Google optimizacija spletnih strani in digitalno oglaševanje je vsaj v nekaterih oblikah podobno tudi klasičnemu oglaševanju. V vsakem oglaševanju pa se največ naučimo ravno z analiziranjem. Tako tudi pri analiziranju seo rezultatov ne sme biti čisto nič drugače.
Če boste končali na drugi strani Googlovega SERP-a je enako kot, da imate fizično trgovino v stranski ulici, kamor nihče ne zavije.
Nikakor pa ni za pričakovati, da boste že v začetku z vsako vsebino, ki jo boste napisali pristali na vrhu rezultatov, ki jih Google prikaže iskalcu. Nič ni narobe s tem če danes ne napišete popolnega članka, vsekakor je to bolje kot če ga sploh ne napišete. Še bolj pomembno pa je, da boste jutri napisali boljšega. Do tega pa boste prišli tako, da boste analizirali SEO rezultate in tako ugotovili kaj lahko naredite bolje.
Če je recimo poročna fotografija vaša glavna tema boste vsekakor imeli več dela kot če želite rangirati kot vodovodar. Če ste že vsaj malo razmišljali o oglaševanju vam to ne bo težko ugotoviti. To je preprosto zato, ker smo poročni fotografi veliko bolj aktivni na spletu kot vodovodarji. V tem času poročno fotografijo oglašujemo skoraj izključno na spletnih platformah in tako imamo že nekaj predznanja v tej smer. Medtem ko vodovodarji tega znanja nimajo in ga tudi na potrebujejo. Ali če bolje napišem ga do sedaj niso potrebovali.
Google vsakodnevno predela cca 3.5 milijona iskanj. To je res ogromna zbirka informacij iz katerih se lahko analizira že pred postavitvijo spletne vsebine. Zame pa je še dosti bolj pomembno analiziranje po postavitvi določene vsebine na našo spletno stran!
Kazalo
Analiziranje rezultatov vam lahko pove od kje dobite največ obiska
Zavedati se je potrebno, da je težko načrtovati rast za jutri če danes ne vemo kje so najmočnejši.
Dobro analiziranje podatkov vam bo povedalo od kje ste dobili največ obiska na svojo spletno stran. Tako se boste lahko odločili na katerih segmentih digitalnega oglaševanja lahko povečate svojo prisotnost in kje ne.
Zelo pomembno je, da ne pozabite na tiste dele oglaševanja, ki že delujejo, ker želite povečati ostale!
Primer na spletni trgovini otroških oblačil
Če napišem konkreten primer na spletni trgovini otroških oblačil LABI. Spletna prisotnost LABI se je začela graditi na Facebooku in preko njega je prepoznavnost znamke med Slovenskimi mamicami tudi zrasla.
Šele po približno dveh letih je sploh nastala spletna trgovina in sedaj počasi prevzema vlogo prodajnega lijaka otroških oblačil.
Ravno zato nikakor ne razmišljajmo o tem, da bi ukinili ali zmanjšali prisotnost na Facebooku. Vsekakor še vedno delamo na tem, da naš prvotni kanal obdrži svojo moč z mojimi seo znanji pa le dodajamo nov kanal, ki bo na dolgi rok vsekakor pomenil rast!
Otroška oblačila LABI bodo tako videna iz vsaj dveh različnih kanalov z različnimi iskalci oziroma njihovimi nameni.
15% iskalnih fraz mesečno je novih
Kot sem pa v prvem odstavku že omenil pa nikakor ne smemo pozabiti tudi na analiziranje vse splošnih podatkov iskanja na Googlu.
Eden od podatkov, ki ga lahko najdemo trenutno je tudi, da je približno 15 odstotkov iskalnih fraz mesečno novih. Si predstavljate kaj to pomeni za vaš vsebinski marketing če pomislite, da je vsaka sedma vpisana fraza na Googlu popolnoma nova?
Predlagam vam, da spremljate Google trends in ne glede na to, da so podatki mogoče iz ostalih trgov po svetu poskušate nove trende vkomponirati v svoje delo. Kaj ne bi bilo popolno če bi lahko imeli vsebino pripravljeno že preden jo iskalci sploh začnejo iskati? V tem primeru ste lahko prepričani, da boste z lahko rangirali na prvo mesto Google SERP-a.
Primer nove iskalne fraze pri poročnem videu
Sedaj je pretres, ki se je zgodil s prihodom pandemije že dokaj ustaljen in je že vsem jasno kaj se dogaja. Ko pa so se prve okužbe bližale Sloveniji in nihče ni vedel kaj pričakovati je to močno vplivalo na naša življenja. Predvsem na družabni del življenj.
Poročna industrija je bila zaradi vseh ukrepov, ki smo jih sprejeli v svoj vsakdan pod velikim udarom. Kaj pa smo mi, ki delamo v vsebinskem marketingu lahko storili v tej situaciji?
Vsekakor smo lahko s pravo vsebino podali veliko uporabnih informacij našim iskalcem in jim tako pomagali. Ob tem pa smo seveda s pravočasnim in kakovostnim ustvarjanjem vsebine brez težav pristali na prvem mestu Googla.
Sam sem recimo napisal kako so ukrepi vplivali na organizacijo poroke. Na kaj biti pozoren, ko želimo rezervirati poročni video v tem času. Redno sem dopolnjeval vsebino kot se je spremenilo tudi dejansko stanje v družbi.
Torej merilo je bilo enako kot vedno pri ustvarjanju vsebinskega marketinga. Biti uporaben za uporabnika in prijazen do Googlovih smernic za pripravo vsebine.
Katere SEO podatke lahko spremljate že preden ustvarite vsebino
Vsekakor morate dobro premisliti na katero temo boste pisali še preden začnete pisati. To je pomembno predvsem zaradi tega, ker si želite določeno vsebino napisati na način, da vas bo Google postavil pred oči iskalcev.
Še preden se odločite za pisanje morate spremljati podatke kot so: tema zapisa, ključna beseda, volumen iskanja za določeno ključno besedo, rezultati na prvi strani na najdeno ključno besedo…
Vsekakor morate najti pravo ključno besedo, ki bo rdeča nit vašega zapisa! Vam pa predlagam, da pri ustvarjanju vsebine pozabite na ključno besedo in raje razmišljate o temi o kateri pišete. Razmišljajte širše! Ne osredotočite se le na ponavljanje določene fraze, ker to vsekakor ne bo dodalo k uporabniški izkušnji obiskovalca vaše strani!
Seveda bo tudi volumen iskanja pomemben, ker si želite, da bo vašo vsebino videlo kar se da veliko iskalcev. V primeru če imate na izbiro ključni besedi fotografiranje hrane in fotograf hrane in bo prva imela 150 mesečnih iskanj druga pa le 30 se boste seveda odločili, da boste temo oblikovali za prvo ključno besedo. Kar pa še ne pomeni, da ne boste tudi druge ključne besede vključili v svoj zapis. To je veliko lažje če imate pri ustvarjanju v mislih celotno temo zapisa in ne le določene fraze, kot sem že omenil zgoraj.
Vsekakor pa ne morete izbrati ključne besede na katero boste ciljali kar tako. Morate biti pozorni tudi na search intent, ki je zelo pomemben faktor ustvarjanja vsebine. Če nekdo išče fotografiranje hrane ali fotografije hrane sta to lahko dva popolnoma drugačna namena. Pod fotografiranje hrane ga mogoče zanima: Kako fotografirati hrano? Ali pa: kdo bil lahko fotografiral hrano v naši restavraciji za nove menije?
Medtem, ko bo iskalec, ki je vtipkal fotografije hrane skoraj zagotovo iskal že ustvarjene fotografije hrane in ne zanja ali nekoga, ki bi ustvaril fotografije njegove hrane!
Pri določanju search intenta vam lahko pomagajo tudi rezultati na prvi strani Googla. Poglejte jih in poskusite ugotoviti kateremu namenu iskanja dejansko odgovarjajo.
Sklep
Analiziranje seo rezultatov, kot tudi analiziranje seo podatkov sta nujna dejavnika pri vsebinskem marketingu. Samo z dobro pripravo boste tudi ustvarili dobro vsebino, ki bo koristna tako za iskalca kot tudi za vas!