Internal links (notranje povezave) so povezave na vaši spletni strani, s katerimi povezujete posamezne podstrani med seboj. V odvisnosti od tega kako so zgrajene notranje povezave med podstranmi spletne strani, med seboj, Google (in obiskovalci spletne strani) bolje razumejo “povezanost” spletnih vsebin med sabo, posledično pa tudi širši kontekst celotne spletne strani. Posledično se spletna stran, z bolj smiselno in natančno zgrajenimi notranjimi povezavami, uvršča višje v Googlovem iskalniku.
Kazalo
Kaj so internal links
Interne, notranje povezave (internal links) so povezave spletnih vsebin, na ISTI spletni strani oz. na ISTI spletni domeni.
Primer zgrajene interne povezave (v spodnjem tekstu):
- notranje povezave so pri SEO optimizaciji pomembne, ker povezujejo posamezne spletne vsebine, med seboj, hkrati pa preko njih Googlovim pajkom pomagate razumeti kakšna je struktura vaše spletne strani. Bolj (smiselno) kot je preko internih povezav, povezana posamezna spletna vsebina, boljša je spletna optimizacija internetne strani in posledično SEO rezultat spletne strani.
V zgornjem besedilu je iz besedne zveze “spletna optimizacija” zgrajena povezava, ki, preko klika nanjo, vodi do vstopne spletne strani Seo-Praktik.si.
Razliko med zunanjimi in notranjimi povezavami prikazuje spodnja slika (vir 1 -SEO Basics: internal link optimisation – Sistrix):

Primer zgrajenih notranjih povezav iz vstopne strani ebonitete.si
Na spodnji sliki je prikazano kako so zgrajene notranje povezave iz spletne strani ebonitete.si na podstrani, kjer je predstavljeno bonitetno poročilo in bonitetna ocena podjetij:

Anchor tekst na obeh povezavah (natančno) pove o čem je govora v vsebini za povezavama. Prva notranja povezava kaže na vsebino, kjer je podrobneje predstavljeno bonitetno poročilo, druga povezava “kaže” na spletno vsebino v kateri je govora o bonitetni oceni.
Kakšne so koristi ustrezne gradnje notranjih povezav
Koristi, ki jih prinaša ustrezna gradnja notranjih povezav, je več:
- notranje povezave prenašajo t.i. “link juice” (vir 2 – Internal Linking Best Practices for SEO – ReliableSoft):

Vsaka spletna stran (in podstran) ima t.i. link juice (moč domene in moč strani; page authority & domain authority), skozi zgrajene notranje povezave pa se PA in DA spletnih strani, prenašata na podstrani. S čimer tudi podstrani pridobivajo na “moči”.
- druga korist internih povezav je, da imate ves nadzor nad gradnjo povratnih povezav, vi. Medtem, ko pri zunanjih povezavah, v vseh primerih, ne morete vplivati na to, kakšen je anchor tekst, na zgrajeni povezavi, pri internih povezavah, na anchor tekst, 100% vplivate vi.
- tretja korist pri gradnji notranjih povezav je ta, da vam praktično ni treba skrbeti za “over optimization”. Pri gradnji notranjih povezav ste lahko z anchorjem 100% natančni kar se tiče uporabe exact/natančnih ključnih besed s katerimi se (s ciljanimi url naslovi) želite v iskalniku Googlu, prikazovati višje. V primeru gradnje notranjih povezav ne gre za manipulacijo in zlorabo povezav zato, ker je spletna stran in vsebina, na njej, vaša. Z natančnim anchorjem “samo” želite čimbolj natančno in kontekstualno smiselno obiskovalcem vaše spletne strani (in Googlu) “razložiti” kakšna vsebina se nahaja za klikom na notranjo povezavo.
Google v svojem vodniku za SEO optimizacijo spletnih strani (vir 3), sporoča:

Primer izkoristka internega linka iz blog zapisa o vzmetnicah
Na spodnji sliki je prikazan izsek zapisa iz bloga spletne trgovine Pohištvo123.si, ki govori o priporočilih za tiste, ki se sprašujejo katero vzmetnico izbrati:

Notranje povezave iz blog zapisov (v spletno trgovino) prinašajo več koristi:
- prispevajo k izboljšanju prodaje (v tem primeru vzmetnic)
- prispevajo k večji vidnosti spletne strani, saj pritegujejo tudi tiste interesente (ki se, v tem primeru, sprašujejo katero vzmetnico kupiti)
- prispevajo k večji avtoritativnosti spletne trgovine (ki na Googlu ne nastopa “zgolj samo” s ponudbo, ampak tudi z uporabnimi nasveti)
Skriti potenciali gradnje notranjih povezav
Čeprav se (upam, da) zgornja razlaga prebere zelo enostavno in razumljivo, skrivajo notranje povezave, na večini spletnih strani, številne potenciale in rezerve, nekateri SEO strokovnjaki pa celo uvrščajo “internal links priložnosti” med ene izmed največjih SEO priložnosti, ki jih optimalno ne izkorišča večina spletnih strani (vir 4 – 5 SEO Tactics to Maximize Internal Links — Whiteboard Friday – Cyrus Shepard)
- interne povezave niso zgrajene na ustreznih pozicijah/položajih/mestih na spletni strani. Notranje povezave, zgrajene iz footerja ali sidebara (stranske vrtstice) spletnih strani, niso enako “močne” kot notranje povezave iz uredniškega polja spletne vsebine.
- notranje povezave so zgrajene preblizu začetka teksta. Že sam izraz “notranje” pove, da je optimalen položaj notranjih povezav, bolj v notranjosti odstavkov in sklopov tekstov (npr. poglavij).
- notranje povezave niso prepoznane kot povezave do ostalih spletnih vsebin. Na nekaterih spletnih straneh se notranje povezave v ničemer (grafično, podčrtano, itd…) ne razlikujejo od ostale spletne vsebine, kar ima za posledico, da ne pridobivajo klikov. Velja pa, da je notranja povezava toliko močnejša kot uspe pridobiti klik nase!!! (vir – 5 – Google’s Reasonable Surfer Model: How Link Value Differs Based on Link, Document Features and User Data – Seo by the Sea – Bill Slawski):

- notranje povezave ne odražajo natančno kakšna vsebina se skriva za klikom nanje. Predolge notranje povezave, po nekaterih SEO študijah (nad 8 besed) ne prenašajo več nobene moči na podstrani, hkrati pa ne povedo natančno o čem govori vsebina za klikom na povezavo.
- notranje povezave niso smiselno/kontekstualno umeščene v zgodbo v spletni vsebini, v kateri so zgrajene.
- notranje povezave so zgrajene na premalo “močnih” spletnih podstraneh ali na sploh, (količinsko) premalo podstraneh
- preko napačnega anchor teksta na notranjih povezavah, le te zmedejo Google glede tega kateri url naslov uvrstiti v iskalnik
- preveč zgrajenih notranjih povezav na eni podstrani ima za posledico “šibak pretok” t.i. link juice na vse povezane podstrani
Kako graditi notranje povezave
Spodnja slika razloži preprosto logiko.
“Internal links/notranje povezave” gradite tako, da link juice/moč spletne strani, razporejate na tiste spletne podstrani/vsebine, ki jih želite uvrščati na Googlu, višje (vir 6 – 9 Powerful SEO Benefits of Internal Linking in 2020):

Iz spletnih strani/podstrani/vsebin, s katerimi ste na Googlu, že uvrščeni visoko, zgradite kontekstualne & marketinško privlačne notranje povezave na podstrani/vsebine, s katerimi še niste prvi na Googlu.
NAMIG: Če želite iz svoje spletne strani zgraditi ne samo SEO uspešno spletno stran (t.j.: spletno stran, ki se na Googlu, uvršča visoko), ampak tudi spletno stran, ki dobro “prodaja“, ne pozabite notranjih povezav graditi tudi na vaše spletne vsebine, s katerimi zasledujete prodajne cilje. Podrobno o učinkoviti prodaji čez Google, pišem na osebnem blogu MatijaZajšek.com in predavam na tečajih za digitalni marketing.
Zaključek
Ustrezno notranje povezovanje spletnih strani med seboj, je, kar se tiče višjega uvrščanja spletnih strani, na prvo stran Googla, enako pomembno tako za velike kot majhne spletne strani. S tem, da bolj kot bo vaša spletna stran napredovala in rasla, bolj natančno in premišljeno se bo treba odločati o tem kam in kje graditi notranje povezave.
Če želite videti kako notranje povezave gradijo, na svojih spletnih straneh, velike in priznane blagovne znamke, poglejte spodnjo sliko bloga TriglavSkladi.si oz. vsebino na povezavi Varčevanje za pokojnino:

Viri:
1 – SEO Basics: internal link optimisation
2 – Internal Linking Best Practices for SEO
3 – Search Engine Optimization (SEO) Starter Guide
4 – 5 SEO Tactics to Maximize Internal Links — Whiteboard Friday – Cyrus Shepard
5 – Google’s Reasonable Surfer Model: How Link Value Differs Based on Link, Document Features and User Data
6 – 9 Powerful SEO Benefits of Internal Linking in 2020