Uvod
Ker sem za temo tega tedna izbral t.i. lokalni SEO, je tokratni SEOkomentarTEDNA namenjen predvsem temu kako analizirate svojo LOKALNO SEO konkurenco.
V primerjavi z ostalimi spletnimi kanali (priporočila, organski obisk in plačan obisk) so v raziskavi na Onthemap.com (vir) o pomembnosti lokalne SEO optimizacije celo ugotovili, da lokalni SEO dosega kar 22% deljenost vsebin in najboljši ROI (return of investment) med vsemi raziskovanimi kanali :

Še posebej v poletnem obdobju se je zato (pač v odvisnosti od panoge v kateri nastopate s svojo spletno stranjo) priporočljivo obrniti tudi na t.i. aktivnosti za izvajanje lokalne SEO optimizacije. Ki lahko prinesejo kakšno novo stranko, večjo vidnost ali pa vsaj boljše izhodišče za “SEO boj”, ki ga večina najbrž namerava ponovno na polno zagnati po počitnicah.
V zvezi s tem priporočam: 6 Local SEO Tasks for Summer Success – Moz.
Kazalo
- preden, v nadaljevanju, čisto “zaplavam” k namigom teme tega tedna, t.j. kako analizirati vašo lokalno SEO konkurenco, najprej o glavni novosti tega tedna:
SEO glavna novost tedna
Ne vem sicer, če je spodnja novost res “čisto” glavna, se pa definitivo dotika tudi lokalne SEO optimizacije, o kateri je govora v nadaljevanju današnjega SEO komentarja TEDNA.
Pričakovana Googlova SGE (ki jo večina izmed nas pričakuje z mešanimi občutki), po novem prikazuje ocene in mnenja strank in tudi slike iz Google Business Profilov. Kar je samo dodaten argument zakaj se bo lokalni SEO optimizaciji potrebno v prihodnosti očitno posvečati še bolj zavzeto.
V opomnik: v pričakovanju nove SGE smo vsi, ki resno nastopamo v SEO panogi.
Ker o tem kaj se bo s SEO zgodilo v prihodnosti, več ali manj lahko vsi samo špekuliramo, ne spominjam zastonj (znova), da je v večjem delu strokovne SEO skupnosti zaznati mnenja, da utegnejo odločilno vlogo pri prikazovanju spletnih strani po novi SGE izkušnji, odigrati tematsko, VISOKO avtoritativne strani in backlinki. Osebno svoje nove in stare SEO projekte, usmerjam pretežno v aktivnosti, ki izboljšujejo ti dve SEO smernici.
O pomenu tematske avtoritativnosti spletnih strani sem pisal v prejšnjem komentarju tedna.
SEO namig TEDNA [analiza konkurence pri lokalni SEO optimizaciji]
Ena izmed SEO študij (katere povzetki so bili objavljeni tudi na SearchEngineLand-u (vir) je pokazala, da igra pri rangiranju spletnih strani med t.i. prikazi lokalnih ponudnikov na Googlu (žal ali na srečo) najpomembnejšo vlogo t.i. proximity oz. po slovensko: bližina ponudnika v odnosu do lokacije iskalca.
Razlaga tega s sliko je to:

Iz tega lahko potegnete sklep, da se pri analiziranju konkurence osredotočite tudi (če ne, celo najprej) na to kje se fizično nahaja lokacija vaše dejavnosti s katero nastopate na spletu.
Med ostale (pomembnejše) faktorje, ki se jih splača pregledati, ko analizirate svojo lokalno SEO konkurenco pa sodijo še:
- ime vašega podjetja (kamor ne bi bilo narobe umestiti targetirane ključne besede). Pomembnost ustrezno optimiziranega imena naslova vašega podjetja v Google Business profilu lahko enačite s pomembnostjo ustreznega in pravilnega optimiziranja SEO naslovov v vaših vsebinah na spletnih straneh.

- opis podjetja (ki naj vključuje vsaj vaše primarno targetirane ključne besede):

Pomembnost izpolnitve tega polja v Google Business profilu je dvojna: po eni strani z izpolnitvijo tega polja maksimalno odebelite svoj profil (ki zaradi tega na mobilnih napravah zaseda več vidnega polja), poleg tega pa so v njem ključne besede, ki jih Google povezuje z vašo dejavnostjo, kar vpliva na visoko rangiranje na Googlu (vir):

- čimbolj natančna določitev kategorij in podkategorij dejavnosti (ki jo izberete izmed Googlovih ponujenih možnosti)

- skrb za redno dodajanje ocen (Google reviews)
- ureditev in redno dodajanje slik
- ureditev sekcije vprašanja in odgovori
- dodajanje novih objav:

IZ PRAKSE: Ko analizirate lokalno SEO konkurenco je pregled konkurenčnih Google Business profilov podjetij samo ena/prva izmed točk, ki jo upoštevate.
Pri pregledovanju konkurenčnih Google Business profilov bodite pozorni kako temeljito je konkurenca opremila t.i. statične informacije (zgoraj predstavljeni podatki) v svojih profilih in kako dosledna je pri vnašanju t.i. dinamičnih informacij (slik, novih objav iz blogov, pri dodajanju novih reviewjev, itd..).
Naslednja točka pregleda analize lokalne konkurence je, da pregledate vsebine konkurentov in najdete ključne besede, ki so povezane z vašo targetirano lokacijo.
Moja izkušnja pri analizi konkurence na področju lokalne SEO optimizacije [na tujem trgu]
Za SEO freelancerje, ki izvajamo spletno optimizacijo izključno z brezplačnimi SEO orodji, žal tukaj nimam najboljše novice 🧐. Uporabnega brezplačnega orodja za lokalno SEO analizo do zdaj še nisem našel.
Sam, kot veste, letos izvajam SEO pretežno na Hrvaškem trgu in, ker pač vztrajam na brezplačnih orodjih, ni druge kot, da lokalno SEO konkurenco, pregledam “ročno”.
Spodaj primer pregleda ponudnikov magnetne terapije na Hrvaškem:

Kako vam koristi tak pregled?
Med ponudniki storitve na ciljanem trgu pregledate kako temeljito imajo (po smernicah, ki sem jih opisal zgoraj) izpolnjene, urejene in optimizirane Google Business Profile konkurenti. Seveda pa boste morali, v primeru, da želite tudi sami nastopati na tujem trgu, odpreti tam Google Business profil, v nekaterih panogah pa se celo povezati s poslovnim partnerjem, ki vam na ciljanem trgu lahko omogoči fizično lokacijo ponujanja vaših storitev.
Če vam ni problem odšteti evre za (še) en SEO tool, imate tukaj seznam plačljivih SEO orodij, ki se priporočajo za lokalni SEO.
V vednost: nekatere informacije iz mojega aktualnega SEO projekta, ki ga izvajam na Hrvaškem, so zamegljene oz. spremenjene. Celotno spletno stran plus konkretne SEO prakse, ki jih izvajam na opisovanem projektu delim med moje aktualne SEO mentorirance na online individualnih SEO mentoriranjih in na izobraževanjih za digitalni marketing za skupine.
Uporabne vsebine za SEO
Uporabne vsebine za SEO delim na aktualne/splošne SEO novosti in SEO uporabne vsebine v povezavi z namigom tedna o analizi konkurence na področju lokalnega SEO.
Aktualne SEO novice
- zanimiva raziskava o tem kako stopnja izobraženosti vpliva na SEO uspeh
- že zgoraj omenjena novost kako Google SGE po novem prikazuje slike in mnenja strank iz Google business profila
- nova je forma za tiste, ki želite Googlu nekoga zatožit, da je spamer
- napredovanje Googlovega Barda se je v Evropi malenkost ustavilo. Kaj je razlog (grrrr….. Evropa, zasebni podatki in že znana birokracija mogoče….)
Uporabne SEO novice iz današnje tematike (analiza konkurence za lokalni SEO)
- My Local Link Building Playbook
- How to Perform Kickass Competitor Analysis with BrightLocal for Local SEO Success
- HOW TO WRITE PAGE TITLES, META DESCRIPTIONS & H1S IN BULK FOR LOCAL SEO
- Why U.S. Brands Lose $2.4B A Year From Local Invisibility
- Why Local SEO and Why It Matters for Business
SEO orodje oz. taktika tega tedna
Ker je ta teden govora o lokalni SEO optimizaciji in, ker med neplačljivmi orodji za iskanje lokacijsko zanimivih ključnih besed nisem našel ravno “bogatega” izbora, vam pokažem enostavno, brezplačno, predvsem pa hitro taktiko kako pridete do lokalnih ključnih besed na tujih trgih.
V Googlu preprosto poiščite ponudnike vaše storitve na ciljanem (tujem) trgu in bodite pozorni na plačane oglase. Potem pojdite na njihove strani in poiščite lokalne ključne besede:

p.s.: ta pristop k iskanju lokalnih ključnih besed na tujem trgu sem sam (zaenkrat) izkusil predvsem kot najhitrejšega. Bi pa, za resen nastop na tujih trgih, namesto hitrosti, vseeno prej priporočal, da si vzamete več časa in naredite kakovostno analizo ključnih besed za tuje trge najmanj tako dobro kot ste jo za domači trg.
Lep vikend,