Najpogostejše Google SEO težave [SPROTI NASTAJAJOČA VSEBINA – na podlagi vaših vprašanj]

Na tej strani so predstavljene nekatere najbolj pogoste Google SEO težave, vprašanja & pomisleki, ki jih postavljate tisti, ki vas zanima spletna optimizacija. Pod vsako našteto SEO težavo je objavljen tudi nasvet za njeno odpravo (v nekaterih primerih s prikazom rešitve, v nekaterih primerih pa z napotitvijo za prebiranje naprednih nasvetov za SEO optimizacijo).

Na večino odgovorov odgovarjam Matija Zajšek. Ker si na Seo-Praktik.si niti približno ne domišljamo, da poznamo odgovore na vse SEO težave, povezane z Googlom, k soustvarjanju rešitev, povabljamo tudi druge domače in tuje SEO eksperte (če ste eden od njih, dobrodošel čez kontakt). Pri njihovih odgovorih so dopisana njihova imena in povezave do njihovih spletnih strani.

Vsebinske Google SEO težave

Google mi ne indeksira spletne strani oz. posamezne vsebine

Zelo pogosta SEO težava je, da lastniki oz. upravljalci spletne strani, ugotovijo, da njihova spletna stran ni indeksirana. V nekaterih (sicer redkejših) primerih, upravljalci spletne strani nimajo indeksirane celotne spletne strani, večkrat pa je problem v tem, da Google ne indeksira novo ustvarjene spletne vsebine.

Vzrokov za to, da spletna vsebina ni indeksirana v Googlu, je lahko več:

  • neustrezna robots.txt datoteka
  • noindex oznaka na spletni vsebini
  • pošiljanje nepravega url naslova v indeksiranje, itd….

Za večino primerov je pot do odpravljanja SEO težav iz naslova neindeksiranja določenega url-ja, preprosta. Url naslov se preprosto pošlje v ročno Google indeksiranje čez Google Search konzolo in se zahteva indeksiranje.

Poglejte primer:

Če bi hotel npr. dati v indeksiranje vsebino, ki jo v tem trenutku šele pišem, bi ta url naslov preprosto prilepil v Googlovo konzolo in kliknil “zahtevaj indeksiranje”:

Ročna zahteva za indeksiranje spletne vsebine je v večini primerov, obravnavana v manj kot 3 minutah. To pomeni, da po kliku na “Zahtevaj indeksiranje” lahko preverite ali je vaš url naslov v Googlu, še preden spijete kavico.

NAMIG: Slaba uvrščenost (rangiranje) spletne vsebine na Googlu še ne pomeni nujno, da vaša spletna vsebina, ni indeksirana.
Ročno, v incognito mode (Chrome = ctrl+shift+N), preglejte več Googlovih strani (za izbrano ključno besedo), mogoče je vaša vsebina rangirana na slabih pozicijah (nad 100). To se ponavadi zgodi v primerih novo zgrajenih url naslovov za generične/težke ključne besede, pri spletnih straneh, ki šele začenjajo svojo zgodbo na Googlu in pri neustrezno SEO optimiziranih spletnih vsebinah.

Kaj se zgodi, če je “SEO Title” predolg oz. daljši od priporočenega št. znakov? Ali Google to kaznuje? Ali pa se slednji zgolj ne prikaže? Ali se besede – “keywordsi” v izbrisanem (ne prikazanem) delu upoštevajo pri iskanjih?

Ne obstaja Google kazen, ki bi kaznovala stran, ker ima predolg (ali prekratek) SEO naslov (vir 6 – Title too long – SEO implications – StackExchange Webmasters

Če je SEO naslov prekratek, to preprosto pomeni, da niste izkoristili vsega prostora, ki ga Google, daje na voljo za SEO naslov (ki je, mimogrede, najpomembnejši CTR faktor/odločevalec ali bodo uporabniki Googla kliknili na vašo stran ali konkurenčno).

Google za SEO naslov (trenutno) omogoča cca. 65 znakov (oz. limitira dolžino naslovov glede na dolžino pikslov (glede na napravo v kateri prikazuje SEO naslovvir 7 – Seo title experiment).

Če je SEO naslov predolg, ostanek Google odreže in namesto tega prikaže 3 pikice.

Slika spodaj:

kako do prvih mest na googlu
Predolg naslov na moji osebni spletni strani matijazajšek.com za url naslov Kako do prvih mest na Googlu

Če bi se “porezane besede” upoštevale kot SEO faktor pri višjem rangiranju spletnih strani na Googlu, bi v teoriji lahko v naslov “nametali” na tisoče ključnih besed, ampak to je nedelujoča in hkrati, stara, “black hat SEO” taktika, ker Google, kljub temu, da ne prikaže celotnega SEO naslova, pri obisku strani, vidi in prebere celoten naslov, hkrati pa zelo dobro razume kdaj gre v naslovu (in vsepovsod drugod po vsebini) za t.i. keyword stuffing (tlačenje ključnih besed z namenom manipuliranja SERP rezultatov) – vir 8 – Url Titles – Blind Five year old

view page source
Do pregleda kako Google vidi kodo strani, pridete z desnim klikom miške in klikom na “View Page source”

Ali lahko imam podvojeno vsebino na spletni strani

“Zavestno” se vprašanje podvajanja spletnih vsebin, znajde pri tistih, ki premlevajo ideje kako priti do novih spletnih vsebin. Nekateri bi vsebine iz tujih spletnih strani, vzeli za iztočnico in na podlagi njihovih vsebin, sestavljali svoje SEO spletne zgodbe, drugi kar direkt vprašajo, kakšno težavo predstavlja kopiranje tujih vsebin in njihovo prevajanje v ciljan jezik, tretja težava pa je nastajanje podvojenih spletnih vsebin, medtem, ko se avtorji, pisci in kreatorji, le teh, tega niti ne zavedajo.

Težave, ki nastanejo iz naslova podvajanja vsebin, so (najmanj) naslednje:

  • moralna & etična spornost plus zakonodajne težave iz naslova avtorstva vsebin (že samo ta težava bi morala biti dovoljšen razlog, da bi se SEO vsebinski ustvarjalci morali odločati izključno za 100% unikatne spletne zgodbe). Pri citiranju ali navajanju ugotovitev drugih (npr. raziskave, viri do študij, grafov, itd…) se navede vir navedb (s premislekom o tem v kakšni obliki navesti vir (kaj uporabiti za anchor tekst, kdaj vir označiti z nofollow oz. dofollow povezavo ter kdaj povezavo do vira, odpreti v istem ali novem oknu).

  • podvojena vsebina (na isti spletni strani) ni dodana vrednost obiskovalcem, ampak odvečen balast (ki v primeru srednje velikih in velikih spletnih strani celo najeda t.i. crawl budget), hkrati pa zmede Googlov algoritem o tem kateri url naslov (z dvema istima vsebinama) prikazati v Googlu kot bolj relevantnega.

  • NAMIG: Če sta si dve vsebini, na isti spletni strani, podobni (ne nujno identični), sta možna 2 scenarija:

    1) Googlov algoritem “presoja” katera izmed vsebin je bolj relevantna, glede na vtipkano in SEO optimizirano ključno besedo. In pokaže zadetek do url naslova z bolj relevantno vsebino. V nekaterih primerih sicer prikaže oba (ali celo več url naslovov), vendar je to prej znak, da Google ne zna oceniti katera od obeh vsebin je bolj relevantna od druge (kot znak, našega dobrega SEO optimiziranja spletnih vsebin).

    2) Google prikaže dva različna url naslova, ker gre za t.i. mixed search intent ključno besedo. Posamezna, izbrana ključna beseda, lahko zasleduje več intentov (informativnega, transkacijskega, itd…). V tem primeru so “sloti/polja/predvidena mesta” za raznovrstne vsebine na prvih Googlovih mestih, namenjeni prikazu vsebin, ki pokrivajo različne namene (vir 5 – Blogging for Shopify – SearchEngineLand).

Spletna taktika, ki vodi k razmišljanju, da je SEO optimizacija “samo” čimveč napisanih besed o eni in isti stvari, na način, da iste ključne besede samo med seboj obračamo, je napačna. Če smatrate, da je super, če imate med Googlovimi prikazi spletnih strani, dva ali celo več url naslovov, prikazanih iz vaše spletne strani (pri marsikom še danes tak rezultat “ugodno” vpliva na njegov ego :)), pomislite na to, da drugi prikaz url naslova (s podobno vsebino), morda prvemu onemogoča, da bi bil na Googlu, uvrščen na višje mesto!!! Priporočilo: Vodnik Naučite za raziskovati in analizirati ključne besede kot SEO strokovnjak.

  • tretja, ekstra očitna, Google SEO težava, ki nastaja iz naslova spletne taktike podvajanja vsebin je smer, ki vas ne gradi v vedno boljšega, white hat SEO strokovnjaka in natreniranega SEO pisca, ampak SEO svetovalca, ki pri svojem delu, uporablja bližnjice, ki bodo v takšni ali drugačni obliki, v prihodnosti, po vsej verjetnosti, prinesle težave. Bodisi iz strani Googla, avtorjev piscev vsebin ali naročnikov SEO & copywriting storitev. Kdor SEO optimizacijo spletnih strani zavestno gradi na podvajanih/kopiranih/delno kopiranih in podobnih metodah, naj temu primerno, pričakuje rezultate. Priporočilo: Kako postati dober SEO pisec
  • večja Google SEO težava nastane takrat, ko se lastniki spletnih strani, trgovin in vsebinski SEO ustvarjalci, niti ne zavedamo tega, da s svojim delom (zasnovo in strukturo spletne strani) nastaja podvojena vsebina. En tak, “splošno prisoten” primer so t.i. paginated pages (npr. avtomatsko zgrajeni url naslovi na blogih spletnih strani, ki se med seboj ločijo samo z numeričnimi številkami, ki označujejo stran bloga, celoten preostali del url naslova na blogu pa ostaja enak).

    Poglejte primer iz podstrani na mojem osebnem blogu, kjer objavljam svoje stestirane in preverjene nasvete za podjetništvo na spletu:

Vedno več spisanih blog zapisov ima, skozi čas, na večini spletnih straneh, za posledico, da nastaja vedno več (avtomatsko generiranih url naslovov (ki se razlikujejo le v delu: page 3, 4, itd…)

V osnovi je možnosti za ustrezno SEO optimizacijo t.i. paginated vsebin in strani, ogromno, a, da tukaj ne raztegnem te objave v predolgo in, ker ustrezno SEO označevanje t.i. paginated strani, sodi med napredne SEO tehnike, tukaj samo napišem, da je objava do možnosti odpravljanja rešitev Google SEO težav, ki nastajajo zaradi avtomatsko generiranih url naslovov, objavljena med mojimi nasveti, ki jih sicer namenjam, med zaklenjenimi vsebinami, tistim, ki jih zanima napredna optimizacija spletnih strani.
Za pomoč pri raziskovanju ali je vaša spletna vsebina originalna/unikatna & koliko je unikatna, poglejte med SEO orodja ali uporabite spletne strani kot so Copyscape Plagiarism Checker (1), SmallSEO Tools Plagiarism Checker (2), itd…

Moji blog zapisi se ne uvrščajo na prvo stran Googla

Če hočete blog zapise uvrščati na prvo stran Googla, spletne vsebine na njih, pripravljajte za informativne in long tail ključne besede, hkrati. Cilj blog zapisov naj bo informiranje in osveščanje obiskovalcev o vaših storitvah in idejah, hkrati pa naj blog zapisi upoštevajo vsa, aktualna SEO pravila, če želite, da se bodo znašli na prvi Googlovi strani.

Vsa onsite SEO pravila, ki jih upoštevajte pri pisanju blogov za informativne in hkrati long tail ključne besede, so objavljena na povezavi, generalno gledano pa se v vseh blog zapisih trudite, da bodo blog zapisi vsebovali:

  • ključno besedo na začetku SEO naslova
  • ključno besedo v meta opisu
  • ključno besedo v naslovu zapisa
  • ključno besedo v prvem in zadnjem odstavku
  • najmanj enkrat ponovljeno ključno besedo v h2 naslovu enega od poglavij
  • ključno besedo v alt oznaki slike
  • vsak blog zapis naj bo SEO optimiziran za eno primarno, long tail ključno besedo in še najmanj 2 sekundarni ključni besedi
  • po objavi bloga, pojdite v stare blog zapise in zgradite povezave na nov blog zapis
  • da se izognete t.i. keyword stuffingu (tlačenju prepogoste rabe ključne besede v besedilo) in, da blog zapis poskušate uvrstiti na visoka mesta na Googlu, tudi z drugimi, sorodnimi ključnimi besedami in sinonimi, uporabljajte sinonime ključne besede. Poglejte sliko:
uporaba sinonimov kljucne besede
Raba sopomenk, sorodnih ključnih besed in sinonimov v blog zapisu o dnevnih regalih na blogu spletne trgovine Pohištvo123.si. Sinonime & sorodna iskanja ključni besedi “dnevni regali”, ponudi Google na dnu iskalnika (knjižni regali, regali za dnevno sobo, regali in komode,…)

Google SEO težave iz naslova slabih uvrstitev na Googlu

Če hočete odpraviti Google SEO težave iz naslova slabih uvrstitev na Googlu, morate najprej “prave” SEO težave sploh znati zaznati.
Načeloma so težave, povezane z uvrstitvijo spletne strani na Googlu, povezane z onsite SEO rezervami in offsite SEO rezervami (pogosto pa z obojimi hkrati).

Spodaj poglejte konkreten primer kako, zelo enostavno, zaznate Google onsite SEO težave…

Za spletno stran Kreal.si, je ena izmed pomembnih ključnih besed, ključna besedna zveza “urbana oprema”.

Preprosta Googlova razpredelnica (spodaj) razkrije Google onsite SEO težave:

Kljub redno grajenim povratnim povezavam (točke 1, 2, 3,…), uvrstitev url naslova za urbano opremo, podjetja Kreal.si, v štirih mesecih, ni napredovala. Sicer je mogoče, da url naslov potrebuje še bistveno več povratnih povezav, vendar 4 mesečni “zastoj” url naslova, kljub konstantni gradnji povratnih povezav, lahko nakazuje, da so težave na onsite SEO strani, ne nujno na offsite.

Ne vemo točno kakšno vrsto vsebine (količinsko in oblikovno) naj pripravimo za generično ključno besedo

Če velja za blog zapise, da vsebine optimizirajte za informativne in long tail, ključne besede, velja za generične ključne besede, da naj bodo vsebine nanje, SEO optimizirane za nakupne/transakcijske/dobičkonosne/profitabilne besede.

Pri optimizaciji vsebin za generične ključne besede, pazite na ustrezen format vsebine, dizajn in obliko in na to, da poskušate na njih čimprej doseči engagement/angažiranost obiskovalcev k različnim akcijam.

Format vsebin, primernih za generične ključne besede, je največkrat vstopna ali pristajalna spletna stran, vključno z marketinško privlačnimi akcijami, ki povabijo obiskovalce, da na pristajalni strani, naredijo naslednji korak (v globino spletne strani).

Primer vrhunsko, v čimprejšnjo angažiranost obiskovalcev, usmerjene SEO vsebine za spletno stran Abanka.si, za generično ključno besedo “krediti”:

Moja spletna stran je obtičala na drugi Googlovi strani

Izmed vseh težav, ki jih imamo SEO optimizatorji spletnih strani, je uvrstitev spletne vsebine, na drugi strani Googla, kot nož, direktno v srce, še posebej, če spletna vsebina, na drugi Googlovi strani, noče in noče na prvo stran več mesecev:

seo težava druga stran googla

Razlogi za obtičanje ciljanega url-ja na drugi Googlov strani, so različni:

  • url naslov ima manj implementiranih onsite SEO rezerv od konkurence
  • url naslov je “premlad” v primerjavi s konkurenčnimi na prvi Googlovi strani
  • url naslov ima premalo zgrajenih inbound/dotočnih povezav iz spletne strani, na kateri se nahaja
  • url naslov ima premalo zgrajenih, kakovostnih zunanjih povratnih povezav (iz drugih spletnih strani)
  • url naslov ima neustrezno poimenovane anchorje na (notranjih in/ali zunanjih) povezavah, ki kažejo nanj
  • url naslov ni indeksiran (glej poglavje Vsebinske Google SEO težave/ Google mi ne indeksira spletne strani)
  • zelo pogost razlog za obtičanje spletne strani na drugi Googlovi strani je slabše zadovoljevanje iskalčevega namena (search intent), glede na vtipkano ali v Google, izgovorjeno ključno besedo, od konkurence ter posledično neustrezna priprava vrste in oblike/formata spletne vsebine

Glede na to, da je možnih vzrokov za obtičanje ciljanega url naslova, na drugi Googlovi strani, več, je tudi odgovorov za možne premike url-ja na prvo stran, enako – več.

Generalno gledano, priporočam REDNO izvajanje & izboljševanje naslednjih korakov:

  • preverite ali obstajajo še kakšne onsite SEO rezerve. Zelo mala verjetnost je, da ste na drugi Googlovi strani zato, ker najmanj 10 vaših konkurentov upošteva več onsite SEO elementov, kot vi sami. Za iskanje onsite SEO rezerv, uporabite SEO orodja (tudi za mobilne prikaze). Poskušajte implementirati VSE najdene SEO rezerve (četudi je to samo napačno boldana pikica na koncu stavka).
    Več kot boste uporabili orodij, več onsite SEO rezerv boste našli. Zato si njihovo implementacijo zastavite po prioritetah. Najprej se lotite implementacije vseh osnovnih onsite SEO rezerv. Pomoč: Kako optimizirati spletno stran.
  • bolj osredotočena pozornost na gradnjo kontekstualnih, t.i. “link worthy”, internih linkov iz obstoječih vsebin, ki že dosegajo promet. Samo na novo dodana interna povezava z anchorjem, poimenovanim s ključno besedo, ni dovolj. Obstoječo vsebino (ki že rangira solidno in že ima določen obisk), izboljšajte z dodatnim poglavjem (H2) v katerega vključite ustrezno poimenovano anchor povezavo. Pozorni bodite tudi na položaj povezave (v odnosu do drugih notranjih povezav na istem url naslovu – če gre za pomemben SERP cilj, zgradite notranjo povezavo višje v vsebini, za manj pomemben SERP cilj, zgradite povezavo, nižje v globini vsebine. Pazite, da pri tem ne “podrete” položaja drugih internih povezav.
  • bolj osredotočena energija na iskanje ustreznega razmerja pri gradnji zunanjih povratnih povezav oz. t.i. “link velocity“, glede na konkurenco. Poskušajte ugotoviti/izmeriti kako pogosto povratne povezave, v nekem obdobju (npr. na teden/mesec), gradi vaša konkurenca. Uporabite SEO orodja za preverjanje povratnih povezav in Google Alerts (3). Naj vas Google obvesti kdaj je zgrajena povratna povezava do ciljanih url naslovov vaših konkurentov.
  • preverite ali so notranje povezave do vašega cilja, zgrajene iz vaših najmočnejših spletnih strani (vstopna stran, najbolj obiskane strani (npr. vstop na kategorijo na blogu, posamezen blog zapis, itd…)
  • poskušajte zamenjati taktiko gradnje povratnih povezav. Namesto, da vse povratne povezave, ciljajo na vaš SERP cilj, z novimi povratnimi povezavami ciljajte na t.i. level 2 ali 3 url naslove (ti pa naj vsebujejo interno povezavo na vaš glavni SERP cilj).

Tehnične Google SEO težave

Google nam za določen url naslov javlja “canonicalised url naslov”

Primer iz url naslova spletne vsebine, ki govori o Ogrevanju z IR paneli:

Kanonizirana SEO spletna vsebina je tista, ki vsebuje oznako (canonical tag). Z njo se nakazuje, da na spletni strani, obstaja druga/originalna/bolj relevantna vsebina od te na kateri se nahaja canonical tag oznaka. Kanonična oznaka nakazuje Googlu, da je bolj primeren url naslov za prikaz, drugi url naslov, kot dotični, napačno označevanje s kanoničnimi oznakami pa ima za posledico napačen prikaz url naslova med Googlovimi prikazi ter dražje/počasnejše targetiranje napačnega url naslova pri offsite SEO optimizaciji. Odvisno od vrste CMS-ja, različni CMS, zahtevajo različne postopke za odpravo kanoničnih oznak.

V sodobnih CMS-jih in orodjih (WordPress, Shopify,…) Google SEO težave s kanoničnimi oznakami rešujemo preko vtičnikov (npr. vtičnik Yoast (vir 4, slika spodaj)) omogoča vklop in izklop kanoničnih oznak), v custom made CMS-jih, je potrebno pri računalničarjih vprašati, kjer se določajo kanonične oznake.

Težave s konverzijo spletnih trgovin

SEO optimizacija spletnih trgovin in implementacija konverzij, gresta pri izvajanju spletnih aktivnosti, na internetnih straneh, z roko v roki. Izvajanje SEO optimizacije brez, da ste ob tem fokusirani tudi na izboljševanje konverzij obiskovalcev, ki jih čez SEO, pripeljete v spletne trgovine in na ostale internetne strani, je praktično izvajanje SEO optimizacije na polovico.

Spodaj so zbrane konverzijske težave…

Na ime blagovne znamke, dosegamo ogromno obiska na spletno, vstopno stran. A vstopna spletna stran ne konvertira dobro.

Načeloma ključne besede v kombinaciji z blagovno znamko, konvertirajo dobro že zaradi tega, ker so spletni obiskovalci, za vas slišali/videli od nekod drugod, večja pa je verjetnost, da so si sploh vzeli čas, da pridejo na vašo spletno stran, zato, ker nekaj opravljate dobro oz. ponujate na kakovosten način, kot, da bi si vzeli čas, zato, da pogledajo na vašo stran, na podlagi negativne kritike.

Zato imajo spletne strani (ne nujno vstopna stran), ponavadi konverzije v povezavi z blagovnimi znamkami, zelo visoke.

Ker je dostikrat najbolj primerna ključna beseda za vstopno spletno stran, povezana z imenom blagovne znamke, je izboljšanje konverzije na vstopni spletni strani, mogoče doseči celo lažje, kot drugod.

Ena od večjih in lažjih konverzijskih rezerv je, da CTA-je (gumbe, ki pozivajo k akciji), naredite bolj osebne in manj generične… Namesto, da uporabite “naročite se na e novice”, “kliknite tukaj”, itd… poskušajte uporabiti unikatne pozive. Poglejte besedila na CTA knofih vstopne spletne strani trgovine Sanjski-Sopek.si:

Druga konverzijska SEO rezerva na vstopni strani je, da se na njej, ne osredotočate samo na 1 konverzijski cilj (ampak na maksimalno tri v istem vidnem polju, hkrati).

Z vstopnjo stranjo, SEO optimizirano za vašo ključno besedo, poskušajte vsebino predstaviti tako, da z njo povečujete npr. bazo prejemnikov na emailing, peljete obiskovalce na vaše prodajne akcije (v trgovini) in, da povečujete bazo sledilcev na družabnih omrežjih.

Pazite, da ne “tlačite” preveč konverzijskih ciljev, preblizu skupaj.

Dodatno, k odpravljanju težave s konverzijami na vstopni spletni strani, pripomore tudi, da vstopno spletno stran izkoristite zato, da povečate stopnjo zaupanja tistih, ki so sicer o vas že slišali drugod (zato so vtipkali ime vaše blagovne znamke v Google), niso vas pa še nikoli videli.

Slike “o vas” pomagajo obiskovalcem, da si lažje predstavljajo s kom bodo sodelovali (oz. pri kom bodo opravili nakup), zato ni narobe, če na vstopno stran, vključite svojo kratko predstavitev in sliko. Poglejte primer iz vstopne strani spletne trgovine TakoLepo:

Viri in dodatne informacije

1 – CopyScape Plagiarism Checker
2 – Small SEO Tools Plagiarism Checker
3 – Google Alerts
4 – How to solve canonical issues in yoast
5 – Blogging for Shopify – SearchEngineLand
6 – Title too long – Seo implications
7 – Seo title experiment – Seomofo
8 – Url titles