Kaj je SEO optimizacija & zakaj se uporablja

SEO optimizacija je postopek preko katerega poskušate vaše internetne strani uvrstiti na Googlu na prvo stran. Če so namreč vaše spletne strani prikazane na prvi Googlovi strani, so bolj opazne, prejmejo več obiskovalcev, posledično pa tudi več poslov.

Prej inb višje kot so vaše spletne strani prikazane na Googlu, več uporabnikov Googla jih opazi. Posledično to pomeni, da si vaše spletne strani ogleda več ljudi. V kolikor preko vaših spletnih strani tudi prodajate, večja obiskanost vaših spletnih strani vodi tudi k večji prodaji.

SEO optimizacija je za lastnike spletnih strani priljubljena predvsem zato, ker za ves obisk, ki ga prinaša spletnim stranem, Googlu ni potrebno plačevati.

Obisk, ki prihaja na spletne strani zaradi SEO optimizacije je brezplačen. S čimer ima SEO optimizacija med vsemi digitalno marketinškimi kanali najvišjo stopnjo povrnitve investicije (t.i. return of investment oz. ROI1).

Drugi izraz za SEO optimizacijo je optimizacija spletnih strani.

  • čeprav se lahko SEO optimizacija izvaja za različne spletne iskalnike, se v glavnem izvaja za iskalnik Google, saj je trenutni Googlov tržni delež med vsemi iskalniki nad 90% (vir: StatsCounter2)
  • SEO optimizacija je pomembna zato, ker prve tri prikazane spletne strani na Googlu pritegnejo nad 50% vseh klikov na prvi Googlovi strani (vir3)
  • obisk spletnih strani, pridobljen zaradi SEO optimizacije, ne stane
roi seo optimizacija vs drugi digitalno marketinški kanali

Od kakovosti izvajanja SEO optimizacije na vaših spletnih straneh je odvisno koliko obiskovalcev boste uspeli pritegniti na vaše internetne strani.
V odvisnosti od tega v kateri panogi in na katerem trgu nastopate z vašimi spletnim stranmi, se SEO optimizacija izvaja na različne načine.
V nadaljevanju tega vodnika so razloženi vsi možni načini izvajanja SEO optimizacije.

Kaj je SEO optimizacija

SEO optimizacija je postopek, ki pomaga vaše internetne strani uvrstiti med najprej prikazanimi spletnimi strani na Googlu.

SEO optimizacija je kratica za angleški izraz “search engine optimization”. V slovenščini se za SEO optimizacijo, v glavnem, uporabljata izraza “optimizacija spletnih strani” oz. na kratko: “SEO”.

Prikaz kaj je SEO optimizacija na primeru

Predstavljajte si, da preko svoje spletne strani prodajate npr. vgradne omare.

Kot lastnika spletne strani z vgradnimi omarami, bi vas sigurno zanimalo, da se vaša internetna stran uporabnikom Googla, ki v iskalnik vtipkajo besedno zvezo “vgradne omare”, na Googlu, prikazuje med prvimi.

Prej kot se Googlovim uporabnikom prikaže vaša spletna stran, več “oči” in obiskovalcev pritegne.

Posledično to pomeni, da SEO optimizacija prispeva k večanju števila obiskovalcev na vašo spletno stran.

Razlaga kaj je SEO optimizacija (video, angl.)

Prednosti in slabosti SEO optimizacije napram plačanim prikazom spletnih strani na prvi strani Googla

Vaše spletne strani se lahko na prvi strani Googla prikažejo na 2 načina.

V prvem načinu Googlu plačate zato, da so vaše spletne strani prikazane na Googlovi prvi strani, v drugem primeru pa se vaše spletne strani na prvi Googlovi strani prikažejo brez plačila Googlu za to.

Plačanim prikazom vaših spletnih strani na prvi strani Googla pravimo PPC (pay per click) oz. plačljivo oglaševanje na Googlu. Podrobnosti o tem so opisane v članku Google oglaševanje [Vse o možnostih oglaševanja na Googlu].

Neplačanim prikazom vaših spletnih strani na prvi strani Googla pravimo organski (naravni) in tudi neplačani prikazi spletnih strani. Ti prikazi so posledica kakovostno izvajanje SEO optimizacije.

Glavna razlika med plačanim in neplačanim prikazom vaših spletnih strani na prvi strani Googla je torej v plačilu.

Ostale razlike med plačanimi in neplačanimi prikazi spletnih strani na prvi strani Googla zelo dobro pojasnjuje spodnja slika:

razlika med seo optimizacijo in ppc oglaševanjem

PPC oz. plačljivo prikazovanje vaših spletnih strani na prvi strani Googla prinaša takojšen promet (obisk) na vaše spletne strani. Tisti trenutek, ko plačate Googlu denar in zaženete marketinško kampanjo se vaeš spletne strani prikazujejo na prvi strani Googla in obiskovalci začnejo klikati na vašo spletno stran.

Glavna prednost plačljivega prikazovanja vaših spletnih strani na Googlu je torej takojšnje število novih obiskovalcev. Slabost plačljivega oglaševanja je v tem, da vaši oglasi skozi čas “zvodenijo” in zanimanje za vaše spletne strani zato upade, posledično pa skozi čas tudi število klikov na vaše spletne strani, kljub temu, da Googlu plačujete za prikaze, upade.

Glavna prednost SEO optimizacije je, da Googlu ni potrebno plačevati za to, da so vaše spletne strani prikazane na prvi strani Googla, a je slabost SEO optimizacije v tem, da doseganje prikaza vaših spletnih strani na prvi strani Googla zahteva čas in znanje.

Ima pa SEO optimizacija v primerjavi s plačljivim (PPC) oglaševanjem še eno prednost. To je, da organski, neplačani prikazi spletnih strani na Googlu dosegajo bistveno več klikov kot plačani oglasi (vir) – saj imajo uporabniki Googla pri sponzoriranem (plačanem) prikazovanju spletnih strani občutek, da jim nekdo želi nekaj prodati, pri neplačanih prikazih spletnih strani pa tega občutka nimajo.

razlika v ctr med ppc in seo optimizacijo

SEO optimizacija, za razliko od plačljivega Google oglaševanja, ne vsiljuje vsebin uporabnikom interneta, ampak uporabnike interneta priteguje na vaše spletne strani.

S plačljivimi spletnimi oglasi, ponavadi, na bolj ali manj kreativen način uporabnike interneta “zmotite”, “prelisičite”, “spodbujate”, da si ogledajo vaše spletne strani. Hkrati pa za to Googlu tudi plačujete.

S SEO optimizacijo, na nevsiljiv način, dosegate, da si uporabniki interneta, želijo vašo ponudbo in vsebine, ogledati.

Obiskovalci vaših spletnih strani, ki obiščejo vaše spletne vsebine, na podlagi SEO optimizacije, posledično, ne čutijo pritiska, da se jim nekaj na vaših spletnih straneh, poskuša prodati.

Povzetki:
– SEO optimizacija je brezplačna pot do novih obiskovalcev iz Googla
– SEO optimizacija prinaša rezultate na daljši rok
– plačljivo Google oglaševanje (PPC) prinaša takojšnje rezultate, a stane
– SEO optimizacija prispeva k večjemu številu obiskovalcev spletnih strani

seo analiza

Dodatno:

Zakaj se uporablja SEO optimizacija

Osnovna cilja, ki se ju želi doseči s SEO optimizacijo sta 2:

pritegovanje več obiskovalcev na vašo spletno stran in
konstantno večanje obiskanosti vaših spletnih strani.

Doseganje teh dveh ciljev omogoča uporabljanje SEO optimizacije na 2 načina:

  • v prvem primeru, se večji, naravni (t.i. organski) obisk spletne strani dosega tako, da svojim spletnim stranem izboljšujete višino prikaza spletnih strani v iskalnikih.
    Višje kot vam uspe uvrstiti vašo spletno stran v iskalnikih (npr. na Googlu), večjo obiskanost ji boste zagotovili.

  • Druga taktika SEO optimizacije je pisanje vsebin, ki jih optimizirate za ključne besede, s katerimi vaše spletne strani še ne dosegajo nobenih uvrstitev na iskalnikih. Bolj redno kot boste objavljali nove (SEO optimizirane) spletne vsebine, manjša je verjetnost, da bodo uporabniki Googla, v iskalnik vtipkali takšno besedno zvezo, za katero vi še nimate spisane vsebine.

Predstavljajte si, da za iskanje vaših produktov na spletu, uporabniki Googla, uporabljajo 100 različnih besed.

Recimo, da na svoji spletni strani prodajate “kuhinje”.
Nekateri uporabniki v Google vtipkajo besedo “kuhinje”, drugi “poceni kuhinje”, tretji “kuhinje z montažo in dostavo”, četrti “moderne kuhinje”, itd…

Prej kot boste imeli svoje spletne vsebine, SEO optimizirane za vseh teh, 100 različnih besed in višje kot bodo na Googlu, na podlagi vtipkanj teh besed, prikazane vaše spletne strani, manjša bo verjetnost, da “iskalci kuhinj” vtipkajo še kakšno takšno besedo, preko katere se uporabnikom Googla, vaše spletne strani, še ne prikazujejo.

Z objavljanjem vedno več vsebin tako zmanjšujete možnost, da vaših spletnih strani, uporabniki Googla, v iskalniku ne bi opazili.

Tudi ta SEO taktika prinaša vedno več obiskovalcev, saj se ob rednem pisanju vedno novih vsebin, krči seznam tistih besednih zvez, za katere nimate spisane nobene vsebine.

Spodaj je prikazan (realen) rezultat uporabe SEO optimizacije:

Rezultat uporabe in izvajanja SEO optimizacije v treh letih. Spletna stran z več kot 450 ključnimi besedami med prvimi tremi uvrstitvami na Googlu. Merjeno s SEO orodjem Semrush.

Dodatno:

Zakaj je pomembno, na katerem mestu na Googlu, se prikaže vaša spletna stran

Spletne strani, ki se prikažejo na Googlu, so prikazane po zaporedju. Ena za drugo.

Za tisto spletno stran, ki je prikazana prva, rečemo, da je na Googlu prva.

Naslednja za njo je druga in tako naprej.
Vse do desete, zadnje prikazane spletne strani na eni strani Googla (saj Google na eni strani prikazuje 10 prikazanih spletnih strani + do največ 7 spletnih strani, ki so Googlu plačale, da so prikazane na njegovi prvi strani).

Spletne strani, ki so prikazane najprej, torej tiste, ki so med 10 prikazanimi spletnimi stranmi, na vrhu iskalnika, pritegnejo največ ogledov.
Zakaj?
Ker smo ljudje navajeni si ogledati najprej tisto kar najprej vidimo.

Vsaka naslednja prikazana spletna stran priteguje manj ogledov.

Bolj kot je neka spletna stran vidna, večje število klikov na njen prikaz na Googlu, si lahko obeta.

O tem obstoji celo raziskava. Ogromno marketinških študij dokazuje, da je število klikov na spletno stran, povezano s tem na katerem mestu se prikazuje spletna stran na Googlu.

V spodnji študiji (vir) je izmerjeno, da dobi spletna stran, ki je na Googlu prikazana prva, 33% vseh klikov, spletna stran, ki je prikazana na 10. mestu pa okrog 2%:

zakaj je pomembna SEO optimizacija
Študija klikov na prikazane spletne strani na Googlu glede na uvrstitev. Prvo uvrščena in najvišje na Googlu prikazana spletna stran v povprečju priteguje 33% klikov, deseto uvrščena spletna stran jih priteguje zgolj še dobra 2 – 3% (vir: SearchEngineWatch)

5 glavnih vrst SEO optimizacije

SEO optimizacija se deli na onsite, offsite, tehnično, lokalno in semantično SEO optimizacijo.

Kaj je onsite SEO optimizacija

Onsite SEO optimizacija spletnih strani (ponekod imenovana tudi onpage SEO optimizacija) pomeni upoštevanje aktualnih SEO smernic na vaših spletnih straneh.

Onsite SEO optimizacija vključuje:

  • ustrezno označevanje naslovov vsebin (t.i. SEO Title). Osnovno SEO pravilo je, da v SEO naslov vključite ključne besede na katere targetirate s svojimi spletnimi vsebinami.
  • ustrezno označevanje meta opisa spletne vsebine. Osnovna SEO smernica za meta opis je, da v njem uporabite targetirane ključne besede ter ga spišete tako, da marketinško, bolj privlačno od konkurenčnih meta opisov, pove kakšna vsebina se nahaja za klikom na prikazano spletno stran v Googlu.
  • ustrezno označevanje H oznak v vsebini. H oznake so pojem za “headings” oz. naslove. Osnovno pravilo za ustrezno in po SEO pravilih pravilno opremljanje H oznak je, da vaše H oznake vključujejo targetirane ključne besede, so pa nekatere posebnosti, specifične za H1 oznako in ostale H oznake.
  • notranje povezave spletnih vsebin (t.i. internal links). Notranje povezave pomagajo Googlu razumeti strukturo vaše spletne strani ter tudi katere spletne vsebine na vaši internetni strani so bolj pomembne od drugih. Spletna vsebina, ki prejema več povezav iz ostalih vaših spletnih vsebin, signalizira Googlu, da je bolj pomembna od ostalih.
  • optimizacija slik. Osnovne SEO smernice pri optimizaciji slik so uporaba kakovostnih, unikatnih slik, visoke resolucije, webp ali jpg formata, čim manjše velikosti (pod 100kB) ter ustrezno označevanje nadomestnega besedila (alt tag) in opisa slik (description).
  • k ostalim onsite SEO smernicam sodijo še upoštevanje zunanjih povezav (t.i. outbound links), gostota rabe ključnih besed v vsebinah (t.i. keyword density), vpenjanje youtube videov v vsebine, itd…

Kaj je offsite SEO optimizacija

Offsite SEO optimizacija (tudi offpage SEO optimizacija) predstavlja izvajanje vseh tistih SEO aktivnosti, ki jih izvajate na internetu, izven svoje spletne strani.

Sem spada gradnja povratnih povezav iz spletnih forumov, socialnih omrežij, seznamov spletnih strani, ostalih spletnih strani v obliki PR člankov, SEO člankov in gostujočih člankov.

Kaj je tehnična SEO optimizacija

K tehničnemu SEO sodi skrb za hitro delovanje spletnih strani, skrb za mobilnim napravam prijazno prikazovanje spletnih strani (t.i. mobile first indexing), skrb za varno brskanje po spletnih straneh (uporaba t.i https protokola) ter drugo (npr. strukturiranje podatkov oz. schema mark up).

Kaj je lokalna SEO optimizacija

Lokalna SEO optimizacija povečuje vidljivost vašega podjetja na lokalni ravni in privablja potencialne stranke v vaše fizično poslovalnico. Podrobnosti o tem, kako lokalni SEO izboljšuje vašo spletno prisotnost, da se ujema z iskanji in potrebami lokalne ciljne publike, najdete na povezavi.

Kaj je semantična SEO optimizacija

Semantična SEO optimizacija se nanaša na optimizacijo spletnih strani z namenom izboljšanja razumevanja vsebine s strani iskalnikov, predvsem glede na njihovo semantiko oziroma pomen. Semantična SEO optimizacija temelji na ideji, da iskalniki, kot je Google, ne iščejo le ujemanj ključnih besed, temveč poskušajo razumeti kontekst in pomen celotne vsebine.

Pri tradicionalni SEO optimizaciji se osredotočamo na optimizacijo posameznih ključnih besed, medtem ko semantična optimizacija poudarja razumevanje povezanosti med besedami, frazami in celotnimi temami (vir). Namen semantične SEO optimizacije je zagotoviti, da se spletna stran prikazuje v iskalnih rezultatih za relevantne poizvedbe, tudi če ključne besede niso natančno enake.

Semantična SEO optimizacija ne temelji samo na optimizaciji za iskalnike, ampak tudi na izboljšanju uporabniške izkušnje. Z ustrezno uporabo semantične SEO optimizacije lahko dosežete višje uvrstitve v iskalnih rezultatih, več organskega prometa in večjo relevantnost za ciljno občinstvo.

Semantična SEO optimizacija je marketinška tehnika, ki izboljšuje promet na spletni strani z zagotavljanjem pomembnih metapodatkov in semantično relevantne vsebine, ki nedvoumno odgovarja na specifično iskalno nameravanje. Prav tako je način ustvarjanja skupin vsebine, ki so semantično združene v tematske sklope namesto ključnih besed (vir).

Primer pristopa k semantični SEO optimizaciji

semantična SEO optimizacija primer

Na zgornji sliki so v prvem stolpcu ključne besede in tematike, ki vključujejo ključno besedo (SEO). V drugem stolpcu so semantične besede in sinonimi, ki prav tako opredeljujejo pojem SEO, a ne vključujejo dobesedno izraza SEO.

Zakaj je to pomembno?

V vse bolj prihajajočem svetu spletne optimizacije, ko zaradi AI orodij (Search Generative Experience, Bard, Bing, itd,…) v ospredje prihaja “pogovorno komuniciranje” z iskalniki je potrebno upoštevati, da vsebine namesto za “klasično” targetiranje na t.i. SEO ključne besede, optimizirate tudi na t.i. semantične, sorodne in sinonimne besede. Ki se dejansko uporabljajo pri pogovoru med ljudmi.

seo priporočila

Kaj ni SEO optimizacija [najpogostejše zmote pri njenem pojmovanju]

V izogib tega, da zamešate SEO optimizacijo (Google SEO) z Googlovim plačljivim oglaševanjem (Google Ads) ter v preventivne namene, da ne bi s SEO optimizacijo, pričakovali nerealnih rezultatov, so spodaj napisani nekateri največkrat napačno razumljeni pojmi okrog tega kaj je SEO optimizacija:

  • SEO optimizacija NI zakup ključnih besed (zakup ključnih besed ponuja Google Ads).
  • SEO optimizacija NI to, da pokličete na Google in jih prosite, da vašo spletno stran uvrstijo na prvo stran.
  • SEO optimizacija NI hiter proces. Pri novih spletnih straneh lahko traja celo več kot leto dni, da bodo vidni pravi učinki SEO optimizacije. Pri že dlje časa obstoječih spletnih straneh so učinki SEO optimizacije vidni v 3 do 6 mesecih.
  • SEO optimizacija NI prepovedana metoda za dvigovanje spletnih strani v Google (čeprav so med različnimi SEO taktikami tudi takšne, ki jih Google prepoveduje. Dovoljene in priporočljive SEO taktike iz strani Googla, se imenujejo white hat, prepovedane metode pa black hat SEO metode (vir).

Kaj je SEO optimizacija v očeh večine lastnikov spletnih strani [ugotovitev iz prakse]

Večina interesentov za SEO optimizacijo svojih spletnih strani, pred samim izvajanjem optimizacije, s pojmom SEO optimizacija, razume, da je SEO optimizacija spletnih strani, nekaj, kar se bo (enkrat) NAREDILO na njihovi spletni strani (npr. nastavilo določene nastavitve, obrnilo ključne besede v njihovih vsebinah, itd..) in bo zato njihova spletna stran, na Googlu, uvrščena višje.

Pozorno preberite spodnje:

SEO optimizacija ni nekaj kar NAREDITE (enkrat), ampak nekaj kar IZVAJATE (konstantno). Tudi, ko in, če boste s svojimi spletnimi stranmi na Googlu, nekoč dosegli prvo stran, boste na njej ostali samo tako dolgo, dokler vaš konkurent ne bo boljše optimiziral svojih spletnih strani.

Zato SEO optimizacija ni ENKRATNA AKCIJA (recimo neka nastavitev), ampak POSTOPEK.
Kot postopek, definicijo SEO optimizacije, navaja tudi Wikipedia:

kaj je seo optimizacija definicija wikipedia

Tuji viri o SEO optimizaciji:

  1. https://moz.com/beginners-guide-to-seo: To je vodnik za začetnike pri SEO optimizaciji iz spletne strani Moz. Moz velja za eno najboljh poznanih SEO agencij, ki ponuja priljubljeno SEO orodje za optimizacijo strani.
  2. https://ahrefs.com/blog/seo/: To je blog iz spletne strani Ahrefs na katerem so objavljeni članki v povezavi s spletno optimizacijo in delovanjem njihovega SEO orodja (Ahrefs).
  3. https://www.searchenginewatch.com/sew/how-to/2286185/what-is-seo: To je članek s spletne strani Search Engine Watch, ki ponuja pregled SEO scene in pojasnjuje, kako se lahko SEO uporablja za izboljšanje uvrstitve spletne strani v rezultatih iskanja.
  4. https://www.wordstream.com/seo: To je stran s spletnega mesta Wordstream, ki pojasnjuje osnove SEO optimizacije in ponuja nasvete in najboljše prakse za izboljšanje vidnosti spletne strani v rezultatih iskanja.
  5. https://www.searchenginejournal.com/seo-101/what-is-seo/: To je še en članek s spletnega mesta Search Engine Journal, ki pojasnjuje, kaj je SEO in kako se lahko uporablja za povečanje prometa in povečanje prodaje.
  6. https://backlinko.com/what-is-seo: To je stran s spletnega mesta Backlinko, ki ponuja celovit pregled SEO, vključno z njegovo zgodovino, delovanjem in dejavniki, ki vplivajo na uvrstitve v iskalniku.