Kako pisati vsebino po AIDA modelu

AIDA model je angleški izraz, ki pomeni:

  • AWARNESS = POZORNOST ali OZAVEŠČANJE
  • INTEREST = ZANIMANJE
  • DESIRE = ŽELJA
  • ACTION = DEJANJE

Če poskušam razložiti s svojimi besedami bi rekel, da so to stopnje skozi katere gre posameznik preden se odloči za določen produkt ali storitev. Torej najprej nas nekaj pritegne oziroma pritegne našo pozornost ampak se za to ne bomo odločili takoj. Za tem sami pokažemo zanimanje in ponavadi začnemo raziskovati. Ko najdemo pravi produkt ali storitev se pojavi želja po nakupu. To pa je zadnja stopnja naše odločitv in sicer dejanje.

Razen pri impulzivnih nakupih bi rekel, da pri vsaki stvari podobno razmišljamo in se odločamo. Tudi če si zamislite izbiro poročnega videa. Začelo se bo seveda z zaroko oziroma po njej, ko bosta ugotovila, da si na poroki želita tudi videografa. Nato bosta mogoče videla kakšen poročni video, ki vaju bo navdušil ali pa bosta na iskalnih omrežji vpisala poročni video. Kakorkoli vajina pozornost bo usmerjena v iskanje poročnega videa.

Nadaljevala bosta z zanimanjem pri različnih videografih. S časom pa bosta našla tisti ožji izbor videografov, ki bodo vsi imeli poročne videe, ki so vama všeč. Potem pa se bo pojavila želja po točno določeni osebi s katero se bosta ujela tako na osebni ravni ob tem pa ustvarja popolne poročne videe. Če bo tudi cena znotraj vajinih načrtov bo sledilo le še dejanje. Torej rezervacija termina in formalni dogovor o sodelovanju.

Podobno je pri nakupu oziroma izbiri vsake dobrine. Le, da dostikrat začetna vrednost diktira kako hitro boste prišli do dejanja!

To je seveda lepa zgodbica poročnega para. Oglaševalci pa moramo razmišljati iz naše strani in sestaviti takšno zgodbo, ki bo obiskovalca pripeljala do DEJANJA!

Pozornost

Dobiti pozornost na internetu je možno z dosti različnih kotov. Vsekakor pa v tem delu razmišljajte o grajenju prepoznavnosti vašega podjetja in ne direktni prodaju. Na tej točki si želite, da bodo tudi tisti, ki vas še ne poznajo navdušeni nad vami.

Znotraj enega blog zapisa to lahko pomeni, da govorite o prednostih produkta. Če pišete o unikatnih otroških oblačilih lahko pišete o razlikah in prednostih pred tistimi, ki jih prodajajo v supermarketih. Unikatna otroška oblačila imajo svojo prvo prednost že kar v imenu: so unikatna! Temu je treba nameniti veliko pozornosti in povedati kaj bodo s tem otroci pridobili. Na tej točki še sploh ni potrebno govoriti točno o dotični znamki amak lahko dvigujemo prepoznavnost celotne znamke!

Seveda se pozornost kupcev lahko pridobi tudi izven blogov in samih spletnih strani. Z oglasi na raznih mestih na spletu.

To lahko počnete skozi družbena omrežja. Že sami profili so prvi, ki bodo lahko pritegnili pozornost vaših potencialnih strank. To boste lahko vsaj malce pospešili tudi z oglaševanjem in ciljanjem na pravo publiko.

To lahko počnete tudi z oglaševanjem na Googlu in znotraj Youtuba ali raznih aplikacij in podobno. Vaš končni cilj je vsekakor, da vaša znamka dobi nekaj pozornosti od pravih natančno ciljanih ljudi.

AIDA model se nadaljuje s tem, da vzbudimo zanimanje v tistih, ki smo pritegnili njihovo pozornost!

Zanimanje

AIDA model torej nadaljuje s tem, da vzbudimo zanimanje. Vzbudimo pa ga lahko na različne načine. Najprej je najbolje povedati prednosti svoje znamke, produkta ali storitve. Po čem se razlikujemo od konkurence. V čem smo boljši od njih oziroma predvsem zakaj bo po nakupu našega produkta življenje kupca boljše ali lepše! S tem želimo vzbuditi željo po nadaljnjem raziskovanju pri našem kupcu.

Vprašajte se kako boste pridobili zanimanje kupca?

Če se spet obrnem na konkreten primer. Želim oglaševati svojo storitev fotografiranja hrane. Torej kaj bo vzbudilo zanimanje mojih potencialnih strank. Zakaj so oni sploh tukaj in kaj lahko pridobijo z mojo storitvijo. Če govorimo o restavraciji lahko s kakovostnimi fotografijami njihovih krožnikov pridobijo ogromno. Kot prvo se lahko z njimi oglašujejo in tako pridobijo nove stranke, ki bodo stopile skozi njihova vrata. Potem lahko s kakovostnimi fotografijami hrane tudi obogatijo svoje menije v restavraciji. Tako bodo strankam olajšali izbor.

Razmislite o tem, da vključite tudi potrditev posameznikov ali družbe o vaših besedah. Odlično je če lahko vaše pretekle stranke potrdijo vaše besede. Če lahko sami povedo, kaj se je zgodilo po tem, ko ste bili pri njih in kako je to vplivalo na njihov posel. Če seveda govorimo o tem, da fotografiramo hrano z namenom nadaljnjega oglaševanja. Mnenja strank so vedno tista, ki vsekakor bolj utrdijo naše besede tako, da jih vključite kar na vidno mesto vaših spletnih strani ali oglasov!

Želja

AIDA model se v tem delu poseti predvsem vaši znamki. Tukaj morate biti pozorni predvsem na to, da vaše stranke ne bodo samo vedele za vas ampak, da si bodo želele vašega produkta ali storitve. Najbolje je to storiti skozi čustveno povezanost! Poznajo vas že, vedo kaj ustvarjate sedaj pa je čas, da jim ponudite tisto češnjo na vrhu torte, ki jih bo tako navdušila, da ne bodo mogli brez vašega produkta ali storitve!

Če govorim o svojem primeru in se fokusiram predvsem na družinsko fotografiranje bi rekel, da je v zadnjem času ena pot vsekakor prava. Sam sem vedno doživel dokaj velik boom takrat, ko sem fotografiral kakšno družino, ki je priljubljena. Naj bo to na družbenih omrežjih ali v življenju nasploh. Takšne družine imajo veliko prijatelje in znancev. Dosti oseb, ki jih ne poznajo jih sledi in opazuje kaj počnejo. Tako se je dostirat zgodilo, da so bili oni moji oglaševalci, ko so pokazali svoje družinske fotografije. Družinsko fotografiranje je vsekakor storitev, ki si jo želijo starši in za končno odločitev je potrebno navdušiti predvsem njih. Nikoli pa ne škodi če pridejo otroci navdušeni iz fotografiranja in si želijo še kdaj vrniti.

Tudi pri pisanju vsebine na vaši spletni strani lahko razmišljate enako. Na tej točki pomislite na to kako lahko navdušite bralca. S kakšno vsebino ga boste čustveno navdušili in poskrbeli, da bo izmed večih možnosti navdušen ravno nad vašim produktom ali storitvijo? To je lahko družbena potrditev, mnenje strokovnjakov, uporabnost, družbena pozicija, ki jo bodo pridobili s tem in še in še…

Poziv k dejanju

otroški trak za ušesa

AIDA model pa seveda nima nobenega smisla, če ne delate na na končni konverziji. Tukaj pridemo do poziva k dejanju. Ko gremo po stopničkah in poskrbimo, da je stranka navdušena nad točno našim produktom ali storitvijo ji moramo točno v tem trenutku omogočiti tudi željeno dejanje. Pa naj bo to nakup, rezervacija ali odvisno od vsebine mogoče tudi nadaljnje branje…Če imate na voljo produkt, ki ga izdelujete v večih različicah ali številkah lahko storite lahko nudite tudi svetovanje pri nakupu. V tem primeru je lahko poziv k dejanju mogoče pogovor preko chata! Da bo otroški trak za ušesa pravilne velikosti boste potrebovali pravilne mere otrokove glave. Če opazite, da ima dosti strank težave s tem jim lahko ponudite pisno ali video razlago kaj točno morajo narediti. Poleg pa seveda tudi chat v živo preko katerega lahko z pravo komunikacijo poskrbite, da bodo zares postali vaše stranke.