PREDGOVOR: V tem zapisu prikazujem primere SEO metrik, ki jih prikazuje brezplačno SEO orodje Mozbar. Tega opisa ne objavljam zato, da bi kritiziral Mozbar kot tak (navsezadnje je brezplačen :)). Primere iz Mozbara prikazujem zato, da SEO-tom pomagam prihraniti čas.
V spletni optimizaciji, bolj kot vaša internetna stran napreduje (z vedno več ključnimi besedami), je čas, zlato. Ključnih besed je vedno več, z znanjem in prakso se tudi opazi vedno več priložnosti, nešteto SEO-tov pa zgublja čas z raziskovanjem, debatiranjem in celo prepričevanjem drugih kaj je bolj prav in kaj ni. Medtem, ko se mi zdi, da je najbolj prava SEO pot predvsem ta, da se najprej dela, šele potem pa (če sploh ostane čas) debatira.
p.s.: kljub spodaj zapisanem, sam vseeno spremljam Mozove metrike
Mozbar v brezplačni verziji (brez klika na posamezne ikone) omogoča vpogled v 4 metrike:
Glede na to, da večina tistih, ki se ukvarjate s SEO optimizacijo, itak že veste kaj vse te metrike pomenijo, pomena teh metrik tukaj ne opisujem (o moči backlinkov iz spletnih strani z višjimi PA in DA sem pisal na povezavi).
Samo na kratko:
Načeloma bi naj metriki PA (page authority) in DA (domain authority) “merili” stopnjo zaupanja Googla v spletno stran. Bolj kot bi naj Google zaupal spletni strani, višje bi jo naj uvrščal na Googlu. Višji kot bi naj bili ti dve metriki (na lestvici od 1 do 100), višje bi se naj spletna stran, uvrščala na Googlu.
Spam score bi naj povedal kako intenzivno so na neko spletno stran grajeni spam backlinki in posledično bi naj bolj “pospamana” spletna stran, izginila iz prikazovanj na Googlu (zaradi tega, ker zanjo obstaja večja verjetnost, da bo prejela kazen (penalty)).
Da je SEO storitev “dvigovanja” PA in DA Mozbar metrik zelo interesantna marsikateremu SEO mojstru na trgu, ni treba zgubljati preveč besed. Poglejte spodnjo sliko (če ne bi bilo povpraševanja, verjetno tudi trga ne bi bilo). Takšne ponudbe najdete na Fiverr-ju in podobnih portalih:
3 primeri zaradi katerih Mozbar jemljite z rezervo…
Mozbar spam score in Vgradneomare.eu
Naša spletna stran Vgradneomare.eu so najmanj 5 let že na prvi strani Googla. Med top 3 rankingi so več ali manj konstantno zadnja 3 leta:
Za vgradneomare.eu sem med leti 2012 in 2015 zgradil na tisoče backlinkov (tudi po 40 na dan). Večina jih je bilo spamerskih, ker drugih nisem niti še poznal, zadnja 3 leta pa aktivno na spletni strani vgradneomare.eu ne delam nič (drugače bi zdaj, v tem poglavju, sigurno zgradil backlink na njih :)).
Vgradneomare.eu še vedno prinašajo lepo število povpraševanj, prodaje z njimi je na leto cca. 165.000 evrov. V času pisanja tega zapisa uporabljam spletno stran za tier II backlinking za SEO, drugih backlinkov (na home page url, s katerim rangiram, ne gradim).
Po Mozbaru imajo vgradneomare.eu spam score 56% (sklepam, da je to posledica aktivnosti iz obdobja 2012-15):
Spam score by Mozbar = 56%, uvrstitev na Googlu = 3. mesto (zadnjih 5 let vedno na prvi strani Googla).
Need I say more?
NAMIG: Ne trdim, da zgoraj prikazana spletna stran ne more kdaj dobiti “po nosu” od Googla. V izogib temu, vsakemu predlagam, da v letih, ko žanje rezultate z eno stranjo, ne spi, ampak poskuša rangirati svojo drugo, tretjo, itd… spletno stran.
Mimogrede: Sodelujoči z mano ste “varni”, ker takšnih backlinkov, kot sem jih v preteklosti gradil na vgradneomare.eu, danes niti ne učim, kaj šele, da bi jih izvajal. Poleg tega sem tričetrt preteklih SEO praks, itak že pozabil :).
Domain authority in Prvafina.si
Prvafina.si je spletna stran, ki (med ostalim) ponuja storitev izboljšanja likvidnosti podjetij z odkupom oz. prodajo nezapadlih terjatev.
Na prvo mesto na Googlu, se je za Prvafina.si pomembno ključno besedo, dolgo časa uvrščala spletna stran Nove Ljubljanske banke, ki ima, po Mozbaru, domain authority za več kot 100% višjo kot Prvafina.si:
Prvafina.si je na Googlu (s pomočjo backlinkov in pozornosti na kakovostno vsebino), uvrščena višje…
Na prvo mesto, na prvi strani Googla.
Možnost manipulacije DA in PA Mozbarovih metrik
Če bi Mozbar metrike bile super SEO suho zlato, ki se jih na dolgi rok, definitivno splača dvigovati, zato, ker bi naj višje Mozbar metrike pomenile višje uvrstitve na Googlu, potem teh metrik ne bi bilo mogoče manipulirati.
Da ne delam direktnega linka na vsebino o tem kako manipulirati Mozove metrike, kažem spodaj samo screenšot slike na YouTubu, če vanj vtipkate ključno besedo (kot je na sliki):
NAMIG: Nikoli ne kupujte backlinkov, če je eden od argumentov odločitve za nakup, višina PA in DA metrik. Takšne ponudbe dobivam dnevno v moj inbox. Poglejte spodnjo, res “mikavno” ponudbo:
Ali sploh verjeti Mozbaru (in kako uporabljati Mozbar v svojo korist)
Preden razložim kako sam gledam na Mozbar, napišem še spodnje vrstice…..
Tiste SEO-te, ki ste šele na začetku svoje SEO poti, lahko zgornji primeri “opomnijo”, da ni nujno vsako SEO orodje, ki se na internetu predstavlja (in tudi množično uporablja), 100% natančno. V zvezi s tem se je pametno čimprej vprašati ali je sploh smiselen SEO cij, na primer izboljševanje npr. Mozbarovih metrik.
Zaradi višjih PA in DA po Mozbaru, je zgoraj pokazano, da še ni nujno, da bo vaša internetna stran, na Googlu, uvrščena višje.
Drugo, kar vam bi želel, da vam ti primeri, pokažejo, je to, da je za VAŠ posel na internetu, najbolj pomembna lastna izkušnja.
Če samo berete in spremljate primere drugih, boste obsojeni na to, da jim verjamete ali pa ne. V tem primeru je vaš uspeh v poslu odvisen od tega komu (avtorju zapisov ali avtorjem orodij) boste verjeli. To, ne glede na to, koga poznate in kako dobro ga poznate, nisem prepričan, če je najboljša popotnica za vaš posel. Če ne drugo, se razmere in odnosi na trgu spreminjajo. Za nič ne moremo biti sigurni, da bo jutri tako kot je danes. Vsaj v poslu ne.
Če sami testirate in uporabljate (več SEO orodij), si boste, s časom, sestavili svoje prepričanje in svojo sliko o tem kaj pove posamezno SEO orodje.
MOJA IZKUŠNJA: Jaz (in ekipa Seo-Praktik.si) Mozbar še danes uporabljam. Preko njega sem se naučil (in dobil lastno potrditev), da:
- je Mozbar samo eno izmed SEO orodij. Večina ga pozna zato, ker je res zelo dolgo na trgu in, ker je dobro promoviran (ne pa, de facto, tudi najboljši).
- če se da manipulirati Mozbar metrike, ni vrag, da se (najbrž) da manipulirati tudi druge (tako sklepam, nimam pa časa tega raziskovati).
- metrike Mozbar, po naravni poti, naraščajo z backlinki in s kakovostno vsebino. Kako vem to? Ker si Mozbar metrike vsake toliko (npr. enkrat na leto) zapišem….
PA in DA naraščata na tistih naših/mojih spletnih straneh, na katere gradim backlinke in vsebino hkrati. Na straneh, kjer počnem samo eno od obojega, te metrike ne rastejo. Poglejte spodnji 2 sliki: