Če razmišljate o tem kako dvigovati ključne besede in niste lastnik spletnih portalov kot sta Siol ali 24 ur, potem se zavedajte, da bo vaša pot precej trnova. Seveda nič ni nemogoče, toda, potrebno bo veliko znanja in kakovostnih vsebin, če boste hoteli prehiteti konkurenco.
Organska rast ključnih besed v iskalnikih je postopek, ki je trajen in se nikoli zares ne konča. Rezultati ne pridejo čez noč. To še posebej velja, če je vaše spletno mesto, oziroma domena nova in se poskušate uvrstiti visoko na zelo priljubljeno ključno besed. Če pa SEO in vsebinsko trženje vzamete resno, lahko začnete stvari uresničevati. Na koncu boste nagrajeni z visoko prodajo in vedno novimi možnostmi.
Kako dvigovati ključne besede [Nekaj naših nasvetov]
Zgradite temelje
Preden lahko upate, da se boste uvrstili visoko s katero koli ključno besedo, morate imeti nekaj osnov.
To so predvsem:
- Zanesljiva in močna spletna stran – dlje ko je vaše spletno mesto na voljo, dlje, ko pridobiva avtoritete in povezave, tem bolje. Pomembno je tudi, da celotno spletno mesto sledi najboljšim praksam SEO – začnite z Googlovimi smernicami za skrbnike spletnih mest
- Evidenca. Za višjo in hitro uvrstitev ključne besede je zelo koristno imeti evidenco o tem kaj delate. Pomembno je, da si beležite vaše offsite in onsite aktivnosti ter spremljate kako vplivajo na uvrstitve.
- Občinstvo. Zgrajeno morate imeti socialno omrežje, kjer lahko delite nove vsebine in dovolite, da nove vsebine naprej delijo tudi uporabniki. Pomembna sta Fecebook, Instagram, e-poštni stiki.
- Delajte preudarno Ne hitite z zgoraj naštetimi stvarmi. Če stvari ne naredite prvič, jih boste morali kasneje narediti znova.
Naredite raziskavo ključnih besed
Morda mislite, da veste, na katero ključno besedo želite ciljati, vendar preverite dejstva. Pred dokončno izbiro ključne besede uporabite različna orodja za iskanje ključne besede, da ugotovite obseg iskanja za ključno besedo in konkurenco. Izbirajte ključne besede, ki imajo veliko iskanj, vendar ne preveč. Seveda tudi ne želite ciljati na besede z nizkimi iskalnimi volumni. Nekatere ključne besede so preprosto preveč konkurenčne in niso vredne vašega časa. Vsaj ne na začetku.
Ne pozabite, da uvrstitve same po sebi niso posebej dragocene, razen če spodbujajo promet in potencialne stranke. Tako na primer lahko pripravite ogromno kvalitetnih vsebin, ki so sicer poučne, vendar »ne prodajajo«.
Na tej stopnji postopka morate sestaviti tudi seznam bližnjih različic vaše primarne ključne besede. Ti bodo v pomoč pri pisanju in poznejši optimizaciji vaše vsebine. Seveda morate na ta način pripraviti tudi url-je na vaši spletni strani.
Za primer si vzemimo ključno besedo s katero želi konkurirati spletna trgovina karabin.si, ki prodaja opremo za plezanje in pohodništvo. Oprema za hojo v hribe pozimi vključuje tudi dereze. Hitra raziskava nam pove, da so dereze res najbolj pogosto iskana ključna beseda (1000), vendar pa obstajajo še različice. To univezalne dereze, avtomatske dereze, polavtomatske dereze, dereze avtomatske, dereze veriga in tako dalje. Za vsako je potrebno preveriti število iskanje in oceniti kaj se nam najbolj splača dvigovati.
Za hojo v hribe pozimi so obvezni tudi pohodniški in alpinistični cepini. Nekdo, ki išče cepine, lahko išče gozdarski cepin. Zato je smiselno preveriti koliko iskanj imajo različice, kot so plezalni cepini, pohodniški cepini, cepini za pohodništvo, ….
Kaj počne konkurenca?
Ko se odločite za ključno besedo, jo poiščite v Googlu in nekaj drugih iskalnikih, da vidite, kaj vaša konkurenca že počne.
Posebno pozornost namenite:
- Domene in URL -ji – Koliko domen z natančnim ujemanjem? Ali vsak URL v prvih 10 vključuje ključno besedo?
- Naslovi – Kako naslovne oznake vključujejo ključno besedo?
- Vrsta vsebine, ki se uvršča – Strani z izdelki? Objave v spletnem blogu? Videoposnetki?
- Vrste podjetij, ki se uvrščajo – Ali so to velike blagovne znamke? Mala podjetja? Novice strani?
- Kako verodostojna so ta spletna mesta – z vtičnikom lahko preverite starost najboljših 10 mest, velikost njihovih profilov povezav itd.
- Poiščite načine, kako se lahko razlikujete. Za premagovanje boste morali storiti vsaj toliko, kolikor počnejo vaši konkurenti. V idealnem primeru bi morali narediti več in narediti bolje.
Namen (intend) ključne besede
Bolj natančna je ključna beseda (pomislite na dolgorepe ključne besede), lažje je oceniti namen iskalca in lažje bo postreči s tem, kar ti iskalci verjetno iščejo. Pri trženju v iskalnem omrežju je “namera” naša najboljša uganka, kaj si oseba, ki uporablja iskalno poizvedbo, resnično želi. Spletna trgovina z zdravo prehrano BioKatka.si, ki poleg zdrave prehrane, LCHF izdelkov in naravne kozmetike, prodaja tudi prehranska dopolnila.
Primer:
- Prehranska dopolnila
- Probiotiki
- Probiotiki za otroke
- Viridian probiotiki za otroke
Vprašajte se, kakšna vsebina najbolje služi ključni besedi? V tem primeru bi očitno šlo za prodajo otroških prehranskih dopolnil. Prehranska dopolnila so zelo širok pojem. Zato s prvo poizvedbo ne moremo vedeti kakšen je dejanski namen iskanja.
Mogoče se iskalec samo želi poučiti o prehranskih dopolnilih. Probiotiki so scer nekoliko ožji pojem, vendar še vedno ne vemo ali je namen iskanja izobraževanje ali nakup. Spletne trgovine se večinoma poskušajo uvrstiti visoko za komercialne ključne besede.
Zasnova vsebine [Članka]
Oblikujte načrt za vsebino, ki jo boste ustvarili in ki se bo – upajmo – visoko uvrstila za izbrano ključno besedo. Za uvrstitev ključne besede obstaja veliko poti, med drugim:
- Članki
- Objave na blogu
- Spletna trgovina z izdelki
- Video vsebine
Vsebino lahko ustvarjate sami ali pa za to najamete agencijo. Vse je odvisno od vašega proračuna.
Izvedba
Kot smo že na začetku omenili je pomembno, da ne hitite. Iskalniki vedno bolj iščejo visokokakovostno vsebino, ki koristi iskalcu, ne pa neželenih objav, polnih ključnih besed in povratnih povezav.
Optimizirajte svojo ključno besedo
Optimizirajte svojo vsebino, medtem ko jo ustvarjate. To je pomembno tudi pri dodajanju izdelkov v spletno trgovino. Uporabite seznam ključnih besed in njihovih različic, ki ste jih predhodno optimizirali. Uporabite tiste ključne besede, ki jih lahko umestite v svojo vsebino, vendar ne do te mere, da zvenijo kot roboti.
Ne pozabite, da je za ključne besede veliko “nevidnih” mest – ne govorimo o uporabi belega besedila na belem ozadju ali česa drugega, kar krši Googlove smernice. Govorimo o stvareh kot so imena slikovnih datotek – uporabniki jih ne bodo videli, če jih ne iščejo, lahko pa povečajo vašo uvrstitev ključnih besed.
Objava vsebine
Glede na vrsto vsebine boste morda morali biti previdni pri načrtovanju tega koraka. Običajno to ne velja za zimzeleno vsebino, vendar je lahko pomembno za vsebino, ki je vezana na sezono.
Promocija
Ta korak je pomemben in bi ga morali opraviti takoj po objavi – pravzaprav je za vsebino najbolje, če se lahko promovira v medijih. Naredite vse, kar je v vaši moči, da bo vaša vsebina postavljena pred čim več publike:
- Delite svojo vsebino prek družbenih računov podjetja – Twitter, Facebook, Google, Instagram, LinkedIn.. Če lahko, naredite to tudi prek osebnih računov.
- Uporabite gumbe na svojem spletnem mestu za spodbujanje neodvisne skupne rabe – bralcem in gledalcem olajšajte vzdrževanje verige deljenja. Verjetneje je, da bodo vaš članek objavili na Twitterju ali ga dali v skupno rabo, če morajo le klikniti gumb.
- Ustvarite povezave do svoje vsebine – Izgradnja povezav še vedno velik del SEO (tudi če je najbolj nadležen del). Poskusite s promocijo na forumih.
Pridobivanje ogledov strani in člankov vam bo pomagalo pri pridobivanju povezav, kar vam bo pomagalo dvigovati uvrstitev.
Analiza
Splet je živ medij in nikoli ni prepozno za boljšo optimizacijo vaše vsebine. Ročno preverite uvrstitev ključnih besed (preverite s startpage.com ) ali z orodjem za preverjanje uvrstitve. Uporabite tudi svojo analitiko, da vidite, za katere ključne besede se vaša vsebina dejansko uvršča – morda niso ravno tiste, na katere ste ciljali na začetku.
Če po nekaj tednih ni videti napredka, potem delate nekaj narobe. Poskrbite, da bo vaša vsebina:
- Optimizirana SEO
- Kakovostna
- Vidna celemu svetu
Možno je tudi, da je izbrana ključna beseda preveč konkurenčna in da morate zmanjšati svoje ambicije. Poskusite ciljati na manj konkurenčne ključne besede, dokler si ne ustvarite več avtoritete.
Upajmo, da smo vam vsebino malo približali in vam je že bolj jasno kako dvigovati ključne besede v iskalniku Google.