Anchor tekst [Kaj je & kako ga ustrezno uporabljati za SEO]

V tem zapisu je opisano vse kar je pomembno v povezavi z anchor tekstom in optimizacijo spletnih strani, v zapisu pa boste videli kaj je anchor tekst in PREDVSEM kako se anchor tekst uporablja, ko se izvaja spletna optimizacija strani.

Tistim, ki boste v celoti “predelali” besedilo, so v spodnjem, zadnjem delu, prispevka, dodani še nekateri SEO miti v povezavi z anchor teksti, o katerih je na internetu največ govora, zelo težko (ali pa drago) pa je priti do SEO študij, ki najpogostejše mite in SEO trditve v zvezi z ustrezno SEO rabo anchorja, tudi dokazujejo.

Kaj je anchor tekst

Anchor tekst (prevod: anchor = sidro) je t.i. “sidrno besedilo” oz. tekst, ki ga uporabimo za povezavo ene spletne vsebine z drugo (bodisi na naši ali drugi spletni strani).

Prikaz s primerom

Če v določenem besedilu spletne vsebine, zgradimo povezavo na drugo spletno vsebino, na tekstu, smatramo za anchor tekst tisti tekst, ki kaže na drugo spletno stran.

Ponavadi in splošno sprejeto je, da se anchor tekst (besedilo na povezavi) v spletnih vsebinah, barvno loči od ostale vsebine, v precej primerih spletnih besedil, pa boste opazili, da je anchor tekst tudi podčrtan:

PRIMER: Ustrezna in pravilna raba anchor teksta je pomembna pri SEO optimizaciji, saj ta vpliva na Googlovo razumevanje relevantnosti in povezanosti vsebine na kateri se anchor tekst nahaja z vsebino na katero anchor tekst, kaže (se povezuje). Zato SEO analiza, ki jo SEO agencije, izvajamo pred optimizacijo spletnih strani za Google, vključuje tudi analizo ustreznih anchorjev (in z njimi povezanih notranjih ter zunanjih povezav) na spletni strani. Anchor tekst je v tem primeru tekst “SEO analiza”.

Zakaj je anchor tekst pomemben pri SEO optimizaciji

Zdaj, ko veste kaj je anchor tekst, preberite glavne razloge zakaj je anchor tekst pomemben pri SEO optimizaciji:

  • anchor tekst je mogoč v različnih formatih in oblikah (teksti na slikah, teksti na CTA knofih, teksti v besedilu (t.i. kontekstualni anchorji)). Nimajo vsi formati in oblike anchor tekstov, iste t.i. “SEO moči”.
  • pri rabi anchor teksta, iz vidika optimalne SEO optimizacije, NI VSEENO kakšne besede izberemo za besedilo na tekstu.
  • pri umeščanju anchor teksta v spletno besedilo NI NEPOMEMBEN položaj anchor teksta v besedilu (višje v vsebini, v globini vsebine).
  • pri označevanju anchor teksta NI VSEENO kako je označena povezava (dofollow, nofollow, sponsored,….).
  • pri gradnji povezave preko anchor besedila, ni vseeno kdaj označimo, da se povezana spletna vsebina odpre v novem ali obstoječem oknu.
  • pri rabi anchor tekstov je potrebno upoštevati tudi t.i. okoliški tekst (surrounding text) okrog anchorja.
  • pretirana izraba anchor teksta za SEO potrebe (predvsem v zunanjih, kontekstualnih, povratnih povezavah) bi naj vplivala na nevarnost t.i. Google Penguin penalty (čeprav, kot boste prebrali v poglavju o SEO mitih, v nadaljevanju, za to ne obstoji ravno množica dokazov).

NAMIG: Za tiste, ki vas podrobneje zanima kako deluje SEO optimizacija, je med spodnjimi poglavji, podanih tudi nekaj nasvetov o tem kako uporabljajte anchor tekst pri prenavljanju obstoječih spletnih vsebin. Če ste že prebrali zapis na povezavi (o tem kaj SEO optimizacija je in KAJ NI), potem veste, da je SEO optimizacija POSTOPEK, ki ga je treba na spletnih straneh, izvajati redno. Konsistentna raba ustreznega anchor besedila pa je ena od največjih priložnosti za pravilno, notranje povezovanje spletnih podstrani, med seboj.

BONUS: Anchor tekst, zaradi svoje drugačne barve (in ponekod podčrtanosti), že sam po sebi izstopa od ostale spletne vsebine. Neumno/površno je zato uporabljati ga ustrezno samo za SEO potrebe!!! Uporabljajte ga tudi za izboljšanje prodaje preko spletne strani (učinkoviti CTA knofi)!!!

Načeloma velja v svetu optimizacije spletnih strani, da so anchor teksti, v okviru konteksta zgodbe o kateri je govora v spletni vsebini (npr. v blog zapisu) najmočnejši za potrebe SEO optimizacije, njihove najbolj priporočljive rabe za čimboljše optimizirane spletne strani, pa so 4:

  • uporaba anchorja s kombinacijo ključnih besed
  • uporaba ustreznega anchorja s kombinacijo imena blagovne znamke spletne strani (tudi imena spletne domene)
  • uporaba anchorja s kombinacijo ključnih besed & blagovne znamke
  • druga, generična/naravna raba anchorja

Prvi primer – anchor tekst s kombinacijo ključnih besed

PREDEN POGLEDATE PRIMER: Da bi anchor tekst uporabljali SEO ustrezno, z rabo USTREZNE kombinacije ključnih besed, morate najprej poznati/vedeti katere so ključne besede za katere je optimizirana posamezna spletna vsebina oz. vsak posamezen url naslov. Težko boste namreč uporabili ustrezno ključno besedo za anchor tekst, ki naj kaže na določeno spletno vsebino, če ne veste za katero besedo/besede je SEO optimizirana ciljna spletna vsebina.
Precej blogerjev in ostalih ustvarjalcev spletnih vsebin, za anchor tekst, uporablja besedilo za katerega sklepa, da je pravilno, ni pa njihov anchor podprt z nobenimi podatki!!!!

Primer:

  • če želim zgraditi kontekstualni achor tekst na cenik optimizacije spletnih strani, mora besedilo okrog anchorja, soditi:
    a) v kontekst zgodbe na spletni strani, kjer se anchor tekst nahaja
    b) v kontekst zgodbe na katero anchor tekst cilja. Kontekst ciljane zgodbe najlažje razberete iz H oznak, SEO naslova in meta opisa ciljane spletne vsebine.

Naš cenik za SEO optimizacijo, na Seo-Praktik.si, posebej pojasnjuje koliko stane izdelava SEO strategije, onsite SEO izboljšave, upravljanje onsite SEO bloga, offpage SEO, SEO vodenje, SEO mentorstvo in SEO analiza. Anchor tekst Seo optimizacija cenik NI izbran naključno, ampak na podlagi analiziranih besed.

Anchor tekst nad sliko (SEO optimizacija cenik), ni izbran po naključju. Analizirane ključne besede za cenik spletne optimizacije, prikazujejo, da na spletni strani Seo-Praktik.si, v zadnjih dveh mesecih najbolj “niha” pozicija url naslova s cenikom SEO optimizacije, za ključno besedo “SEO OPTIMIZACIJA CENIK”. Zato je anchor tekst izbran ta. Ostale pozicije istega url naslova so stabilne.

NAMIG: V zgornjem primeru bodite pozorni tudi na okoliški tekst okrog anchorja. V stavku pred in za anchorjem so vključene ključne besede, ki se nahajajo na ciljani spletni vsebini, kamor kaže anchor besedilo.
BONUS: Medtem, ko pri notranjih povezavah lahko za anchor tekst uporabite praktično, skoraj vedno (!!!) isto kombinacijo ključnih besed, to ne velja za anchor tekste, ki iz drugih spletnih strani, kažejo na vaše ciljane url naslove. Zato se naredi analiza več ključnih besed za isti url naslov (da dobite več idej s katerimi anchorji linkati iz zunanjih spletnih strani).

Primer rabe anchor teksta s kombinacijo imena blagovne znamke

Drugi, zelo pogost in priporočljiv način ustrezne SEO rabe anchorja, je uporaba imena blagovne znamke podjetja ali uporaba imena spletne domene za anchor tekst. Kar je logično, saj se brand name podjetja, najpogosteje uporablja v omembah na drugih spletnih straneh, ime spletne domene pa se nahaja v korenu samega ciljanega url naslova.

Primer anchor teksta za spletno trgovino Pohištvo123.si

  • če bi želel npr. zgraditi kontekstualno/kredibilno povezavo z anchor tekstom, ki za spletno trgovino Pohištvo123.si, kaže na vzmetnice, bi namesto linka, ki bi bil zgrajen iz ključne besede “vzmetnice”, anchor zgradil na besedi blagovne znamke Pohištvo123.si.

Tak anchor bi bil SEO ustrezen za pozicioniranje trgovine Pohištvo123.si za besede vzmetnice, trša in mehkejša ležišča in praktično celoten spalno/vzmetniški prodajni program, ki ga ponuja Pohištvo123.si.

NAMIG: Ob takšni gradnji linkov in anchorjev, obstoji v svetu SEO optimizacije večna debata o relevantnosti, avtoritativnosti in kredibilnosti tovrstne gradnje povratnih povezav in rabe anchorjev. Podrobneje o tem pišem med naprednimi vsebinami za SEO optimizacijo, naj pa tukaj za tiste, ki nimate dostopa do teh vsebin, samo namignem, da je avtoritativnost in kredibilnost povezave (z ustreznim anchorjem) zelo povezana z marketinško kreativnostjo in kredibilnostjo avtorja spletne zgodbe (ne pa, kot se bere na x spletnih straneh, z metrikami, ki jih podajajo najrazličnejša SEO orodja). Med naprednimi vsebinami to podkrepim z rezultati in SEO testi.

Primeri rabe anchor teksta s kombinacijo ključnih besed in imena blagovne znamke

Tretja, zelo SEO priporočljiva raba anchor teksta je kombinacija ključnih besed in imena blagovne znamke podjetja ali imena spletne domene.

Primer anchor teksta za spletno trgovino Sanjski-Sopek.si

  • če bi želel zgraditi SEO ustrezen, kontekstualno kredibilen in relevanten anchor tekst (in povratno povezavo) na kategorijo šopkov rož v spletni trgovini Sanjski-Sopek.si, s kombinacijo rabe ključne besede in hkratne rabe imena spletne domene, bi tak anchor lahko bil šopek rož Sanjski-Sopek.si.

Dodaten razlog zakaj sem izbral takšno kombinacijo ključne besede in imena spletne domene Sanjski-Sopek.si, se skriva v spodnji sliki:

Točka 1 prikazuje izbran in določen anchor tekst. Točka 2 nakazuje anchorje za ostale ključne besede za Sanjski-Sopek.si. V točki 3 je prikazano, da sem zadnji anchor (za isti url naslov) gradil za sinonim ključne besede “šopki rož”, torej (da se preveč ne ponavljam), tokrat gradim anchor za primarno ključno besedo “šopek rož”. Točka 4 prikazuje evidenco (ki jo obvezno potrebujete), da sploh odkrijete kakšne kombinacije anchorjev so optimalne za posamezen url naslov.

NAMIG: Anchor teksti, ki vsebujejo kombinacije ključnih besed in imen blagovnih znamk podjetij ali imen spletnih domen, se naj raziščejo tudi s pogledom na PROFITABILNOST ciljanih spletnih vsebin. Hudo malo oz. skoraj nič vam bo koristilo, če bodo anchorji kazali na spletne vsebine, ki ne konvertirajo. Boljši konverziji spletnih strani, je namenjena rubrika člankov na moji osebni spletni strani, za anchorjem Konverzija na MatijaZajšek.com.

Drugi, priporočljivi primeri rabe anchor teksta

Med ostalimi kombinacijami SEO priporočljive rabe anchor teksta, so:

  • uporaba t.i. full naked/golega/exact url naslova

Primer golega anchor teksta za npr. spletno trgovino TakoLepo.si

  • če bi želel zgraditi ustrezen SEO anchor tekst s pomočjo golega url naslova, npr. za spletno trgovino TakoLepo.si, za njihovo ponudbo glicerinskih mil, bi tak anchor bil https://takolepo.si/glicerinska-mila/

NAMIG: kar nekaj SEO študij (vir 1) priporoča, da smo z uporabo t.i. naked linkov, izjemno previdni. Nekateri SEO strokovnjaki priporočajo kvečjemu 1 naked anchor link v celotnem portfelju zgrajenih povratnih povezav. Kar se tiče priporočljive rabe naked anchorjev pri internem povezovanju strani, je ta, najbrž manj “nevarna” (nisem pa v to prepričan).

  • uporaba anchor teksta v kombinaciji z ali brez protokola http ali https

Primer anchorja s protokolom za spletno stran Kreal

V tem primeru, za razliko od zgornjih, za anchor tekst uporabimo protokol url naslova IN ime blagovne znamke. Protokoli url naslovov spletnih vsebin so lahko različni:

  • http
  • https
  • www
  • https://www.ime-domene.xy
  • itd

  • če bi želel zgraditi anchor tekst na spletno stran Kreal, za njihove plezalne stene v Sloveniji, bi SEO ustrezen anchor lahko bil: www.kreal.si/plezalne-stene-v-sloveniji/. Z uporabo črk https pred www, bi tak anchor tekst postal naked iz primera opisanega nad tem primerom.

NAMIG: Isto kot pri naked anchorjih, v primeru nad tem, tudi pri teh anchor tekstih, SEO stroka, svetuje previdno (zelo redko) rabo.

Anchor tekst & najpogostejše SEO debate na spletu

Zdaleč največ debat, z razmeroma težko dokazljivimi in stestiranimi SEO praksami, v povezavi z anchor teksti, se dotika naslednjih točk:

  • kakšno je ustrezno razmerje med različnimi tipi anchorjev za boljše SEO uvrstitve
  • ali ima ponavljanje istih ali različnih anchorjev, iz iste spletne strani na ciljano spletno vsebino, kakšno SEO vrednost; kaj, če zgradim 2 ista ali različna anchor teksta iz iste spletne vsebine
  • kako ustrezen anchor tekst na bolj avtoritativni in manj avtoritativni spletni strani vpliva na offsite SEO optimizacijo

Ustrezno razmerje rabe različnih vrst anchor tekstov

Nekateri, predvsem tuji, top SEO strokovnjaki, zagovarjajo teorije, da je za čim boljše uvrstitve spletnih vsebin, za posamezne ključne besede, potrebno upoštevati ustrezno SEO razmerje med različnimi vrstami anchor tekstov – glede na tiste spletne vsebine, ki na nam želeno ključno besedo, trenutno rangirajo na prvi strani Googla.

To dosegajo tako, da pregledajo backlink & internal link razmerja top 5 konkurentov in na podlagi tega zračunajo v kakšnem odstotku se kakšne vrste anchor tekstov, najpogosteje pojavljajo med top konkurenti.

SEO raziskava anchor tekst razmerij agencije The Hoth (vir 4), je recimo pokazala, da je najboljše razmerje anchor tekstov za vstopne spletne strani, spodnje:

anchor tekst razmerje
Po tej SEO študiji, bi naj bilo najbolj ustrezno SEO razmerje za anchorje, ki kažejo na vstopne spletne strani v pretežni meri z anchorji imen blagovnih znamk, naravnimi anchorji in čistimi url naslovi. Primer takšnega anchorja: Na vstopno spletno stran ETC Adriatic.si kaže anchor tekst, ki vključuje ime blagovne znamke team building agencije ETC Adriatic.si.

Ponavljanje (istih ali različnih) anchorjev iz iste spletne vsebine

Nekatere SEO študije, ki raziskujejo vpliv položaja zgrajenih anchor tekstov v spletnih vsebinah, dokazujejo, da imajo anchor teksti, zgrajeni pri vrhu spletnih vsebin, večjo SEO vrednost kot anchorji, zgrajeni pri dnu in v globinah spletnih vsebin (vir 5):

Pri tem se pogosto postavi vprašanje kakšen smisel ima zgraditi anchor link na neko spletno vsebino, v globini spletne strani, še posebej, če smo za to isto spletno vsebino, zgradili anchor, že nekje na vrhu, te iste spletne vsebine.

Ponavljanje istega anchorja na isti spletni strani, nima SEO dodane vrednosti, če pa že želimo zgraditi anchor povezavo na isti ciljni url naslov (kot nekje na vrhu vsebine), pa moramo paziti na ustrezen anchor tekst (katerega ključnih besed NE UPORABLJAMO za SEO optimizacijo druge spletne vsebine). Ker lahko v tem primeru Google, z napačnimi anchorji, zmedemo v zvezi s tem katera vsebina je najboljše optimizirana za katero ključno besedo.

Dobro preberite primer:

če bi npr. v tem blog zapisu, ki ga ravnokar spremljate, na vrhu besedila zgradil anchor tekst na, recimo, ciljan url naslov za zapis o talnem gretju (na portalu Varčevanje-energije.si), z anchor tekstom “talno gretje“, BI BILO NAROBE, če bi v tem istem besedilu, na isti url naslov na Varčevanje-energije.si, kjerkoli drugje zgradil anchor tekst z drugo ključno besedo (npr. talno gretje cena) – še posebej, če bi na Varčevanje-energije.si za ključno besedo “talno gretje cena”, obstajal drug url naslov in druga spletna vsebina kot na ciljanem url naslovu.

Če se že pojavi potreba po dodatnem anchorju (npr. zaradi prodajnih vzgibov), se naj za anchor tekst uporabi ista ključna beseda ali sekundarne ključne besede, za katere je optimizirana ciljna spletna vsebina.

Vpliv istega anchor teksta na offsite SEO optimizacijo v primerjavi z avtoritativnostjo spletne strani

POZOR: S spodaj zapisanim mnenjem se NE STRINJA večina SEO stroke.

Večina SEO nasvetov, ki jih prebiramo vsi, ki se zanimamo za spletno optimizacijo, govori o tem, da so, vsaj kar se tiče zgrajenih anchor tekstov za potrebe offsite SEO optimizacije, močnejši tisti anchor teksti (povratne povezave), ki na spletno stran prihajajo iz drugih, relevantnih in avtoritativnih spletnih strani.

Ta avtoritativnost spletnih strani se meri z vsemi mogočimi parametri različnih ponudnikov SEO orodij (Ahrefs, Moz, Semrush, itd…). Od koder, logično, izhaja nešteto SEO študij, ki vsaka po svoje, “dokazujejo natančnost” merjenja avtoritativnosti spletne strani z njihovim orodjem. Večkrat kot je neki spletni strani “dokazana” avtoritativnost, večja je vrednost SEO orodja, hkrati pa so cene anchor tekstov (s povratnimi povezavami) iz teh spletnih strani, ocenjene bistveno višje, kot cene anchorjev iz manj avtoritativnih spletnih strani.

NAMIG: Na avtoritativnost spletnih strani in z njo povezano ceno anchor tekstov z linki na vaše strani, NE GLEJTE preko metrik, ampak skozi kakovost vsebine, iz katere je zgrajen anchor tekst na vašo vsebino. Kakovostna vsebina na x spletni strani, sploh NE MORE IMETI nekakovostnih oz. nerelevantnih anchorjev, sicer pa je najbolj relevanten anchor tekst tisti, ki pri obiskovalcu spodbudi klik.

Bolj kot, da bi iskali spletne strani, ki bi naj bile ustrezne za “močne anchor linke” na vašo spletno stran, bolj se osredotočajte na to, kako lahko v neko spletno zgodbo, kontekstualno/smiselno umestite vam želen anchor. Bolj kot to ali so vaši SEO članki, objavljeni na avtoritativnih spletnih straneh, razmišljajte o tem ali so linki v objavljenih člankih, vredni klika. Kliki, kot veste, imajo ceno.

Viri in dodatne informacije:

1 – What is naked link
2 – Anchor tekst best practices – Moz
3 – Moje razmišljanje o anchor tekstu na osebni spletni strani (iz leta 2015)
4 – The Hoth; best anchor text ratios
5 – Backlink effectiveness vs. page location – Neil Patel