Kaj je black hat seo

Black hat seo je taktika, ki so jo nekateri seo ustvarjalci uporabljali pred leti (verjetno se še najde kdo, ki to poskuša). Gre pa za to, da so poskušal z raznimi manipulacijami prepričati Google, da njihove spletne strani čimprej uvrsti na čim višja mesta v iskalniku.

Nekatere od teh manipulacij so povezane le s tem, da so pretiravali z nekaterimi seo prijemi. Eden od teh je recimo prekomerna uporaba ključnih besed na določeni strani.

Uporabljajo pa se tudi bolj umazane oblike poskusa doseganja instantnih rezultatov. Nekateri so poskušali z nevidnim tekstom, drugi s kupljenimi povratnimi povezavami in predvsem s povezavami iz strani, ki nimajo nobene uporabne vrednosti.

Black hat seo je vsekakor taktika, ki ni v skladu z željo Googla, da iskalcem ponudi največ kar lahko! Zato so takšne vsebine in tudi celotne spletne strani velikokrat kaznovane in za več mesecev ali celo let potisnjene na dno rezultatov v iskalniku.

Podvojena vsebina

To je ena od taktik s katero sem se srečal tudi sam pri ustvarjanju spletne strani o poročni fotografiji. Ko sem bil na začetku svoje seo poti sem delal raziskavo o tem kako rangirati na Googlu.

Nekateri od nasvetov so bili tudi, da ustvariš vsebino in jo potem enako z le majhnimi spremembami uporabljaš tudi za nadaljne zapise.

To bi v praksi pomenilo, da bi poročni fotograf napisal blog o določenem poročnem prostorui. V njem bi se osredotočil na lokacijo kjer ta stoji, na to koliko gostov lahko sprejme, zakaj je ta dobra izbira in kako do najboljših fotografij tukaj. Potem pa bi to vsebino le podvajal in v njej spreminjal ime lokacije za naslednje lokacije o katerih bi pisal.

Ta taktika bi v začetku mogoče prinesla to, da bi stran hitro rangirala za veliko število ključnih besed. Ampak, ko bodo enkrat Googlovi pajki pregledali vse strani in ugotovili, da je ogromno podvojene vsebine se bo zgodil kontra efekt in stran bo kaznovana in poslana na dno iskalnih rezultatov. Torej s tem bo poročna fotografija tega fotografa prej trpela kot pa kaj pridobila!

Prenasičenost ključnih besed

Prenasičenje ključnih besed ali po angleško keyword stuffing je prav tako tehnika, ki spada pod black hat seo. To pomeni, da bi spletnos stran napolnili s ključnimi besedami z namenom, da poskusite manipulirati z rangiranjem spletne strani. Dostikrat se te ključne besed pojavljajo kar v seznamih ali skupinah, ki niso v nikakršnem kontekstu!

Ravno tukaj je pravi čas, da razložim kaj je Googlo pravilo o black hat seo. Pravijo, da je najlažje če se vprašate ali bo moja vsebina koristila bralcu? Če vaša vsebina ne koristi bralcu amak je ustvarjena le in izključno zaradi rangiranja potem je verjetno to ena od oblik seo, ki je Google ne odobrava.

Googlovo vodilo pa je tudi: “vprašajte se če bi to storil tudi če ne bi poznal seo-ta in se ne bi boril za pozicije”.

To lahko v resničnem življenju pomeni dvoje. Lahko se prenasičenost s ključnimi besedami pojavi na vaši spletni strani. Tako, da ne pišete uporabne vsebine ampak čim večkrat vključite besede na katere želite rangirati.

Prenasičenost s ključnimi besedami pa je možna tudi pri straneh, ki se uporabljajo le za povratne povezave! To je pogost pojav če kupujete povratne povezave. Torej vam lahko neka agencija obljubi veliko število povratnih povezav za nizek znesek. Dostikrat se bo zgodilo, da boste po pregledu povratnih povezav ugotovili, da to niso povezave zgrajene iz kontekstualnih tekstov ampak iz strani, ki imajo le sezname ključnih besed iz katerih so ustvarjene povratne povezave.

To v praksi pomeni, da bi lahko našli v seznamu otroška oblačila, avtopralnico, trgovino s pirotehniko in fotografe. Vi pa si želite oglaševati le svojo spletno trgovino z otroškimi oblačili.

Bodite pozorni na to in si ne dovolite takšnih tehnik!

Neviden tekst

Black hat seo tehnika je tudi, da v določeno spletno stran vključite neviden tekst, ki vsebuje ključne besede na katere želite rangirati.

Google kot neviden tekst smatra tekst, ki je napisan z velikostjo pisave 0. Ali pa tekst, ki je pozicioniran za fotografijo ali celo iz vidnega polja zaslona. Tehnika, ki se je poslužujejo nekateri je tudi, da tekst napišejo v enaki barvi kot je ozadje in se ga tako ne vidi.

Takšen tekst se uporablja zato, da uporabnik svojo stran napolni s ključnimi besedami s katerimi želi rangirati. To pa vsekakor ni dobra taktika!

Google si želi na svojem iskalniku prikazati uporabno vsebino. Ali je skrit tekst uporabna vsebina? Nikakor ne!

Če si želi fotograf ustvariti uporabno vsebino bo napisal vse kar ve o svojem poklicu. Napisal bo navodila za fotografiranje, če bo želel učiti. Ali pa bo napisal kaj vse zna fotografirati in svojo ponudbo. Fotograf bo vsekakor vključil tudi fotografije na svojo stran in te bodo imele še največji učinek. Zato pa bo poskrbel, da bodo te fotografije primerno označene z opisi v “alt tekstu”.

Seo ni težek če ga delamo tako kot je potrebno in je naš cilj ustvarjanje uporabne vsebine za naše bralce!

Povezave s strani, ki nimajo konkretne vsebine in vrednosti

Že zgoraj sem omenil takšno vsebino le v drugačnem kontekstu. Povezave s strani, ki nimajo konkretne ali uporabne vrednosti so vsekakor del black hat seo tehnike in niso priporočljive.
Veliko bolje je, da se povežete z ostalimi ponudniki iz svoje industrije. Tako lahko en o drugem govorite na svojih spletnih straneh.

Če recimo poročni fotograf predlaga določeno cvetličarno, ker so krasno okrasili poročni prostor je to povsem normalno, pričakovano in predvsem uporabno za uporabnika.

Prav tako lahko fotograf, ki fotografira hrano na svoji strani ob fotografijah hrane določene restavracije tudi pohvali to restavracijo. To je zopet odličen primer povratne povezave, ki ima uporabnost v resničnem življenju.

V vsakem primeru je bolje če se posvetite ustvarjanju uporabne vsebine in s tem koristite uporabniku. To bo pomagalo tako pri seo in rangiranju kot tudi pri razumevanju vašega posla v očeh vaših strank!