Včeraj sem v SEO skupnosti prvič opazil objave, kjer posamezniki opažajo, da se SGE rezultati na Googlu prikazujejo IZVEN testnega/laboratorijskega okolja. Se pravi, na dejanskem Googlu.
Ali gre za bug ali postopno implementacijo SGE rezultatov dejansko v iskalniku, bomo videli v prihodnosti.
Če gre zares, gre zagotovo pričakovati turbulentne čase in zanimive objave, odzive in na splošno, zelo zanimivo dogajanje na SEO sceni.
Kaj komentiram ta teden:
Kazalo
Komentar aktualne SEO scene
Z zgornjim se poistovetim. 113%.
Razumem, da so začetki v podjetništvu lahko zelo stresni in, da je logičen ter seveda zelo razumljiv cilj slehernega podjetnika, da najprej zasluži toliko, da pokrije streho nad glavo, nato pa še toliko, da doseže svoje finančno poslovne cilje, a, če te cilje zasleduješ z napačno energijo in greš preko trupel, potem nisi za moj način dela. Pika.
Ena izmed prednosti freelancerstva je to, da počnete to kar želite. Na način kot želite. 1000 kratno se povrne, če delate na odprt, spoštljiv in pozitiven način. Brez fige v žepu.
Sicer pa, to kako delujemo, to pritegujemo.
Naslednje:
Tanka, zelo tanka linija je med vztrajanjem in obupanjem. Loči jo moč (in pogum), da se odločimo pravilno.
Ne želim modrovati, saj smo vsi dovolj zreli, a…. Namignem kako sem si sam pomagal v situacijah, ko ne vem ali naprej ali nazaj.
Pomagal sem si s točno določenim končnim rokom projektov. Do naprej določenega datuma se projektom posvetim po lastnem začrtanem planu. V katerem predvidim, da bom v njih vložil točno toliko sebe, da bo projekt uspel. Če na poti do konca projekta, projekt ne gre v pravo smer ali prepočasi, vložim še malo več sebe.
Na datum konca projekta pogledam rezultat. Če sem cilj (ki sem ga postavil sam) dosegel, grem naprej. Če cilja ne dosežem, kljub temu, da sem vanj dal sebe in še več, se s projektom posloviva.
Ampak ne za vedno.
Samo na prioritetni lestvici pade projekt nižje. In čaka na novo priložnost, ko bom z novimi znanji (in prostim časom) na voljo zanj. Ali se ta čas za ta projekt v prihodnosti vedno najde? Ne, ni nujno in niti nimam teh pričakovanj.
Gremo naprej….
Čeprav vse kaže, da nas bo večino SEO-tov, SGE zadela po glavi tako, da bo bolelo na kubik in, da utegne marsikateri SEO zaradi tega celo menjati svojo kariero, še posebej pa bi naj bili na udaru poslovni modeli spletnih strani, ki stavimo na informativne vsebine, sem v zgornji anketici odgovoril pozitivno (kljukica na “a good thing for users”).
Zakaj? Zato, ker mislim, da bo SGE zagledal luč sveta, ko bo dobra stvar za userje.
Ne pa na sliki zanemarit, da je vprašanje bilo postavljeno v SEO skupnosti. Menim, da je SEO skupnost (v nekaterih primerih tudi iz strahu pred spremembo) glasovala, da bo SGE slaba, zato, ker se SGE dotika njihovih poslov.
Preblisk: čisto vseeno je, kaj mi, SEO-ti, mislimo…. Google bo naredil tako kot si bo IZRAČUNAL, da je bolj profitabilno zanj. Mi, ki se igramo na njegovem igrišču, se moramo temu prilagajati. Ali pa zamenjati igrišče.
Še en komentar…
Žalostno, res žalostno je gledati poslovne odnose, ki razpadejo zaradi napačnih besed ob trenutkih, ko SERP-i na Googlu, nihajo. A….
- ni dolžnost strank SEO-tov, da razumejo “valovanje” Googlovih rezultatov. To je dolžnost izvajalca SEO storitev. In posledično, njegova odgovornost, da na pravilen način razloži zakaj na Googlu prihaja do nihanj.
Je pa tudi res, da marsikateri SEO, v takšnih situacijah, spozna tudi do kod so pripravljeni iti naročniki z besedami. In razumen SEO strokovnjak zna oceniti do kod je še sprejemljivo, da je stranka nervozna in neučakana ter katere reakcije so tiste, ki predstavljajo rdečo črto.
Z AI izbrana SEO tema tedna iz Search Engine Land:
Google still has not announced a launch date for SGE
Google še ni napovedal datuma lansiranja SGE
Google še ni napovedal datuma, kdaj bo v celoti lansiral Google Search Generative Experience (SGE). Čeprav so testiranje SGE v resničnem okolju pričeli z majhno skupino uporabnikov v ZDA, Google še ni uradno potrdil, kdaj bo SGE in pregledi AI na voljo vsem uporabnikom v ZDA in drugih regijah.
Obstajajo govorice, da bi Google lahko lansiral SGE, vsaj v ZDA in nekaterih drugih regijah, 14. maja med osrednjim govorom na Google I/O, medtem ko bo na odru izvršni direktor Googlea Sundar Pichai. Vendar Google uradno še ni potrdil niti datuma lansiranja niti samega obstoja SGE.
Google je sicer imel prvotno rok december 2023 za lansiranje SGE, vendar so ga kasneje umaknili in lansiranje preložili.
Če bo Google v bližnji prihodnosti lansiral SGE, bo to verjetno storil na način, ki ne bo motil prikazovanja oglasov v iskanju. Google bo morda lansiral preglede AI za rezultate iskanja, ki običajno ne vsebujejo oglasov. Google je namreč potrdil, da večina poizvedb, ki jih uporabniki dnevno opravijo, ne prikaže oglasov. Poleg tega so odgovori AI običajno boljši za daljše poizvedbe, ki morda sploh ne vsebujejo oglasov.
Google se mora zavedati vpliva vmesnika SGE na klike na oglase v iskanju, ki so njegov glavni vir prihodkov. Če bi Google lansiral SGE, vendar ga ne bi prikazoval za rezultate iskanja z oglasi, bi to rešilo problem zmanjšanja prihodkov.
Google bo verjetno poskušal preprečiti prikazovanje pregledov AI tudi za poizvedbe, ki so politične ali občutljive narave. Trenutno obstaja veliko primerov, ko odgovori AI v SGE delujejo neprimerno. To spominja na čas, ko je Google lansiral izbrane odlomke, ki so bili pogosto napačni ali zavajajoči.
Pomembne točke:
- Google še ni napovedal datuma lansiranja SGE.
- SGE se trenutno testira v ZDA z majhno skupino uporabnikov.
- Google bo morda lansiral SGE 14. maja na Google I/O.
- Google bo verjetno poskušal preprečiti vpliv SGE na prikazovanje oglasov v iskanju.
- Google bo verjetno preprečil prikazovanje pregledov AI za občutljive poizvedbe.
Dodatne informacije:
Z AI izbrana SEO tema tedna iz Search Engine Journal:
The Essential Guide To Using Images Legally Online
Kako zakonito uporabljati slike na spletu
Uporaba slik na spletu je polna izzivov, saj je potrebno upoštevati avtorske pravice. Ta članek ponuja vodnik za zakonito uporabo slik na spletu:
Kaj je avtorsko pravo?
Avtorsko pravo ščiti ustvarjalno delo, kot so slike. Lastnik avtorskih pravic ima izključno pravico do uporabe dela. Uporaba slike brez dovoljenja lastnika avtorskih pravic je kršitev avtorskih pravic.
Kako zakonito uporabljati slike:
- Uporabite slike, ki so v javni domeni: Te slike niso zaščitene z avtorskimi pravicami in jih lahko uporabljate brez omejitev.
- Uporabite slike pod licenco Creative Commons: Te licence omogočajo uporabo slik pod določenimi pogoji.
- Pridobite dovoljenje lastnika avtorskih pravic: Za uporabo slike, ki ni v javni domeni ali pod licenco Creative Commons, potrebujete dovoljenje lastnika avtorskih pravic.
Nasveti za zakonito uporabo slik:
- Pred uporabo slike vedno preverite avtorske pravice.
- Ne uporabljajte slik, ki jih najdete na Googlu ali drugih iskalnikih slik, ne da bi preverili avtorske pravice.
- Če niste prepričani, ali lahko uporabite sliko, se obrnite na lastnika avtorskih pravic.
Posledice kršitve avtorskih pravic:
Kršitev avtorskih pravic lahko ima resne posledice, kot so:
- Odškodninska odgovornost
- Kazenske sankcije
- Odstranitev vsebine z interneta
Dodatne informacije:
- Urad ZDA za avtorske pravice: https://www.copyright.gov/
- Creative Commons: https://creativecommons.org/
Pomembne točke:
- Pred uporabo slike na spletu vedno preverite avtorske pravice.
- Obstaja več načinov za zakonito uporabo slik na spletu.
- Kršitev avtorskih pravic lahko ima resne posledice.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.
SEO izkušnja tedna
Pogled na rezultate tega tedna:
Podrobnosti tukaj:
V vednost: nekatere informacije iz našega zadnjega, aktualnega SEO projekta, ki ga izvajamo v Sloveniji, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajamo na opisovanem projektu na povezavi, delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.