- ni še konec.
Res da se na Google sceni ta teden ni dogajalo kaj ekstra pretresljivega, a SEO skupnost še kar opaža, da so merilci SERP volatilnosti še vedno visoko v rdečih poljih. Kar pomeni, da se nihanja uvrstitev spletnih strani na Googlu, dogajajo še vedno redno (na dnevni bazi).
Podobno je veljalo že pred dvema tednoma, zato uvodno sliko ponavljam iz preteklega SEO komentarja tedna:
O volatilnosti na Googlu je bilo povedanega že toliko, da se skoraj nima smisla ponavljati.
Če potegnem črto, je zaključek ta, da je fajn in zelo priporočljivo (cinism on), če ste v času visoke volatilnosti SERP-ov s svojimi spletnimi stranmi nekje pri vrhu. Naj uvrstitve vaših spletnih strani nihajo in skačejo, a ob dobrem produktu ali storitvi (z odličnim RVC-jem) lahko kljub tem nihanjem normalno živite naprej.
V nekaterih panogah je bržas res ključnega pomena, da rangirate prvi in samo prvi in nič drugega. V drugih zadošča, da ste med top 3 (ker pač uporabniki Googla želijo ponudbo in nabor večih ponudnikov).
Povedano konkretno: naša preljuba spletna stran z vgradnimi omarami je na Googlu med top 3 že celo desetletje in zelo redko se znajde na poziciji 1. A, ko se znajde na enki ali dvojki, napram poziciji 3 povpraševanja za vgradne omare, ne upadejo.
Ostale aktualne SEO novosti
- med zanimive SEO misli in ugotovitve tega tedna, uvrščam NAJPREJ spodnjo:
Pri vseh teh posodobitvah Googlovega algoritma, katerim smo priča v zadnjem letu in več, SEO stroka ugotavlja, da se na Googllu pojavlja neverjetno število priložnosti (t.i. content gaps) na področju e trgovin, ki izpuščajo mnogo t.i. informativnih ključnih besed.
V zgornjem primeru je prikazana situacija za nakupno ključno besedo, ki ima cca 2100 iskalnega volumna (na angl. trgu), Google pa med iskalnimi rezultati ne prikaže niti ene trgovine. Najti takšne ključne besede je dobesedno zlato.
Seveda za tiste, ki so sposobni sproducirati odlične info vsebine, ki imajo možnost pokriti te (morda trenutne) Googlove luknje.
- druga SEO misel se dotika premisleka o plusih in minusih avtomatizacije gradnje notranjih povezav (t.i. internal links) med vašimi različnimi vsebinami:
Jasno je, da SEO-ti iz naslova optimizacije časa pri svojem delu dobesedno prežimo za mehanizmi, ki bi nam olajšali in pohitrili posamezna opravila. Gradnja notranjih povezav med našimi različnimi vsebinami je že ena izmed teh nalog, ki je lahko suhoparna in dolgočasa, predvsem pa lahko vzame ogromno časa.
Možnost je seveda, da gradnjo internih linkov avtomatizirate. Eden izmed bolj poznanih wordpress vtičnikov za to je (plačljivi) LinkWhisper. Ki seveda v SEO skupnosti prejema ogromno hvale (tudi zato, ker pač ponuja posredniško provizijo).
Pri svojem delu se na Seo-Praktik.si pridružujemo zgornji misli. Pri gradnji notranjih povezav je pomemben strateški premislek kje in s kakšnim anchorjem gradimo interne linke, premislek o tem, da ne linkamo preveč in pa tudi premislek o okoliškem tekstu okrog anchorja.
AI tooli zaenkrat zasledujejo samo ključne besede (in tudi njihove sinonime) in kakorkoli mikavno se že sliši prihranek časa za interno linkanje s temi tooli, malo dvomim, da AI bolj točno ve kateri so trenutni SEO cilji neke spletne strani kot lastnik spletne strani, sam. Še posebej, ker se SEO cilji spletnih strani, skozi čas, spreminjajo.
- naslednja SEO misel je ta:
Glede na to s kakšnimi vse aktivnostmi se “moramo” ukvarjati tržniki na spletu, se ne bo odveč občasno spomniti zgornje slike.
Nekatere naše aktivnosti štejejo bolj, druge manj, a jih ravno tako moramo izvajati.
Nam, na Seo-Praktiku osebno največ šteje, ko se naročniki sami od sebe pohvalijo s svojimi rezultati.
Ta teden je na mail priletelo spodnje:
- zadnja SEO misel za ta teden. V četrtek zjutraj sem se udeležil krasnega poslovnega zajtrka v okviru BNI skupine Ilirija v Ljubljani. Tja sem bil povabljen kot osrednji govornik na temo spletne optimizacije trgovin.
Kaj naj rečem – bilo je ekstra fajn.
Tako sem se organizatorjem zahvalil na LN-ju (slika spodaj), tukaj pa izrekam zahvalo za povabilo na njihov dogodek še enkrat.
Krasni ljudje so.
Vse ostale SEO novice in uporabne misli delim in komentiram v svoji podporni skupini na Facebooku, ki je namenjena izključno mojim aktualnim (in nekaterim ex) SEO mentorirancem.