Kaj je SEO optimizacija, zakaj se uporablja & kako deluje [Prenovljen vodnik za leto 2024]

SEO optimizacija je postopek, ki pomaga vaše spletne strani uvrstiti na prvo stran Googla.

Prej kot so vaše spletne strani prikazane na Googlu, več uporabnikov Googla jih opazi. Posledično to pomeni, da si vaše spletne strani ogleda več ljudi. V kolikor preko vaših spletnih strani tudi prodajate, večja obiskanost vađih spletnih strani vodi tudi k večji prodaji.

SEO optimizacija je za lastnike spletnih strani priljubljena predvsem zato, ker za ves obisk, ki ga prinaša spletnim stranem, Googlu ni potrebno plačevati.

Obisk, ki prihaja na spletne strani zaradi SEO je brezplačen. S čimer ima SEO optimizacija med vsemi digitalno marketinškimi kanali najvišjo stopnjo povrnitve investicije (t.i. return of investment oz. ROI1):

roi seo optimizacija vs drugi digitalno marketinški kanali
  • čeprav se lahko SEO optimizacija izvaja za različne spletne iskalnike, se v glavnem izvaja za iskalnik Google, saj je trenutni Googlov tržni delež med vsemi iskalniki nad 90% (vir: StatsCounter2)
  • SEO optimizacija je pomembna zato, ker prve tri prikazane spletne strani na Googlu pritegnejo nad 50% vseh klikov na prvi Googlovi strani (vir3)
  • obisk spletnih strani, pridobljen zaradi SEO, ne stane

Od kakovosti izvajanja SEO optimizacije na vaših spletnih straneh je odvisno koliko obiskovalcev boste uspeli pritegniti na vaše internetne strani.
V odvisnosti od tega v kateri panogi in na katerem trgu nastopate z vašimi spletnim stranmi, se SEO optimizacija izvaja na različne načine.
V nadaljevanju tega vodnika so razloženi vsi možni načini izvajanja SEO.

Kaj je SEO optimizacija

SEO optimizacija je postopek, ki pomaga vaše internetne strani uvrstiti med najprej prikazanimi spletnimi strani na Googlu.

SEO optimizacija je kratica za angleški izraz “search engine optimization”. V slovenščini se za SEO optimizacijo, v glavnem, uporabljata izraza “optimizacija spletnih strani” oz. na kratko: “SEO”.

Razlaga o tem kaj je SEO na primeru:

Predstavljajte si, da preko svoje spletne strani prodajate npr. vgradne omare. Kot lastnika spletne strani z vgradnimi omarami, bi vas sigurno zanimalo, da se vaša internetna stran uporabnikom Googla, ki v iskalnik vtipkajo besedno zvezo “vgradne omare”, na Googlu, prikazuje med prvimi.

Prej kot se Googlovim uporabnikom prikaže vaša spletna stran, več “oči” in obiskovalcev pritegne.

Posledično to pomeni, da SEO optimizacija prispeva k večanju števila obiskovalcev na vašo spletno stran.

Pozorno poglejte spodnjo sliko:

kaj je seo optimizacija prikaz primera
Na sliki je prikazano kako se prikažejo spletne strani na Googlu uporabnikom, ki so v Google vtipkali besedno zvezo “vgradne omare” (na vrhu slike). Na vrhu slikice, zraven slovenske zastavice, vidite, da je teh uporabnikov na mesec približno 1300. Po tem, ko uporabniki Googla vtipkajo v iskalnik besedno zvezo “vgradne omare”, se na vrhu iskalnika prikažejo najprej spletne strani, ki so Googlu plačale za prikaz (oglasi), nato pa spletne strani, ki boljše izvajajo SEO optimizacijo.

Če se zanimate za izvajanje SEO optimizacije vaših spletnih strani, imate za to, načeloma, 2 možnosti:

Prva, hitrejša (in seveda lažja) možnost je, da izvajanje optimizacije spletne strani prepustite SEO agencijam ali samostojnim strokovnjakom za digitalni marketing, ki se s spletno optimizacijo, ukvarjamo redno. Slabost te opcije je, da to stane.

Druga opcija je, da se izvajanje optimizacije strani, priučite sami. V tem primeru bodo sicer rezultati malenkost počasnejši, a znanje boste lahko uporabili tudi pri SEO optimizaciji vaših morebitnih dodatnih spletnih strani, v prihodnosti. In tudi s plačevanjem SEO storitev, agencijam, boste lahko zaključili.

Seo-Praktik.si ponuja obe opciji.
Tako izvajanje SEO kot učenje SEO preko SEO mentorstva.

5 glavnih vrst SEO optimizacije

SEO optimizacija se deli na onsite, offsite, tehnični, lokalni in semantični SEO.

Kaj je onsite SEO

Onsite SEO optimizacija spletnih strani (ponekod imenovana tudi onpage SEO optimizacija) pomeni upoštevanje aktualnih SEO smernic na vaših spletnih straneh.

Aktualne SEO smernice se delijo na dvoje:

3 “mehke” onsite SEO smernice

K “mehkim” onsite SEO smernicam (od najpomembnejše SEO smernice navzdol) sodijo:

Iskalni namen

Iskalni namen pove namero uporabnika Googla, ki je določeno ključno besedo vtipkal ali izgovoril v Google.

Načeloma vas bosta pri optimizaciji vaših vsebin zanimala predvsem 2 iskalna namena:

  • nakupni namen (tega vsebujejo ključne besede, za katerimi se skriva NAMERA PO NAKUPU)
  • informativni namen (tega vsebujejo ključne besede za katerimi se skriva NAMERA PO PRIDOBITVI INFORMACIJ).

Če boste pri posamezni ključni besedi znali prepoznati pravilen oz. ustrezen iskalni namen, boste za ta namen uporabnikov Googla, znali pripraviti ustrezno obliko vsebine.

Dobro poglejte razliko med spodnjima dvema primeroma:

nakupni iskalni namen
Slika nakazuje, da je za ključno besedo “otroške kape” najbolj primerno pripraviti in SEO optimizirati spletno vsebino v obliki vaše PONUDBE. Primer kako ima to urejeno spletna trgovina Labi poglejte na povezavi “otroške kape“.
informativni iskalni namen
Slika prikazuje, da je za ključno besedno zvezo “optimizacija spletnih strani cenik” najbolj objaviti vsebino, ki ponuja informacije o cenah različnih SEO storitev. Primer tako oblikovane vsebine poglejte kar na našem ceniku SEO storitev.

NAMIG: Vse ostale, v nadaljevanju (spodaj) naštete onsite SEO smernice, ne koristijo NIČ, če z vašo objavljeno vsebino zgrešite NAMEN uporabnika Googla, ki je vašo targetirano ključno besedo vtipkal (ali izgovoril) v iskalnik.

Podrobnosti:
Kako “search intent” uporabiti pri SEO optimizaciji vsebin
Kaj je search intent [& zakaj ga je pomembno poznati preden začnete pisati članke]

Oblika vsebine

Oblika vsebine (t.i. content format) pove na kak način boste predstavili svojo vsebino na spletni strani.

Najbolj znane oblike vsebin so:

  • blog zapisi
  • video vsebine
  • kategorije izdelkov v spletnih trgovinah
  • opisi produktov v spletnih trgovinah
  • pristajalne strani, itd…

    Dobro poglejte spodnja dva primera:

    – če ste v prvem koraku (v poglavju višje) za vašo targetirano ključno besedo prepoznali nakupni namen, potem pripravite bodisi pristajalno stran (landing page) na kateri boste predstavili ponudbo svojih storitev, bodisi prikaz produktov ali kategorij izdelkov v svojih spletnih trgovinah:
oblika vsebina kategorija izdelkov
Slika prikazuje kako Google za ključno besedno zvezo “otroški vozički” prikazuje kategorijo otroških vozičkov (v tem primeru v spletni trgovini Bimbo).

– če ste v prvem koraku (v poglavju višje) za vašo targetirano ključno besedo prepoznali informativni namen, potem za uporabnike Googla oblikujte vsebino npr. v obliki blog zapisa ali video vsebine:

oblika vsebine blog zapis
Zorni kot (t.i. angle)

Zorni kot je pojem, ki pove iz katere strani se lotite obravnavanja vaše vsebine. Če boste vsebino, ki jo optimizirate, obravnavali iz istega zornega kota kot vaši konkurenti, potem se boste z njimi spustili v boj za višje prikazano vašo vsebino na Googlu, od njihove.

Razlaga na primeru ključne besedne zveze “ideje za božična darila”

Če so vaši konkurenti za besedno zvezo “ideje za božična darila” pripravili blog zapis s 30 idejami za božična darila, potem se boste v “spopad” z njimi spustili, če boste sami napisali vsebino, v kateri tudi sami predstavljate 30 idej za božična darila. S čimer lahko, lahko pa tudi ne prehitite vaše konkurente. Google bo v primeru dveh podobnih vsebin začel upoštevati ostale SEO faktorje in čisto možno je, da ostali faktorji niso v prid vašim spletnim stranem.

Če želite, da se bo vaša spletna vsebina med Googlovimi prikazi spletnih vsebin prikazala pred konkurenčnimi vsebinami, potem mora biti vaša vsebina obravnavana iz takšnega zornega kota kot je NE obravnava vaša konkurenca.

Dvakrat preberite spodnje:

Če želite targetirati na ključne besede na katere targetira tudi vaša konkurenca (ki ji Google bolj zaupa), se ne osredotočite na pripravo boljše vsebine od konkurence, ampak predvsem na pripravo drugačne vsebine od konkurence.

To pomeni, da z vsebino targetirate na ključno besedo iz drugega zornega kota kot vaša konkurenca.

Vaš članek (ki bi sicer tudi targetiral na ključno besedno zvezo “ideje za božična darila”) bi lahko npr. predstavljal zgolj EKOLOŠKE ideje za božična darila. To je drugi zorni kot.

Zakaj priprava spletnih vsebin iz drugega zornega kota kot pri konkurentih DELUJE?

Zato, ker je Googlu v interesu prikazovati na vrhu njegovega iskalnika obravnavanje posamezne tematike iz čim več različnih zornih kotov in ne, da prikazuje spletne strani, ki vsebujejo več ali manj, podobne vsebine. Ki se med seboj razlikujejo kvečjemu po globini obravnavane tematike.

Dodatne informacije:

Javno objavljene SEO smernice [iz Google Search Optimization (SEO) Starter Guide]
  • ustrezno označevanje naslovov vsebin (t.i. SEO Title). Osnovno SEO pravilo je, da v SEO naslov vključite ključne besede na katere targetirate s svojimi spletnimi vsebinami. Za podrobno razlago in prikaz primerov poglejte članek Kaj je SEO naslov in kako ga pravilno uporabljati za SEO.
  • ustrezno označevanje meta opisa spletne vsebine. Osnovna SEO smernica za meta opis je, da v njem uporabite targetirane ključne besede ter ga spišete tako, da marketinško, bolj privlačno od konkurenčnih meta opisov, pove kakšna vsebina se nahaja za klikom na prikazano spletno stran v Googlu. Podrobnosti, vključno s prikazom primerov, o ustreznem opremljanju meta opisov po aktualnih SEO smernicah, najdete v prispevku Kaj je meta opis.
  • ustrezno označevanje H oznak v vsebini. H oznake so pojem za “headings” oz. naslove. Osnovno pravilo za ustrezno in po SEO pravilih pravilno opremljanje H oznak je, da vaše H oznake vključujejo targetirane ključne besede, so pa nekatere posebnosti, specifične za H1 oznako in ostale H oznake. Na povezavi H oznake so prikazani primeri in podrobnosti kaj vse je potrebno upoštevati pri opremljaju H oznak.
  • notranje povezave spletnih vsebin (t.i. internal links). Notranje povezave pomagajo Googlu razumeti strukturo vaše spletne strani ter tudi katere spletne vsebine na vaši internetni strani so bolj pomembne od drugih. Spletna vsebina, ki prejema več povezav iz ostalih vaših spletnih vsebin, signalizira Googlu, da je bolj pomembna od ostalih. Podrobnosti o tem kaj upoštevati pri gradnji notranjih povezav in kako graditi notranje povezave najdete v članku na povezavi.
  • optimizacija slik. Osnovne SEO smernice pri optimizaciji slik so uporaba kakovostnih, unikatnih slik, visoke resolucije, webp ali jpg formata, čim manjše velikosti (pod 100kB) ter ustrezno označevanje nadomestnega besedila (alt tag) in opisa slik (description). Podrobnosti o optimizaciji slik za SEO, so na povezavi.
  • k ostalim onsite SEO smernicam sodijo še upoštevanje zunanjih povezav (t.i. outbound links), gostota rabe ključnih besed v vsebinah (t.i. keyword density), vpenjanje youtube videov v vsebine, itd…

Priporočljivo branje:
– Članki z nasveti za izvajanje onsite SEO.

Kaj je offsite SEO

Offsite SEO optimizacija (tudi offpage SEO optimizacija) predstavlja izvajanje vseh tistih SEO aktivnosti, ki jih izvajate na internetu, izven svoje spletne strani.

Sem spada gradnja povratnih povezav iz spletnih forumov, socialnih omrežij, seznamov spletnih strani, ostalih spletnih strani v obliki PR člankov, SEO člankov in gostujočih člankov.

Priporočljivo branje:
– Članki z nasveti za izvajanje offsite SEO.

Kaj je tehnični SEO

K tehničnemu SEO sodi skrb za hitro delovanje spletnih strani, skrb za mobilnim napravam prijazno prikazovanje spletnih strani (t.i. mobile first indexing), skrb za varno brskanje po spletnih straneh (uporaba t.i https protokola) ter drugo (npr. strukturiranje podatkov oz. schema mark up).

Kaj je lokalni SEO

Lokalna SEO optimizacija povečuje vidljivost vašega podjetja na lokalni ravni in privablja potencialne stranke v vaše fizično poslovalnico. Podrobnosti o tem, kako lokalni SEO izboljšuje vašo spletno prisotnost, da se ujema z iskanji in potrebami lokalne ciljne publike, najdete na povezavi.

Kaj je semantični SEO

Semantična SEO optimizacija se nanaša na optimizacijo spletnih strani z namenom izboljšanja razumevanja vsebine s strani iskalnikov, predvsem glede na njihovo semantiko oziroma pomen. Semantični SEO temelji na ideji, da iskalniki, kot je Google, ne iščejo le ujemanj ključnih besed, temveč poskušajo razumeti kontekst in pomen celotne vsebine.

Pri tradicionalnem SEO se osredotočamo na optimizacijo posameznih ključnih besed, medtem ko semantični SEO poudarja razumevanje povezanosti med besedami, frazami in celotnimi temami (vir). Namen semantičnega SEO je zagotoviti, da se spletna stran prikazuje v iskalnih rezultatih za relevantne poizvedbe, tudi če ključne besede niso natančno enake.

Semantična SEO optimizacija ne temelji samo na optimizaciji za iskalnike, ampak tudi na izboljšanju uporabniške izkušnje. Z ustrezno uporabo semantičnega SEO lahko dosežete višje uvrstitve v iskalnih rezultatih, več organskega prometa in večjo relevantnost za ciljno občinstvo.

Semantični SEO je marketinška tehnika, ki izboljšuje promet na spletni strani z zagotavljanjem pomembnih metapodatkov in semantično relevantne vsebine, ki nedvoumno odgovarja na specifično iskalno nameravanje. Prav tako je način ustvarjanja skupin vsebine, ki so semantično združene v tematske sklope namesto ključnih besed (vir).

Primer pristopa k semantični SEO optimizaciji
semantična SEO optimizacija primer

Na zgornji sliki so v prvem stolpcu ključne besede in tematike, ki vključujejo ključno besedo (SEO). V drugem stolpcu so semantične besede in sinonimi, ki prav tako opredeljujejo pojem SEO, a ne vključujejo dobesedno izraza SEO.

Zakaj je to pomembno?

V vse bolj prihajajočem svetu spletne optimizacije, ko zaradi AI orodij (Search Generative Experience, Bard, Bing, itd,…) v ospredje prihaja “pogovorno komuniciranje” z iskalniki je potrebno upoštevati, da vsebine namesto za “klasično” targetiranje na t.i. SEO ključne besede, optimizirate tudi na t.i. semantične, sorodne in sinonimne besede. Ki se dejansko uporabljajo pri pogovoru med ljudmi.

Razlika med SEO in plačlivim oglaševanjem na Googlu

SEO optimizacija, za razliko od plačljivega Google oglaševanja, ne vsiljuje vsebin uporabnikom interneta, ampak uporabnike interneta priteguje na vaše spletne strani.

S plačljivimi spletnimi oglasi, ponavadi, na bolj ali manj kreativen način uporabnike interneta “zmotite”, “prelisičite”, “spodbujate”, da si ogledajo vaše spletne strani. Hkrati pa za to Googlu tudi plačujete.

S SEO optimizacijo, na nevsiljiv način, dosegate, da si uporabniki interneta, želijo vašo ponudbo in vsebine, ogledati.

Obiskovalci vaših spletnih strani, ki obiščejo vaše spletne vsebine, na podlagi SEO optimizacije, posledično, ne čutijo pritiska, da se jim nekaj na vaših spletnih straneh, poskuša prodati.

Glavna razlika med SEO in plačljivim Google oglaševanjem je:
SEO prinaša rezultate na daljši rok, a ne stane
– plačljivo Google oglaševanje prinaša takojšnje rezultate, a stane

seo vs plačljivo google oglaševanje

Nadaljne podrobnosti:

Najpogostejše zmote o tem kaj je SEO optimizacija
[in kaj SEO optimizacija ni]

V izogib tega, da zamešate SEO optimizacijo (Google SEO) z Googlovim plačljivim oglaševanjem (Google Ads) ter v preventivne namene, da ne bi s SEO optimizacijo, pričakovali nerealnih rezultatov, so spodaj napisani nekateri največkrat napačno razumljeni pojmi okrog tega kaj je SEO optimizacija:

  • SEO optimizacija NI zakup ključnih besed (zakup ključnih besed ponuja Google Ads).
  • SEO optimizacija NI to, da pokličete na Google in jih prosite, da vašo spletno stran uvrstijo na prvo stran.
  • SEO optimizacija NI hiter proces. Pri novih spletnih straneh lahko traja celo več kot leto dni, da bodo vidni pravi učinki SEO optimizacije. Pri že dlje časa obstoječih spletnih straneh so učinki SEO optimizacije vidni v 3 do 6 mesecih.
  • SEO optimizacija NI prepovedana metoda za dvigovanje spletnih strani v Google (čeprav so med različnimi SEO taktikami tudi takšne, ki jih Google prepoveduje. Dovoljene in priporočljive SEO taktike iz strani Googla, se imenujejo white hat, prepovedane metode pa black hat SEO metode (vir).

Kaj je SEO optimizacija v očeh večine lastnikov spletnih strani [ugotovitev iz prakse]

Večina interesentov za SEO optimizacijo svojih spletnih strani, pred samim izvajanjem optimizacije, s pojmom SEO optimizacija, razume, da je SEO optimizacija spletnih strani, nekaj, kar se bo (enkrat) NAREDILO na njihovi spletni strani (npr. nastavilo določene nastavitve, obrnilo ključne besede v njihovih vsebinah, itd..) in bo zato njihova spletna stran, na Googlu, uvrščena višje.

Pozorno preberite spodnje:

SEO optimizacija ni nekaj kar NAREDITE (enkrat), ampak nekaj kar IZVAJATE (konstantno). Tudi, ko in, če boste s svojimi spletnimi stranmi na Googlu, nekoč dosegli prvo stran, boste na njej ostali samo tako dolgo, dokler vaš konkurent ne bo boljše optimiziral svojih spletnih strani.

Zato SEO optimizacija ni ENKRATNA AKCIJA (recimo neka nastavitev), ampak POSTOPEK.
Kot postopek, definicijo SEO optimizacije, navaja tudi Wikipedia:

kaj je seo optimizacija definicija wikipedia
Celotna definicija o tem kaj je seo optimizacija, obrazložena na Wikipedii, je tukaj.

Zakaj se uporablja SEO optimizacija

Osnovna cilja, ki se ju želi doseči s SEO optimizacijo sta 2:

pritegovanje več obiskovalcev na vašo spletno stran in
konstantno večanje obiskanosti vaših spletnih strani.

Doseganje teh dveh ciljev omogoča uporabljanje SEO optimizacije na 2 načina:

  • v prvem primeru, se večji, naravni (t.i. organski) obisk spletne strani dosega tako, da svojim spletnim stranem izboljšujete višino prikaza spletnih strani v iskalnikih.
    Višje kot vam uspe uvrstiti vašo spletno stran v iskalnikih (npr. na Googlu), večjo obiskanost ji boste zagotovili.

  • Druga taktika SEO optimizacije je pisanje vsebin, ki jih optimizirate za ključne besede, s katerimi vaše spletne strani še ne dosegajo nobenih uvrstitev na iskalnikih. Bolj redno kot boste objavljali nove (SEO optimizirane) spletne vsebine, manjša je verjetnost, da bodo uporabniki Googla, v iskalnik vtipkali takšno besedno zvezo, za katero vi še nimate spisane vsebine.

Predstavljajte si, da za iskanje vaših produktov na spletu, uporabniki Googla, uporabljajo 100 različnih besed.

Recimo, da na svoji spletni strani prodajate “kuhinje”.
Nekateri uporabniki v Google vtipkajo besedo “kuhinje”, drugi “poceni kuhinje”, tretji “kuhinje z montažo in dostavo”, četrti “moderne kuhinje”, itd…

Prej kot boste imeli svoje spletne vsebine, SEO optimizirane za vseh teh, 100 različnih besed in višje kot bodo na Googlu, na podlagi vtipkanj teh besed, prikazane vaše spletne strani, manjša bo verjetnost, da “iskalci kuhinj” vtipkajo še kakšno takšno besedo, preko katere se uporabnikom Googla, vaše spletne strani, še ne prikazujejo.

Z objavljanjem vedno več vsebin tako zmanjšujete možnost, da vaših spletnih strani, uporabniki Googla, v iskalniku ne bi opazili.

Tudi ta SEO taktika prinaša vedno več obiskovalcev, saj se ob rednem pisanju vedno novih vsebin, krči seznam tistih besednih zvez, za katere nimate spisane nobene vsebine.

Spodaj je prikazan (realen) rezultat uporabe SEO optimizacije:

Rezultat uporabe in izvajanja SEO optimizacije v treh letih. Spletna stran z več kot 450 ključnimi besedami med prvimi tremi uvrstitvami na Googlu. Merjeno s SEO orodjem Semrush.

Zakaj je pomembno, na katerem mestu na Googlu, se prikaže vaša spletna stran

Spletne strani, ki se prikažejo na Googlu, so prikazane po zaporedju. Ena za drugo.

Za tisto spletno stran, ki je prikazana prva, rečemo, da je na Googlu prva.

Naslednja za njo je druga in tako naprej.
Vse do desete, zadnje prikazane spletne strani na eni strani Googla (saj Google na eni strani prikazuje 10 prikazanih spletnih strani + do največ 7 spletnih strani, ki so Googlu plačale, da so prikazane na njegovi prvi strani).

Spletne strani, ki so prikazane najprej, torej tiste, ki so med 10 prikazanimi spletnimi stranmi, na vrhu iskalnika, pritegnejo največ ogledov.
Zakaj?
Ker smo ljudje navajeni si ogledati najprej tisto kar najprej vidimo.

Vsaka naslednja prikazana spletna stran priteguje manj ogledov.

Bolj kot je neka spletna stran vidna, večje število klikov na njen prikaz na Googlu, si lahko obeta.

O tem obstoji celo raziskava. Ogromno marketinških študij dokazuje, da je število klikov na spletno stran, povezano s tem na katerem mestu se prikazuje spletna stran na Googlu.

V spodnji študiji (vir) je izmerjeno, da dobi spletna stran, ki je na Googlu prikazana prva, 33% vseh klikov, spletna stran, ki je prikazana na 10. mestu pa okrog 2%:

zakaj je pomembna SEO optimizacija
Študija klikov na prikazane spletne strani na Googlu glede na uvrstitev. Prvo uvrščena in najvišje na Googlu prikazana spletna stran v povprečju priteguje 33% klikov, deseto uvrščena spletna stran jih priteguje zgolj še dobra 2 – 3% (vir: SearchEngineWatch)

Dodatni razlogi zakaj se uporablja SEO optimizacija, so:

  • pridobivanje kakovostnega prometa (obiska) na vašo spletno stran. Kakovosten promet je tisti, s katerim najbolj učinkovito dosegate vaše poslovne in marketinške cilje (konverzije).
  • gradnja brezplačnega spletnega kanala, ki je neodvisen od plačljivih načinov pritegovanja obiskovalcev na vaše spletne strani. Lastniki spletnih strani, ki uspete učinkovito uporabljati SEO, si s SEO optimizacijo zagotovite vedno nove in brezplačne obiskovalce svojih spletnih strani. S tem pridobite več manevrskega prostora za zmanjševanje stroškov, ki jih prinašajo, vsako leto dražje, plačljive oglaševalske kampanje na Googlu.
  • povprečna stopnja povrnitve investicije v SEO optimizacijo znaša kar 22 : 1, kar predstavlja 2200% (vir).

Še več razlogov zakaj se uporablja SEO, je opisanih na povezavi.

Kako deluje SEO optimizacija

SEO optimizacija deluje tako, da konstantno izvajate vse aktivnosti, ki jih zahtevajo (v prvem poglavju, zgoraj opisane) vse 3 vrste SEO optimizacije:

  • z onsite SEO optimizacijo se konstantno trudite bolj natančno upoštevati aktualne SEO smernice za onsite SEO
  • z offsite SEO optimizacijo se trudite pridobivati čimbolj kakovostne povratne povezave (t.j. backlinks)
  • s tehničnim optimiziranjem spletnih strani skrbite za hitro nalaganje vaših spletnih strani, varno brskanje po spletnih straneh ter čimbolj pozitivno uporabniško izkušnjo.

Uporaben video o tem kako deluje SEO optimizacija (angl.):

Tuji viri o SEO:

  1. https://moz.com/beginners-guide-to-seo: To je vodnik za začetnike pri SEO optimizaciji iz spletne strani Moz. Moz velja za eno najboljh poznanih SEO agencij, ki ponuja priljubljeno SEO orodje za optimizacijo strani.
  2. https://ahrefs.com/blog/seo/: To je blog iz spletne strani Ahrefs na katerem so objavljeni članki v povezavi s spletno optimizacijo in delovanjem njihovega SEO orodja (Ahrefs).
  3. https://www.searchenginewatch.com/sew/how-to/2286185/what-is-seo: To je članek s spletne strani Search Engine Watch, ki ponuja pregled SEO scene in pojasnjuje, kako se lahko SEO uporablja za izboljšanje uvrstitve spletne strani v rezultatih iskanja.
  4. https://www.wordstream.com/seo: To je stran s spletnega mesta Wordstream, ki pojasnjuje osnove SEO optimizacije in ponuja nasvete in najboljše prakse za izboljšanje vidnosti spletne strani v rezultatih iskanja.
  5. https://www.searchenginejournal.com/seo-101/what-is-seo/: To je še en članek s spletnega mesta Search Engine Journal, ki pojasnjuje, kaj je SEO in kako se lahko uporablja za povečanje prometa in povečanje prodaje.
  6. https://backlinko.com/what-is-seo: To je stran s spletnega mesta Backlinko, ki ponuja celovit pregled SEO, vključno z njegovo zgodovino, delovanjem in dejavniki, ki vplivajo na uvrstitve v iskalniku.

Dodatno:

  1. Kaj je optimizacija spletnih strani, kako deluje in kako se izvaja

Spoznali ste kaj je SEO > > Kaj je naslednji korak

.