Search intent ali če bi ga poskušal prevesti v Slovenščino namen iskanja je prepoznavanje želje osebe, ki vpiše določeno ključno besedo v iskalnik. Torej lahko si predstavljate, da lahko enako ključno besedo vsak od nas razume drugače. Mogoče še bolje povedano, da si vsak od določene ključne besede želi različnih rezultatov. Nekdo mogoče išče izobraževanje na določeno temo, medtem ko nekdo drug hoče čim prej priti do določene storitve.
Mislim, da bo najlažje če vse skupaj razložim na primeru. Če vpišem v iskalnik fotografiranje hrane si lahko različni iskalci želijo različnih odgovorov. Nekdo si želi le najti kakovostne fotografije hrane, ki jih bo lahko uporabil na svojem blogu. Spet drugi si mogoče želi storitve fotografiranja hrane. Tretjega pa zanima fotografiranje hrane kot poklic oziroma bi se o tem več naučil.

Torej če pomislimo bo za vsak namen moral biti prikazan čisto drugačen rezultat. Torej na tej točki je na nas, da ugotovimo kaj je search intent iskalca in da temu search intentu pri ustvarjanju vsebine ugodimo.
Kazalo
Kako ugotoviti kaj je search intent na določeno ključno besedo
Ugotoviti kaj je search intent je po moje dokaj preprosto ampak nujno za doseganje dobrih pozicij. Moramo se zavedati, da če govorimo o katerem koli spletnem iskalniku je njihova želja imeti čim več obiskovalcev. Kako pa bodo imeli veliko obiskovalcev? Če bodo vedno prikazovali relevantne podatke, ki bodo iskalcu pomagali. Pa ne samo to pomagati mu morajo v najkrajšem možnem času, ker danes je vse vedno bolj instantno!

Torej sam se lotim raziskovanja search intenta tako, da vpišem ključno besedo v iskalnik. Če spet napišem primer in se tokrat posvetim spletni trgovini, ki prodaja otroška oblačila. Torej vnašamo produkt otroške kape in nas zanima kaj je search intent na ključno besedo otroške kape. V mojem primeru sem v Google vpisal otroške kape in pregledal prvih deset rezultatov na prvi strani Googla. Po zelo hitrem pregledu sem ugotovil, da so na prvi strani le spletne trgovine, ki prodajajo otroške kape ali pa spletni iskalniki, ki iščejo najbolj ugodne cene za produkte. Torej sedaj vem, da ljudje ob tem, ko v iskalnik vpišejo otroške kape želijo kupiti le te. Tokrat kot vnašam produkt v spletno trgovino mi to koristi. Sedaj moram le še poskrbeti, da bom napisal dobro in uporabno vsebino in jo pravilno optimiziral!
Zakaj je search intent pomemben, če hočete dobro rangirati na googlu?
Mogoče vam je odgovor na to vprašanje do sedaj že jasen pa ga dajmo še vseeno enkrat poudariti. Na koncu je cilj vseh, ki delamo vsebinski marketing, da uvrstimo svoje vsebine čim višje v iskalnikih in poskrbimo, da naša vsebina prepriča bralca, da naredi tisto kar je naš cilj. Prepoznavanje pravega search intenta pa je zelo pomembno preden začnemo ustvarjati vsebino. Mi lahko ustvarimo neskončno kakovostnih vsebin ampak če jih bomo povezovali z napačnim iskalnimi nameni ne bodo naleteli na prave bralce in ne bo želenega rezultata.
Torej vsebina mora biti namenjena izbranim bralcem in njihovim željam. Recimo, ko sem sam ustvarjal vsebino za poročnega fotografa sem se kar nekaj časa lovil. Po eksperimentiranju pa sem ugotovil, da vsak par, ki išče fotografa za poroko zanima nekaj stvari.

Prva so poročne fotografije. Zato sem takoj kot prvo iz začetka svoje strani umaknil svojo fotograifjo in postavil poročno fotografijo. Že to je imelo velik vpliv pri poziciji na Googlu sploh pa pri odzivu oseb, ki so prišle na stran.
Druga je cena poročnega fotografiranja in paketi, ki jih ponujam. Torej ne glede na to, da se na tej strani jaz želim predstaviti sem se predstavil najprej s fotografijo, ki sem jo ustvaril in ne s svojo fotografijo. Potem sem predstavitev nadaljeval z nekaj dejstvi in seveda s paketi poročnega fotografiranja, ki jih ponujam!
Tretja stvar, ki je na tej točki nujna je, da tisti, ki jim je všeč kar so prebrali lahko stopijo v stik z menoj. Torej povezavo do kontaktnega obrazca sem postavil takoj pod vrh strani in slikovito povabil pare, da se mi lahko predstavijo preko obrazca!
Kako optimizirati svojo vsebino za search intent
poročni video
Nekaj o tem sem napisal že v zgornjem odstavku. Tukaj pa se bom še malce bolj podrobno posvetil temu kako ustvariti vsebino, ki bo pravilno usmerjena. Torej kako SEO optimizirati spletno stran.
Torej preglejte prvo stran Googla da ugotovite kaj dejansko želijo najti iskalci. Če vidite, da so rezultati malce mešani lahko poskusite zadovoljiti vse želje iskalcev. Vsekakor pa se najbolj posvetite oz naredite poudarek na vsebini, ki sledi vašim poslovnim ciljem!
Ko se lotite ustvarjanja vsebine upoštevajte “above the fold” pravilo. To pomeni, da najpomembnejšo vsebino poskusite uvrstiti v predel, ki ga bralec vidi še preden se dotakne koleščka na miški. Nato pa vsebino zlagajte logično eno za drugim poglavjem, da bo bralca peljalo do konca zgodbe oziroma strani.
Če govorimo o poročnem videu mora vsekakor na vrhu biti prikazan video! Nikakor ne smete pozabiti na to, da si poročni pari želijo videti vaš video še preden bodo želeli spoznati vas. Torej najprej poročni video, takoj za tem vaše največje prednosti. Potem pa že cenik, da bodo izbrani pari lahko ugotovili če si vas sploh lahko privoščijo. Seveda ni potrebno, da cenik razkrije vse kar ponujate. Lahko jim ponudite le od kod naprej se gibljejo vaše cene. Tako jih boste prisilili, da vam pišejo in jih boste lahko skozi pogovor pripravili tudi do tega, da se odločijo za višji paket.
Kako lahko izkoristite različne search intente za isto temo
otroška oblačila
Poznamo štiri skupine search intentov. Vsi so uporabni in koristni ampak za določeno spletno stran. Vsekakor pa vsi niso uporabni za vsako vsebino. No pa najprej poglejmo katere so te štiri skupine:
- informativni
- navigacijski
- transakcijski oziroma nakupni
- in nakupno raziskovalni
Informativni so takšni, ki nas bodo o nečem podučili. Lahko o tem koliko traja pot od točke a do točke b. Ali o tem koliko je bil rezultat na športnem dogodku. Pa vse do zgodovinskih podatkov.
Navigacijski so takšni, ko iskalec že točno ve kaj išče. Če poenostavim bi bilo enako če bi iskano spletno stran vpisal kar v URL ampak je lažje vpisati v Google le ključno besedo. Torej recimo iskalec želi odpreti NLB klik in raje to vpiše v Google, ker ve, da ga bo usmeril na pravo stran.
Transakcijski oziroma nakupni search intent je tisti, ko že vemo, da želimo nekaj kupiti in vpišemo točno to kar bomo kupili. Recimo vemo, da želimo kupiti točno določena otroška oblačila in zato v Google vpišemo kar LABI otroška oblačila. Ponovno smo prepričani, da nam bo iskalnik ponudil pravi rezultat. Tako bomo lahko najhitreje prišli do izdelkov, ki jih želimo kupiti.

Nakupno raziskovalni search intent pa je recimo: ali je bolje kupiti Windows ali Apple računalnik. To pa ni spletna trgovina oziroma ni stran produkta tudi če je na spletni trgovini. Ampak je zopet informativna ali izobraževalna vsebina, ki nam bo pomagal do pravega nakupa!
Torej sedaj vidite kako lahko izkoristite različni search intent za enako vsebino če le pravilno strukturirate vsebino in odgovorite na pava vprašanja!