katera spletna vsebina je lastniku spletne strani najbolj pomembna za prikaz v Googlu (in ni nemogoče, da Google prikazano spletno vsebino, ne prikazuje dovolj visoko na Googlu zato, ker se za isto ključno besedo, “bori” več podobnih spletnih vsebin iz iste spletne domene).

Poglejte primer:

iste kljucne besede

Slika razkrije, da se za (isto) ključno besedo, v izbranem obdobju (3 meseci), v Googlu, prikazujejo različni trije url naslovi (ob tem, da se Seo-Praktik.si, z optimizacijo Adwords oglasov sploh ne ukvarja :)).

Kako SEO optimizirate & izboljšate takšne primere?

Na podlagi ostalih pridobljenih podatkov (št. klikov), odločite kateri url naslov bo za izbrano ključno besedo, primarni, ostale url naslove pa optimizirate za, bodisi druge ključne besede, bodisi jih izbrišete (pri tem previdno!!!).

Sortirajte pridobljene podatke po url naslovih

Iz vidika stroškov je ustvarjanje spletnih vsebin po načelu ena ključna beseda = en url naslov, IZJEMNA potrata časa, energije in denarja. Po tej logiki bi za drobcenih 100 url naslovov, morali pripraviti 100 unikatnih spletnih vsebin, hkrati pa bi, če bi v prihodnosti želeli z vsemi temi url naslovi, rangirati visoko na Googlu, za vse te url naslove, morali graditi “ločene” povratne povezave (backlinks).

Zato je (SEO) optimalna pot ta, da en url naslov, optimizirate za več ključnih besed.
Sortiranje pridobljenih podatkov pokaže točno to: za katere ključne besede se vam splača optimizirati vsak posamezen url naslov.

Poglejte sliko:

sortiranje url naslovov

Sortirajte pridobljene podatke po največ prejetih klikih

Podatek o tem kateri url naslov znotraj vaše spletne strani je (v izbranem obdobju) prejel največ klikov je suho zlato. Če ga znate vnovčevati.

Ko enkrat veste, kateri url naslovi, na vaši spletni strani, pritegujejo največ klikov, imate s tem odlično podlago za izboljševanje konverzij.

Ni cilj vaših spletnih strani & podstrani “samo”, da prejemajo vedno več klikov, ampak, da ti obiskovalci, ki so kliknili na posamezen url naslov, na njem, v vedno večjem odstotku, izvedejo želeno akcijo (zaradi katere, upam, ste se sploh lotili pripravljanja te spletne vsebine in url naslova).

Preglejte url naslove, ki prejemajo največ klikov in preverite ali so na njih smiselno in sploh postavljeni konverzijski cilji.

Poglejte primer:

Url naslov na spletni strani Seo-Praktik.si, kjer pojasnjujem kaj je SEO, je prejel v izbranem obdobju 94 klikov:

Pred postavitvijo konverzijskih ciljev za ta url naslov, so obiskovalci preprosto prebrali vsebino in to je to. Kot lastnik spletne strani, nisem vedel niti, če jim je bila vsebina uporabna, če je odgovorila na njihovo vprašanje (Kaj je SEO), itd….

Potem sem v vsebino o tem Kaj je SEO, dodal 3 konverzijske cilje:

Posledica tega je:

  • večja branost in višja uvrščenost vsebine “Kako optimizirati spletno stran”
  • več dolvlek, sicer mojega starejšega vodnika o SEO optimizaciji na moji osebni strani MatijaZajšek.com in
  • povečano število zanimanj za vstop v mojo zaprto skupino o SEO optimizaciji, na Facebooku

Dodatno: sodobnejšo, enostavnejšo in bolj kratko razlago o tem kaj je SEO, sem spisal tudi na spletni strani vKoraku.si

Sortirajte podatke po najvišjih CTR-jih

Ko je ali bo, vaša spletna stran, enkrat dosegla prvo stran Googla, bo (med ostalim), na, še boljšo uvrstitev na Googlu (proti prvemu mestu) nekaj malega vplivala tudi stopnja CTR. Več ljudi kot klikne na nek prikaz spletne strani (na prvi strani Googla), bolj Google smatra, da je spletna stran, zanimiva in uporabna (vir 1: Why organic CTR Matters – Wordstream):

Vir slike (2): SEO Google Ranking Factors – Uptimizer

Višja stopnja CTR (click through rate) pomeni, da na vašo vsebino klikne več uporabnikov Googla, posledično si zaradi tega lahko obetate večjo vidnost, prepoznavnost in več posla.

Stopnja CTR, še posebej, če jo opazujete hkrati s povprečno doseženo pozicijo, ogromno pove o “privlačnosti in zanimivosti” vašega SEO naslova in meta opisa (v primerjavi s konkurenčnimi).

Če je CTR slab, kljub visoki uvrstitvi vaše spletne strani v Googlu, izboljšajte SEO naslov in meta opis.

Viri in dodatne informacije:

1 – Why You NEED to Raise Organic CTR’s (And How to Do It) – Wordstream
2 – 10 Most Decisive Google    (SEO) Ranking Factors in 2020 – Uptimiser