Analiza ključnih besed za 100% natančno ciljanje kupcev

Optimizacija spletnih strani se začne z dobro analizo ključnih besed. Bolj natačno in dosledno, kot je opravljena analiza ključnih besed, lažja in hitrejša bo kasneje optimizacija spletnih strani.

Po branju spodnjega prispevka, boste tisti, ki vas zanima analiza ključnih besed, definitivno bolje razumeli naslednje:.

  • zakaj je DOBRA analiza ključnih besed KLJUČNA za spletni uspeh (in ji sam, pri svojih analizah spletnih strani, posvečam najmanj 40% vsega časa),
  • kako poiskati ključne besede (za sprotne blog zapise in za statične spletne vsebine, npr. besede za kategorije v spletni trgovini, besede za landing strani, home page, itd…) ter
  • (brezplačna) orodja za analizo ključnih besed..

Vse skupaj je, kot je to že v navadi v mojih ostalih blog objavah o onsite seo, prikazano s primeri…

Priporočam še: Ključne besede [Kompleten vodič za iskanje in analizo]

.

Zakaj je pomembna analiza ključnih besed.

Kdor sicer v Google vtipka izraz “analiza ključnih besed”, verjetno razlage za to zakaj je analiza ključnih besed, sploh pomembna, ne rabi…. Pa vseeno….
Če vam je KRISTALNO JASNO, kako KLJUČNA je analiza ključnih besed, ta del preprosto preskočite, za vse
ostale, pa sem v prvo poglavje uvrstil najprej odgovor ZAKAJ ANALIZO KLJUČNIH BESED sploh potrebujemo..

Dokler glasovno iskanje (voice search), čez iskalnik Google, pač še ni v rabi tako pogosto kot vtipkovanje besed v iskalnik (slika spodaj – vir: NetPresenta), čeprav voice search izredno hitro raste, bo analiza besed ostala KLJUČNA za spletni uspeh. Hkrati pa tudi ne bo kaj drugače tudi takrat, ko bo imelo glasovno iskanje primat.

Ker v obeh primerih za iskanja (na Googlu), uporabljamo BESEDE.

.

voice search trend

.

Kljub očitni prihajajoči spremembi v načinu iskanja, bomo z besedami, očitno v prihodnosti še vedno iskali.Pri “klasičnem iskanju” tipkamo besede po naših tastaturah, pri voice searchu pa bomo (in že uporabljamo) glas. Še enkrat: v obeh primerih gre za BESEDE..

Pri klasičnem vtipkovanju besed, smo malo leni (s čim manj besedami hočemo priti do čim bolj natančnega odgovora), posledično pa so naše izbrane besede bolj “strojne” (takšne nam, ker jih pogosto uporabljajo tudi drugi uporabniki Googla, ponudi tudi Google sam).

.Primer:

  • pri tipkovnem/prstnem iskanju foruma, kjer debatirajo o poceni potovanjih, uporabniki vtipkajo (tudi) besedno zvezo “pocenipotovati forum” (pisano skupaj):

.

prstno vtipkovanje ključnih besed

.

  • pri glasovnem iskanju, bomo s časom (ali pa že zdaj), uporabili DALJŠO besedno zvezo, npr. “Ok Google. Pokaži mi debato o poceni potovanjih na forumu”. O naraščajočem trendu in spreminjanju iskalnih navad, zaradi glasovnega iskanja, vam vedo še bistveno več povedati agencije za digitalni marketing, ki voice search (tudi v Sloveniji), že pridno implementirajo v pripravo vsebin.

p.s.: sicer mislim, da zgoraj zapisano že vsi veste in prepričan sem, da ste tudi sami že kdaj na Googlu, naleteli na primere, kjer so vtipkane ključne besede čisto skregane z JEZIKOVNO/POGOVORNO/NARAVNO logiko, nemalokrat pa tudi s SLOVNIČNO (kot v zgornjem primeru)..

En tak, klasičen primer, na katerega sem v preteklosti sam naletel neštetokrat, je npr. slovnično napačna ključna beseda “vgradnJe omare”, namesto “vgradne omare”:.

Slovnično napačno besedno zvezo “vgradnJe omare” v slovenski Google vtipka (ali uporabi), na mesečni ravni, cca. 30 ljudi (ki pa so, čisto by the way, ne nemogoče tudi kupci vgradnih omar).

Iz tega želim povedati, da BESEDE (takšne ali drugačne, dolge ali kratke, slovnično korektne ali popolni besedni zmazki), SO POMEMBNE..

Če ne drugo, na podlagi teh besed (ki jih v Google vtipkamo ali izgovorimo), Google vrne rezultat.

Raziskava na SmartInsights.com je pokazala, da Google, na dnevni bazi, beleži cca, 3,5 bilijonov (1 bilijon je milijon milijonov) vtipkanih iskalnih fraz, v njihovi raziskavi, pa iz spodnje slike, več kot očitno, lahko vidite kam gre ta trend, tudi v prihodnosti:

.

število iskanj google

.

Za potrebe učinkovitega spletnega nastopa (recimo mu čim bolj natančno ciljanje), je zato MODRO poznati in razumeti razlike med besedami.

Ključne besede se ne ločijo samo na SLOVNIČNO PRAVILNE in nepravilne ter na DOLGE BESEDNE ZVEZE – t.i. long tails, (ki bodo in so, očitno bolj v rabi pri glasovnem iskanju) in KRATKE (ki jih vtipka cela gora ljudi), ampak tudi po drugih lastnostih:.

  • nekatere ključne besede izkazujejo jasen NAKUPNI NAMEN (SEO in oglaševalska Adwords stroka jih imenuje tudi profitabilne/dobičkonosne), npr:

.

nakupna ključna beseda
Za uporabnika Googla, ki vanj vtipka ključno, dvo besedno zvezo “radiatorji akcija”, lahko s precejšnjo verjetnostjo rečemo, da je že srednje “zapečen” kupec radiatorja, ki pa lahko, da išče radiatorje v akciji, čimcenejše radiatorje ali, pa, da gre morda za nekoga, ki preverja trg, da bi tudi sam ponudil radiatorje po akcijskih cenah.

.

  • nekatere besede izkazujejo malo manj jasen, NAKUPNI NAMEN (za te ključne besede bi težko 100% trdili, da jih vtipka samo kupec oz. v največji meri aktualni kupci):

.

ključna beseda nejasen nakupni namen
Preko besedne zveze “klasični radiatorji”, zna biti, da se uporabnik zanima za stare, rebraste radiatorje, zna biti, da bi rad primerjavo klasičnih radiatorjev. Zna biti, da ga zanima TUDI nakup ali cene ali montaža klasičnih radiatorjev. Krajša kot je ključna besedna zveza, bolj moramo “špekulirati” o tem kakšen je ISKALČEV NAMEN z njeno uporabo. DALJŠA kot je ključna besedna zveza, bolj JASEN je ISKALČEV NAMEN. Še dodatne razlike med ključnimi besedami, sem opisal v članku Kako izbrati ključne besede za spletno stran, sicer pa sem še več primerov in opisov, prikazal tudi v poglavju mojega Vodnika za analizo ključnih besed (kjer o ključnih besedah pišem in kažem primere kar na 120 straneh). Četrto, zdaleč najbolj brano poglavje, nosi naslov Analiza ključnih besed na način, ko z eno besedo ciljam na več kupcev.

.

A tu se zgodba sploh še ne konča.
Poglejte naprej….

.

  • nekatere ključne besede sploh niso NAKUPNE (ker ljudje preko njih šele zbirajo informacije in ideje), vsebinsko marketinška in SEO stroka jim pravi t.i. INFORMATIVNE/NAVIGACIJSKE ključne besede:

.

informativna ključna besea
Preko besedne zveze “kakšno moč radiatorja” uporabnik najbrž išče informacije o tem kako močen radiator je priporočljiv za njegovo kvadraturo prostora.

.

In, če smo že “pikolovski”, še ena malenkost pri analiziranju ključnih besed…..

Ni rečeno, da je vsaka beseda, ki je NAKUPNA, tudi PROFITABILNA (vsaj ne iz vidika SEO in dolgoročne borbe za vrhnje pozicije Googla):.

Dam primer v razmislek:.

Kaj nam koristi, dvigovati ključno besedo, npr. “MED” (ki jo sicer vtipka na mesečni ravni, v slovenski Google, kar 5400 spletnih uporabnikov, še posebej pa zanimanje zanj naraste od poletnih počitnic proti zimi, če sam nisem proizvajalec medu, temveč recimo samo posrednik (ki dobi od vsake prodaje recimo nek odstotek)..

Ključna beseda MED je proizvajalcu medu, najbrž lahko zanimiva (zaradi visokega iskalnega volumna), a tudi zaradi dejstva, ker mu ostane največ, saj ga sam proizvaja, posredniku pa, kljub visokemu iskalnemu volumnu, ta ista beseda, sploh ni nujno zanimiva. Kar pomeni, da NISO vse ključne besede enako pomembne VSEM. Če je neka ključna beseda za nekoga PROFITABILNA, to ne pomeni, da je profitabilna za cel svet (by the way; zgornje orodje za raziskavo ključnih besed je Ubersuggest)..

Iz vsega prikazanega in razloženega zgoraj, potegnimo zdaj nekaj sklepov:

  • daljša kot je ključna beseda, lažje odkrijemo namen tistega, ki jo je vtipkal (vir slike Kevin Indig):

.

ugotavljanje iskalčevega namena preko ključnih besed
Vse jasno, je tako?.
  • pri ključnih besedah je MODRO biti pozoren na razliko med TEŽAVNOSTJO (za SEO) in CENO (za CPC) ključnih besed. 
    Pojasnim:

Na sliki, malenkost višje (ključna beseda “med”), med vsemi številkami, bodite pozorni na, še posebej dve:

  • SEO difficulty (ki pove kako težko, od 1 do 100, je s SEO kampanjo, na to ključno besedo, “prisopihati” na prvo stran Googla
  • CPC (cost per click), ki pove kakšen bi bil strošek zakupa te besede (v Google Ads), v kolikor bi se odločili to besedo zakupiti

To dvoje, težavnost dvigovanja ključne besede IN strošek zakupa posameznih ključnih besed, je pri analizi ključnih besed, obvezno potrebno upoštevati.

Dodatno (če vas o pomembnosti analiziranja ključnih besed, sam nisem prepričal):

Keyword research is FUNDAMENTAL to almost everything you do online – Steve Welsh
Why keyword research is the most important part of digital marketing – Neil Patel.

Kako poiskati ključne besede.

Metod, orodij in poti kako poiskati ključne besede, je nešteto (od plačljivih, ki trdijo, da so najboljša, do brezplačnih, ki trdijo isto in na koncu do same, lastne iznajdljivosti (za katero pa bomo spet trdili, da je itak najboljša) 🙂V zadnjem poglavju (spodaj) sem zložil seznam orodij, ki jih za analizo ključnih besed, uporabljam sam..

Iskanja ključnih besed se najprej lotite iz vidika iskanja primernih tematik, ki jih na vaši spletni strani, želite pokriti/obdelovati/o njih pisati zgodbo..

Opredelitev, DEFINICIJO TEMATIK, poglejte NE SAMO TAKO, DA NA PAMET REČETE: “O TEM BOMO PISALI”, ampak tudi skozi prizmo števila iskanj v Googlu.

Večja kot je številka, bolj vas bo “vleklo, da besedo napadete čez SEO ali zakupite čez Google Ads, a pozor: v večini primerov je višji iskalni volumen, povezan z večjo težavnostjo za SEO (SEO difficulty), hkrati pa je strošek zakupa besede višji (to še posebej velja, če najdete ključne besede, ki so hkrati dobičkonosne in imajo visok iskalni volumen).

Pokažem primer:

  • če npr. želite na vaši spletni strani, “pokrivati” tematiko hujšanja, z enim izmed orodij (iz seznama v zadnjem poglavju tega zapisa, na dnu), preprosto preverite koliko ljudi se na mesečni ravni, na Googlu, zanima za hujšanje:

.

.

analiza ključnih besed nasvet

Za ključno besedo hujšanje, razmeroma nizek strošek za klik (CPC), lahko izda, da besedica hujšanje, kljub visokemu iskalnemu volumnu (za slovenski trg), ni nujno dobičkonosna. Drugače bi cena zakupa te ključne besede, bila višja. Sam dobičkonosne ključne besede, iščem tudi tako, da za vsako besedo (v različnih delih dneva (zjutraj, sredi dneva, zvečer), nekaj časa (1 teden) spremljam število plačljivih oglasov za to besedo. Več kot je različnih plačljivih oglasov, bolj verjetno je, da ključna beseda, skriva nakupni potencial. Ta trikec (in še kak zraven) boste našli v Vodniku Kako do denarja čez splet, te iste metode pa se poslužujejo tako tisti, ki služi(m)o na internetu čez adsense (iščemo na katere ključne besede se prikazuje največ reklam), kot affiliate marketingaši..

Orodja za analizo ključnih besed.

Po vrsti in pogostosti (kot jih uporabljam sam):

Za tiste, ki vas analiza ključnih besed, zanima, ker jo izvajate samostojno, priporočam še spodnja dva videa:

Advanced Keyword research tutorial – Backlinko

How to find the right keyword to rank #1 on Google – Neil Patel