Obtičali ste na drugi strani Googla. Kako naprej?

Ni je večje “nočne more” SEO optimizatorja, od te, kot, da po vsem kar je mogočega, ko je naredil za SEO optimizacijo svoje spletne strani, obtiči na drugi strani Googla. Strelja z vsemi mogočimi backlinki, interni linki vsi kažejo na targetirane SERP cilje, onsite SEO je “pošlihtan” (tako, da je tudi CTR zadovoljiv), vse je narejeno kot mora biti.

Spletna stran pa se noče in noče prestaviti na prvo stran Googla.

V spodnjem članku povzemam nekatere točke, ki jih sam, najpogosteje opazim, ko neka spletna stran, obtiči na drugi ali celo tretji strani Googla. Zraven so napisani moji predlogi rešitev.

Preverite (še enkrat) interne linke

Ko se z mojimi sogovorniki na SEO mentoriranjih pogovarjamo o rešitvah zato, da bi spletno stran “prestavili” proti prvi strani Googla, mi, skoraj po pravilu, vsaj tisti, ki so z mano že v drugi polovici SEO mentoriranja, vsi po vrsti zatrjujejo, da imajo interne linke, urejene kot je treba.

Njihovi interni linki imajo ustrezne anchorje, njihovi interni linki so vsi zgrajeni iz najbolj obiskanih podstrani, interni linki so vsi zgrajeni iz prve strani…

No…

Ko pogledamo bolj podrobno sliko, vidimo, da temu ni tako.

To, da ustrezno interno linkanje spletnih podstrani prispeva k višjim uvrstitvam, mi ni treba več ponavljati. O tem sem pisal tu: Kaj so interni linki in kako jih graditi.

Dokler se spletna stran pozicionira z nekaj 5 ali 10 ključnimi besedami, je SEO ustrezno interno linkanje, res (skoraj) enostavno. Bolj kot ambicije naraščajo in več kot je besed, večji postaja izziv.

Ker več notranjih povezav iz ene podstrani, zmanjšuje moč posamezne povezave, je pri večih besedah treba odločati o prioritetnih url naslovih in življensko pomembnih url naslovih.

Najpogostejše rezerve, ki jih opazim pri internem linkanju, so:

  • ni internih (kontekstualnih) linkov iz home page strani
  • ni internih linkov iz najbolj obiskanih podstrani (če ima vaša internetna stran ogromno podstrani, ne začnite internih linkov graditi kar od prve proti zadnji, ampak od najbolj obiskane, k najmanj obiskani)
  • anchor teksti na internih linkih so preveč generični. Za kar ni potrebe. Nasprotno – interni linki so lahko celo v celoti (100%) popolnoma enaki ključni besedi s katero targetirate (t.i. exact match)
  • preveč internih linkov na eni podstrani. Določite TOP SERP prioritete, ostale linke umaknite (še posebej pa umaknite linke, ki kažejo na url naslove z neprodajnimi vsebinami ali vsebinami, ki so optimizirane za ključne besede z ekstra malo iskalnega volumna).

NAMIG:
Bodite pozorni na to koliko internih linkov iz home page strani gradijo vaši konkurenti v notranjost svojih strani. Nekateri moji sogovorniki mi pravijo, da imajo njihovi konkurenti ogromno internih linkov iz vstopne strani.
POZOR!!!
Vaši (nekateri) konkurenti si to lahko privoščijo, ker so že prepoznavna blagovna znamka. In dejansko na vstopno stran že pridobivajo ogromno obiskovalcev.
Če je vaša spletna stran sorazmeren začetnik in ne manj prepoznavna blagovna znamka, ne z internimi linki posnemat’ najbolj poznanih konkurentov. Ker na vašo vstopno stran sigurno ne prihaja toliko obiskovalcev. Link juice pa redčite med tistih nekaj, ki jo obišče.
Drugače je, če imate 10 internih linkov iz zeeelo obiskane vstopne strani ali 10 internih linkov iz manj obiskane strani.

Preverite (še enkrat) SEO naslov in meta opis

Z že zapisanim SEO naslovom in meta opisom dosegate nek CTR. To vidite v Google Search konzoli.
Ne se nehat trudit’ še izboljšati CTR!!!

Preglejte konkurenčne SEO naslove in meta opise.
Če opazujete vaše SERP-e bolj pogosto, bi morali tudi opaziti kdo izmed vaših konkurentov, se konstantno (in stabilno) premika navzgor. Na njegov SEO naslov in meta opis, bodite še posebej pozorni !!!

Poglejte (resničen) primer (iz mojega opazovanja SERP-ov):

Z več mesecev, dokaj rednim opazovanjem in spremljanjem svojih SERP-ov, sem opazil, da ima ena izmed meni, sicer ljubih, a konkurenčnih spletnih strani, v svojem meta opisu (za ključno besedo “optimizacija spletnih strani”), uporabljeno naslednje besedilo:

meta opis spletne strani

V času spremljanja SERP-ov, sem sam, s spletno stranjo Seo-Praktik.si, bil uvrščen precej nestabilno (skakal sem med 3 do 9 pozicijo na prvi strani Googla).

Ker sem ocenil, da Google očitno za ključno besedo “optimizacija spletnih strani” želi svojim uporabnikom čimprej razložiti kaj optimizacija spletnih strani sploh je, sem svoj meta opis, spremenil v podobnega (no copy/paste):

meta opis optimizacija spletnih strani
Opomba: dejanska situacija na Googlu se lahko razlikuje od prikazane zaradi tega, ker uvrstitve na Googlu niso “večne”.

Po tej spremembi (in vsebinski dopolnitvi tega istega, na samem url naslovu), se je Seo-Praktik.si, znašel na 3. mestu Googla.

DODATNE OPOMBE PRI TEM:
– kolikor je le mogoče se trudite s SEO naslovom in meta opisom ujeti search intent uporabnikov targetirane ključne besede
– pozornost na spreminjanje pozicij konkurentov na prvi strani Googla in pozornost na odkrivanje tega kdo konstantno in stabilno napreduje, naj bo vaša konstanta. Kdor počasi, a vztrajno napreduje na Googlu, očitno nekaj dela prav!!!
– merite CTR-je po novem meta opisu in SEO naslovu
– hranite stare verzije vaših meta opisov in SEO naslovov
– testirajte, testirajte in še enkrat: testirajte…
– v izogib temu, da bi Google, namesto vašega naslova, izbral svojega (največkrat iz H1 naslova), uporabite Title in meta besedilo tudi v čimbolj vrhnjem delu vsebine na url naslovu, na katerega kažeta naslov in meta.
Če kje, bi na Seo naslovu in meta opisu, sam, najprej (IN VEDNO) iskal rezerve!!!

Preverite VRSTNI RED poglavij !!!

Vrstni red poglavij (most important information first) je ekstra super pomemben za dobre rankinge.

Tako kot ste se v SEO naslovu in meta opisu trudili ujeti “pravi” search intent, se tudi na vrhu vsebine trudite čimprej ujeti search intent. Po pregledu konkurenčnih vsebin boste opazili, da se vsi trudijo search intent zadovoljiti v “above the fold” področju.

Zato utegnete dobiti občutek, da si bodo prvo uvrščene strani, na prvi strani Googla, več ali manj, (vsebinsko) podobne. Ni temu tako brez razloga.

Na najvišjih mestih na Googlu so tiste spletne strani, ki (med ostalim) najhitreje zadovoljujejo search intent. Pri čemer pazite na to, da krajša kot je ključna beseda (npr. enobesedna zveza), več ta beseda skriva različnih “intentov”.

Vse te “intente” (v logičnem zaporedju od zgoraj navzdol ali, še boljše, vse v “above the fold” polju, od leve proti desni, ujamite čimprej).

Ni vseeno ali za neko ključno besedo najprej pojasnjujete pojem kaj to je, nato čemu to koristi, nato kako deluje in nato še ostale reči.

O vrstnem redu lovljenja search intentov razmišljajte v konceptu “earliest pain points” najprej.

Kaj pomeni ta koncept?

“Earliest pain points first” pomeni, da se za targetirano ključno besedo (ali več njih, če vsebino optimizirate za več ključnih besed) osredotočite na to, da čimbolj skrajšate pot do informacij, ki jih preko uporabljene ključne besede, iščejo obiskovalci na vaši strani.

Poglejte primer “lovljenja različnih search intentov v “above the fold polju” na spletni strani vgradneomare.eu, na spodnji sliki:

search intent vgradne omare

Preverite hitrost, natančnost in dinamiko gradnje backlinkov

Ko imate občutek, da ste na onsite SEO optimizaciji (zgornja 3 poglavja) naredili že vse kar je v vaši moči, ostaja še iskanje rezerv na offsite SEO optimizaciji.

Pri gradnji backlinkov vas naj zanima:

  • ali backlinke gradite približno enako hitro kot konkurenca (ali vsaj malo hitreje)
  • ali gradite kakovostne backlinke (čeprav ima na tem področju verjetno vsak SEO mojster svoj pogled)
  • kako natančni so anchorji na vaših backlinkih (kjer se mnenja med SEO strokovnjaki spet zelo razlikujejo)

Vse to boste lažje ugotovili in spremljali, če boste imeli čim bolj pregledno evidenco gradnje backlinkov.

Moji dosedanji SEO mentoriranci vam lahko potrdijo, da sem, kar se tiče evidentiranja offsite SEO aktivnosti, ekstra “tečen”. Lepše kot je zložena evidenca, bolj je pregledna. Bolj kot je evidenca pregledna, lažje je iz nje razbrati ali za targetirane ključne besede konsistentno gradite backlinke.

Iz bolj pregledne evidence je tudi lažje razbrati ali so vaši anchorji SEO ustrezni (npr. brandirani v vsaj kakšnih 50%), obenem pa tudi ali prihajajo iz kakovostnih spletnih vsebin.

Pokažem primer evidence gradnje backlinkov za Seo-Praktik.si:

offsite seo evidenca

Zgoraj zložena evidenca prikazuje (na eni sliki):

  • 1. datume zgrajenih backlinkov (s čimer dobite skozi več mesecev gradnje backlinkov boljši občutek ali backlinke gradite dovolj hitro / npr. na mesec)
  • 2. zabeležene anchorje na backlinkih (s čimer dobite oceno ali so vaši anchorji SEO ustrezni)
  • 3. zabeležene dosežene pozicije na Googlu
  • 4. pregled ključnih besed, ki jih targetirate na Googlu
  • 5. pregled iskalnih volumnov posamezne ključne besede
  • 6. url naslov spletne vsebine s katero se dejansko uvrščate na Googlu

Če se vaša internetna stran “ne odlepi” od druge strani Googla, vam tako zložena evidenca lahko pove, da:

  • morate povečati dinamiko gradnje backlinkov (npr. namesto zgrajenih 3 na mesec, jih kak mesec ali dva zgradite 15)
  • morate spremeniti tipe backlinkov (npr. preveč gradite backlinke samo iz ene vrste spletnih vsebin, npr. kontekstualni backlinki)
  • morate spremeniti anchorje v več brandinga
  • morate uporabiti PR članke
  • itd…

Zaključek

Poti, taktik in pristopov do tega, da internetno stran prestavite iz druge strani Googla na prvo, je zraven zgoraj naštetih še kar nekaj.

Npr.: pisanje več onsite SEO vsebin za novo najdene long tail ključne besede (ki pomagajo dvigniti ekspertizo in avtoritativnost spletne strani), promocija spletne strani na družabnih omrežjih ter predvsem gradnja brandinga.

Google ljubi med rezultati spletnih strani prikazovati blagovne znamke podjetij na prvih mestih takrat, ko uporabniki ime blagovne znamke vtipkajo v Google.

To pomeni, da imate večje možnosti, da “prilezete” na prva mesta Googla takrat, ko je vaša blagovna znamka bolj prepoznavna. Zato svoj nastop na družabnih omrežjih vnovčujte predvsem zato, da gradite kakovostno blagovno znamko.

OPOMBA: O tričetrt točkah, ki so napisane v zadnjem poglavju, v katerem govorim o offsite SEO optimizaciji, imam svoje mnenje, za katerega trdim, da se v najmanj 95% popolnoma razlikuje s splošnim mnenjem SEO skupnosti, a o tem člankov ne pišem, ker preprosto ne vidim dodane vrednosti v SEO vsebinah, ki so pisane zato, da dokazujejo, da ima en SEO optimizator nekaj bolj prav od drugega.

Vzamite napisano kot naš postopek dela na Seo-Praktik.si in, če vam bo kakorkoli ta zapis koristil pri vašem delu, bom toliko bolj vesel. Če pa odkrijete svojo SEO pot, ki bo za vas delovala, bom pa vesel še toliko bolj…