Ta teden se je polovica SEO skupnosti v svetu SEO optimizacije naslajala nad tem, da je bilo ugotovljeno, da je Google kršil protimonopolno zakonodajo tako pri iskanju kot pri svojem oglaševanju.
Konkurentom bi naj plačeval za privzeto uporabo njihovega iskalnika in sodba bi utegnila popolnoma spremeniti Googlovo poslovanje1.
Najbolj “dramatični” že (spet) napovedujejo razkosanje Googla in njegov potop.
Tisto kar mi je ob tej novici pritegnilo pozornost je neverjetna privoščljivost nekaterih Googlu.
Še med tistimi, ki dobesedno milijone služijo na račun Googla, sem razbral objave, ki Googlu ne samo privoščijo propad, ampak dobesedno navijajo, da se Googlov imperij podre.
Kakor, da se s tem ne bi podrl znaten, če ne celo, v nekaterih primerih, celoten njihov digitalni imperij.
Da ne bo pomote; če je Google karkoli kršil – je seveda prav, da se ga kaznuje.
Naslajati se nad tem pa več pove o “naslajalcu” kot o Googlu samem.
Sicer pa se je Google itak že odzval s svojo objavo (ki pa jo je k privoščljivosti nagnjena SEO publika tudi takoj javno linčala in raztrgala):
Aktualne SEO novosti
Med aktualne SEO novosti uvrščam tokrat spodnjo objavo o pomenu offsite SEO optimizacije:
Predvsem pri tistih, ki šele začenjajo s SEO optimizacijo ali pa se za SEO zanimajo, nemalokrat dobim občutek skepticizma za offsite SEO in backlinke.
Češ kako je backlinkanje prepovedana Googlova metoda, pa, da backlinkanje ne deluje, itd…
Te teme se okrog nas vrtijo od obstoja Googla naprej.
Obstajajo nekateri, ki trdijo, da svoj imperij na Googlu gradijo brez backlinkov, obstajajo nekateri, ki bentijo nad drugimi, ki gradijo backlinke in obstajajo tretji, ki gradimo backlinke, medtem, ko se drugi prepirajo.
Enkrat ta teden sem že povedal, zdaj povem še drugič: tudi v Sloveniji obstajajo digitalne agencije, ki zgradijo čez 600 in več backlinkov na mesec. Ali res obstaja cela gora naročnikov teh backlinkov, ki bi leta plačevali za backlinkanje, spremembe v svojih pozicijah na SERP-ih pa ne bi videli?
V moji panogi SEO optimizacije se prepoznam v točki B na sliki. SEO optimizacija je enostavno panoga kjer si ne upam nehati graditi backlinke.
Res pa je, da delujem tudi v panogah, kjer backlinkov praktično več ne gradim. Pa še kar žanjem.
Druga SEO novost je nova raziskava na SparkToro2
Zanimiva je zato, ker prikazuje zadnje podatke o tem kako AI orodja ne najedajo Googlovega tržnega deleža:
Pri tem sploh ne želim omeniti, da sem podobno naslajanje in privoščljivost, da AI orodja Googlu odvzamejo tržni delež pred časom zaznal tudi na tem področju. Predvsem takrat, ko so AI orodja začela masovno prihajati na trg.
Ta “fenomen” privoščljivosti, da se dobesedno delodajalcu privošči slabo, me je tako zanimal, da sem celo ChatGPT-ja pobaral spodnje:
Privoščljivost slabega drugemu, četudi je tvoj delodajalec, ima očitno neke psihološke vzroke. Na to se ne spoznam, zato s tem neham 😆.
Še en SEO trač je SEO skupnost zaposloval te dni.
Po omrežjih se je razširila novica (trač), da Google cenzurira določene pojme (v tem konkretnem primeru je šlo za pojme povezane z nedavnim atentatom na Donalda Trumpa).
Češ, da Google autocomplete ne prikazuje long tail besed povezanih s tem dogodkom.
Dokler se ni Google odzval s pojasnilom, si je marsikdo najbrž celo mislil, da Google vodijo demokrati 😃:
SEO svet znova, ob zaključku počitnic, postaja živahen.
Časa za trače bo vedno manj, ker prihajajo večje stvari (npr. SearchGPT).
Dajmo se raje ubadati s tem.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.
Aktualen vodnik o spletni optimizaciji ažuriram tudi na osebni spletni strani matijazajšek.com.
Za začetnike v digitalnem marketingu sem pripravil tudi Vodnik o tem kaj je digitalni marketing.
Za pogovor o optimizaciji vaših spletnih strani me kontaktirajte
Viri:
1 – Federal judge rules Google violated antitrust law
2 – New Research: So Far, AI is Not Disrupting Search or Making a Dent in Google