CTR oz. click through rate je, po Googlovi definiciji (vir 1) razmerje med številom prikazov spletne strani v iskalniku v primerjavi s številom klikov na prikazano spletno stran.
Če se vaša spletna stran prikaže npr. na Googlu, 100 krat, pritegnila pa je 5 klikov, je vaš CTR 5%.
Google, v svoji definiciji, pojasnjuje pomen CTR-ja za plačane oglase, ki jih zakupite pri Googlu. Boljši kot dosegate CTR s svojimi plačanimi oglasi, bolj koristni in ustrezni se zdijo uporabnikom Googla vaši oglasi.
A kako je z vplivom CTR-ja na organsko prikazane spletne strani?
Ali višja stopnja CTR vpliva na to, da bo vaša, organsko prikazana spletna stran, na Googlu uvrščena višje?
Kaj vpliva na čim boljši CTR
Če želite izboljšati svoj CTR, to je stopnjo klikov na vašo spletno stran (glede na to kolikokrat je prikazana na Googlu), potem morate izboljševati svoj SEO naslov in svoj meta opis. Ker sta ta 2 elementa na iskalniku, v sekciji vseh prikazanih spletnih strani, najbolj vidna in izstopajoča.
V sekciji “image search” na Googlu, bo na višji CTR vplivala bolj privlačna, kakovostna in zanimiva slika.
V sekciji “video vsebine” bo na višjo stopnjo CTR vplival marketinško bolj privlačen video (vključno z bolj privlačno cover photo video vsebine).
Da bi vedeli ali je vaša stopnja CTR-ja zadovoljiva, upoštevajte, da se CTR med različnimi panogami, razlikuje. Stopnja CTR je tudi drugačna glede na vrsto spletnega kanala in pa vrsto oglasa (med plačljivimi tipi oglaševanj).
Kako pomemben je višji CTR pri organsko prikazanih spletnih straneh
“Kmečka logika” pove, da CTR ne more imeti nekega posebnega vpliva na boljše SEO rezultate, če spletne strani uporabniki Googla, sploh ne najdejo na Googlu. Število klikov na spletno stran, ki je uvrščena na npr. 82. mesto na Googlu, bo v redko katerem primeru, visoko.
Če je vaša spletna stran uvrščena na npr. 82. mesto na Googlu, najbrž ne bo prejela nobenega klika. Ker najbrž nihče ne skrola do osme Googlove strani in klikne na vaš prikaz. Zato je CTR za slabo optimizirane spletne vsebine, zelo slab. Pa tudi izboljša se zelo težko, ker ni nujno, da boste (samo) s spremembo SEO naslova in meta opisa naredili takšno razliko, da bi vaša spletna stran iz 82. mesta kar skočila med top 10 strani.
Osnovna logika pri organskih prikazih spletnih strani na Googlu je, da višje kot je uvrščena spletna stran na Googlu, več klikov pritegne. Podobne rezultate ene druge SEO študije sem objavil tudi na prvi strani Seo-Praktik.si (v poglavju Kako deluje optimizacija spletnih strani):
Vprašanje, ki že zelo dolgo časa “zaposljuje” SEO-te je, ali višji CTR vpliva tudi na višje uvrstitve spletnih strani na Googlu ali pač drži obratno, da višje uvrstitve prispevajo k višjim CTR-jem (kot je prikazano zgoraj).
V SEO skupnostih se to vprašanje dostikrat enači s tisto znano dilemo: “kaj je bilo prej, kokoš ali jajce”.
Na Wordstream -u (vir 4) so prišli do zanimive ugotovitve. Ugotovili so, da obstaja večja verjetnost, da bo vaša spletna stran uvrščena višje na Googlu, če bo vaša stopnja CTR višja od povprečne stopnje CTR-ja v vaši panogi.
Če vam ne uspe prebiti povprečne stopnje CTR-ja v vaši panogi, obstaja večja verjetnost, da se bo vaša spletna stran uvrstila med 6. in 10. mesto na Googlu:
V WhiteBoard Friday – u, v epizodi The Impact of Queries, Long and Short Clicks, and Click Through Rate on Google’s Rankings (vir 5), Rand Fishkin, razloži podobno na primeru naslova za suši:
Kako se lotiti izboljševanja stopnje CTR
Trenutno doseženo stopnjo CTR vaše celotne spletne strani in stopnjo CTR za vsako vašo spletno vsebino, posebej, najdete v Google search konzoli:
Izboljševanja stopnje CTR se lotite najprej pri vam najbolj pomembnih url naslovih. Bodisi so to tisti, ki se na Googlu že uvrščajo visoko, bodisi so to url naslovi na katerih imate predstavljeno vašo ponudbo.
Najprej si za zadnje obdobje (npr. zadnje 3 mesece) shranite obstoječi SEO naslov in meta opis (ali drugi element, ki ga želite optimizirati).
Zakaj?
Ker ni nujno, da boste z novo optimizacijo izboljšali rezultat. V tem primeru se vrnete na prejšnji, shranjen prikaz.
Pri optimizaciji SEO naslovov in meta opisov, upoštevajte search intent uporabnikov Googla, ki so targetirano ključno besedo vtipkali (ali izgovorili) v Google.
Če se za targetirano ključno besedo “skriva” nakupni namen (buy intent) potem oblikujte meta opis in SEO naslov v obliki oglasov. Kot jih najdete med plačanimi prikazi spletnih strani na Googlu.
Če se za targetirano ključno besedo “skriva” informativni namen (info intent) potem poiščite priložnost v unikatnih SEO naslovih, ki jih na Googlu, med organskimi prikazi, še ni, npr:
- naslovi v obliki vprašanj
- naslovi, ki naštevajo (17 idej, ki….)
- naslovi, ki prikazujejo rešitve (prikaz primerov), itd…
Podrobnosti o SEO optimizaciji naslovov, meta opisov in drugih SEO elementov, najdete v celovitem Vodniku za SEO, ki ga posodabljam 2 krat na leto, na povezavi Optimizacija spletnih strani – Celovit vodnik za SEO.
Viri:
1 – Razmerje med prikazi in kliki (CTR): definicija
2 – What is a “Good” Click-Through Rate? Click-Through Rate Benchmarks
3 – Why (almost) everything you knew about Google CTR is no longer valid
4 – Why You NEED to Raise Organic CTR’s (And How to Do It)
5 – The Impact of Queries, Long and Short Clicks, and Click Through Rate on Google’s Rankings