- Čuden, čuden je ta SEO svet. Resnično vsak teden postreže z neko “bombastično” informacijo in resnično redko pride do daljšega obdobja, ko se v SEO industriji ne bi dogajalo nekaj dramatičnega.
Ta teden so v javnost pricurljale t.i. Google Search API Leaks*
Oseba, ki bi naj bila “krivec”, da so v javnost pricurljale informacije o delovanju Googlovega algoritma je Erfan Azimi.
Rand Fishkin (ex Moz) in IPullRank, ki sta med prvimi objavila novico o Google Search API Leaks sta se oprla na Erfana z namenom, da potrdita avtentičnost objavljenega*:
Kazalo
- Kaj bi naj bili in kaj bi naj izdali Google Search API leaks
- Nekaj izmed informacij, ki bi jih naj povedale Google Search API leaks
- Kaj se bo zgodilo (in se že dogaja po objavljenih Google Search API Leaks)
- Kako se odzvati, mi “navadni SEO smrtniki”, po objavljenih Google Search API Leaks
- Moji aktualni prodajni rezultati preko spleta s pomočjo SEO
- V povezavi z Google Search API leaks priporočam še
- Priporočen video o Google Search API Leaks
Kaj bi naj bili in kaj bi naj izdali Google Search API leaks
Po domače zapisano, bi naj Google Search API Leaks bile skrite informacije o delovanju Googlovega algoritma (po podobnem pojmovanju kot ga poznate iz WikiLeaks).
Nekdo, v tem primeru, Erfan zgoraj, bi naj v javnost posredoval skrite in interne dokumente Googlovih inženirjev o tem kaj vse bi naj Googlov algoritem upošteval pri razvrščanju spletnih strani med organskimi prikazi na Googlu.
Nekaj izmed informacij, ki bi jih naj povedale Google Search API leaks
- Google uporablja t.i. sistem imenovan NavBoost, ki se zanaša na podatke o klikih (CTR, dolgi kliki, kratki kliki in obnašanje obiskovalcev). Ta informacija je v nasprotju z Googlovo uradno objavo, da Google uporablja signale iz klikov za razvrščanje spletnih strani v iskalniku.
- Google uporablja podatke iz iskalnika Chrome, da ugotovi popularnost posameznih spletnih strani. Ta izjava bi naj bila v nasprotju z uradno objavo Googla, ki pravi, da se ti podatki ne uporabljajo pri razvrščanju strani na Googlu.
- Google, kljub njegovim objavam o tem, da ne obstaja t.i. stopnja zaupanja Googla v posamezne spletne strani, poseduje neko vrsto metrike imenovane site authority, ki mu pomaga do razvrščanja strani v iskalniku.
- Google bi naj imel t.i. bele sezname spletnih strani in panog, ki jih favorizira ob specifičnih dogodkih in situacijah (npr. ob Covidu, volitvah, itd..).
- Google upošteva (tudi) podatke od “človeških ocenjevalcev” spletnih strani za rangiranje le teh v iskalniku.
- Google potrjuje, kljub javnemu zanikanju, da obstaja t.i. sandbox za spammy in nove spletne strani.
Povzetke SEO strokovnjakov o tem kaj sami vidijo in najdejo v objavljenih Google Search API leaks, najdete tu:
- 22 THINGS WE MIGHT HAVE LEARNED FROM THE GOOGLE SEARCH LEAK
- Secrets from the Algorithm: Google Search’s Internal Engineering Documentation Has Leaked
- An Anonymous Source Shared Thousands of Leaked Google Search API Documents with Me; Everyone in SEO Should See Them
Izdani dokumenti so seveda sprožili burne odzive v SEO skupnosti:
Kaj se bo zgodilo (in se že dogaja po objavljenih Google Search API Leaks)
Čeprav, tisti, ki me boljše poznate, veste, da nimam rad napovedovanj prihodnosti, tukaj vseeno zapišem nekaj očitnih reči, ki jih imejte v mislih, ko se boste z drugimi pogovarjali o teh leaksih:
- v prihodnosti se bodo in se že pojavljajo 1000 in ene milijonte variante o tem kaj novega povedo Google API leaks in seveda kako “morate” spremeniti svojo SEO strategijo glede na te informacije:
- marketingaši, še posebej pa Američani, so obsedeni s tem, da iz vsake muhe naredijo slona. Pričakujte pompoznost in nove nasvete iz naslova Google leaks, v stilu: “Kdor ne bo upošteval informacij iz teh dokumentov, bo najmanj umrl in 18.000 evrov bi moral nujno vsak TAKOJ vložiti v SEO spremembe svojih spletnih strani zaradi teh informacij“. (Cinism on).
- SEO-ti o Google Search API leaks pišejo / pišemo zato, da dokazujemo publiki in Googlu, da smo v stiku z aktualnimi SEO trendi in novicami (ter, da pridobijo / pridobimo backlinke na naše strani).
- tisti, ki so v ospredju s podajanjem najbolj svežih SEO tračev (kar objava teh Google Search API leaks dejansko tudi je), lahko doživijo (znova) svoj trenutek slave pri viralnosti svojih objav na socialnih omrežjih (in tudi dejansko so to tudi dosegli)
Tako in nič drugače:
Pravega ozadja za objavo teh Google Search API leaks ne poznamo.
Dela pa marsikdo v SEO industriji iz tega že “mastne” posle.
Če se mene vpraša, z zdravo mero razuma in skepse in predvsem z razumevanjem, da je večina izmed objavljenega, objavljeno zato, ker gre za marketing, naprej po svoji poti.
Za to, Google Search API leaks “juho”, pa kokice in pivo v roko in uživajte.
Ničesar pa ne kupujte (na podlagi tega).
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.
Moji aktualni prodajni rezultati preko spleta s pomočjo SEO
V povezavi z Google Search API leaks priporočam še
Google Data Leak Clarification
Ta članek govori o domnevnem razkritju podatkov o Googlovem razvrščanju. V njem je razpravljano o tem, kaj so ti podatki, ali so resnični in kaj pomenijo.
Podatki naj bi izvirali iz Googlovega izdelka v oblaku, imenovanega Document AI Warehouse. Nekdanji Googlovi zaposleni so povedali, da podatki izgledajo, kot da bi bili iz Googlovega iskanja, vendar niso potrdili, da bi bili iz Googlovega iskanja.
Nekateri menijo, da se lahko podatki uporabijo za potrditev dolgoletnih prepričanj o delovanju Googlovega iskanja, vendar je to verjetno potrditvena pristranskost. Pomembno je biti objektiven glede podatkov in jih ne uporabljati za podpiranje že obstoječih prepričanj.
Unpacking Google’s massive search documentation leak
Ta članek govori o Googlovem velikem razkritju dokumentacije o iskanju. V njem so obravnavani potencialni dejavniki razvrščanja, vključno z različicami PageRanka, metričnimi podatki uveljavljenosti spletnega mesta in še več. Google uporablja različne signale za oceno kakovosti vsebine, vključno z “naporom” in “osredotočenostjo na temo”. Dokument razkriva tudi, da Google za vpliv na razvrstitve uporablja podatke o klikih in zgodovino brskanja po Chromu. Nekatere ugotovitve izpodbijajo Googlove javne izjave o njegovem algoritmu razvrščanja.