Kaj je SEO optimizacija in koliko se s spletno optimizacijo prihrani v primerjavi s plačljivim oglaševanjem?

Preden grem v podrobno razlago kaj je seo optimizacija (predvsem kaj je on site seo) in kako si lahko s SEO optimizacijo pomagate do boljših prodajnih, spletnih rezultatov, naj samo na hitro povem, da je spodaj napisana vsebina, s katero se najmanj dve skupini ljudi NE BO strinjala. In obe skupini sta zeeeeeelo veliki. V prvo skupino sodi Google (ki sigurno ni presrečen, da v njegovem indeksu obstajajo vsebine, ki govorijo o tem, kako optimizirati spletne strani tako, da ne bo treba Googlu plačevati za oglaševanje). V drugo skupino pa sodijo vse tiste (tuje in domače) spletne agencije in posamezniki, ki ponujajo upravljanje plačljivih oglaševalskih kampanj (ker pač, če sami izvajamo optimiziranje spletne strani, njihovih uslug, ne potrebujemo).

.

A gremo po vrsti ….(ker četudi se sliši lepo, da SEO omogoča, da nam ni treba za spletno vidnost, plačevati oglasov), optimizacija spletne strani, niti približno ni lahka.

.

Kaj je SEO optimizacija (in kaj SEO ni)

.

SEO optimizacija je izraz za prevod iz angleščine za search engine optimization, v Sloveniji pa se je za SEO najbolj prijel izraz “optimizacija spletnih strani” (720 iskanj na mesec, vir: Google Keyword planner).

.

Najboljši način, da razložim, kaj je seo, je, da povem, kaj SEO OPTIMIZACIJA SIGURNO ni:

  • SEO NI zakup ključnih besed (zakup ključnih besed ponuja Google Adwords)
  • SEO NI, da pokličemo na Google in jih prosimo, da našo spletno stran uvrsti na prvo stran
  • SEO NI hiter proces
  • SEO NI prepovedana metoda za dvigovanje spletne strani v iskalniku Google (čeprav je med SEO mojstri tudi precej gnilih jabolk)

.

Ali Google smatra SEO za prepovedano metodo?

.

Na kratko: NE.
Na malo manj kratko… spodaj Matt Cutts (nekdanji Googlov vodja ekipe za boj proti spamu):

.

Kako (napačno) večina razume SEO OPTIMIZACIJO

.

Večina ljudi pod pojmom SEO, razume, da je optimiziranje spletnih strani, nekaj, kar NAREDIMO na naši spletni strani (nastavimo določene nastavitve, obrnemo ključne besede, itd..), zato, da bi naša internetna stran bila v iskalniku Google prikazana višje (in s tem posledično imela več obiskovalcev, še bolj posledično pa več prometa, več prodaje oz. poslov iz spletne strani).

.

Pomankljivost v razumevanju SEO po zgornjem je, da….

.

SEO ni nekaj kar NAREDIMO, ampak nekaj kar IZVAJAMO. 

.

SEO ni ENA AKCIJA, ampak POSTOPEK.
.

Da to drži, lahko preverite SEO definicijo na Wikipedii:

.

kaj je seo optimizacija
Celotna definicija seo optimizacije na Wikipedii, tukaj.

.

Zakaj se SEO optimizacija omenja za vsakim vogalom

.

Prvi razlog je napisan že zgoraj…

.

Kdor sam izvaja optimiziranje spletnih strani (na pravilen način), mu ni treba plačevati za Google oglaševanje (preko Adwordsev) ali pa, če že ima vseeno marketinški budžet namenjen za plačljive oglase, lahko s pomočjo SEO, targetira širši nabor ključnih besed (npr. če imamo denar za zakup 10 ključnih besed, bomo z drugimi 10 ključnimi besedami, s katerimi smo na prvi strani Googla zaradi optimizacije spletne strani, targetirali skupno 20 besed).

.

Drugi razlog za popularnost optimizacije spletnih strani za iskalnike je v tem, da so neplačljivi prikazi spletnih strani (v iskalnikih) v povprečju bolj klikani kot plačljivi oglasi.

.

Študija objavljena na Zero Limit Web (za leto 2018) prikazuje razliko med kliki na plačljive prikaze spletnih strani in neplačljive prikaze, spodaj:

.

organski kliki
Primerjava klikov glede na kanal od kod prihajajo obiskovalci spletne strani.

.

Druga, še bolj zanimiva študija, ki je v raziskavo zraven plačljivih Adwords oglasov, zajela še oglaševanje na socialnih omrežjih (vir: Adster), je ugotovila, da se V PRVEM LETU  na različnih spletnih kanalih najbolj splača PPC (adwords oglaševanje):

.

seo učinkovitost prvo leto

.

A se zgodba zelo hitro spremeni, v drugem in vseh naslednjih letih spletnega nastopa.

.
Poglejte spodnjo sliko, ki prikazuje kaj se zgodi, ko s plačljivimi kampanjami (na Google adwords in socialnih omrežjih), odnehamo (vir druge slike, iste raziskave, je ta link):

.

seo učinkovitost drugo leto
SEO efekt ostaja še leta po izvajani SEO kampanji, Adwords oglaševanje in oglaševanje na socialnih omrežjih imata (brez marketišnega budžeta) še samo učinek iz prepoznavnosti blagovne znamke (ki se je s plačljivim oglaševanjem gradila prvo leto).

.

Do sklepa, da je razmerje med številom klikov na plačljive spletne oglase, v primerjavi z neplačljivimi prikazi internetnih strani (na prvi strani Googla), KREPKO na strani organskih prikazov, lahko pridete tudi tako, da preprosto sebe vprašate, na kaj klikate pogosteje: na plačane oglase ali na naravne prikaze spletnih strani?

.

Koliko podjetja investirajo v plačljivo oglaševanje in koliko to prinese klikov (CTR) v primerjavi z neplačljivimi prikazi spletnih strani ter številom pridobljenih klikov, si poglejte na spodnji sliki:

.

ctr na organske prikaze
To sliko bi moral imeti na steni nalepljeno vsak podjetnik, ki vlaga v PPC. Četudi SEO prinaša rezultate šele čez čas, mora biti ta slika, očiten razlog, da bi vsak podjetnik, ob PPC-ju, vzporedno moral graditi še SEO.

.

A zgornja dva razloga za popularnost SEO nista edina krivca….
GLAVNI KRIVEC za popularnost SEO industrije, se skriva v spodnjem:
.
Če in, ko stroške marketinške kampanje na Googlu, zmanjšamo na nulo, SEO še naprej prinaša rezultate (ker dobre dosežene pozicije spletne strani NE padejo na nulo). Za razliko od plačljivih PPC kampanj (npr. Adwords), pri katerih se z “ukinitvijo” budžeta, promet na spletno stran, ustavi, organske pozicije na internetno stran, še naprej prinašajo obiskovalce:

.

stroški spletne optimizacije vs ppc

.

To je tudi razlog zakaj SEO industrija iz leta v leto raste (in projekcije predvidevajo, da bodo investicije v SEO, rasle, še naprej):

.

stroški seo industrije
Vir: 15 Seo statistik, ki bi jih moral poznati vsak marketingaš, FitSmallBusiness

.

Kako deluje SEO optimizacija?

.

Zelo poenostavljen “recept” za uspešen SEO je:

kakovostna vsebina na spletni strani + kakovostne povratne povezave = prva stran Googla

.

Ob pogoju, da tako kakovostno vsebino kot kakovostne povratne povezave, gradimo REDNO.

.

kako deluje seo
Vir slike: WebMarketingExperts

.

Pod pojem kakovostne spletne strani spada najprej to, da je vsebina onsite SEO ustrezno optimizirana, obenem pa k boljši uvrstitvi internetne strani v iskalniku, ogromno prispeva še tehnični SEO, struktura spletne strani, hitrost nalaganja internetne strani, mobile readyness in še kaj.

.

H kakovostnim povratnim povezavam prištevamo tiste, ki kažejo na našo spletno stran iz internetnih strani, ki so po tematiki sorodne naši, obenem pa jim Google tudi bolj zaupa.

.

Zelo poenostavljen in lahko razumljiv proces SEO dela, je prikazan na spodnji sliki:

.

kako deluje seo
Vir slike: Marketing 1on1

.

.

  1. V prvem SEO koraku moramo dobro analizirati (in redno izvajati) analizo ključnih besed (na podlagi katere postavimo strukturo internetne strani). Obenem v tem koraku tudi dobro pregledamo konkurenco (s čimer ugotovimo težavnost SEO kampanje in posledično predvidimo čas in strošek SEO kampanje).
  2. V drugem koraku poskrbimo za ustrezno tehnično zasnovo in pripravo prvih onsite SEO vsebin (home page, landing strani, vnos produktov v spletno trgovino, kategorije na blogu,…). O tem kaj upoštevati pri pripravi teh, sem pisal tudi na mojem osebnem blogu v članku z naslovom Optimizacija spletnih strani za Googlove TOP pozicije.
  3. V tretjem koraku določimo proces izvajanja rednih onsite in offsite seo aktivnosti ter spremljanje rezultatov
  4. V četrtem koraku definiramo proces izboljševanja konverzij na opravljanem SEO delu

.

sem nasvet

Če že imate izdelano spletno stran, preden se odločite za SEO kampanjo, testirajte z minimalnim PPC budžetom ali vaša spletna stran sploh konvertira na ciljane ključne besede. 

 

Povzetki

Kaj je SEO optimizacija (in kaj SEO ni)?

SEO je izraz za search engine optimization oz. optimizacijo spletnih strani. Z namenom, da iskalniki (predvsem Google), bolje razumejo vsebino na spletni strani, posledično pa kakovostnejšo vsebino uvrščajo višje med prikazi spletnih strani, v svojem iskalniku.
SEO optimizacija NI “growth hacking” metoda, ki bi na hitro zagotovila novo število obiskovalcev na spletno stran, ampak je nenehen proces izboljševanja obstoječih spletnih vsebin ter pripravljanja novih vsebin, z namenom, da le te, čim boljše zadovoljujejo namen iskalcev (search intent).

Katera so glavna SEO pravila?

Spletna optimizacija oz. SEO se nenehno spreminja, dopolnjuje in razvija. Zato se tudi SEO pravila (standardi) za izboljšanje spletnih vsebin, iz oči iskalnikov, nenehno spreminjajo in dopolnjujejo. Med glavna SEO pravila, sodi: upoštevanje rabe ključnih besed v SEO naslovu, upoštevanje rabe ključnih besed v meta opisih, upoštevanje označevanja H oznak s ključnimi besedami in sinonimi ter sorodnimi iskanji, upoštevanje pravilnega notranjega in zunanjega povezovanja spletnih strani, med seboj, upoštevanje pravilne optimizacije slik, gradnja kakovostnih povratnih povezav, upoštevanje rabe ključnih besed v spletnih besedilih, itd…

Kaj je onpage oz. onsite SEO optimizacija?

K onsite SEO optimizaciji prištevamo upoštevanje vseh tistih SEO pravil, ki jih lahko sami izvedemo na svojih spletnih straneh (od tod izraz onsite). Zraven višje naštetih onsite SEO pravil, k onsite SEO optimizaciji prištevamo tudi skrb za hitrost nalaganja spletne strani, skrb za varnost spletne strani, skrb za prilagodljivost spletne strani mobilnim napravam in drugo). Hkrati spada k onsite SEO optimizaciji, tudi vnašanje ustreznih vrst vsebin za posamezne ključne besede, za katere izvajamo optimizacijo spletne strani (format in vrsta spletne vsebine).

Kaj je offpage SEO optimizacija?

Že sama beseda offpage SEO pove, da gre za aktivnosti, ki jih izvajamo na spletu, izven naše spletne strani. Namen teh aktivnosti je gradnja povratnih povezav in zaupanja med različnimi spletnimi stranmi. Bolj kot smo uspešni pri gradnji kakovostnih povezav z drugimi spletnimi stranmi, večja postaja tudi stopnja zaupanja iskalnikov, posledično pa se naša spletna stran, tudi na najbolj konkurenčne ključne besede, pojavlja višje v iskalniku.