Elementi vstopne strani, ki jih morate dodate na domačo stran spletne strani

Če si natančno ogledamo domače spletne strani nekaterih najljubših spletnih mest, bomo najbrž opazili, da so videti precej podobne. Elementi vstopne strani, ki jih po navadi vključujejo, so namreč skrbno postavljeni, kar ni naključje. Navsezadnje je oblikovanje vstopne spletne strani bistvenega pomena za uspeh spletnega mesta, kar pomeni, da je treba vključiti oz. načrtovati vse ključne elemente že pri strukturiranju spletne strani.

Če pogledat spodnji graf, vam je lahko jasno, zakaj je še posebej pomemben zgornji del vstopne spletne strani.

Obiskovalci se ne spletni strani ne zadržujejo prav dolgo VIR (1)

Morda se zdi samoumevno, vendar je najprej treba vključiti in si urediti osnove, kot so vaš logotip in podatki o blagovni znamki oz. podjetju ter vaše poslanstvo oz. namen. Kot rečeno, to je samo osnovna, odlična domača stran pa vključuje veliko več elementov.

V tem prispevku vam bomo predstavili deset najpogostejših prvin pri oblikovanju domačih strani, zakaj bi jih morali vključiti in kako to storiti na pravi način. Pa poglejmo!

1. Logotip

Skoraj vsako spletno mesto, ki ga obiščete, ima logotip. Elementi vstopne strani brez njega praktično niso smiselni. Pravzaprav lahko mnoge od njih prepoznate samo po njihovih logotipih, kar vam pove nekaj o moči blagovne znamke.

Logotipi so po navadi prikazani v zgornjem levem delu vaše domače strani, saj tja uporabnik najprej pogleda. Svoj logotip pa lahko centrirate tudi v vrstici za krmarjenje ali v prvem delu strani.

majdrogelj-logotip
Primer mojega logotipa, ki se zaradi bolj smiselne grafične strukture nahaja na sredini.

Upoštevajte pa – kamor koli postavite svoj logotip, ga mora biti enostavno opaziti in biti mora dovolj velik, da lahko obiskovalci vidijo, kaj piše.

2. Glavni zgornji vključno z vašo izjavo o koristi za potencialne uporabnike/stranke in sloganom

Glavni zgornji del je običajno sestavljen iz velike slike (hero image) ali diaprojekcije in je tik pod navigacijsko vrstico. Ideja glavnega zgornjega dela, da obiskovalcem hitro predstavite, kaj lahko pričakujejo od vašega spletnega mesta.

Ena od pogostih napak, ki se pogosto pojavi na vstopni strani je ta, da se te dele uporablja samo v estetske namene. Po domače – če ta del uporabite samo za lepo sliko, niste naredili kaj dosti koristi.

3. Privlačen poziv k dejanju (CTA) – konverzijski elementi vstopne strani

Konec koncev je cilj vsake spletne strani konverzija. To lahko pomeni, da uporabniki pri vas nekaj kupijo, se naročijo na spletne novice ipd …

Najlažji grafični način za to je izpostavitev CTA s privlačnim gumbom, odsekom – skratka, da izstopa iz spletne strani. Pomembno vlogo ima tudi vaša izbira besed, zato jih natančno premislite.

apolon-gym-cta
Primer privlačnega CTA-ja – obiskovalcu s tem, ko se prijavi n naše novice tudi nekaj ponudimo

4. Enostaven navigacijski meniji

Obiskovalci potrebujejo menije za premikanje po vašem spletnem mestu. Meni, ki ga morajo najprej videti na vaši domači strani, mora biti zelo berljiv in enostaven za uporabo.

V menijih so pogosto tudi logotipi in CTA, zaradi česar so eden najpomembnejših elementov spletnega oblikovanja domače strani.

Primer vstopne strani podjetja SQS

Podjetje SQS se primarno ukvarja z dobavo in nameščanjem profesionalne industrijske opreme. Poleg tega nudijo tudi servis in ostale podporne aktivnosti, kot so se svetovanje in vzdrževanje. Primarna barva podjetja je modra (industrijska barva), sekundarna pa rumena.

Čisto zgoraj, v topheaderju se nahajajo kontaktni podatki – telefonska številka in elektronski naslov. Ker je topheader vedno viden, tudi ko se pomikate po strani navzdol, je kontaktna informacija vedno dosegljiva.

sqs-vstopna-stran-zgoraj

Spodaj na levi je logotip podjetja, desno pa enostavna menijska struktura. Nad menijem je jasno viden oz. izpostavljen gumb Pošljite povpraševanje, ki je tudi viden cel čas brskanja po strani,

Glavni del je razdeljen na sliko in tekst oz. osnovne informacije.

Slika je privlačna, a vendar informativna. Jasno prikazuje izdelke, ki jih podjetje nudi svojim kupcem. Že na ta način je potencialni kupec takoj seznanjen s tem, kaj podjetje sploh nudi. V primeru neke generične fotografije, npr. vesela oseba, je potencialni kupec lahko precej zmeden.

Sliko dopolnjuje tekst na desni strani, ki še podkrepi pomen slike. Jasno pove, da boste v tem podjetju dobili profesionalno industrijsko opremo, hkrati pa bodo poskrbeli za vaše individualne potrebe.

Bistvo zgornjega dela vstopne stvari je, da v majhnem prostoru kupec »skenira« vse, kar mora vedeti za nadaljnjo brskanje po strani.

5. Privlačna barvna shema

Elementi vstopne strani dobro delujejo le, če je izbrana pravilna barva oz. barvna shema. Pri barvah ne gre le za slog – lahko pomagajo usmerjati oko in poskrbijo za prijetnejšo izkušnjo ter bodo vplivale na razmišljanja ljudi o vaši blagovni znamki.

Običajno priporočamo, da izberete nekaj barv, ki dobro delujejo, in jih uporabite na celotnem spletnem mestu. Seveda naj bodo te barve v skladu s celostno grafično podbo. Za nekatere elemente, na primer CTA-je in menije, morate uporabiti barve, ki bolj izstopajo.

6. Kakovostne slike oz. grafika – ključni elementi vstopne strani

Slike predstavljajo precejšen del večine oblik spletnih strani, vključno z domačimi stranmi. Slike, ki jih izberete, morajo obiskovalcem predstaviti, kaj jim ponujate in za čem stoji vaše podjetje.

Čeprav je uporaba slik odlična, jih morate tudi optimizirati, da ne bodo upočasnili vašega spletnega mesta.

7. Zelo berljiva in privlačna tipografija

Morda se vam izbira pisave ne zdi preveč pomembna, vendar je pomembnejša, kot si večina ljudi predstavlja. Pravilne pisave lahko naredijo vaše spletno mesto bolj dostopno predvsem zaradi lažjega branja. Poleg tega je vedno vprašanje sloga, saj lahko pisave uporabite kot vizualni element.

Pisave, ki jih uporabljate, so stvar osebnega sloga. Priporočamo pa, da se držite klasičnih oblik, ki jih je enostavno brati, in shranite bolj zabavne sloge za druge elemente blagovne znamke. Upoštevajte – pisave, ki jo uporabljate na domači strani, se bo pojavljale na celotnem spletnem mestu, zato jih natančno izberite!

besedilo
Primer izbora pisave – enostavna, čitljiva in kontrastna

8. Reference oz. izjave strank

Idealno bi bilo, če bi vaša domača stran vzbudila zaupanje pri vaših obiskovalcih, zlasti če vodite podjetje. Eden najboljših načinov, kako to doseči, je pokazati uporabnikom, da ste prejeli dobra priporočila od preteklih strank.

Da bi to naredili, so nujni elementi vstopne strani veliko domačih strani prav pričevanja in reference realnih strank.

9. Informacije o vaši ekipi in / ali izdelkih

Ne glede na to, ali delate samostojno ali kot del ekipe, je vedno dobra ideja, da se obiskovalcem predstavite. Na domačo stran je smiselno dodati nekaj informacij o sebi in svoji ekipi, tako da pridobite še več zaupanja.

Primer referenc podjetja Panheat

Podjetje Panheat d.o.o. se ukvarja z energetskimi rešitvami in skrbijo za toploto, ogrevanje in prezračevanje v vašem domu. Ker je konkurenca na tem področju ogromna, je izjemno pomembno, da se na vstopni strani nahajajo elementi, ki bodo potencialnega kupca prepričali, da so zaupanja vredni. Zato sta pomembna predvsem 2 elementa:

  • reference oz. izjave strank
  • predstavitev ekipe

Reference oz. mnenja strank so za tako vrsto dejavnosti izjemno pomembni. Brez tega se malokateri potencialni kupec sploh odloči za nakup. Dokazano je tudi, da objavljenja pozitivna mnenja obstoječih kupcev zvišajo tudi stopnjo konverzije na spletni strani.

panheat-reference
Reference se nahajajo na vstopni strani in vodijo na samostojno podstran

V sodobnem tehnološkem času smo žal priča vedno večjemu številu spletnih goljufij. Spletno stran se da postaviti v parih urah in potencialne stranke se zlahka prepriča v ugodne nakupe. Če pa spletna stran objavi podatke o ekipi s slikami, je dom precej manjši. Ko obiskovalec spletne strani vidi osebje, ki stoji za podjetjem oz. produktom je tudi odločitev o nakupu precej lažja.

panheat-ekipa

10. Kontaktni podatki

Ne glede na vrsto spletnega mesta na spletni strani ne mete pozabiti še ene stvari, in sicer kontaktnih podatkov. Za podjetja lahko poleg e-pošte vključite še telefonsko številko in naslov. Nekatere domače strani vse te informacije dodajo v glavno navigacijsko vrstico, da jih je lažje najti.

Kontaktni obrazec pa je verjetno najboljši pristop. Z njim bodo obiskovalci lahko hitro stopili v stik z vami, kar vam bo morda pomagalo do več konverzij. Obrazce za stike običajno najdete na koncu domače strani ali pa do tja iz vstopne strani vodi gumb.

Viri

VIR (1) NeoMam Studios