8 vrst spletnih strani, ki bi jih moralo leta 2021 imeti vsako spletno mesto

Ne dolgo nazaj smo pisali o vrstah spletnih mest glede na vsebino, funkcionalnost in odzivnost. Danes se lotimo drugačne perspektive, ki je ravno tako pomembna in jo je smiselno upoštevati pri oblikovanju spletnega mesta. Ker bodo nekatere spletne podstrani pomembnejše od drugih in glede na posebne potrebe vašega spletnega mesta, je najbolje, da določite, katera vrsta spletnega mesta je najbolj primerna za vašo ciljno publiko, preden določite spletne podstrani.

Vrste spletnih mest, o katerih bomo razpravljali, so:

  • Spletna trgovina
  • Informativno spletno mesto
  • Novice/zabava
  • Forum/blog
  • Spletna trgovina
8-vrst-spletnih-strani

Spletna trgovina

Poslovna spletna stran na splošno služi kot platforma za promocijo vašega podjetja in je običajno (če svoje izdelke prodajate na spletu) neposredno povezana z vašo spletno trgovino. Pomembno je, da opišete, s čim se ukvarja vaše podjetje, na koga ciljate s svojimi izdelek in zakaj bi morali izbrati vas namesto vaše konkurence.

Informativna spletna mesta

Informativna spletna mesta zagotavljajo široko paleto informacij o temah, kot so politična ali okoljska vprašanja, biografije ali zgodovinski prikazi. Najbolj priljubljena informativna spletna stran je Wikipedia, ki služi kot odprtokodna spletna enciklopedija.

Novice/zabava

Za razliko od spletnih trgovin, ki neposredno prodajajo blago ali storitve, spletna mesta z novicami in zabavo zagotavljajo vsebino novic za javnost, pogosto brez naročnine. Spletna mesta z novicami se razlikujejo od informativnih spletnih mest, ker jih zagotavljajo neposredno novičarska podjetja, kot so npr. pri nas Delo, Dnevnik, 24 ur

Forum/blog

Forumi so prostor za razprave, kjer lahko ljudje razpravljajo in delijo mnenja o različnih temah, ki jih ustvarijo člani foruma. Po drugi strani pa so blogi prostor za razprave, ki jih je ustvaril avtor spletne strani in na katerih se spodbuja druge posameznike, da se odzovejo. Reddit je primer priljubljene forumske strani, kasneje pa bomo razpravljali o tem, kako lahko ustvarite stran spletnega dnevnika za svoje spletno mesto in zakaj je to pomembna funkcija na spletnem mestu.

Koliko vrst spletnih strani obstaja?

Obstaja na desetine vrst spletnih strani, toda osem najpomembnejših, ki bi jih morali vključiti na vaše spletno mesto, je:

  • Domača stran
  • Stran izdelka
  • Blog
  • Pristajalna stran
  • O nas
  • Kontaktna stran
  • Iskalna stran
  • Stran 404

1. Domača stran (Home page)

Rečeno nam je, da knjige ne sodimo po platnici, a dobra domača stran v očeh obiskovalca pomeni razliko, ali se bo na mestu zadrževal dlje ali pa bo mesto zapustil. Domača stran je običajno prva in glavna stran, ki jo bodo obiskovalci videli na vašem spletnem mestu.

Domače strani služijo kot povzetki obiskovalcem spletnega mesta, ki jim dajejo predstavo o tem, kaj je vaše podjetje ali spletno mesto.

Pomembno je, da imate čisto, estetsko domačo stran, ki ni prenasičena z besedami in vsebuje vsaj en poziv k dejanju. Poziv k dejanju je gumb, ki sporoča dejanje, za katerega želite, da obiskovalec spletnega mesta izvede, na primer »Nakupujte zdaj« ali »Prijavite se na naše novice«.

Domače strani ponujajo jasne navigacijske menije, ki se običajno nahajajo na vrhu strani. Pomembno je, da imate na svojem spletnem mestu različne spletne strani, da so vaši podatki dobro organizirani in jim je enostavno slediti.

2. Stran izdelka (Product page)

Na spletnih trgovinah stran z izdelkom vsebuje vse specifikacije izdelka, ki ga prodajate, kot so cena, proizvajalec, mere itd. Te podstrani so pomembne v fazi odločanja potrošnikov, ker želijo pred nakupom izdelka izvedeti čim več informacij. Številne strani izdelkov v podjetjih, kot sta Amazon ali Wayfair, uporabljajo algoritme, ki priporočajo podobne izdelke, ki bi kupca morda zanimali. Kupci bi morali nato imeti možnost, da izdelek dodajo v košarico, nadaljujejo z nakupovanjem drugih izdelkov ali imajo možnost, da ta izdelek shranijo za kasneje.

Primer izdelka – SQS varilni aparati

Na spodnji sliki vidimo primer strani izdelka oz. produktne strani, ki prodaja SQS varilni aparat Bester. Ker je konkurenca na tem področju izredno velika, je treba paziti, da je stran resnično informativna. Na strani tako najdete vse pomembne informacije, kot so v prvi vrsti cena izdelka, dobavni rok, glavne karakteristike in prednosti, tehnične lastnosti itd … Pod izdelkom se nahaja pasica s podobnimi izdelki.

3. Spletni dnevnik (Blog page)

Z različnimi administracijami, kot so WordPress, Wix ali SquareSpace, lahko hitro ustvarite bloge. Vključujejo tudi predloge, tako da lahko vidite, kateri dizajn je najbolj primeren za vašo splošno temo. Vaš vir spletnega dnevnika mora biti lastna stran na vašem spletnem mestu, poskusite tudi vključiti notranje povezave do drugih spletnih strani, če lahko.

Namen bloga je sprožiti pogovor na spletu s svojimi bralci, zato bi morali končati z vprašanjem, na katerega lahko bralci odgovorijo, ter vključiti možnost komentiranja. Pomembno je, da redno preverjate komentarje na svojih objavah v spletnem dnevniku, da odgovorite na vprašanja ali dodate misli. Več bo interakcije bralcev na vaših objavah v spletnem dnevniku, več prometa boste prinesli na svoje spletno mesto.

Objave na blogu morajo biti razvrščene kronološko in morajo vsebovati ime in sliko avtorja, ki jih je napisal. To ga naredi bolj osebnega in pomaga vzpostaviti verodostojnost vašega dela.

4. Pristajalna stran (Landing page)

Pristajalna stran je stran, na katero pridete, ko kliknete na spletno mesto iz iskalnika. Ko na primer v Googlu poiščete »unikatni nakit« in kliknete oglas Lepa mami, se boste znašli na strani na spletnem mestu Lepa mami (slika spodaj), ki prikazuje unikatni nakit. Ne popelje vas na njeno domačo stran, temveč na določeno in ciljno usmerjeno spletno stran, ki se ujema z vašim opisom, ki ga vnesete v iskalno vrstico.

Pri oblikovanju ciljne strani je pomembno zagotoviti, da ljudje dobijo točno to, kar so iskali, zato morate vključiti jasno glavo, ki opisuje, kaj bo stran prikazala. Vaša ciljna stran mora vključevati tudi jasen poziv k dejanju, kot je »Kupite zdaj«, tako da imajo obiskovalci jasno pot do konverzije. Prav tako boste želeli vključiti slike izdelka, ki se oglašuje.

5. Stran O nas (About us)

Stran O nas je način, da obiskovalci vaših spletnih mest spoznajo, kdo ste in za kaj se zavzemate. Na tej spletni strani morate vključiti izjavo o poslanstvu, o tem, kako je bilo vaše podjetje ustanovljeno, ter ključne člane ekipe v vašem podjetju in njihovo ozadje.

Vaša stran O nas lahko vključuje tudi sliko in opis generalnega direktorja, vodje človeških virov ali koga drugega, ki mu želite izkazati priznanje. To je odličen način, da vaše potencialne stranke vidijo, s kom sodelujejo, in s vzpostavijo tesnejšo povezavo med stranko in podjetjem.

6. Kontaktna stran (Contact page)

Stran za stik je lahko ena najpomembnejših strani za vaše spletno mesto, saj služi kot povezava z vašimi strankami. Stran mora biti preprosti in omogočiti stranki vse kontaktne točke, ki bi jim bile koristne.

Ključne kontaktne točke vključujejo e-poštni naslov vašega podjetja, telefonsko številko ali številko faksa ter poštni naslov. Uspešna kontaktna stran mora vključevati tudi kontaktni obrazec, kjer lahko potencialne stranke vnesejo svoj e-poštni naslov s sporočilom, ki bo poslano neposredno na e-pošto vašega podjetja.

Primer kontaktne strani Panheat

Kontaktna stran je sicer malce obsežnejša, a še vedno jasna in razumljiva. Podjetje Panheat ima namreč kar 6 prodajnih programov (toplotne črpalke Aterm, klime Modra klima, IR paneli Planet Infrapanel …), zato se potencialni stranki tudi ponudi možnost, da označi, kaj jo zanima. Poleg obrazca so navedeni ostali potrebni podatki in zemljevid.

7. Stran za iskanje (Search page)

Dober iskalni vmesnik je ključ do zagotavljanja odlične uporabniške izkušnje in višjih stopenj konverzije. Pravilno konfigurirana iskalna stran pomaga razbremeniti glavni meni, saj obiskovalcem omogoča, da najdejo želene informacije z malo truda.

Iskalna polja bi lahko imela filtre, uporabljala samodokončanje ali dajala priporočila za iskanje oz. v rezultate vključila podobna iskanja.

8. Stran 404 (404 Error page)

404 je zaslon z napako, ki se prikaže, ko nekdo išče URL, ki ni veljaven. To je običajno posledica tipkarske napake ali pa poskušajo priti do strani, ki na vašem spletnem mestu ne obstaja več.

Ker so privzete strani 404 prenasičene z besedami in dolgočasne, lahko povzročijo, da ljudje zapustijo vaše spletno mesto. Številna spletna mesta bodo ustvarila prilagojene, lahkotne 404 strani, ki bodo uporabnike pritegnile in jim pomagale ohraniti pozitiven odnos.

Zagotovite nekaj navodil za svoje obiskovalce. Namesto, da ga pustite na »napaka 404«, jih spodbudite, da dvakrat preverijo, ali je URL, ki so ga vnesli, pravilno črkovan.

Zaključek

Če imate nekaj edinstvenih spletnih strani, se lahko vaše spletno mesto spremeni v razburljivo mesto, kamor se bodo vaši obiskovalci radi vrnili. Pomembno je, da je vaše spletno mesto enostavno za navigacijo, tako da vsak obiskovalec dobi neverjetno izkušnjo in se tja tudi rad vrača.