Optimizacija spletnih strani se, v “grobem”, deli na onsite SEO, offsite SEO in tehnično spletno optimizacijo. Gostujoči članki so ena izmed tehnik off site seo optimizacije, v spodnjem zapisu pa sem na kup zložil, vse kar je o gostujočih člankih treba vedeti, čemu sploh služijo, kako z njimi pravilno nastopiti do drugih spletnih strani, med besedilom pa je še en kup uporabnih povezav, da si lahko preberete, če boste slučajno gostovanje s članki, izbrali za svojo redno off site seo metodo.
.
Začnimo na začetku….
.
Kaj je gostujoči članek in kako koristi spletnim stranem?
.
Gustojoči članek, kot že izraz sam pove, je članek, ki ga objavimo na spletnih straneh DRUGIH blogerjev in lastnikov spletnih strani, potencial takšnega članka pa je dvojen:
.
- z gostujočim člankom imamo priložnost nase pritegniti pozornost obiskovalcev tiste spletne strani, na kateri je tak članek objavljen, obenem pa,
.
- če v gostujočem članku, zgradimo povratno povezavo, to pomaga k višanju uvrstitve naše spletne strani v Googlu (seveda bolj, če je gostujoči članek objavljen na nam tematsko sorodni spletni strani, če pravilno zgradimo povratno povezavo (anchor text ???) in, če je naša gostujoča vsebina dovolj privlačna in koristna, da bralci na povratno povezavo tudi kliknejo.
.
Tuja SEO stroka tematiko gostujočih člankov raziskuje in obravnava največkrat z izrazoma “guest posting” in “guest blogging“. Med tujimi SEO mojstri, na temo gostovanja člankov, priporočam predvsem:
.
Guest Blogging – The difinitive Guide (2018) – Backlinko
The ultimate guide to guest blogging – Neil Patel
3 ways guest posting can help grow your online audience – Jeff Goins
.
Najbolj znana SEO primera uspešnega vnovčevanja gostujočih člankov (iz tujine) …..
.
- Tisti, ki smo v svetu spletne optimizacije že dlje časa, sigurno poznamo zgodbo spletne strani Buffer, ki je od 0 do 100k strank s pomočjo gostujočih člankov v vsega devetih mesecih, prispela z napisanimi 150 gostujočimi članki:
.
.
- ali pa zgodbo Danny Inn-a (a.k.a Freddy Krueger of blogging), ki je ob rebrandingu svojega podjetja Mirasee v letu 2016 bil praktično spletna neznanka (z v povprečju 30 obiskovalci na dan). Danny je imel to “srečo”, da je njegov prvi gostujoči članek pristal na CopyBloggerju, za tem pa je napisal še cca. 80 gostujočih člankov, celotno študijo in rezultat njegovega dela pa si lahko preberete na povezavi (še posebej je zanimiv tisti del, kjer pojasnjuje vpliv enega samega gostujočega članka in zakaj je po enem članku treba nadaljevati z dinamiko objavljanja gostujočih člankov)
.
A, da ne iščem najbolj uspešnih guest posting primerov samo v tujini….
.
V Sloveniji, kot REDNO uporabljana off site seo praksa, gostovanje člankov, žal ni tako razvito. Še najdlje se mi zdi, da so prišli na NovemPodjetniku (MyBussines), kjer gostovanje člankov, ponujajo strokovnjakom iz različnih področij podjetništva in posla.
.
Dodatno vas bo sigurno k temu, da je gostovanje člankov (lahko) zelo učinkovita metoda za gradnjo vašega spletnega in SEO posla, prepričal Neil Patel v spodnjem videu: Is guest posting worth it $ How to boost your SEO rank through guest blogging:
.
.
Kako se lotiti gostovanja člankov?
.
Glavna in prva “fora”, tako kot v celotni off site SEO zgodbi (priporočam: Off site SEO – Kaj morate delati, da boste tudi na konkurenčne ključne besede, na prvi strani Googla), je ta, da metodo gostovanja člankov, izberete za KONSTANTO svojega TRUDA za izboljšanje spletnega nastopa..
.
Trik je v tem, da, če nameravate z gostujočimi članki (za potrebe SEO in večanje vidnosti vaše spletne strani), metodo samo “preizkusiti”, že vnaprej povem, da NE BO DELOVALA (dokaz za to so moji poskusi izpred debelih pet let, ko sem na SEO področju šele začenjal razumevati razliko med različnimi SEO pojmi in tehnikami).
.
Prvi vaši poizkusi, da bi pristali nekje kot gostujoči avtor, bodo sigurno mimo.
Zakaj?
.
Ker ste v tem novinec, ker mogoče vaša spletna stran še ni poznana in, ker do prvega zanimanja, da postanete gost na neki spletni strani (razen, kjer se gostovanje člankov izrecno samo ne ponuja) ni ravno lahko priti. Ne gre tako, da preprosto pošljete pobudo, da pišete za druge na vse konce in kraje in jo bodo vsi sprejeli z odprtimi rokami….
.
- Gostovanja člankov, kot začetnik, se lotite tako, da najprej med sebi poznanimi (kolegi in drugi, ki jih poznate, da imajo podobne spletne strani, kot vi sami), poskušate pridobiti možnost za objavo vaših člankov.
.
- Nato nadaljujete tako, da iščete spletne strani, ki omogočajo gostovanje člankov, na Googlu.
– za slovenski trg je primer prikazan spodaj:
.
.
- za angleški trg, uporabite spodnjo pot:
.
.
Da bi dobili sploh odziv vašega targeta (spletne strani, na kateri želite objaviti gostujoči prispevek), bodite vedno direktni, spontani, pristni in iskreni. In NE UPORABLJAJTE ENEGA EMAIL sporočila zato, da pobudo za gostovanje članka, pošljete na 100 e naslovov.
.
Na drugi strani, tam, kjer želite objavo svojega članka, SO LJUDJE.
.
Zraven tega, NE IŠČITE svojih guest blogging priložnosti, samo čez email.
Email komunikacija je dolga, dostikrat tudi hladna, pa še, če ciljate na renomirane spletne strani (kar bi morali), NI NEMOGOČE, da bo vaše elektronsko sporočilo, preprosto SPREGLEDANO.
.
En moj primer navezovanja stika za gostovanje članka (kjer sem ciljal na to, da na moji osebni spletni strani MatijaZajšek.com gostuje tuji SEO mojster) pokažem iz komunikacije čez LinkedIn (ko se je eden izmed TUJIH SEO mojstrov, od katerih se sam učim SEO, pridružil moji LinkedIn mreži):
.
…
Če sodite sami med lastnike spletnih strani, ki ponujajo gostovanje člankov, si PREDEN vašo pobudo za gostovanje člankov OBELODANITE CELEMU SVETU, POSTAVITE STANDARDE za to, kakšne članke sploh vaša spletna stran, sprejema. Sam, na mojih spletnih straneh, gostujoče članke, tako sprejemam (tukaj), kot ponujam svoje avtorstvo, naokrog. A ne vzamem vsak gostujoči članek, niti ne pišem za vse spletne strani. Ker pač imam za svojo politiko objav, svoja merila in zahteve. Imejte jih tudi vi.