Spodaj so objavljeni 4 hitri predlogi kako izboljšati uvrstitve svojih spletnih strani, če imate na voljo en mesec. Vsega, potrebnega za SEO optimizacijo, sicer v enem mesecu ne boste naredili, vseeno pa je 1 mesec tudi čas, v katerem “nekatere” premike pri uvrstitvah na Googlu, že lahko pričakujete.
Če vam je naročnik oz. vaša stranka dala na voljo 1 mesec za SEO optimizacijo (ali SEO optimizacijo izvajate zase), poskušajte v tem mesecu narediti naslednje stvari:
Kazalo
- Izdelajte si analizo obstoječih uvrstitev vaše spletne strani na Googlu
- Izdelajte si analizo priložnosti za naslednje mesece
- Izboljšajte uvrstitev obstoječih spletnih vsebin, ki so trenutno uvrščene na drugi ali tretji strani Googla
- Pripravite najmanj 1 novo spletno vsebino, optimizirano za lahko ključno besedo (in jo uvrstite na prvo stran Googla)
- Poskušajte izboljšati eno vsebino, optimizirano za težke ključne besede
Izdelajte si analizo obstoječih uvrstitev vaše spletne strani na Googlu
Izboljševanje uvrstitev na Googlu se začne tako, da, logično, najprej sploh veste, kje se, s svojo spletno stranjo, na Googlu, trenutno nahajate. Verjetno je vsem logično, da ne boste mogli izboljšati uvrstitve neki vaši spletni vsebini, če ne veste na katerem mestu je uvrščena, trenutno.
Aktualne uvrstitve svojih spletnih strani, na Googlu, lahko preverite na 100 milijonov različnih načinov. Sigurno pa ni pravi ta, da preprosto, “na roke”, v “navadnem Googlu” preštejete uvrstitev vaše spletne strani med neplačanimi prikazi (ker Google, v katerega ste prijavljeni s svojim računom, prikazuje personalizirane in, na podlagi vaše geo lokacije (IP naslov računalnika), prikaze), ki niso enaki prikazom kot jih vidijo tisti uporabniki Googla, ki vaše spletne strani, še ne poznajo).
Ena od bolj preprostih metod, da odkrijete vaše trenutne uvrstitve na Googlu, je, da uporabite Google Search konzolo, kliknete na “uspešnost”, med možnostmi prikazanih podatkov pa kliknete prikaz “položaj”.
Na spodnji sliki je prikazano kako zgleda ta prikaz položajev/uvrstitev/pozicij vaših posameznih spletnih vsebin, ki jih že imate objavljene na svojih spletnih straneh. Prikazane uvrstitve so iz moje osebne spletne strani MatijaZajšek.com, kjer tudi precej pišem o SEO optimizaciji.
NAMIG: Že “samo” s tem, da ste si izdelali analizo trenutnih uvrstitev vaše spletne strani na Googlu, boste naročnikom, ki želijo na Googlu, napredovati, “odprli oči”, saj bo, vsaj tistim, resnim, najbrž hitro jasno, da niso uvrščeni najvišje in ne bo narobe, če poskušajo svoje uvrstitve še izboljšati. Pri podjetnikih, ki jih zanima resen nastop in spletna prodaja na Googlu, si boste z analizo trenutnih uvrstitev na Googlu, dobesedno “kupili čas”. S podjetniki, ki pa jih resno ne zanimajo boljše uvrstitve na Googlu, pa SEO optimizacije, tako ali tako, ne morete izvajati.
Izdelajte si analizo priložnosti za naslednje mesece
Analiza priložnosti za izboljšanje uvrstitev na Googlu, ne izhaja samo iz tega, da ste preverili trenutne uvrstitve internetne strani. Zdaj morate sebi oz. naročniku (če zanj izvajate SEO) pokazati kaj vse se splača izboljšati, zato, da se bodo uvrstitve internetne strani na Googlu, izboljšale.
V analizi priložnosti označite katera SEO pravila (če sploh katera) obstoječe spletne vsebine, že upoštevajo in katera ne.
Bolj kot boste razumljivo in pregledno izdelali evidenco/analizo upoštevanja SEO pravil (in s tem analizo priložnosti) za naslednje mesece, bolj si lahko obetate, da bo interes za nadaljne izvajanje spletne optimizacije, večji. Ker od vsakega, v rast usmerjenega podjetnika, lahko upravičeno pričakujete, da, če mu pokažate kaj bi bilo treba narediti za višje uvrstitve na Googlu, da vam bo rekel, da to tudi naredite.
Spodaj poglejte kako pregledno in enostavno zgleda analiza (onsite) SEO priložnosti za našega poslovnega partnerja (Prva bonitetna agencija d.o.o.), ki ponuja preglede bonitetnih ocen za podjetja, ki jih zanima bilanca stanja in izkaz poslovnega izida:
Iz slike lahko vidite, da je za več ključnih besed, identificiran iskalni volumen (to je koliko uporabnikov Googla, posamezno ključno besedo vtipka v Google, na mesec), url naslov vseh spletnih vsebin in posamezna onsite SEO pravila (search intent, content format, SEO naslov, meta opis, H oznake, itd…).
Zeleno pobarvana polja pomenijo, da posamezni url upošteva posamezno onsite SEO pravilo, rdeče pobarvano polje pomeni, da SEO pravilo ni upoštevano, rumeno pobarvana polja pa predstavljajo identificirane priložnosti za izboljšave.
NAMIG: O tem kako digitalni marketing s pomočjo optimizacije spletnih strani, v svoj prid, uporablja vedno več podjetij, sem podrobneje pisal na blogu Digitalni marketing za začetnike, poglavje Iskalni marketing (na povezavi).
Izboljšajte uvrstitev obstoječih spletnih vsebin, ki so trenutno uvrščene na drugi ali tretji strani Googla
Po tem, ko ste naredili analizo obstoječih uvrstitev na Googlu ter analizo SEO priložnosti za naslednje mesece, poskušajte izboljšati uvrstitve najmanj eni (ali večim) obstoječim spletnim vsebinam. Pri tem je najboljše, če se izboljševanja uvrstitve lotite pri tistih spletnih vsebinah, ki so trenutno uvrščene na drugi ali tretji strani Googla (ker Google te uvršča že razmeroma visoko v svojem iskalniku, kljub temu, da pri njih obstajajo SEO rezerve oz. priložnosti).
NAMIG: Ne pozabite, da se vaš naročnik za SEO (če optimizacijo strani izvajate za druge), ves čas sodelovanja z vami, sprašuje ali je vredno, da se sploh loteva SEO optimizacije svoje spletne strani. Še posebej intenzivno si začne ta vprašanja postavljati takrat, ko se je treba lotiti dejanskih sprememb (t.j. dejanskega izboljševanja uvrstitev na Googlu). Priporočam: Ali je vredno boriti se za prvo stran Googla.
Pripravite najmanj 1 novo spletno vsebino, optimizirano za lahko ključno besedo (in jo uvrstite na prvo stran Googla)
Eden od najbolj enostavnih načinov za izboljšanje uvrstitev na Googlu, v enem mesecu, je, da pripravite nove spletne vsebine (ki jih optimizirate za lahke ključne besede) in tako pokažete (sebi ali drugim)) SEO napredek.
Spletne vsebine, optimizirane za “lahke” ključne besede, ne “napada” veliko konkurentov. Hkrati so lahko vsebine za “lahke” ključne besede bolj ciljno usmerjene. To pomeni, da lahko preko njih hitro (krepko v prvem mesecu) pridete na prvo stran Googla, posledično pa se zaradi njih že lahko pojavi kakšna konverzija (nakup, zanimanje za sodelovanje, itd…).
“Lažja” kot je ključna beseda, večje boste imeli možnosti, da jo uvrstite na prvo stran Googla (bonus: če boste v njej zgradili notranjo povezavo na vaše spletne vsebine, ki jih imate optimizirane za “težke” ključne besede, pa boste s tem tudi “pomagali” vašo internetno stran, uvrščati v Googlu višje, s težkimi ključnimi besedami).
NAMIG: Če potrebujete nasvet kako konkretno optimizirate spletne vsebine za “lahke” ključne besede, preverite marketinško svetovanje za optimizacijo spletnih strani.
Poskušajte izboljšati eno vsebino, optimizirano za težke ključne besede
Izboljševanje obstoječih spletnih vsebin je tudi ena izmed praks za izboljševanje uvrstitev internetnih strani na Googlu, je pa res, da je za začetnike, ponavadi precej težko izboljšati nekaj, pri čemer sploh ne vedo kaj izboljšati.
Vseeno pa ni narobe, če poskušate izboljšati tudi eno od obstoječih/težkih spletnih vsebin. Mogoče pa že z njo v prvem mesecu izboljšate rezultat. Še posebej, če ta vsebina, ni, do izboljšave, upoštevala nobenih SEO pravil.
NAMIG IZ PRAKSE: Na Seo-Praktik.si se, po vsej verjetnosti, izboljševanja uvrstitev na Googlu, za en mesec, najbrž sicer niti ne bi lotili, ker verjamemo, da je spletna optimizacija, delo na dolgi rok. Naročnike, ki sicer zanima čim krajše sodelovanje, sicer sprejemamo, pod pogojem, da se “smemo” z njimi najmanj enkrat na teden, slišati čez online sestanek. Z namenom, da razložimo kaj sploh delamo in zakaj to delamo. Potem pa naročniki sami ocenijo ali ima izvajano smisel nadaljevati še naprej ali ne.
Dodatne informacije:
- ena od enostavnejših SEO optimizacijskih tehnik, ki jih lahko naredite za izboljšanje uvrstitev na Googlu, v prvem mesecu izvajanja spletne optimizacije je tudi izgradnja lažjih backlinkov za že obstoječe spletne vsebine, ki so v preteklosti že bile uvrščene na Googlu visoko. Tem vsebinam dodate nekaj backlinkov in spet se bodo uvrstile na prvo stran Googla, še posebej, če so optimizirane za lahke ključne besede.
Poglejte primer vsebine, ki je pred leti zasedala prvo mesto na Googlu (torej jo je nekoč Google že prepoznal kot ustrezno za prvo stran), vendar je zaradi konkurenčnih aktivnosti zdrsela iz prvih uvrstitev – primer vsebine Kako izbrati vzmetnico – spletna trgovina Pohištvo123.si. - druga metoda za uvrščanje spletnih strani na Googlu, v enem mesecu, je tudi spremljanje (in izvajanje) podobnih aktivnosti, kot jih počne vaša konkurenca. Bolj podrobno in intenzivno kot sledite temu kar počne konkurenca, bolj si lahko obetate podobnih rezultatov tudi sami. Če ste v panogi otroških pohištvenih elementov (previjalne komode in mize), se vam definitivno splača biti pozoren na to kako SEO optimizacija izvaja spletna trgovina Pikapolonica.si.